پنجره دوجداره سقفی

پنجره دوجداره سقفی

نورگیرها یا پنجره های دوجداره سقفی در طول سال ها محبوبیت پیدا کرده اند، نه تنها به دلیل ارزش زیبایی شناختی که ارائه می دهند بلکه به دلیل مزایای عملکردی که دارند. به عنوان یک منبع عالی از نور طبیعی، برخی از مزایای کلیدی نورگیرها دسترسی نامحدود به نور روز، کاهش قبوض برق و بهبود تهویه است.پنجره دوجداره سقفی به طور چشمگیری کل ظاهر خانه شما را تغییر می دهند و به آن یک زیبایی منحصر به فردی می دهند. آن ها یک قطعه برجسته عالی هستند که طراحی داخلی شما را به هم گره می زند. فضای نشیمن غرق در نور خورشید آرامش‌بخش و جذاب به نظر می‌رسد، در حالی که آشپزخانه با پنجره دوجداره سقفی آشپزی را لذت‌بخش می‌کند. اگر به دنبال روشن کردن خانه خود و حمام کردن فضای داخلی با نور طبیعی هستید، نصب نورگیر ضروری است.

برخی از صاحبان خانه ها به دلیل ترس از نشت آب، گرمای بیش از حد و از دست دادن گرما در فصل زمستان در نصب نورگیر یا پنجره سقفی تردید دارند. خوشبختانه، فناوری پشت پنجره‌های سقفی مدرن تمام این نگرانی‌ها را برطرف می‌کند تا اطمینان حاصل شود که کاربران بدون نگرانی در مورد چنین مسائلی از مزایای آن بهره‌مند می‌شوند.

با این وجود، شما باید پنجره های سقفی با کیفیت بالا را انتخاب کنید و اطمینان حاصل کنید که آن ها در مکان های استراتژیک روی پشت بام شما قرار می گیرند تا به طور کامل از طیف گسترده ای از مزایای پنجره های سقفی استفاده کنید. ما در این مقاله قصد داریم شما را مزایای پنجره دوجداره سقفی آشنا کنیم تا شما بتوانید بهترین تصمیم را برای خانه خود بگیرید پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

پنجره دوجداره سقفی

پنجره دوجداره سقفی چیست؟

آن ها بیشتر به پنجره‌هایی اشاره می‌کنند که بر روی سقف‌های شیبدار سبک سنتی نصب می‌شوند، اما می‌توانند به صورت سفارشی بر روی سقف های تخت نیز نصف شوند. این پنجره ها بسته به نوع سقفی که قرار است روی آن نصب شوند، اغلب بسیار متفاوت هستند. به همین دلیل است که اصطلاح نورگیر یا پنجره سقفی اغلب بسیار گسترده در نظر گرفته می شود. قیمت پنجره سقفی همانند قیمت پنجره هیدن ونت در یک راستا می باشد.

آن ها در طیف وسیعی از سبک های مختلف موجود هستند تا نیازهای بسیاری از صاحبان خانه را برآورده کنند. علاوه بر ارائه مقدار قابل توجهی از نور طبیعی روز، این نوع پنجره اغلب دارای یک موتور الکتریکی برای تهویه اتاق نیز می باشد.

5 مزیت نادیده گرفته شده اما شگفت انگیز پنجره دوجداره سقفی

بدن ما برنامه ریزی شده است که به محض طلوع خورشید از خواب بیدار شود، حتی اگر در شب به اندازه کافی نخوابیده باشیم. در حالی که پنجره دوجداره سقفی به دلیل تامین مقدار زیادی نور طبیعی و در عین حال کمک به ارتقای فضای داخلی خانه شناخته شده اند، اما چندین مزیت عالی نیز دارند که اغلب برجسته نمی شوند. در این جا پنج مورد از مزایای دست کم گرفته شده پنجره دوجداره سقفی عبارتند از:

1. الگوهای خواب بهتر

عوامل خارجی مانند نور خورشید فاز چرخه شبانه روزی بدن ما را تعیین می کنند. بدن ما برنامه ریزی شده است که به محض طلوع خورشید از خواب بیدار شود، حتی اگر در شب به اندازه کافی نخوابیده باشیم. نور طبیعی که نورگیرها به فضای شما وارد می کنند به متعادل کردن ریتم شبانه روزی بدن شما کمک می کند، که همه چیز را تنظیم می کند، از جمله الگوهای خواب، فعالیت مغز و اشتها.

پنجره یو پی وی سی سقفی
2. کمک به بهبود خلق و خو و جلوگیری از اختلال عاطفی فصلی

تحقیقات نشان می دهد که اختلال عاطفی فصلی (SAD) منجر به تحریک پذیری، افسردگی، خستگی و سایر اختلالات مربوط به خلق و خو می شود. بسیاری از افراد از پاییز تا فصل زمستان شروع به تجربه این علائم می کنند، اما فرد می تواند در بهار و تابستان نیز این علائم را تجربه کند. اما اختلال عاطفی فصلی در پاییز و زمستان قوی تر ظاهر می شود زیرا کمتر در معرض نور خورشید قرار می گیرد. این نه تنها سطح سروتونین و ملاتونین بدن ما را کاهش می دهد، بلکه ریتم طبیعی شبانه روزی ما را نیز مختل می کند.

پنجره دوجداره سقفی ابزاری موثر برای افزایش قرار گرفتن در معرض نور طبیعی است که سطح ویتامین D بدن شما را افزایش می‌دهد. این به تولید سروتونین کمک می‌کند که خلق و خو را تنظیم می‌کند و احساس شادی و حالات مثبت را ایجاد می‌کند.

3. مصرف انرژی را کاهش دهید

این محصول می تواند به شما در صرفه جویی در هزینه های سرمایش و گرمایش کمک کند. اما برنامه ریزی و موقعیت مناسباین نوع از پنجره برای اطمینان از استفاده از این مزیت ضروری است. پنجره رو به جنوب، دمای خانه شما را در تمام طول سال افزایش می دهند، زیرا در مقایسه با پنجره های دوجداره سقفی که رو به هر سمت دیگری هستند، نور خورشید بیشتری را جذب می کنند.
در طول زمستان، پنجره های دوجداره سقفی می توانند در ورود آفتاب و گرما به خانه شما بسیار مفید باشند تا وابستگی شما به سیستم گرمایشی شما کاهش یابد. در حوالی تابستان، زمانی که هوا گرم‌تر می‌شود و اشعه‌های خورشید غیرقابل تحمل می‌شوند، داشتن پرده‌ های مناسب برای پنجره دوجداره سقفی ایده‌آل است. این به شما کمک می کند از آفتاب صبحگاهی لذت ببرید و از گرمای اواسط بعد از ظهر جلوگیری کنید.

4. یک جایگزین عالی برای پنجره های معمولی

نورگیرها که به عنوان پنجره های دوجداره سقفی نیز شناخته می شوند، همان مزایای پنجره های معمولی را با مزایای اضافی ارائه می دهند. آن ها راه حل مناسبی برای مناطقی در خانه شما هستند که نصب پنجره های معمولی امکان پذیر نیست، یا حفظ حریم خصوصی مشکل است، مانند حمام. اگر اتاق خوابی در اتاق زیر شیروانی دارید یا از آن برای مقاصد دیگر استفاده می کنید، نصب پنجره دوجداره سقفی به روشن شدن این قسمت معمولاً تاریک خانه کمک می کند.

5. ارزش ملک خود را افزایش دهید

پنجره های دوجداره سقفی از این نظر منحصر به فرد هستند که یکی از معدود مواد بازسازی خانه هستند که به راحتی می توانند طراحی داخلی و خارجی خانه شما را ارتقا دهند. در نتیجه، آن ها خانه شما را به یک قطعه معماری جذاب تبدیل می کنند که ارزش ملک شما را افزایش می دهد و آن ها را برای خریداران بالقوه جذاب تر می کند.

قیمت پنجره دوجداره سقفی

مزایای نصب این نوع از پنجره به شکل ثابت چیست؟

فضای نشیمن غرق در نور خورشید آرامش‌ بخش و جذاب به نظر می‌رسد، در حالی که آشپزخانه با نورگیرها آشپزی را لذت‌بخش می‌کند. دسترسی به مقدار زیادی نور طبیعی بارزترین مزیت این نوع از پنجره است. و مقدار مناسب قرار گرفتن در معرض نور خورشید برای سلامتی و تندرستی ما مفید است. هیچ چیز مانند بیدار شدن با نور خورشید نیست که به شما کمک کند روز خود را شروع کنید. پنجره دوجداره سقفی ثابت نیز به عنوان چراغ کار عمل می کند تا به ما کمک کند بهره وری بیشتری داشته باشیم.

آیا نصب پنجره دوجداره سقفی قابل اجرا مزایای بیشتری دارد؟

پنجره های دوجداره سقفی قابل اجرا همه مزایای این محصول ثابت را اما با مزیت اضافه تهویه ارائه می کنند. بر خلاف پنجره دوجداره سقفی ثابت، این نوع از درب و پنجره  قابل اجرا می توانند باز شوند تا هوا به داخل خانه شما گردش کند و نیاز به روشن کردن تهویه مطبوع را کاهش دهد.
حمام و آشپزخانه دو مکان در خانه شما هستند که می توانند از پنجره های دوجداره سقفی قابل اجرا بیشترین بهره را ببرند. این مناطق تمایل به تجمع هوای کهنه دارند، بنابراین داشتن تهویه اضافی به شکل پنجره های سقفی قابل اجرا بسیار مفید است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس سریع