انواع بازشو پنجره

انواع بازشو پنجره

پنجره نه تنها یک سرمایه گذاری مالی بزرگ است، بلکه نقش مهمی در زیبایی خانه شما نیز دارد. پنجره ها هم کاربردی هستند و هم می توانند خانه شما را شیک تر و زیباتر نشان دهند. این یک تصمیم بزرگ است که شما را ملزم می کند تا عواملی مانند سبک خانه، بودجه و آن چه را که می خواهید در سراسر فضای خود به دست آورید، در نظر بگیرید.در هنگام خرید پنجره Upvc و آلومینیوم باید به انواع بازشو پنجره توجه ویژه ای شود.

پنجره های یو پی وی سی و آلومینیوم را باید با توجه به محیط و بودجه ای که در نظر گرفتید می توانید انواع بازشو پنجره را انتخاب کنید . به عنوان مثال قیمت پنجره ارسی نسب به پنجره ثابت بالاتر است . اگر میخواهید هزینه کمتری انجام بدید و به پایین ترین حالت ممکن در بیاید می توانید از پنجره ثابت استفاده کنید و دلیلش هم آن است که پروفیل بسیار کمی مصرف می شود و یراق در آن استفاده نمی شود. مورد بعدی که بسیار پر فروش و محبوب می باشد پنجره تک حالته می باشد که پنجره به سادگی باز می شود و وقتی می بندید چفت شده و عایق بسیار قوی می باشد . یه مقدار هزینه را بالا ببریم می توانیم پنجره دوحالته استفاده کنیم که تهویه از بالای آن انجام می شود.

خرید پنجره جدید می تواند یک کار چالش برانگیز باشد.بهتر است قبل از سرمایه گذاری در پروژه، در مورد انواع بازشو پنجره تحقیق کنید. انواع مختلفی از سبک های پنجره برای انتخاب وجود دارد که ممکن است علاقه شما را جلب کند. جزئیات و مزایای هر گزینه را مرور کنید تا بتوانید بهترین مناسب را برای خانه خود تعیین کنید.

انواع بازشو پنجره

انواع بازشو پنجره های Upvc

پنجره نقش مهمی در هر خانه ایفا می کند و مهم است که تا آن جا که ممکن است برای استفاده حداکثری از آن تلاش کنید. باید ببینید چه کاری می توانید انجام دهید تا مطمئن شوید بهترین پنجره های ممکن را برای خانه خود دارید. باور کنید یا نه، انواع مختلفی از پنجره ها برای انتخاب وجود دارد، و هر یک از آن ها به روشی کمی متفاوت عمل می کنند.

به همین دلیل مهم است که راه های مختلف باز شدن آن ها نگاه کنید. درک پنجره های مختلفی که برای خانه خود می خواهید بسیار مهم است که قبل از دریافت قیمت، مرتب سازی کنید. و این چیزی است که باید تا حد امکان به آن فکر کنید.پس در ادامه به انواع بازشو پنجره می پردازیم تا شما بتوانید مطابق با کاربردهای آن ها بهترین پنجره را برای خانه خود انتخاب کنید.توجه داشته باشید که انتخاب نوع بازشو در قیمت پنجره دوجداره نقش ویژه ای خواهد داشت.

بازشو پنجره تک حالته

انواع بازشو پنجره

مدل تک حالت بازشو ها در درب و پنجره دوجداره توسط لولا باز و بسته می شود، که لولای مذکور قابلیت تنظیم داشته و مکانیزم حرکتی آن به این گونه است از سمت ضلع عمودی آن به سمت جلو و فقط در یک راستا که محور حرکتی آن محور افقی باشد، باز و بسته می گردد یا به عبارت دیگر به صورت معمولی و حول محور زاویه 90 درجه حرکت می کند. این مدل از بازشو ها برای مکان هایی مورد استفاده قرار می گیرند که هیچ گونه مزاحمتی در مقابل آن ها وجود نداشته باشد. پنجره تک حالته یکی از انواع بازشو پنجره می باشد که از نوع پنجره لولایی می باشد.

منظور از مزاحمت در اینجا وسیله هایی از قبیل پرده ها، وسایل منزل و سایر موارد می باشد. این مدل از لحاظ اقتصادی دارای قیمت ارزانی بوده و مقرون به صرفه می باشد. مدل تک حالت بازشو در درب و پنجره دوجداره از لحاظ شکل ظاهری بسیار شبیه به پنجره های عادی و قدیمی می باشند.

بازشو پنجره دوحالته

انواع بازشو های پنجره uPVC

پنجره دوحالته به دلیل تطبیق پذیری در بین بهترین و محبوب ترین انواع پنجره در ایران قرار دارند. این پنجره ها در دو محور مجزا کار می کنند. دوحالته بودن و نوع بازشو این پنجره ها باعث شده که آن ها برای مصرف کنندگان جذاب باشند. دوحالته بودن پنجره ها گزینه های کاربردی هستند که به خوبی با سبک های پنجره مدرن مطابقت دارند.

بازشو اين نوع از پنجره UPVC باز شدن روي دو محور افقي و عمودي با يك دستگيره است. این پنجره ها به دو صورت کلی قابل باز و بسته شدن هستند. حالت اول که مانند تمامی پنجره های تک حالته و معمول است به صورت لولایی می باشد. معمولا امکان باز شدن تا ۱۸۰ درجه، و بسته به محل نصب و محصول خریداری شده می توانید این کار را انجام دهید.

در حالت دوم شما می توانيد پنجره را به صورت مورب باز كنيد. اين كار امنيت پنجره را بالا برده و حتي براي افرادی كه نگران نزديك شدن كودک خود به پنجره را دارند، كاربرد دارد و همچنين براي تهويه هوای اتاق بيشترين كاربرد را دارد. همان طور که گفته شد از بین انواع بازشو پنجره پنجره دوحالته بیشترین طرفدارن را به خود اختصاص داده اند.

بازشو پنجره آکاردئونی یا تاشو

انواع بازشو پنجره Upvc آکاردئونی

پنجره‌  آکاردئونی یک طراحی عالی برای آن دسته از صاحبان املاک است که فضا برای آن ها بسیار حائز اهمیت است. نکته جالب در مورد این پنجره ها این است که مانند یک کتاب جمع می شوند و این به آن ها اجازه می دهد تا بتوانند بدون ایجاد مزاحمت و اشغال کردن فضا پنجره را باز کنند.پنجره آکاردونی به دلیل سنگینی پنجره بهتر است با پنجره ترمال بریک پیاده سازی شود.

برخلاف پنجره‌های معمولی به سمت بیرون باز نمی‌شوند، بلکه به کنار قاب‌ها می‌لغزند یا تا می‌شوند. پانل های متحرک در کنار قاب پنجره اصلی انباشته می شوند و می توانند به داخل یا خارج بنشینند. پانل های متحرک بر روی غلتک هایی نصب می شوند که برای سهولت استفاده در مسیرها قرار می گیرند.شما می توانید انتخاب کنید که پانل ها به سمت چپ یا راست تا شوند.

یکی از ویژگی‌های اصلی پنجره تاشو این است که وقتی به طور کامل باز می‌شوند، تقریباً صد در صد باز می‌شوند که امکان دید بدون وقفه از خارج را فراهم می‌کند. پنجره آکارئونی به نوعی پنجره لاکچری محسوب می شود.

بازشو پنجره کشویی

انواع بازشو پنجره دوجداره upvc کشویی

پنجره کشویی دقیقاً همان کاری را که روی قلع می گویند انجام می دهند و این یکی از دلایلی است که مردم آن ها را بسیار دوست دارند. به جای یک پنجره ارسی سنتی که به صورت عمودی باز می شود، یک پنجره کشویی به طرفین باز می شود که به صورت افقی کشویی می شود. یک درب مینی پاسیو را تصور کنید.پنجره‌های کشویی معمولاً با یک قاب باریک‌تر ساخته می‌شوند که حداکثر سطح شیشه را برای یک پنجره بزرگ روشن می‌سازد.

ایده آل برای آشپزخانه پشت سینک که در آن به راحتی می توان به آن ها دسترسی پیدا کرد تا باز شوند. همچنین برای یک پنجره آشپزخانه که به پاسیو یا تراس باز می شود تا امکان سرویس دهی را فراهم کند، استفاده می شود.

پنجره های کشویی مناسب سازه های معاصر مخصوصا برای خانه های شیک با طراحی معماری. استفاده از پنجره ها و درهای کشویی بزرگ می تواند فضاها را به بیرون باز کند. اگر نمی خواهید پنجره شما فضای را اشغال کند در بین انواع بازشو پنجره، پنجره دوجداره کشویی می تواند برای شما بهترین انتخاب باشد شما می توانید پنجره خود را باز کنید بدون این که بخواهید پرده خود را کنار بزنید.

بازشو پنجره فرانسوی

انواع بازشو پنجره دوجداره

پنجره‌ فرانسوی شبیه پنجره‌های معمولی هستند که فقط از یک طرف توسط یک لولا به قاب پنجره متصل می‌شوند پنجره های فرانسوی ستون وسط را ندارند و موليونی در وسط پنجره قرار نمی گيرد.در عوض، آن ها یک دهانه بزرگ ایجاد می کنند، بدون این که هیچ عنصر ساختاری مانع دید از پنجره شود.

آن ها ارسی های دوبل لولایی تمام قد هستند که به جای مجهز شدن به مکانیزم کشویی، عموماً به سمت داخل یا خارج باز می شوند. این پنجره از انواع بازشو پنجره است که به شما این امکان را می دهد تا نور طبیعی و هوای آزاد به طور کامل وارد خانه شما شوند تا شما بتوانید از هوا تازه در فصل بهار لذت ببرید.

نحوه باز و بسته شدن این پنجره خلاف جهت هم و به صورت جداگانه امکان پذیر است و شما به راحتی می توانید هر یک از لنگه های پنجره را باز و بسته کنید. از مزایای درب و پنجره فرانسوی دوجداره UPVC این است که در صورت بسته بودن، دیگر سر و صدا و آلودگی محیط بیرون شما را اذیت نخواهد کرد، چون عایق بندی یراق آلات آن بسیار مناسب است.

بازشو پنجره فولکس واگنی

انواع بازشو پنجره فولکس واگنی

پنجره فوکس واگنی مانند پنجره کشویی است ولی با این تفاوت که درب این پنجره مانند اتومبیل فولکس واگن به صورت ریلی باز و بسته می شود.اما باید بگوییم در عایق بندی بهتر از پنجره کشویی عمل می کند زیرا پنجره به صورت کامل مهر و موم می شود پس می تواند جایگزین مناسبی برای پنجره های کشویی باشد. اگر بخواهیم این نوع پنجره را با بیانی ساده تر و قابل فهم تر بگوییم باید گفت عملکرد بازشو پنجره دوجداره فولکس واگنی مانند ون تاکسی است. ابتدا قسمت بازشو این پنجره مقداری عقب می آید و در ریل قرار می گیرد سپس به صورت کشویی حرکت می کند.

نتیجه گیری در زمینه انواع بازشو پنجره

پنجره های مناسب برای دیدن و استفاده دلپذیر خواهند بود و می توانند جذابیت خانه شما را افزایش دهند. مدتی را صرف بررسی انواع بازشو پنجره کنید تا بتوانید فهرست گزینه‌های خود و آن چه ممکن است در خانه شما مناسب باشد را محدود کنید. این یک عمل شعبده بازی بین در نظر گرفتن این که چقدر می خواهید خرج کنید، چه ظاهری دارید و چه مزایایی برای شما مهم است. به خودتان زمان زیادی بدهید تا در مورد انتخاب‌هایتان فکر کنید و سعی کنید قبل از سرمایه‌گذاری هر نوع سبکی در خانه‌تان به تصویر بکشید.

به یاد داشته باشید که بهتر است از یک سبک اصلی استفاده کنید و در صورت تمایل به آن تغییراتی اضافه کنید، اما زیاده روی نکنید. برای سفارش انواع بازشو پنجره می توانید به تیم متخصص وین سازان اعتماد کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس سریع