تبدیل پنجره دوجداره به سه جداره

تبدیل پنجره دوجداره به سه جداره

شیشه دوجداره یا سه جداره؟ این سوالی است که بسیاری افراد از خود می پرسند و دوست دارند بدانند کدام نوع شیشه می تواند به آن ها کمک بیشتری کند. خانه شما ممکن است در یک جاده اصلی شلوغ واقع شده باشد، جایی که کاهش سر و صدا برای شما اولویت دارد و شما به آرامش بیشتر نیاز دارید. یا شاید به این فکر می کنید که با راه حلی قبوض انرژی خود را کاهش دهید و به هزینه های خانواده کمک بیشتری کنید. فرقی نمی کند راه حل تمامی این سوالات استفاده از شیشه سه جداره به جای دوجداره است. اما آیا تبدیل پنجره دوجداره به سه جداره امکان پذیر است؟

ما در این مقاله قصد داریم به سوال شما یعنی تبدیل پنجره دوجداره به سه جداره و این که کدام نوع پنجره بهتر است پاسخ دهیم پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا بتوانید هنگام خرید شیشه پنجره انتخاب آگاهانه تری داشته باشید و بهترین تصمیم را برای خود و خانواده خود بگیرید.

تبدیل پنجره دوجداره به سه جداره

شیشه سه جداره چگونه کار می کند؟

تک جداره به پنجره هایی با یک شیشه اطلاق می شود. شیشه دوجداره دو جداره دارد. و، درست حدس زدید، شیشه سه جداره از سه جداره تشکیل شده است. این شیشه ها با دو شکاف هوای کوچک، معمولاً در حدود 16 میلی متر از هم جدا می شوند.

از این نظر، شیشه سه جداره با شیشه دوجداره یک اصل اساسی دارد. شکاف نازک هوا به عنوان یک مانع اضافی بین شیشه‌ها عمل می‌کند و آن را در برابر اتلاف گرما و صدا موثرتر می‌کند.

تفاوت اساسی این است که شیشه سه جداره درمقایسه با سه لایه شیشه دوجداره، در مجموع شامل پنج لایه – سه جداره شیشه و دو شکاف هوا است. توجه داشته باشید قیمت پنجره سه جداره نسبت به دوجداره کمی بالاتر می باشد.

تبدیل پنجره upvc به سه جداره

اولین سوال این است که آیا امکان تبدیل پنجره دوجداره به سه جداره وجود دارد؟

شاید این سوال برای بسیار از شما عزیزان وجود داشته باشد که آیا امکان تبدیل پنجره دوجداره به سه جداره برای به وجود آمدن سطح امنیت بیشتر و عایق بهتر ساختمان وجود دارد یا خیر؟ متاسفانه باید بگوییم امکان تبدیل پنجره دوجداره به سه جداره وجود ندارد. البته سوال دومی که معمولا برای مشتریان عزیز به وجود می آید این است که امکان تبدیل پنجره لولایی به کشویی وجود دارد؟

در صورتی که نیاز جدی به تغییر پنجره های دوجداره به سه جداره داشته باشید بهترین کار این است که تعویض پنجره ها را به طور کامل انجام دهید تا بتوانید از مزایای پنجره سه جداره بهره مند شوید.

نحوه تبدیل پنجره دوجداره به سه جداره

چرا امکان تبدیل پنجره دوجداره به سه جداره وجود ندارد؟

پروفیل هایی که برای ساخت هر پنجره مورد استفاده قرار می گیرند با دیگری تفاوت دارند. با توجه به نوع پنجره های استفاده شده، ضخامت شیشه ها، تعداد آن ها و حتی جرم شیشه به کار رفته شده هم تفاوت خواهد داشت. پروفیلی که برای پنجره دوجداره استفاده می شود، ممکن است توانایی تحمل یک جداره شیشه دیگر را نداشته باشد. پس نمی توان در این صورت به فکر تبدیل پنجره دوجداره به سه جداره باشیم زیرا پروفیل پنجره دوجداره به ما این امکان را نمی دهد.

از طرفی برش هایی که در پنجره دوجداره اعمال می شود، امکان اضافه کردن یک جداره شیشه دیگر را به وجود نمی آورد. به این دلیل که این پروفیل upvc فقط برای دو لایه شیشه طراحی شده است.

سومین دلیل برای عدم تبدیل پنجره دوجداره به سه جداره استفاده از یراق آلات پنجره های دوجداره است که برای پنجره های سه جداره کاربردی نخواهد بود و در کل ارتقاء شیشه دو جداره به سه جداره امکان پذیر نخواهد کرد.

در صورتی که لزوم تغییر کیفیت شیشه دوجداره حس می شود، می توان شیشه های پنجره های دوجداره را با انواع بهتر و با کیفیت تری که در بازار وجود دارند جایگزین نمود یا به طور کل پنجره دوجداره خود را با پنجره سه جداره تعویض کرد. برای تبدیل پنجره دوجداره به سه جداره و کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید با کارشناسان ما در پنجره سازان تماس بگیرید.

تبدیل پنجره دوجداره upvc به سه جداره

اما این سوال نیز وجود دارد که پنجره دوجداره بهتر است یا سه جداره؟

همان طور که می دانید تفاوت زیادی بین پنجره دوجداره و سه جداره است و شما قطعا می دانید که پنجره سه جداره عملکرد بهتری را نسبت به پنجره دوجداره ارائه می دهند پس انتخاب پنجره سه جداره با توجه به دوجداره بهتر است اما این مزایای چیست؟

بهره وری انرژی

همان طور که بسیاری از شما می دانید، یکی از بزرگترین دلایل تغییر از پنجره های تک جداره به دوجداره به دلیل افزایش بازده انرژی است که با شیشه اضافی همراه است. بنابراین مطمئناً با شیشه سه جداره، بازده انرژی دوباره افزایش می یابد. حدود یک چهارم گرمای خانه از طریق پنجره ها از دست می رود، بنابراین برای به حداکثر رساندن عایق در این جا، اطمینان از کاهش اتلاف گرما تا حد امکان بسیار مهم است. ولی این کار با تبدیل پنجره دوجداره به سه جداره امکان پذیر نیست و همان طور که گفته شد باید تعویض انجام شود.

اتلاف حرارت از خانه شما با استفاده از یک مقدار U اندازه گیری می شود. به طور متوسط شیشه های تک جداره دارای U-value 5.6 ، شیشه های دوجداره دارای رتبه بندی 2.8 هستند، در حالی که شیشه های سه جداره می توانند مقدار 0.8- Uرا ارائه دهند. شیشه اضافی نه تنها نقش خود را در کاهش اتلاف حرارت دارد، بلکه شکاف هوای اضافی نیز کمک می کند زیرا معمولاً با گازهای بی اثر مانند آرگون یا کریپتون پر می شود تا گرمای دوست داشتنی را در خانه شما حفظ کند. یکی از دلیل مهمی که می تواند شما را به تبدیل پنجره دوجداره به سه جداره مشتاق کند می تواند همین موضوع باشد.

کاهش سر و صدا

اگر در یک منطقه پر سر و صدا یا در یک جاده شلوغ با ترافیک سنگین زندگی می کنید، پنجره های جایگزین به میزان زیادی سطح سر و صدا را کاهش می دهند. در حالی که شیشه دوجداره به کاهش نویز کمک می کند، شیشه سه جداره می تواند به کاهش سر و صدای بهتری دست یابد.اگر گزینه های خود را بین شیشه دوجداره و سه جداره برای کاهش صدا در نظر می گیرید، بهتر است با یک متخصص در مورد وضعیت خاص خود و نوع مشکل سر و صدای منزل خود صحبت کنید. در حالی که شیشه سه جداره از بسیاری جهات موثرتر است، اما گران تر است. پس قبل از تبدیل پنجره دوجداره به سه جداره و همچنین قیمت پنجره دوجداره ضد صدا می توانید به تیم ما اعتماد کنید و برای راهنمایی بیشتر با ما تماس بگیرید.

امنیت بیشتر

گزینه ای دیگری که شما احتمالا را به فکر تبدیل پنجره دوجداره به سه جداره می اندازد امنیت خانه یا محل کار شماست. قطعا یک جداره شیشه بیشتر امنیت در پنجره upvc محل زندگی شما را بیشتر می کند و باعث می شود شما با آسودگی خاطر بیشتری محل کار یا زندگی خود را ترک کنید زیرا شکستن سه جداره شیشه برای مزاحمین و سارقین کار آسانی نخواهد بود.

تبدیل پنجره upvc دوجداره به سه جداره

نتیجه نهایی

همان طور که گفتیم شیشه دوجداره یا سه جداره دارای مزایایی است . تفاوت پنجره دوجداره و سه جداره  را در فوق ذکر کردیم . اما انتخاب آن بسته به اولویت شما تعیین می شود و این اولویت ها هستند که تعیین می کنند کدام پنجره برای شما مناسب تر است. اگر هنوز در مورد این که کدام گزینه برای شما مناسب است سردرگم هستید یا این که می خواهید درباره تبدیل پنجره دوجداره به سه جداره اطلاعات بیشتری به دست بیاورید، با تیم متخصص ما که در پنجره سازان هستند تماس بگیرید تا به شما کمک کنند. تیم ما می تواند تمام اطلاعاتی را که برای کمک به یافتن راه حل مناسب پنجره برای خانه شما نیاز دارید در اختیار شما قرار دهد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس سریع