تبدیل پنجره لولایی به کشویی

تبدیل پنجره لولایی به کشویی

ممکن است خانه ای خریداری کرده باشید که دارای پنجره های دوجداره لولایی است اما این نوع بازشو پنجره با سلیقه و سبک منزلی که می خواهید آن را طراحی و چیدمان کنید تناسبی نداشته باشد. قطعا اولین سوالی که ذهن شما را مشغول می کند این است که آیا تبدیل پنجره لولایی به کشویی امکان پذیر است؟ ما در این مقاله قصد داریم به یکی از پر تکرار ترین سوالات مشتریان یعنی تبدیل پنجره لولایی به کشویی که ممکن است بنابر دلایل مختلف پرسیده شود پاسخ دهیم تا شما عزیزان بتوانید هنگام انتخاب بهترین تصمیم را برای منزل یا محل کار خود بگیرید. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

تبدیل پنجره لولایی به کشویی

آیا واقعا امکان تبدیل پنجره لولایی به کشویی وجود دارد؟

برای پاسخ به این سوال باید خدمت شما مشتریان عزیز که تصمیم به این کار را گرفته اید عرض کنیم که تبدیل پنجره لولایی به کشویی امکان پذیر نخواهد بود اما امکان تعویض پنجره لولایی با پنجره کشویی و بالعکس وجود دارد. توجه کنید که به طور کلی قیمت پنجره لولایی نسبت به پنجره کشویی در شرایط مساوی پایین تر می باشد.

اما شاید بخواهید بدانید که چرا امکان تبدیل پنجره لولایی به کشویی وجود ندارد؟

پنجره های لولایی و کشویی هر دو از پر کاربرد ترین انواع پنجره های دوجداره می باشند که هر کدام کارایی و عملکرد خاص خود را دارند. اما شاید شما بخواهید به دلایل مختلف مانند کمبود فضا و … این کار را انجام دهید پس باید بدانید چرا این کار امکان پذیر نیس و باید چه کاری انجام دهید.

1. هر مدل بازشو دارای قطعات و متریال مخصوصی است

در هر پنجره دوجداره با توجه به مدل بازشو آن از قطعات و یراق آلات خاصی استفاده می شود. به عنوان مثال پروفیل و گالوانیزه داخلی، شیشه دوجداره، لاستیک آب بندی، زهواره نگهدارنده شیشه و یا برش های گرد گیری در هر مدل مختلف است. تمامی موارد گفته شده در همه پنجره های دوجداره وجود دارد اما با قدری تفاوت نسبت به یکدیگر. پس نمی توان با وجود این تفاوت ها در قطعات تبدیل پنجره لولایی به پنجره کشویی را انجام داد.

2. تفاوت در پروفیل به کار رفته در پنجره

یکی دیگر از دلایلی که نمی توان تبدیل پنجره لولایی به کشویی را انجام داد پروفیل های به کار رفته در پنجره های دوجداره است زیرا پروفیلی که در پنجره ها استفاده می شوند شاید از نظر ساختار یکسان باشند ولی پروفیلی که مثلا در پنجره لولایی استفاده می شود با پروفیلی که در پنجره کشویی استفاده می گردد از جهت شکل هندسی، قطعات اتصالی و متعلقات آن به هیچ وجه یکسان نیستند. به همین دلیل است که نمی توان پنجره ای را به نوع دیگر تبدیل نمود زیرا پروفیل ها نمی توانند ادغام شده و به یکدیگر مچ شوند.

3. تفاوت در ابعاد و ضخامت محل نصب شیشه ها

ضخامت و ابعاد محلی که برای قرار دادن شیشه در پنجره های دوجداره کشویی و لولایی در نظر گرفته شده است با وجود عرض و ارتفاع یکسان، متفاوت است. به عبارت دیگر از شیشه دوجداره پنجره لولایی نمی توان در پنجره دوجداره کشویی استفاده نمود.

4. عدم اتصال گوشه پنجره ها در محل

مورد بعدی که می توان در مورد عدم تبدیل پنجره لولایی به کشویی ذکر کرد این است که اتصال گوشه پنجرع ها در کارخانه و توسط دستگاه های تمام اتوماتیک انجام می شود که این کار در محلی به غیر کارخانه وجود ندارد.

5. لاستیک های آب بندی و هوابندی جداگانه

در پنجره های دوجداره لولایی به منظور هوابندی و آب بندی از لاستیک های ویژه ای استفاده می گردد که این مدل لاستیک ها برای پنجره های دوجداره کشویی قابل استفاده نیستند. علت این مساله به دلیل ایزوله نمودن حدودی آن به وسیله برش ها و یا گردگیرها می باشد.

6. یراق آلات متفاوت

یراق آلات این دو پنجره هم مسلما مختلف هستند زیرا اساس ماهیت اجرایی متفاوتی دارند. قیمت یراق آلات پنجره دوجداره  در سیستم کشویی کمی گران تر از پنجره لولایی می باشد.

تبدیل پنجره دوجداره لولایی به کشویی

پنجره دوجداره لولایی بهتر است یا کشویی ؟

پاسخ به این سوال که پنجره دوجداره کشویی بهتر است یا لولایی  باید گفت که انتخاب این پنجره ها بستگی به نیاز شما و فضا ساختمان دارد اما به طور کلی باید گفت پنجره دوجداره لولایی رواج بیشتری نسبت به پنجره دوجداره کشویی دارد.

اگر در منطقه ای زندگی می کنید که آرام است و آب و هوایی معتدل دارد پنجره دوجداره کشویی می تواند برای شما گزینه مناسبی باشد اما اگر در منطقه ای با آب و هوای بسیار سرد یا گرم زندگی می کنید و یا محل زندگی شما نزدیک به مدرسه یا اتوبان است پنجره دوجداره لولایی برای شما بهتر است زیرا عایق صوتی و حرارتی بیشتری نسبت به پنجره کشویی دارد اما باز هم با وجود تمامی شرایط به پنجره کشویی علاقه دارید پیشنهاد ما به شما پنجره دوجداره فولکس واگنی است زیرا علاوه بر مزایای پنجره کشویی و حالت بازشو کشویی، عایق بندی خوبی نیز دارد.

تبدیل پنجره کشویی به لولایی

از چه نوع پنجره لولایی استفاده کنیم که در هنگام باز شدن فضای کمتری را اشغال کند؟

اگر تنها دلیل شما برای تبدیل پنجره لولایی به کشویی کمبود فضا است باید به شما بگوییم که می توانید به جای پنجره کشویی از پنجره لولایی دو حالته استفاده کنید زیرا هم در هنگام استفاده از حالت دوم (پنجره همانند پنجره قطار یا مترو باز می شود) فضای کمتری اشغال می کند هم این که از نظر عایق بندی بسیار بهتر از پنجره کشویی است و به راحتی و حتی با هزینه کمتری می توان این کار را انجام داد و پنجره تک حالته را به پنجره دو حالته تبدیل کرد و از کمبود فضا نیز جلو گیری کرد. برای این کار می توانید از کارشناسان ما در پنجره سازان کمک بگیرید.

تبدیل پنجره upvc لولایی به کشویی

نتیجه پایانی

تبدیل پنجره لولایی به کشویی به دلایل متعددی که در بالا ذکر کردیم امکان پذیر نیست. در صورتی که تصمیم جدی به این کار را دارید می توانید پنجره را تعویض نمایید که در این صورت به راحتی می توانید این کار را انجام داده و از عایق بندی صحیح پنجره هم اطمینان داشته باشید. برای تعویض پنجره لولایی به کشویی و جهت کسب اطلاعات بیشتر در این حوزه می توانید با کارشناسان ما در پنجره سازان تماس بگیرید تا شما را در این باره راهنمایی کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس سریع