تفاوت پنجره دوجداره و سه جداره

تفاوت پنجره دوجداره و سه جداره

اگر در حال بازسازی یا نوسازی پنجره های خانه خود هستید شاید از خودتان بپرسید پنجره دوجداره بهتر است یا پنجره سه جداره ؟ تفاوت پنجره دوجداره و سه جداره در چیست؟

تفاوت بین شیشه دوجداره و شیشه سه جداره یکی از پرتکرارترین سوالاتی است که بسیاری از افراد هنگام ساخت یا بهبود خانه از ما می پرسند. تا همین اواخر ، شیشه های دو جداره ایده آل ترین انتخاب برای بسیاری از صاحبان خانه ها در مورد شیشه های پنجره بود. این بر اساس مزایای زیادی است که شیشه دوجداره ارائه می دهد. راز پشت شیشه دو جداره این است که سطح عایق بالایی را ارائه می دهد و راهی مدرن برای گرم نگه داشتن خانه شما است.توجه داشته باشید که در پنجره Upvc و پنجره آلومینیوم امکان سه جداره کردن موجود می باشد.

از طرف دیگر ، شیشه سه جداره برای بسیاری از سازندگان خانه نیز گزینه ای هیجان انگیزتر است. پنجره های سه جداره در مقایسه با پنجره های تک جداره 3 برابر صرفه جویی بهتری در مصرف انرژی دارند. علاوه بر این ، این یک گزینه شیشه ای پنجره مدرن است که مزایای بیشتری مانند از بین بردن نقاط سرد در خانه و افزایش بهره وری انرژی را به همراه دارد.

همچنین ضروری است توجه داشته باشید که آن چه شیشه سه جداره را از دوجداره متمایز می کند شیشه اضافی است که پنجره با آن همراه است. این مزایای بیشتری را در ساختمان با ارائه اتاق اضافی برای عایق در مقایسه با شیشه دوجداره ارائه می دهد. این یکی از دلایلی است که نشان می دهد چرا شیشه سه جداره نسبتاً گران است.

تفاوت پنجره دوجداره و سه جداره

تفاوت شیشه دوجداره و سه جداره

قبل از این که تفاوت شیشه دو جداره با سه جداره را بررسی کنیم ، بیایید علم پشت شیشه سازی را درک کنیم.یک پنجره شیشه ای از چندین شیشه تشکیل شده است که یک لایه گاز آرگون در وسط آن قرار گرفته است. از آن جا که هوا رسانای گرما ضعیفی است ، چنین پنجره هایی عایق حرارتی کاملی را ارائه می دهند ، هوای اتاق را گرم نگه می دارد و مانع از ورود هوای خنک می شود. از آن جا که یک اتاق مقدار قابل توجهی گرما را از طریق پنجره های خود از دست می دهد ، شیشه ها می توانند نقش مهمی در گرم نگه داشتن فضاهای خانه و محل کار شما داشته باشند.

شیشه سه جداره در مقابل شیشه دوجداره – مقایسه ای نزدیک

شیشه دو جداره یا شیشه سه جداره کدام بهتر است؟ برای انتخاب واحد ایده آل برای خانه ، عاقلانه است که ویژگی های منحصر به فرد دو گزینه شیشه را درک کنید.

تفاوت شیشه دوجداره و سه جداره چگونه است؟

راحتی پیشرفته

پنجره های سه جداره در مقایسه با پنجره های دو جداره بهبود یافته اند. بنابراین ، آن ها محیط گرم را در خانه شما ایجاد می کنند. آن ها نقش مهمی در حفظ سطح دمای ثابت در خانه ایفا می کنند ، بنابراین آن ها را در مقایسه با صفحات دو جداره بهتر عمل می کنند.
علاوه بر این ، شیشه های سه جداره سطوح رطوبت بالا و میزان تراکم پایین را امکان پذیر می کنند. به همین دلیل است که هنگام انتخاب بین این دو باید شرایط جوی غالب منطقه خود را در نظر داشته باشید.

وزن و عملکرد

پنجره های سه جداره سنگین هستند. بنابراین ، اگر به آرامش در خانه خود ، به ویژه در یک محله پر سر و صدا نیاز دارید ، پنجره های سه جداره فضای دلخواه را ایجاد می کنند. آن ها عملکرد صوتی بهتری را تضمین می کنند و سر و صدای کمی یا اصلاً هیچ صدای به فضای شما وارد نمی شود.وزن پنجره های دو جداره سبک است و بهترین محافظت را در برابر سر و صدا در خانه ندارند.توجه داشته باشید که قیمت پنجره دوجداره نیز از پنجره سه جداره ارزان تر می باشد و یه اختلاف حدود 10 تا 15 درصدی دارا می باشد. توجه داشته باشید که تفاوت پنجره ترمال بریک با نرمال ممکن است در وزن آن متفاوت باشید.

حفاظت از حرارت و نور

اگر از پنجره های سه جداره استفاده می کنید ، از دست دادن گرما به میزان قابل توجهی به حداقل می رسد. این به این دلیل است که پنجره اضافی عایق بندی شده و دارای ارزش U شگفت انگیز در مقایسه با واحدهای دو جداره است.علاوه بر این ، از شیشه کم انتشار در پنجره های سه جداره استفاده می شود و آنها دارای روکش باورنکردنی هستند تا شما را از گرمای تابستان مصون نگه دارد. این تفاوت عمده ای بین پنجره های دو جداره و سه جداره است که هنگام انتخاب ایده آل ترین پنجره برای ملک خود باید در نظر داشته باشید.

امنیت

پنجره های سه جداره نیز سطح بالایی از حفاظت را ارائه می دهند. این امر به دو سطح پوشش برای آلایندگی کم ، شیشه آهنی کم در قسمت بیرونی ، یک فاصله دهنده با تکنولوژی لبه های گرم روی شیشه ها ، مهره های شیشه ای داخلی با کیفیت بالا و بهترین واحدهای مهر و موم شده که نه تنها سر و صدا ، بلکه همچنین مانع ورود هوای سرد به خانه شما می شوند.این جزئیات همچنین به دور نگه داشتن مزاحمان از خانه شما کمک می کند. پنجره اضافی که تفاوت بین دو شیشه پنجره را ایجاد می کند ، ورود سارقان به پنجره سه جداره را سخت می کند. این بدان معناست که مکان امن تری در ملک شما ایجاد می کند. علاوه بر این ، هر زمان که خارج از خانه هستید ، ضمانت ایمنی گسترده ای را ارائه می دهد.

تفاوت شیشه دوجداره با سه جداره

مزایای استفاده از شیشه سه جداره

همان طور که در بالا ذکر شد ، پنجره های سه جداره دارای سه شیشه هستند. این یکی از مزایایی است که نسبت به پنجره های دو جداره دارد. نکته ای که باید به آن توجه شود این است که بازده انرژی در یک پنجره با مقدار U آن اندازه گیری می شود. پنجره ای با ارزش U پایین در مقایسه با پنجره ای با ارزش U بالا کارآمدتر است. تفاوت پنجره دوجداره و سه جداره بستگی به عوامل زیادی دارد که در ادامه به آن می پردازیم.

پنجره سه جداره شیشه ای به طور قابل توجهی بهبود یافته است و ارزش U پایینی دارد. به همین دلیل است که در دراز مدت سرمایه گذاری شایسته ای محسوب می شود. علاوه بر این ، مزایای اضافی از جمله ؛

  • کاهش قابل توجه اتلاف حرارت در خانه شما ، بنابراین ، قبض انرژی شما را کاهش می دهد.
  • از آن جا که گرمای بیشتری را حفظ می کند ، کارآمدتر است ، بنابراین خانه شما را گرم تر می کند.
  • ورود به خانه سخت است ، بنابراین ، اموال خود را ایمن نگه می دارد.
  • کمتر مستعد ایجاد تراکم بین شیشه های پنجره است.
  • شیشه اضافی در مقایسه با پنجره دو جداره از سر و صدا محافظت می کند.
  • حفره پنجره به عنوان یک بهبود عملکرد اضافی با گاز بی اثر پر شده است.
  • عمر طولانی پنجره ها از آن جا که بسیار بادوام هستند. این بدان معناست که شما مجبور نیستید پنجره ها را بعد از چهار سال تعویض کنید.
تفاوت شیشه دوجداره و شیشه سه جداره

تفاوت پنجره دوجداره یو پی وی سی با پنجره های سه جداره upvc

آن ها پنجره هایی با کیفیت بالا هستند که می توانند در خانه یا محل کار شما استفاده شوند.آن ها از شما و اموال شما در برابر تابش طولانی مدت اشعه ماوراء بنفش محافظت می کنند. با استفاده از واحدهای سه جداره در منزل شما ، از ورود 90 درصد اشعه ماوراء بنفش به خانه شما جلوگیری می شود. توجه داشته باشید که با متریال یو پی وی سی و پنجره آلومیینیوم می توان سه جداره را اجرا کرد.

پنجره ها همچنین امنیت خانه را افزایش می دهند. شیشه اضافی دارای سیستم امنیتی چند قفل ، شیشه مقاوم است و شکستن آن سخت تر است. این ویژگی ها به شما اطمینان می دهد که خانه شما ایمن خواهد بود.

هنگام مقایسه پنجره های دوجداره با پنجره های سه جداره ، توجه به این نکته ضروری است که شیشه های دوجداره مزایای آن را نیز به همراه دارد. پنجره ها سبک هستند ، بنابراین ادغام آن ها با بسیاری از واحدهای دیگر در خانه یا محل کار شما بسیار آسان است. پنجره ها نیز ؛

  •  مصرف انرژی.
  • امکان اجرای آسان و انعطاف پذیر ، در نتیجه کاهش هزینه های نصب را فراهم می کند.
  • هنگام استفاده از پنجره های دو جداره نیز می توانید با هر سبکی سازگار شوید.
  • بسیاری از واحدهای مدرن از شیشه دوجداره استفاده می کنند که آن ها را برای استفاده در یک محله نسبتاً پر سر و صدا ایده آل می کند.
  • بهترین شیشه های دو جداره در بازار نیز امنیت بیشتری را ارائه می دهند.

تفاوت بین پنجره دو جداره و سه جداره چیست؟

هنگامی که سعی می کنید نقطه سرد خانه خود را از بین ببرید ، یا در یک واحد پر سر و صدا زندگی می کنید و باید آن محیط آرام را ایجاد کنید ، شیشه سه جداره راهی است که باید آن را انتخاب کنید. بدون در نظر گرفتن پیشرفت هایی که پنجره ها به همراه دارند ، بدون شک بهترین گزینه است.

در حالی که پنجره های سه جداره به طور قابل توجهی گران تر از پنجره های دو جداره هستند ، از این واقعیت که از نظر مصرف انرژی بیشتر هستند لذت خواهید برد. با استفاده از پنجره های سه جداره ، می توانید هزینه های انرژی خود را تا 50 درصد کاهش دهید.

بسیاری از پیمانکاران نیز موافقند که جدا از بهره وری انرژی ، سطح راحتی تفاوت بین پنجره های دو جداره و سه جداره را ایجاد می کند. پس از نصب ، متوجه خواهید شد که خانه کمتر در معرض تراکم است ، دارای عایق صوتی بهتر ، گرمتر و راحت تر است.

تفاوت پنجره دوجداره و سه جداره

دو جداره در مقابل سه جداره بصورت خلاصه

شیشه سه جداره تقریباً شبیه به شیشه دوجداره است. با این حال ، قسمت اول یک پنجره فوق العاده بزرگ است که به منظور سفارشی سازی ارزش عایق بیشتری نسبت به شیشه های دوجداره دارد. این یکی از دلایلی است که نشان می دهد چرا شیشه سه جداره نسبتاً گران است. پیشرفت کوچک باعث ایجاد تفاوت عمده در هر خانه می شود. به همین دلیل ، به عنوان صاحب خانه و ملک ، ممکن است متوجه شوید که شیشه سه جداره گزینه ای است که باید مورد استفاده قرار گیرد ، به خصوص اگر در مناطق سردتر اقامت دارید.

روشنایی

پنجره های سه جداره از شیشه بیشتری ساخته شده اند و در نتیجه در مقایسه با شیشه دوجداره مقدار کمی نور وارد می کنند. این بدان معناست که ممکن است خانه شما در فصول سرد یا بارانی تاریک شود.

هزینه نصب

پنجره های سه جداره در مقایسه با پنجره دو جداره گران قیمت هستند. هزینه های نصب نیز به دلیل ماهیت ساختاری نسبتاً بیشتر است. بنابراین ، برای مقایسه بین دو پنجره وقت بگذارید تا به گزینه ای که برای شما مقرون به صرفه است بسازید. یکی از عوامل مهم و تاثیر گذار در تفاوت پمچره دوجداره و سه جداره می باشد.

محل

پنجره های سه جداره سنگین تر هستند ، تلفات حرارتی را کاهش می دهند و قابلیت های بهتری برای جلوگیری از هرگونه سر و صدا از بیرون دارند. بنابراین ، هنگام تصمیم گیری بین شیشه های دو جداره یا سه جداره ، ضروری است که منطقه ای را که در آن زندگی می کنید در نظر داشته باشید. آیا محله شما کاملاً پر سر و صدا است؟ به یاد داشته باشید ، پنجره های سه جداره گزینه ای عالی در مناطق سردتر و پر سر و صدا هستند زیرا کمی ضخیم تر هستند. آن ها سنگین تر هستند و عایق بهتری در برابر سر و صدا ، نور و سایر عناصر آب و هوایی سخت ارائه می دهند.

تفاوت پنجره دوجداره یو پی وی سی با پنجره های سه جداره upvc

آیا پنجره سه جداره ارزش خرید دارد؟

یکی دیگر از عوامل تفاوت پنجره دوجداره و سه جداره مانند پنجره کشویی بهتر است یا لولایی بسیار مهم است، همچنین باید تعیین کنید که آیا شیشه سه جداره در خانه شما ارزش دارد یا خیر. در مورد شیشه دوجداره در مقابل شیشه سه جداره ، مزایا و معایب هر پنجره بیشتر بدانید. این به شما کمک می کند تا تصمیم بگیرید که چه چیزی برای شما خوب است. در حالی که شیشه سه جداره تاثیر مالی یا معنایی دارد ، پنجره دو جداره با مصرف انرژی بیشتر وجود دارد که به شما امکان می دهد انرژی خانه خود را به حداکثر برسانید.

تفاوت بین پنجره دو جداره و سه جداره چیست؟

نصب و راه اندازی

پنجره های شیشه سه جداره نه تنها سازگار با محیط زیست هستند بلکه از نظر اقتصادی نیز مقرون به صرفه هستند. با این وجود ، برای نصب با کیفیت به بهترین پیمانکار نیاز دارید. پس برای نصب به این نکته حتما توجه کنید و پنجره های خود را از یک شرکت معتبر و با تجربه خریداری کنید

تفاوت پنجره دوجداره و سه جداره بعدی که مهم است و باید به آن توجه کرد.چه بخواهید پنجره های سه جداره بخرید چه قصد خرید پنجره دوجداره را داشته باشید، پنجره هایی با بالاترین کیفیت را انتخاب کنید. وین سازان یک شرکت معتبر است که پنجره های شیشه ای با کیفیت بالا را به شما ارائه می دهد که ارزش فوری را به خانه شما می افزاید.

قیمت دوجداره و سه جداره

هزینه شیشه سه جداره

هزینه پنجره های سه جداره مهم ترین موضوعی است که مردم هنگام انتخاب این پنجره ها به آن فکر می کنند. در واقع، بسیاری از مردم بر این باورند که شیشه سه جداره ارزش قیمتی که باید بپردازند ندارد.

اما این درست نیست زیرا افزایش بهره وری انرژی، کاهش نویز و امنیت کاملاً ارزش هزینه پنجره های سه جداره را دارد. هزینه متوسط پنجره های سه جداره ممکن است بیشتر از پنجره های دوجداره باشد، اما در دراز مدت، با صرفه جویی در انرژی پول خود را پس خواهید گرفت.

باید بدانید که هزینه های شیشه سه جداره در ایران به چند عامل کلیدی بستگی دارد، به ویژه موارد زیر:

  • تعداد پنجره مورد نظر شما
  • سبک پنجره ها
  • مواد قاب (UPVC و آلومینیوم)
  • برند و شرکتی که شما انتخاب می کنید

بنابراین، در این بخش، قیمت شیشه‌های سه جداره در سبک‌های مختلف پنجره را مورد بحث قرار می‌دهیم تا به شما بینشی در مورد هزینه‌ای که برای آن پرداخت می‌کنید، ارائه دهیم.

همان طور که می دانید، اگر خانه ای مجزا با تعداد زیادی پنجره برای تعویض دارید، شیشه های سه جداره می تواند بسیار گران باشد. اگر این ایده را دارید، باید بدانید که هر چه پنجره‌های سه جداره بیشتری نصب کنید، هر پنجره ارزان‌تر خواهد بود. به عبارت دیگر، برای مقرون به صرفه بودن، بهتر است تعداد پنجره های بیشتری نصب شده باشد تا تعداد کمتری.

چه عواملی بر هزینه شیشه سه جداره و دوجداره تاثیر می گذارد؟

همان طور که گفتیم عوامل متعددی وجود دارد که می تواند قیمت پنجره دوجداره و سه جداره شما را تغییر دهد، از جمله:

نوع مواد قاب پنجره

شما می توانید بین یو پی وی سی و آلومینیوم یک گزینه را انتخاب کنید. اگر بودجه زیادی ندارید، UPVC بهترین راه برای رفتن است. در حالی که آلومینیوم در سمت گران‌تر قرار دارد، اما از نظر زیبایی ‌شناختی دلپذیرتر است. برای خرید پنجره دوجداره یا سه جداره یو پی وی سی و یا آلومینیوم می توانید روی تیم متخصص وین سازان حساب کنید.

اندازه و تعداد پنجره ها

این یکی کاملاً توضیحی است، اما هر چه به پنجره های بیشتری نیاز داشته باشید. هرچه بزرگ تر باشند، مواد بیشتری باید تهیه شود، که باعث افزایش قیمت پنجره شما می شود.

دسترسی به پنجره ها

نصاب ممکن است برای دسترسی به پنجره ها نیاز به نصب داربست داشته باشد و این می تواند در هزینه نهایی شما تاثیر گذار باشد. برای خرید پنجره دوجداره یا سه جداره با کیفیت و قیمت مناسب می توانید با گروه صنعتی وین سازان تماس بگیرید تا آن ها شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

پنجره دوجداره بهتر است یا سه جداره

قیمت پنجره های سه جداره یو پی وی سی

UPVC مخفف Unplasticized PolyVinyl Chloride است و یکی از پیشرفته ترین مواد مورد استفاده در قاب پنجره است. پنجره های یو پی وی سی به دلیل بهره وری بالای انرژی، دوام، تنوع رنگ و مقرون به صرفه بودن، به محبوب ترین قاب های پنجره در ایران تبدیل شده اند، به خصوص وقتی صحبت از پنجره های سه جداره می شود. در ادامه به بررسی از نظر قیمتی تفاوت پنجره دوجداره و سه جداره در پروفیل یو پی وی سی خواهیم پرداخت.

مان طور که بیان شد دلیل استفاده گسترده از قاب‌های یو پی وی سی در پنجره‌های سه جداره این است که یو پی وی سی می‌تواند قیمت نهایی پنجره را در مقایسه با مواد دیگر مانند آلومینیوم کاهش دهد. بنابراین، اگر نگران هزینه شیشه سه جداره هستید، می توانید به سراغ پنجره های سه جداره یو پی وی سی بروید تا بهترین های هر دو دنیا را داشته باشید: هزینه کم و راندمان بالا.

پنجره های سه جداره یو پی وی سی در اشکال و رنگ های متفاوتی هستند که بهترین گزینه برای پنجره های سه جداره شما هستند. در واقع، قاب‌های UPVC طیف وسیعی از گزینه‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهند که بسته به خانه‌تان می‌توانید از بین آن ها انتخاب کنید.

قیمت پنجره های سه جداره آلومینیومی

در مورد پنجره های سه جداره، آلومینیوم نیز یک انتخاب رایج است. بدترین جنبه آلومینیوم رسانایی حرارتی بالای آن است که در نتیجه بازده انرژی پایینی دارد. اگرچه قاب ‌های آلومینیومی استاندارد دارای شکستگی حرارتی هستند، انتخاب ماده‌ای با راندمان انرژی پایین کار عاقلانه‌ای نیست، به خصوص زمانی که از سه لایه شیشه برای کاهش تلفات حرارتی استفاده می‌کنیم.

بنابراین اگر می خواهید خانه قدیمی خود را مدرن کنید یا برای خانه جدید خود پنجره بخرید، بهتر است به سراغ شیشه های سه جداره مدرن بروید. در اینجا ما می توانیم به شما کمک کنیم تا بهترین گزینه را انتخاب کنید و بهترین نصاب را در نزدیکی خانه خود به شما پیشنهاد دهیم. فقط کافیست با کارشناسان ما در وین سازان تماس بگیرید تا آن ها شما را در این حوزه راهنمایی کنند. امیدواریم مقاله تفاوت پنجره دوجداره و سه جداره برای شما مفید بوده باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس سریع