اندازه گیری پنجره دوجداره

اندازه گیری پنجره دوجداره

اندازه گیری پنجره دوجداره قطعا کار آسانی نخواهد بود و اگر شما در این زمینه مهارت لازم را نداشته باشید دچار مشکل خواهید شد. زیرا اندازه گیری و نصب آن دو مورد از مهم ترین کارها در به کارگیری پنجره دوجداره است و اگر این کار به درستی و به صورت دقیق انجام نشود پنجره دوجداره شما کارایی و عملکرد لازم را نخواهد داشت و شما بهره کافی را از پنجره دوجداره خود نخواهید برد. در صورتی که شما ابعاد درست و دقیقی داشته باشید و اندازه گیری پنجره Upvc به درستی انجام دهید می توانیم قیمت دقیق پنجره دوجداره خود را از سازندگان درب و پنجره دوجداره بپرسید. پس فرقی نمی کند شما یک مشتری و سفارش دهنده ساده باشید یا یک نصاب درب و پنجره دوجداره باید بتوانید اندازه گیری پنجره دوجداره را به درستی و دقیق انجام دهید.

اندازه گیری پنجره دوجداره

تجهیزات برای اندازه گیری پنجره دوجداره

وقتی می خواهید اندازه گیری پنجره دوجداره خود را انجام دهید بهتر است با یک نیروی متخصص مشورت کنید و از آن بخواهید در این زمینه به شما کمک کند اما اگر خود می خواهید وارد عمل بشوید مشکلی نیست فقط باید دقت لازم را در این زمینه داشته باشید.

تنها چیزی که برای به دست آوردن ابعاد دقیق پنجره خود نیاز دارید یک دفترچه یادداشت و خودکار و همچنین یک متر است. در حالی که در حال اندازه گیری پنجره دوجداره خود هستید، مطمئن شوید که هر یک از نتایج به دست آمده خود را یادداشت کنید. برای به دست آوردن دقیق ترین ابعاد بهترین کار این است که میانگین اندازه گیری های متعددی از عرض و ارتفاع پنجره خود انجام دهید.

اگر پنجره های کمانی یا هر پنجره دیگری با ابعاد زاویه دار دارید ممکن است به یک زاویه یاب نیز نیاز داشته باشید. یک زاویه یاب ابعاد عالی برای اندازه گیری پنجره دوجداره جدید شما را فراهم می کند.

لازم به ذکر است که یک متخصص اندازه گیری پنجره دوجداره شما را از حیث ابعادی، حالت انواع بازشو پنجره دوجداره ، هماهنگی پروفیل و طرح پنجره دوجداره با نمای ساختمان و دیگر پنجره ها، هماهنگی رنگ شیشه دوجداره یا سه جداره با رنگ دیگر و میزان نور از آن و میزان آلودگی صوتی بررسی می کنند تا این امکان را به مشتری دهند که محصولی با مشخصه های درخواستی خود داشته باشند.

اندازه گیری پنجره upvc

اهمیت اندازه گیری پنجره دوجداره به صورت صحیح

هنگامی که به دنبال قرار دادن یک قاب پنجره جدید یا تعویض پنجره هستید، اندازه گیری صحیح واقعاً مهم است زیرا اندازه گیری نادرست می تواند منجر به مشکلات زیادی شود.

برای نمونه، یک پنجره با اندازه نامناسب یا جایگزینی بر اساس اندازه‌گیری‌های نادرست، به خوبی در دهانه‌ای که قرار است وارد شود، جا نمی‌گیرد و می‌تواند منجر به ورود هوای سرد و هوای گرم شود. علاوه بر این، یک پنجره با اندازه نادرست در واقع می تواند بازده انرژی خانه شما را کاهش دهد و قبض های ماهانه انرژی شما را افزایش دهد.

همچنین، باز و بسته شدن پنجره‌ای که تناسب چندانی ندارد دشوارتر خواهد بود، که می‌تواند خطر گیر افتادن چیزی را افزایش دهد. اگر به این فکر می کنید که آیا یک پنجره خیلی بزرگ است یا خیلی کوچک، همیشه بهتر است هنگام اندازه گیری پنجره ها احتیاط کنید و به دنبال اندازه کوچکتر به جای بزرگتر باشید.

اندازه گیری پنجره دوجداره برای خانه های نوساز

اگر ساختمانی دارید که هنوز هیچ پنجره ای در آن نصب نشده است و در اصطلاح بستر قرار گیری پنجره دوجداره شما خام است ابتدا باید یک پروفیل آلومینیومی نصب شود تا کیفیت کار و نصب پنجره دوجداره upvc  بیشتر باشد. دقت کنید که تراز بودن بستر با استفاده از ابزار تراز بررسی شود زیرا تراز بودن کار می توانید در نتیجه کار مهم و تاثیر گذار باشد.

اگر این کار توسط نصاب و طراح پنجره دوجداره صورت بگیرید فرد متخصص با بررسی ساختمان برای نصب پنجره، یراق آلات ، پروفیل ها و لنگه بازشو مناسب را برای نصب پنجره در نظر می گیرد که این کار می توانید دقت و عملکرد را بالا ببرد.

در صورتی که بستر ساختمان شما خام باشد و پنجره دوجداره شما بخواهد برای اولین باز نصب شود نیاز به بررسی تراز، اندازه گیری ابعاد و ضخامت مورد نیاز و طراحی پنجره و انتخاب یراق آلات و نوع پنجره یو پی وی سی است.

اندازه گیری پنجره دوجداره upvc

اندازه گیری پنجره دوجداره در حالت بازسازی و تعویض پنجره

اگر در ساختمانی زندگی می کنید که از قبل پنجره داشته است و حالا به دلیل عملکرد نادرست تصمیم به تعویض پنجره قدیمی گرفته باشید شرایط اندازه گیری پنجره دوجداره برای شما متفاوت خواهد بود.

در اکثر موارد ساختمان های قدیمی دارای تراز درستی نیستند که علت این تراز نبودن می تواند نشست های طبیعی ساختمان و گذشت سال ها از عمر آن باشد. به خصوص ساختمان هایی که سال ساخت آن ها از 12 سال گذشته باشد طبقات پایین تر دچار نشیت زیادی می شوند که همین امر باعث می شود به چارچوب پنجره فشار زیادی وارد شود. در چنین مواردی نیاز است قاب پنجره و شاخ آن از دیوار جدا شده و به دقت بررسی های لازم انجام شود تا در هنگام به کارگیری پنجره مشکلی به وجود نیاید.

نیاز است تا برای حتی چارچوب هایی با وضعیت بهتر ، و با پروفیل های آلومینیومی یا فولادی ، نوسازی یا بازسازی انجام شود، و از پروفیل بازسازی هم استفاده شود. بنابراین در ساختمان های از پیش ساخته شده که پنجره وجود داشته است، نیاز است تا موارد گفته شده بررسی شود، و پس از آن اندازه گیری پنجره دوجداره انجام شود.

نحوه اندازه گیری پنجره Upvc
نحوه اندازه گیری پنجره دوجداره

اگر به دنبال تعویض کل واحد، قاب و شیشه هستید، باید اندازه های دهانه پنجره را به سازنده ارائه دهید. شما باید اندازه ها را از بیرون خانه خود بگیرید و ابتدا از عرض شروع کنید. برای اندازه گیری پنجره دوجداره جدید باید:

اندازه گیری عرض پنجره دوجداره

سه اندازه از عرض را از بالا، وسط و پایین بگیرید.
از پایه های هر پنجره اندازه گیری کنید، نه از پنجره ها یا قاب های موجود.
کوچکترین اندازه گیری در بین سه اندازه گیری، اندازه ای است که باید به شرکت پنجره سازی بدهید.

اندازه گیری ارتفاع پنجره های دوجداره

اندازه گیری بعدی که شما نیاز دارید ارتفاع پنجره است. این باید از نزدیک ترین سطح به پنجره روی آستانه تا بالای باز شدن پنجره اندازه گیری شود.
شما باید ارتفاع پنجره را در سمت چپ، راست و در مرکز اندازه گیری کنید. کوچکترین اندازه از این سه اندازه، ارتفاع پنجره دوجداره جدید شما است.

اندازه گیری ضخامت پنجره دوجداره

برای اطمینان از این که واحد دوجداره جدید به درستی جا می شود، باید عمق باز شدن پنجره را مشخص کنید. این اندازه گیری باید ضخامت دهانه از بیرون به داخل باشد. نوارها، پروفیل ها یا اتصالات پنجره موجود را نادیده بگیرید زیرا با نصب شیشه دوجداره جایگزین، این نوارها حذف خواهند شد.

نحوه اندازه گیری پنجره دوجداره

نتیجه گیری

پنجره های دوجداره جدید و جایگزین می توانند ارزش خانه شما را بالا ببرند همچنین می توانند باعث کاهش مصرف انرژی خانه شما شوند و عایق صوتی و حرارتی بسیار خوبی باشند. آن خانه شما را در فصل سرد سال گرم و در فصل گرم و خنک و مطبوع نگهدارند. بنابراین اگر به فکر تهیه پنجره دوجداره هستید ابتدا تحقیقات خود را درباره این محصول به طور کامل انجام داده و سپس شروع به اندازه گیری پنجره upvc کنید. ما در پنجره سازان برای اندازه گیری پنجره دوجداره تا ساخت و نصب آن توسط افراد متخصص در کنار شما خواهیم بود. جهت استعلام قیمت درب و پنجره دوجداره با ما در تماس باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس سریع