پنجره دوجداره ویژه معلولین

پنجره دوجداره ویژه معلولین

افرادی که معلول یا سالخورده هستند می توانند از در و پنجره های دوجداره خاصی استفاده کنند که زندگی را برای آن ها آسان تر می کند. باید تعادلی بین استفاده آسان از پنجره ها و حفظ سطح مناسب امنیت وجود داشته باشد. با کمی نگرش و بازدید از ساختمان ها متوجه می شویم که در این سال ها استفاده از پنجره های دوجداره فراگیر و مرسوم شده است. جدا از این که در ساختمان های در حال ساخت قطعا پنجره دوجداره استفاده می شود ، ساختمان های قدیمی نیز اقدام به تعویض پنجره های قدیمی خود با پنجره دوجداره می نمایند. از پنجره هیدن ونت می توان برای پنجره دوجداره ویژه معلولین استفاده کرد.

حال این پنجره دوجداره می تواند از نوع دوجداره یو پی وی سی ، آلومینیوم و یا …. باشد، جهت استفاده معلولین از این نوع پنجره های دوجداره ، باید مناسب سازی صورت پذیرد و با رعایت کردن یک سری نکات، استفاده از این نوع پنجره را برای معلولین سهل نماییم. ما در این مقاله قصد داریم شما را با پنجره دوجداره ویژه معلولین آشنا کنیم تا شما بتوانید بهترین تصمیم را در هنگام خرید برای خانه خود بگیرید پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

پنجره دوجداره ویژه معلولین

نصب صحیح پنجره دوجداره ویژه معلولین

موضوع اساسی که در مرحله طراحی خانه باید به طور ویژه مورد توجه قرار گیرد، آماده سازی مناسب بازشوها و نصب پنجره ها در ارتفاعی است که برای کاربران دارای معلولیت قابل استفاده باشد. فردی که روی ویلچر نشسته است، در حالت نشسته قرار دارد و بنابراین اغلب به جایی که پنجره ها معمولاً قرار دارند نمی رسد. بنابراین فرض شده است که لبه پایینی پنجره ها که با نیازهای افراد معلول سازگار است نباید از 80 تا 85 سانتی متر بالاتر از سطح کف باشد. قد چنین شخصی بر روی صندلی چرخدار باید امکان عملکرد راحت پنجره را فراهم کند و همچنین امکان مشاهده آزاد مناظر را از طریق آن فراهم کند.

سوال ارتفاع در مورد طاقچه ها نیز صدق می کند. همچنین نباید از 85 سانتی متر بالاتر از سطح زمین باشند. در مورد آن ها باید عمق را نیز در نظر گرفت که نباید بیش از 5 سانتی متر باشد. رکاب های خیلی پهن می توانند دسترسی به دستگیره و کار با پنجره را دشوار و حتی غیرممکن کنند.

بهترین بازشو پنجره دوجداره ویژه معلولین کدام است ؟

هنگام تنظیم نازک کاری پنجره با توجه به نیاز افراد دارای معلولیت، باید روش مناسبی برای باز کردن پنجره انتخاب کرد تا مشکلی برای کاربر ایجاد نکند. پنجره هایی که به ویژه برای افراد ناتوان مناسب هستند، پنجره های کشویی، اسلایدینگ و فولکس واگنی هستند. بازشو های مدل لولایی در هنگام باز شدن فضای داخل را اشغال می کنند اما در مدل های اسلایدینگ معمولی و لیفت اسلاید و فولکس واگنی ، باز شو به سمت چپ و یا راست حرکت می کند و فضای داخل را اشغال نمی کند به همین دلیل می تواند بهترین انتخاب برای پنجره دوجداره ویژه معلولین باشد.

پنجره یو پی وی سی ویژه معلولین

دستگیره مناسب پنجره دوجداره ویژه معلولین

بهترین راه حل، انتخاب پنجره هایی با اتصالاتی است که امکان نصب دسته را بر روی تیر پایینی قاب ارسی فراهم می کند. پس از چرخاندن دسته، یراق آلات خود ارسی را فشار می دهند و پنجره را باز می کنند که این کار کل سرویس را بسیار آسان می کند. به این ترتیب، هنگام نشستن روی ویلچر، کار کردن با پنجره آسان تر است.

طیف گسترده ای از دستگیره ها به شما این امکان را می دهد که برای یک موقعیت خاص، یک مورد مناسب را انتخاب کنید. خوب است که بتوانید به راحتی آن را با یک دست باز کنید. شاید ارزش انتخاب مدلی با رنگ متمایز و متضاد با روکش پنجره را نیز داشته باشد. برای راحتی، آن ها همچنین می توانند دسته های خاص و کشیده باشند که استفاده از آن ها راحت تر از گزینه های استاندارد است.

راه حل دیگری که مخصوصاً توسط افرادی که دراز کشیده اند یا با بالا بردن بازوهای خود مشکل دارند مورد استقبال قرار می گیرد، نصب کنترل خودکار با استفاده از کنترل از راه دور یا برنامه تلفن هوشمند است. ادغام پنجره‌ها و درب‌های پاسیو و همچنین کرکره‌های غلتکی یا پرده‌های خارجی با سیستم خانه هوشمند ممکن است در ساختمانی که با نیازهای افراد دارای معلولیت سازگار است مفید و راحت باشد. قیمت پنجره دوجداره سقفی کمی بالا می باشد ولی گزینه مناسبی برای این امر می باشد.

ورودی درب و پنجره دوجداره ویژه معلولین باید چگونه باشد ؟

مسئله کلیدی در مورد در و پنجره های پاسیو که برای افراد دارای معلولیت و محدودیت های حرکتی مناسب است، اطمینان از پایین ترین آستانه ممکن است که امکان عبور بدون مشکل را برای ویلچر فراهم می کند. بهترین انتخاب درب و پنجره کشویی خواهد بود که نه تنها امکان ایجاد یک گذرگاه بسیار گسترده را فراهم می کند، بلکه دارای آستانه بسیار کم و تقریبا نامرئی است. بنابراین عبور ویلچر مشکلی نخواهد داشت. علاوه بر این، درب و پنجره ای مناسب است که تقریباً بدون استفاده از زور فوق العاده راحت باز می شود برای افراد معلول و دارای ویلچر دردسری ایجاد نکند.

قیمت پنجره دوجداره ویژه معلولین

نوع شیشه مورد استفاده جهت پنجره دوجداره ویژه معلولین

جهت بالا بردن ایمنی شیشه های دوجداره و مقاوم کردن آن ها در برابر ضربه ، حتما از شیشه های دوجداره سکوریت جهت درب و پنجره دوجداره ویژه معلولین استفاده نمایید چون علاوه بر مقاوم شدن تا ۳۰ درصد در برابر ضربه ، در هنگام شکستن به قطعات کریستالی ریز غیر برنده تبدیل خواهند شد. استفاده از شیشه های لمینیت نیز پیشنهاد می گردد تا آسیبی را در هنگام وقوع خطر برای افراد معلول و ناتوان ایجاد نکند و باعث آسودگی خاطر شما شود.

رعایت سطح دید در طراحی پنجره دوجداره ویژه معلولین

یکی دیگر از نکات مهمی که در طراحی پنجره دوجداره ویژه معلولین بایستی مورد توجه قرار بگیرد، رعایت eye level یا سطح دید است. بر اساس این فاکتور، یک فرد در حالت نشسته روی ویلچر باید بتواند منظره بیرون را به راحتی تماشا کرده و لذت ببرد. در واقع این شرایط به واسطه عدم استفاده از پروفیل های اضافی در پنجره فراهم می شود. همچنین معمولا شیشه های به کار رفته در پنجره دوجداره ویژه معلولین یک تکه و سراسری هستند و به طور کلی هر نوع عاملی که روی منظره مقابل چشم فرد تاثیر منفی دارد، در پنجره دوجداره ویژه معلولین حذف می گردد. جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره پنجره دوجداره ویژه معلولین می توانید با کارشناسان ما در وین سازان تماس بگیرید تا آن ها شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس سریع