پنجره کشویی بهتر است یا لولایی ؟

پنجره کشویی بهتر است یا لولایی

اگر قصد خرید پنجره دوجداره دارید معمولا با این سوال مواجه خواهید شد که پنجره کشویی بهتر است یا لولایی ، ما در این مقاله به صورت کامل به این پرسش شما پاسخ خواهیم داد.پنجره های جایگزین برخی از مهم ترین جنبه های بهبود جذابیت ظاهری خانه شما هستند. وقتی به یک ساختمان نگاه می کنید، چشمان شما به طور غریزی به سمت پنجره های ساختمان کشیده می شود. پنجره های مدرن می توانند تا حد زیادی جذابیت خانه شما و همچنین ارزش ملک شما را افزایش دهند. اگر در حال انجام بازسازی خانه خود هستید و سایر بهبودهای بیرونی مانند تعویض نمای بیرونی خود را انجام می دهید، منطقی نیست که از تعویض پنجره های قدیمی خود صرف نظر کنید. اگر در حال ارتقاء برای فروش خانه خود هستید، پنجره های جدید برای ارزش فروش مجدد شما معجزه می کنند.

اما شاید ندانید کدام پنجره برای خانه شما مناسب تر است در ایران پرطرفدارترین نوع پنجره، پنجره دوجداره کشویی و لولایی است که معمولا در ساختمان ها استفاده می شود. به طور مثال از نظر عایق حرارتی و صوتی پنجره لولایی بهتر از کشویی می باشد و دلیل آن چفت شدن کامل آن می باشد. اگر در منطقه ای زندگی میکنید که از آلودگی صوتی شما را اذیت می کند بهتر است پنجره لولایی بهتر از کشویی می باشد . اگر در منطقه سرد زندگی می کنید و نیاز دارید عایق حرارتی قوی داشته باشید و به دنبال مصرف انرژی کمتر هستید باز پنجره لولایی بهتر از کشویی می باشد . اما اگر می خواهید از منظره بیرون استفاده کنید کشویی بهتر می باشد.

اما در این مقاله می خواهیم ببینیم پنجره کشویی بهتر است یا لولایی؟ پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا بتوانید بهترین انتخاب را برای منزل خود داشته باشید.

پنجره کشویی بهتر است یا لولایی

پنجره کشویی بهتر است یا لولایی؟

ابتدا بهتر است با عملکرد این دو پنجره آَشنا شویم و سپس به مزایا و معایب آن ها می پردازیم تا بتوانیم به درستی در هنگام انتخاب تصمیم بگیریم.

پنجره دوجداره کشویی

این پنجره که یکی از مدل های رایج و پرطرفدار است هم با پروفیل آلومینیوم ساخته می شود و هم با پروفیل UPVC  قابل تهیه است. امروزه به دلیل قیمت مناسب تر و کارایی بیشتر برای ساخت این نوع از پنجره UPVC  استفاده می کنند به همین دلیل ما نیز در این مقاله این دو پنجره را با متریال UPVC مقایسه می کنیم.

پنجره دوجداره کشویی یو پی وی سی از یک فریم ساخته شده است که قسمت به صورت ریلی و به وسیله یک غلطک روی آن قرار داشته و حرکت می کند بنابراین همان طور که از نام آن مشخص است باز و بسته شدن پنجره به صورت کشویی انجام می پذیرد.

قیمت پنجره دوجداره کشویی بالاتر از لولایی

پنجره دوجداره کشویی به صورت سه لنگه هم در بازار عرضه می شود. پنجره دوجداره کشویی یک قسمت از آن فقط دارای یک نوع بازشو متحرک است که به سمت راست یا چپ حرکت می کند. اما پنجره دوجداره کشویی دولنگه دارای دو لنگه متحرکی است که می توان هر لنگه را به صورت جداگانه باز و بسته کرد. بنابراین اگر می خواهید تهویه بهتر و دسترسی بیشتری داشته باشید پنجره کشویی دو لنگه می تواند برای شما انتخاب مناسب تری باشد. تا این قسمت مقاله برای شما مشخص پنجره کشویی بهتر است یا لولایی.

پنجره دوجداره لولایی

پنجره دوجداره لولایی همان طور که از نام آن مشخص است بازشوی آن نیازمند لولا است و بازشو روی محور افقی یا عمودی بسته به نوع پنجره باز و بسته می شود زیرا این پنجره دارای دو نوع بازشو است شما می توانید پنجره لولایی را هم به صورت تک حالته و هم دوحالته سفارش دهید. پروفیل مولیون در آن مورد استفاده قرار گرفته است.

تفاوت پنجره کشویی با لولایی

در پنجره لولایی تک حالته بازشو روی محور عمودی است و لنگه با حالتی ساده مانند درب های معمولی باز و بسته می شود. اما در پنجره لولایی دوحالته علاوه بر قابلیت بازشده روی محور عمودی، لنگه را روی محور افقی نیز می توان باز و بسته کرد زیرا در پنجره دوجداره دوحالته از یراق آلات مخصوصی استفاده می شود که بتوان با تغییر حالته دستگیره لنگه را روی محور افقی نیز باز و بسته کرد البته در این حالت پنجره با زاویه محدودی باز و بسته می شود بنابراین در پنجره لولایی دو حالته می توانید درب پنجره را به دو حالته افقی و عمودی باز و بسته کنید.توجه داشته باشید که سیستم کشویی را می توان با پنجره آلومینیوم ترمال بریک پیاده کرد.

مزایای پنجره دوجداره کشویی

1. پنجره دوجداره کشویی به دلیل نوع بازشو آن فضایی را اشغال نمی کند و برای مکان هایی با محدودیت فضا بسیار مناسب است.

2. پنجره دوجداره کشویی برای نصب انواع پرده مانند پرده کرکره ای مناسب است و برای نصب چوب پرده نیز مزاحمتی ایجاد نمی کند، اما در پنجره دوجداره لولایی به دلیل نوع بازشو می تواند موجب محدودیت در نصب پرده شود.

3. باز و بسته شدن پنجره دوجداره کشویی بسیار آسان است همچنین نوع بازشوی آن ها نیز جذاب است.

4. یراق آلات استفاده شده در پنجره دوجداره کشویی ساده تر از پنجره دوجداره لولایی به خصوص پنجره دو حالته است.

مزایای پنجره دوجداره لولایی

1. بزرگ ترین مزیت پنجره لولایی عایق بندی بسیار خوب این پنجره است اگر عایق بندی در ساختمان شما اولویت دارد و یا در منطقه ای پر سر و صدا و شلوغ زندگی می کنید و همچنین گرد وغبار و گرما و سرما در منطقه شما زیاد است پنجره دوجداره لولایی برای شما انتخاب بسیار مناسب تری است.

2. نظافت پنجره دوجداره لولایی آسان تر است زیرا دسترسی کامل به دو سوی شیشه های پنجره وجود داشته و این کار را برای شما راحت می کند.

3. پنجره کشویی ممکن است هنگام باز و بسته شدن سر صدا ایجاد کند اما این احتمال در پنجره دوجداره لولایی وجود ندارد.مزیت های پنجره لولایی باعث می شود به این پرسش پاسخ دهید که پنجره کشویی بهتر است یا لولایی ؟

مقایسه پنجره دوجداره کشویی بهتر است یا لولایی

معایب و تفاوت های پنجره دوجداره کشویی و لولایی

1. پنجره دوجداره کشویی پروفیل بازسازی ندارد در حالی که پنجره لولایی دارای پروفیل بازسازی می باشد. پنجره کشویی بهتر است یا لولایی که در این قسمت از مقاله به بررسی کامل این موضوع پرداخته ایم.

2. پنجره لولایی به دلیل وجود لاستیک EPDM فیتینگ عایق بندی بهتری نسبت به پنجره دوجداره کشویی دارد زیرا وجود این لاستیک ها بین لنگه و فریم هنگام بسته شدن تحت فشار قرار گرفته و مانع از ورود هوا می شود. اما در پنجره دوجداره کشویی فقط لنگه و فریم کنار هم قرار می گیرند و هیچ فشاری در هنگام بسته شدن وجود ندارد و به جای لاستیک EPDM از درزگیر میان لنگه و فریم استفاده می شود که تنها می تواند مانع ورود گرد و غبار و حشرات به داخل شود.

3. ضخامت شیشه دوجداره و در نتیجه فاصله بین دو جداره در پنجره های کشویی به دلیل ساختار پروفیل نسبت به پنجره لولایی کمتر است و همین باعث می شود گاز آرگون بین شیشه ها کمتر باشد و همین موضوع در کم شدن عایق بندی پنجره دوجداره کشویی موثر است.

4. یکی دیگر از دلایلی که می تواند باعث کم شدن عایق در پنجره کشویی شود وجود ریل در زیر لنگه است که باعث وجود فاصله بین فریم و لنگه شده و عبور هوا را به داخل بیشتر می کند.

5. پهنایی پروفیل پنجره دوجداره کشویی نسبت به پنجره دوجداره لولایی بیشتر است به همین دلیل ظاهر پنجره دوجداره کشویی زمخت تر از پنجره لولایی به نظر می رسد.پنجره لولایی را می توان به صورت پنجره سه جداره پیاده سازی کرد.

6. شستشوی  پنجره دوجداره  لولایی آسان تر از پنجره کشویی است زیرا در پنجره دوجداره کشویی لنگه ها در هنگام باز شدن روی هم قرار می گیرند و همین می تواند کار را دشوارتر کند.

پنجره فولکس واگنی

نتیجه گیری

با توجه به نکاتی که در این مقاله گفته شد پاسخ به این سوال که پنجره کشویی بهتر است یا لولایی باید گفت که انتخاب این پنجره ها بستگی به نیاز شما و فضا ساختمان دارد اما به طور کلی باید گفت پنجره دوجداره لولایی رواج بیشتری نسبت به پنجره دوجداره کشویی دارد.قیمت پنجره دوجداره لولایی نسبت به کشویی تقریبا تو بعضی مدلها کمی پایین تر است.

اگر در منطقه ای زندگی می کنید که آرام است و آب و هوایی معتدل دارد پنجره دوجداره کشویی می تواند برای شما گزینه مناسبی باشد اما اگر در منطقه ای با آب و هوای بسیار سرد یا گرم زندگی می کنید و یا محل زندگی شما نزدیک به مدرسه یا اتوبان است پنجره دوجداره لولایی برای شما بهتر است اما باز هم با وجود تمامی شرایط به پنجره کشویی علاقه دارید پیشنهاد ما به شما پنجره دوجداره فولکس واگنی است زیرا علاوه بر مزایای پنجره کشویی و حالت بازشو کشویی، عایق بندی خوبی نیز دارد.

شاید با خواندن این مقاله این سوال نیز برایتان مطرح شود که آیا پنجره لولایی را می توان به کشویی تبدیل کرد ؟

در این باره باید گفت که با وجود انعطاف پذیری بالای انواع پنجره های UPVC در نصب و تغییرات، اما در مورد تبدیل پنجره لولایی به کشویی این امکان وجود ندارد زیرا ساختار آن ها به طور کلی با هم متفاوت است و این امر امکان پذیر نمی باشد. امیدواریم به پاسخ پنجره کشویی بهتر است یا لولایی رسیده باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس سریع