قیمت یراق پنجره دوجداره

قیمت یراق پنجره دوجداره

در پنجره دوجداره یو پی وی سی یراق آلات مهم ترین و جداناپذیرین اجزای پنجره هستند و از گذشته تا به امروز یراق آلات در همه جا برای آسان تر کردن زندگی بشر به کار برده شده اند. شما هر چه قدر پروفیل خوبی برای پنجره خود انتخاب کنید این پنجره بدون وجود یراق آلات مناسب و با کیفیت نمی تواند عملکرد خوبی را به شما ارائه دهد. قیمت یراق پنجره دوجداره بسته به عوامل متعددی می باشد. به طور کلی در بازار کشورسه نوع برند یراق آلات آلمانی که قیمت و کیفیت بسیار بالایی دارد . یراق آلات نوع بعدی یراق ترک می باشد که قیمت آن نسبت به آلمانی پایین تر می باشد و همچنین کیفیت آن اندکی پایین تر است. نوع بعدی یراق آلات ایرانی می باشد که قیمت بسیار مناسب و کیفیت خوبی دارا می باشد.

از جمله برندهای یراق که در کشور استفاده می شود جی یو GU و روتو Roto ساخت کشور آلمان می باشد . وی اچ اس VHS ، ورنه Vorne و کاله کلیت مجصول کشور ترکیه می باشد . یراق بسیار با کیفیت ساخت کشور ایران ویناک می باشد که بسیار با کیفیت می باشد.

بنابراین باید بدانید انتخاب درست یراق آلات پنجره دوجداره یو پی وی سی در هنگام خرید پنجره بسیار مهم است و باید از انواع مناسب و با کیفیت استفاده شود. در صورت مناسب نبودن یراق آلات پنجره دوجداره یو پی وی سی و نداشتن آلیاژ مناسب و طراحی درست در آن ها شما هرگز نمی توانید پنجره ای با طول عمر بالا و عملکرد خوب داشته باشید. ما در این مقاله قصد داریم شما را با عوامل موثر در قیمت یراق پنجره دوجداره آشنا کنیم تا بتوانید هنگام سفارش پنجره انتخاب دقیق تری داشته باشید پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

قیمت یراق پنجره دوجداره

یراق آلات چیست؟

یراق آلات به طور کلی ابزارهای کاربردی هستند که از گذشته تا به امروز توسط مهندسان و مبتکران طراحی و ساخته شده اند و در محدوده بسیار زیادی از وسایل وجود دارند و بخش مهمی از وسایل را تشکیل می دهند در اصل این یراق آلات هستند که استفاده از وسایل را برای ما آسان تر کرده اند زیرا بدون وجود آن ها استفاده از وسایل ناممکن است.یراق آلات در قیمت پنجره دوجداره تاثیر مستقیم و قابل توجهی دارا می باشد.

قیمت یراق آلات پنجره UPVC

به طور کلی یراق آلات درب و پنجره دوجداره شامل یراق تک حالته، یراق دو حالته، یراق کشویی، یراق کشویی – لغزشی نیمه اتوماتیک، یراق کشویی – لغزشی تمام اتوماتیک و یراق تاشو است. این یراق آلات بسیار مستحکم هستند و در درجه بالایی از نظر ماندگاری متریال قرار دارند. در ادامه به معرفی برخی از مهم‌ترین انواع یراق آلات پنجره دوجداره خواهیم پرداخت: قیمت یراق پنجره دوجداره بسته به نوع برند و آلیاژ به کار رفته متفاوت می باشد . به طور مثال یراق اسپانیولت پنجره دوجداره بسته به نوع آلیاژ طول عمر آن متفاوت می باشد.

یراق پنجره دوجداره

یراق اسپانیولت در پنجره دوجداره

یکی از مهم ترین و اصلی ترین یراق آلات پنجره دوجداره یو پی وی سی اسپانیولت است که در پنجره های، دارای زبانه وجود دارد و لنگه پنجره را به چهارچوب محکم می کند در اصطلاح اسپانیولت را قفل درب نیز می نامند.
فشار زیاد روی اسپانیولت و دستگیره باعث شکستن اسپانیولت می شود در صورت پایین بودن کیفیت آلیاژ سازنده آن و همچنین نداشت قدرت کافی فنر این اتفاق رایج رخ می دهد. بنابراین در تهیه قیمت یراق پنجره دوجداره پنجره انتخاب یک برند معتبر و آلیاژ سازنده با کیفیت بسیار حائز اهمیت است و باید به آن توجه شود.

اگر اسپانیولت پنجره شما محکم و ضخیم نباشد هنگام باز و بسته شدن پنجره، از رگلاژ خارج می شود. اسپانیولیت باید حتما مطابق با ابعاد و اندازه ، نوع و طرح پروفیل انتخاب شود و هر اسپانیولتی برای هر پنجره ای نمی تواند مناسب باشد؛ چراکه وزن اعمالی از سوی پنجره ، مستقیما بر عملکرد و دوام اسپانیولت تاثیر دارد. وزن بالا تر از حد تحمل برای اسپانیولت ، می تواند سبب شکستگی آن شود.

یراق آلات پنجره دوجداره

دستگیره پنجره دوجداره

انتخاب دستگیره مناسب برای پنجره، باعث افزایش طول عمر پنجره و حتی اسپانیولت آن می‌شود. نصب دستگیره‌های بلندتر باعث می‌شود که فشار کمتری به اسپانیولت وارد شود. همچنین دستگیره هایی که دارای اهرم توپُر هستند، از کیفیت بالاتری برخوردارند.
مورد دیگری که در انتخاب دستگیره اهمیت دارد، ضخامت صفحه اصلی دستگیره است. همچنین ماشین‌کاری اتصال اهرم به صفحه اصلی باعث آسان‌تر شدن نحوه حرکت آن می‌شود. علاوه بر این‌ها، کیفیت آلیاژ استفاده شده در ساخت شفت چهار پهلو به کارکرد بهتر و طولانی‌تر دستگیره‌ها کمک می‌کند.

در صورتی که فنر جنس مناسبی نداشته باشد، عملکرد اهرم در زاویه قائم تغییر می‌کند. آخرین موردی که درباره دستگیره‌ها باید به آن توجه کرد، زوار جای پیچ است. این مورد حتما باید استحکام و مقاومت کافی و بالایی در برابر شکستگی و خرد داشته باشد. قیمت یراق پنجره دوجداره بسیار به نوع برند آن متفاوت می باشد.

زبانه قفل پنجره دوجداره

زبانه قفل از دیگر یراق های کاربردی در پنجره دوجداره است که به طوری نصب می شود تا پنجره در هنگام بسته شدن به طور کامل در جای خود جا افتاده و فیکس شود.
زبانه های قفل در انواع بلند و کوتاه وجود دارند، اما وزن لولا نیز باید حداقل 110 گرم باشد تا در برابر شکستگی مقاومت داشته باشد.

یراق آلات پنجره Upvc

لولا در یراق پنجره دوجداره

لولا مهم ترین نقش را در یراق‌آلات ایفا می‌کند. زیرا لولاها تمامی وزن لنگه بازشو که حد متوسط بین ۳۰ تا ۷۰ کیلوگرم است را تحمل می‌کنند و در صورتی که از لولاهای استاندارد استفاده نشود احتمال شکستن لولا بسیار بالاست و باعث به بار آمدن خسارات مالی و حتی جانی خواهد شد. استفاده از لولاهای تنظیمی به جای لولاهای ۷۰ با ۱۰۰ میلیمتری در ساخت پنجره الزامی است چرا که این نوع از لولاها (لولاهای تنظیمی) قادر خواهند بود تا وزن ۱۳۰ کیلوگرم را به راحتی تحمل کنند. قیمت یراق پنجره دوجداره الخصوص قیمت لولا بسیار متفاوت می باشد و باید مراقب باشید که جنس کپی تهیه نکنید.

سیلندر پنجره دوجداره

یکی دیگر از یراق‌آلات پنجره دوجداره یو پی وی سی سیلندرها هستند. بهترین نوع سیلندر از جنس برنج همراه با روکش آلومینیوم تهیه می‌شود. نوع سیلندر مصرفی بستگی به سایز و آکس و نوع پروفیل پنجره دارد. باید توجه کرد که برای امنیت بیشتر در هنگام خارج کردن کلید از سیلندر، قسمت اهرم مرکزی سیلندر باید از مرکز خارج شود تا در هنگام سرقت و در موقعی که درب قفل است سیلندر خارج نشود.

انواع یراق بازشو پنجره دوجداره

پنجره دوجداره دارای یراق آلات مختلف به نام بازشو است. بازشوها در انواع مختلف و با توجه به کاربردهای مختلف طراحی و تولید شده‌اند. انواع بازشوهای درب و پنجره دوجداره شامل بازشوهای یک حالته،‌ پنجره دوحالته ، کلنگی، کشویی، فولکس واگنی، تاشو و فرانسوی می‌باشد.

یراق بازشوی پنجره کلنگی طوری نصب می‌شود، که نقطه دید را از روبه‌رو مسدود می‌کند. بازشوهای دو حالته در مواردی کاربرد دارد، که باز شدن پنجره بر روی دو محور عمودی و افقی مطلوب است. بازشوهای دوحالته در برابر صوت، رطوبت، باران و گرد و غبار عایق‌بندی محکمی دارند. با استفاده از این بازشوها، می‌توان هزینه‌های ناشی از مصرف انرژی را تا حدود زیادی کاهش داد.

یراق‌های مربوط به بازشوهای پنجره کشویی،‌ در مواردی کاربرد دارند که با محدودیت فضا مواجه هستیم و می‌خواهیم ازپنجره دوجداره کشویی استفاده کنیم. در نهایت، یراق آلات پنجره های دوجداره فولکس واگنی دارای عایق‌بندی بسیار بالایی هستند و حتی از پنجره‌های کشویی نیز کاربردی‌ترند. این نوع یراق قیمت بالایی دارد، اما قابل نصب بر روی پروفیل‌های ارزان‌تر نیز می‌باشد .

پنجره آکاردئونی دارای لنگه هایی با بازشو تاشو هستند.بازشوهایی مخصوص نیز برای پنجره هایی که باز و بسته شدن آن ها، به صورت تاشو انجام می شود وجود دارند.بازشوها بین دو لنگه قرار گرفته و لنگه ها را به یکدیگر متصل می کنند، و از کناره نیز بازشو هم به لنگه و هم به قاب پنجره متصل شده است. ودر آخر می توان گفت پنجره های فرانسوی در واقع همان پنجره با بازشو تک حالته است.

سخن پایانی یراق آلات پنجره Upvc

عدم رعایت ملاک ‌ها و معیارهای دقیق موثر بر کیفیت و استاندارد یراق‌ آلات می تواند تاثیر مستقیم و منفی بر کیفیت پنجره داشته باشد. به دلیل باز و بسته شدن همیشگی پنجره‌ها یراق‌آلات نقش مهم و اساسی در کیفیت پنجره ها دارند و در واقع می توان گفت که انتخاب یک یراق مطابق با استاندارد جهانی و البته نصب صحیح آن می تواند تضمینی بر ارتقای کیفیت در و پنجره دوجداره UPVC باشد. پس حتما از یک شرکت معتبر و نام آشنا خرید کنید تا پنجره ای با طول عمر بالا داشته باشید. نکته آخر این که قیمت یراق پنجره دوجداره نیز بر اساس نوع برند و کشوری که تولید می شود متفاوت است به عنوان مثال یراق آلات آلمانی بهتر از یراق آلات ترک می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس سریع