پنجره دوجداره مشبک

پنجره دوجداره مشبک

پنجره یکی از عناصر مهم در تلفات حرارتی ساختمان است. تقریبا 15 تا 20 درصد از تلفات حرارتی ساختمان ها از طریق پنجره صورت می گیرد. در سالیان اخیر استفاده از پنجره دو جداره مشبک (دارای گریل یا دیوایدر) بسیار مورد توجه معماران و طراحان ساختمان ها قرار گرفته است. گریل ها شامل تعدادی میله های افقی و یا عمودی هستند که با الگوهای خاصی صفحات بزرگ شیشه پنجره را به بخش های کوچک تر تقسیم بندی می کنند و اغلب به عنوان عناصر تزیینی و با اهداف دکوراتیو به ساختار پنجره اضافه می شوند. نتایج نشان می دهد که گرچه ضریب انتقال حرارت کلی برای پنجره دوجداره مشبک بیشتر است اما با این حال، این پنجره ها به دلیل بهبود سایه اندازی و کاهش سهم تابش های خورشیدی عبور کننده از پنجره، در کل باعث کاهش مصرف سالیانه انرژی در ساختمان خواهند شد.

به طوری که استفاده از یک شبکه بندی ساده در ساختار پنجره دوجداره می تواند مصرف انرژی سالیانه ساختمان را به طور متوسط 7 درصد بیشتر از پنجره های دوجداره بدون گریل کاهش دهد.

بررسی ها نشان داد که تاثیر شبکه بندی پنجره در بهبود عملکرد حرارتی آن و کاهش مصرف انرژی ساختمان در اقلیم های معتدل ایران مشهودتر است. ما در این مقاله قصد داریم شما را با مزایای بیشتر پنجره دوجداره مشبک آشنا کنیم تا شما بتوانید بهترین انتخاب را هنگام خرید پنجره دوجداره داشته باشید پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

پنجره دوجداره مشبک

انواع پنجره دوجداره مشبک

1. پنجره دوجداره جورجین بار

رایج‌ترین گزینه پنجره دوجداره مشبک شیشه های جورجین بار است، در این پنجره ها سیستم تقسیم شبکه بین شیشه‌ها در پنجره‌های دوجداره و سه جداره قرار می‌گیرند. آن ها به راحتی تمیز می شوند و می توانند با رنگ قاب پنجره مطابقت داشته باشند.

2. با شبکه های داخلی و خارجی

لیت‌ های تقسیم‌ شده شبیه‌سازی شده شبکه ‌هایی هستند که به داخل و خارج پنجره متصل شده‌اند تا به پنجره ظاهر سنتی را ببخشند. این نوع پنجره دوجداره مشبک تصوری از تصاویر تقسیم شده واقعی ایجاد می کند و یک ظاهر طراحی اصیل را به خانه های سنتی، معاصر و مدرن می آورد. حتی شما می توانید با توجه به سلیقه خود این شبکه سازی ها را روی قاب پنجره سفارش دهید و از زیبایی آن لذت ببرید. در این مورد می توانید از پنجره دوجداره حفاظ دار استفاده کنید.

3.  جدا شدنی

شبکه ‌های جدا شدنی یک گزینه عالی هستند که توسط برخی از تولیدکنندگان پنجره ارائه می‌شوند، اگرچه معمولاً در برخی از مناطق در دسترس نیستند، اما این شبکه‌ ها را می‌توان به‌صورت سفارشی متناسب با پنجره‌های موجود ساخت و می‌توان آن‌ها را مطابق میل صاحب خانه اعمال یا حذف کرد.

اندازه پنجره دوجداره مشبک

تولید کنندگان این نوع از پنجره این پنجره ها را با اندازه های مختلفی به مشتریان ارائه می دهند و شما می توانید با توجه به نیاز خود این پنجره ها را سفارش دهید. کارشناسان و طراحان به شما خواهند گفت که بر اساس افقی یا عمودی بودن یک بعد پنجره، به ضخامت خاصی نیاز دارید. هدف اصلی بسیاری از تولیدکنندگان این است که بتوانند پنجره‌هایی را که قبلاً در خانه خود دارید، چه در حال تعویض یک پنجره یا همه پنجره‌های خود هستید، با پنجره دوجداره مشبک مطابقت دهند. بنابراین قبل از انتخاب و سفارش پنجره دوجداره مشبک از کارشناسان با تجربه در این حوزه مشورت بگیرید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

انواع پنجره دوجداره مشبک

طرح هایی مختلف پنجره مشبک

شبکه های موجود در پنجره دوجداره مشبک می توانند مستطیل شکل، دایره ای، مسطح یا دارای لبه های بیرون زده باشند، و می توان آن ها را با هم ترکیب کرد تا ظاهر خاصی ایجاد کند.

رنگ پنجره مشبک

اکثر تولید کنندگان پنجره دوجداره مشبک یو پی وی سی، پروفیل های رنگی را برای این نوع پنجره ها ارائه می دهند و شما می توانید آن ها را مطابق با سلیقه و سبک دکوراسیون خانه خود سفارش دهید.

متریال پنجره دوجداره مشبک

پنجره های دوجداره مشبک را می توان در انواع مختلف یو پی وی سی و یا آلومینیوم تولید کرد تا با خانه شما مطابقت داشته باشد و به شما کمک کند سبک سفارشی کاملی را ایجاد کنید که مطابق با خانه یا سلیقه شما باشد. البته اندازه گیری پنجره دوجداره باید به صورت استاندارد باشد.

چگونه پنجره دوجداره مشبک باعث امنیت بیشتر می شود؟

اولین و واضح ترین دلیل برای نصب پنجره مشبک امنیت است. امنیت برای بسیاری از صاحبان خانه در سراسر ایران از اهمیت بالایی برخوردار است و پنجره ها یک ضعف در امنیت کلی خانه شما هستند. به دلیل استفاده از شیشه های معمولی، پنجره ها به راحتی می توانند شکسته شوند و مزاحمان اغلب از پنجره ها به عنوان نقطه ورود استفاده می کنند. با این حال، حتی با شیشه های قوی، هنوز یک خطر ممکن است برای شما وجود داشته باشد و آن هم قفل ها و چفت های ضعیف پنجره های قدیمی هستند.

این بدان معنی است که معمولاً می توان پنجره های قدیمی را به شیوه های مختلف باز کرد، که این مورد بسیار نگران کننده است زیرا به مهاجمان احتمالی اجازه می دهد بی سر و صدا وارد خانه شما شوند. با پنجره مشبک این مشکلات حل می شود. پنجره دوجداره مشبک یک مانع محکم بین پنجره شما و هر مزاحم احتمالی ایجاد می کنند. هنگامی که شما از این پنجره استفاده می کنید می توانید امنیت را همراه با آرامش به خانواده خود هدیه دهید. امنیت پنجره دوجداره بسیار مهم می باشد.

قیمت پنجره دوجداره مشبکی

آیا پنجره دوجداره مشبک مصرف انرژی تابستانی خانه را کاهش می دهد؟

پنجره های دوجداره مشبک به ندرت به عنوان یک نصب برای صرفه جویی در انرژی دیده می شوند، با این حال برخی از طراحی های جدید در این زمینه مفید هستند و شما می توانید با خیالی آسوده از آن ها بهره مند شوید. شبکه های تعبیه شده در پنجره های دوجداره مشبک با سایه انداختن خانه شما از نور مستقیم خورشید، تابش نور را به میزان قابل توجهی کاهش می دهند. این از گرم شدن سریع فضاهای زندگی شما در اعماق تابستان جلوگیری می کند. و همین امر باعث می شود شما از وسایل سرمایشی کمتر استفاده کنید و در نتیجه قبوض انرژی شما را کاهش می دهد و شما می توانید در هزینه های خود صرفه جویی کنید.

قبل از خرید پنجره دوجداره مشبک با یک متخصص صحبت کنید

هنگام خرید پنجره دوجداره مشبک باید به چیزهای زیاد فکر کنید. تولید کنندگان این پنجره برنده های مختلفی از پروفیل ها را ارائه می دهند که هر کدام اندازه، سبک، الگوها و کیفیت و گزینه های رنگ مخصوص به خود را دارند تا انتخاب پنجره را برای شما آسان تر کنند. اگر اطلاعات بیشتری می خواهید یا مطمئن نیستید که چه گزیمه هایی برای خانه شما مناسب است، با یکی از کارشناسان ما در پنجره سازان صحبت کنید، ما دوست داریم به شما کمک کنیم. با ما تماس بگیرید تا بتوانید بهترین ها را در کنار خانواده خود تجره کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس سریع