قیمت کرتین وال

نماهای شیشه ای کرتین وال که امروزه به عنوان یکی از متداول ترین سیستم های نما در اکثر ساختمان های مدرن مورد استفاده قرار می گیرد، همچنان جای خود را در سرمایه گذاری ها و بازار به عنوان یکی از مهم ترین محصولات و خطوط تجاری صنعت ساختمان حفظ کرده است. در این مقاله قصد داریم شما را با قیمت کرتین وال که یکی از مهم ترین و پرکاربردترین نماها محسوب می شود آشنا کنیم پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

قیمت کرتین وال

کرتین وال چیست ؟

کرتین وال اصطلاحی است که برای یک فناوری نمای پرکاربرد برای روکش ساختمان های بزرگ به کار می رود. آن ها برای تحمل وزن خود و انتقال بارهای افقی (باد) وارده بر آن ها به سازه اولیه ساختمان طراحی شده اند. عملکرد اصلی کرتین وال مقاومت در برابر نفوذ هوا و آب و ایجاد یک مانع حرارتی بین داخل و خارج است. سیستم‌های کرتین وال همچنین برای سازگاری با پیچیدگی‌های انحراف، انبساط و انقباض حرارتی، نوسان ساختمان و حرکات نسبی بین طبقات ناشی از باد یا بارهای لرزه‌ای بر سازه طراحی شده‌اند. قیمت کرتین وال به عوامل مختلفی بستگی دارد که در ادامه با آن ها آشنا خواهیم شد.

تاریخچه نمای کرتین وال

سیستم های کرتین وال یا همان دیوار پرده ای که قدمت آن به دهه 1930 برمی گردد، پس از جنگ جهانی دوم به طور گسترده مورد استفاده قرار گرفت. این در زمانی بود که آلومینیوم به تازگی برای استفاده غیر نظامی در دسترس قرار گرفته بود. در عصر حاضر، این سیستم ها اهمیتی برابر با سایر عناصر سازه ای ساختمان پیدا کرده اند. با توجه به این که دائماً در معرض فضای باز قرار دارند، باید به درستی طراحی، نصب و نگهداری شوند. در ایران و خاورمیانه سال هاست که کرتین وال در طراحی ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. قیمت کرتین وال هر ساختمانی متفاوت است و به عوامل متعددی بستگی دارد. گروه صنعتی وین سازان ارائه دهنده بهترین قیمت کرتین وال می باشد و بزرگترین تولید کننده کرتین وال در قم و سایر کشور می باشد.

کرتین وال

انواع نمای کرتین وال

این نماها بر اساس محل تولید به دو دسته کرتن وال یونیتایز و کرتن وال استیک تقسیم می شوند. حال چگونه متوجه می شوید که کدام یک برای ساختمان شما مناسب است؟

سیستم کرتین وال یونیتایز (کرتن وال یکپارچه)

سیستم کرتین وال یونیتایز متشکل از واحدهای شیشه ای بزرگ است که در داخل کارخانه ایجاد و پوشش داده شده و سپس به محل ساخت و ساز ارسال می شود. پس از ورود به محل نصب، می توان این واحدها را بر روی سازه ساختمان نصب کرد. کیفیت بالا به دلیل تحمل بالای فرآیند ساخت در محیط کنترل شده جوی، تنها یکی از ویژگی های بارز این نوع سیستم است. از آن جایی که هیچ شیشه ای در محل وجود ندارد، یکی دیگر از مزایای مهم این سیستم سرعت نصب بالای واحد کرتین وال است. قیمت کرتین وال با توجه به سیستم انتخابی و متریال استفاده شده در آن متفاوت است. پیشنهاد ما به شما این است که قبل از هر چیزی همه ی جوانب را در نظر بگیرید و از کارشناسان این حوزه کمک بگیرید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

ضمناً این سیستم در یک سوم زمان نسبت به سیستم استیک قابل نصب می باشد. در موارد زیر بهتر است از سیستم یونیتایز استفاده شود:

1. حجم زیادی از پانل های واحد پیش ساخته مورد نیاز است.
2. هزینه نیروی کار نصب و راه اندازی بیشتر از نیروی کار کارخانه است. در نتیجه، انتقال نیروی کار بیشتر به نیروی کار کارخانه مقرون به صرفه تر است.
3. به عملکرد بهتر در برابر باد، هوا، رطوبت، زلزله یا انفجار نیاز دارید.
4. برای سازه های بلندتر این سیستم انتخاب بهتری است.

کرتین وال استیک (Stick Built Glass System)

اگر پروژه شما اکثر معیارهای سیستم یونیتایز را ندارد، گزینه دیگر شما استفاده از سیستم استیک است. اکثریت قریب به اتفاق کرتین وال با ارتفاع کم تا متوسط به این روش نصب می شوند. در این سیستم قطعات بلند آلومینیومی به صورت عمودی و افقی بین طبقات قرار می گیرد تا بار شیشه را به سازه منتقل کند.

اکثر مراحل نصب، لعاب کاری و پوشش سیستم استیک در محل پروژه انجام می شود. یکی از مزایای سیستم های استیک سازگاری اقتصادی آن با پروژه هایی است که ابعاد کوچک تر یا شرایط پیچیده تری دارند. زمان تحویل این نوع سیستم ها اغلب بسیار کوتاه تر از سیستم یونیتایز است. بنابراین باعث کاهش زمان ساخت اولیه می شود. زمان تحویل برای این نوع سیستم ها اغلب بسیار کوتاه تر سیستم یونیتایز است.که تکمیل آن شش ماه تا یک سال طول می کشد. با این حال، نصب در محل در یک سیستم استیک بیشتر طول می کشد.

علاوه بر این، ممکن است برای نصب و ذخیره مواد در محل پروژه به فضای قابل توجهی نیاز داشته باشید که در بسیاری از شهرهای شلوغ ممکن است دشوار باشد. قیمت کرتین وال نسبت به نماهای دیگر از جمله پنجره بالاتر است زیرا از آلومینیوم و شیشه بیشتری در این نماها استفاده می شود.

کرتین وال فریم لس (یو چنل)

در کرتین وال های معمولی شیشه های نما توسط نگهدارنده های مخصوص به هم متصل می شوند. وجود این نگهدارنده ها تا حدودی از زیبایی نما می کاهد. برای حل این مشکل از کرتین وال فریم لس استفاده می شود. در نوع فریم لس از چسب های ثابت کننده مخصوص برای نگه داشتن شیشه و فیکس شدن آن استفاده می شود. بنابراین بدون نیاز به یافتن قاب کار، نگهدارنده و کلاهک می توانیم ظاهری زیبا و محکم داشته باشیم. البته قیمت کرتین وال های فریم لس به دلیل استفاده بیشتر از پروفیل های آلومینیومی بالاتر از انواع معمولی است. از دیگر مزایای کرتین وال های فریم لس می توان به عدم محدودیت در رنگ فریم ها و نصب راحت تر شیشه اشاره کرد. کرتین وال ریم لس جز پنجره مدرن محسوب می شود.

قیمت نمای کرتین وال

مزایای کرتین وال

انتخاب سیستم کرتین وال که یکی از انواع درب و پنجره ساختمان می باشد به عنوان نمای ساختمان مزایای زیادی دارد. ما آن ها را در زیر برای شما قرار داده ایم تا بتوانید بهترین انتخاب را برای پروژه ساختمانی بعدی خود داشته باشید.

در جلوگیری از نفوذ آب و هوا عالی است

سیستم های کرتین وال به دلیل توانایی خود در جلوگیری از نفوذ آب و هوا شناخته شده اند. آن ها مولیون های کمتر دارند، به خصوص در مقایسه با پنجره ها. از آن جایی که سیستم کرتین وال دارای قطعات ساختاری کمتری است، احتمال نفوذ عناصر کمتر به آن ها وجود دارد. قیمت کرتین وال نسبت به مزایای که ارائه می دهد ارزش سرمایه گذاری و هزینه را دارد و جای هیچ نگرانی برای قیمت کرتین وال وجود ندارد.

کاهش نوسانات ساختمان

در ساختمان های بلند، نوسان ساختمان ها برای ساکنان آن ناراحت کننده است. کرتین وال ها با پراکنده کردن نیروی جنبشی در سرتاسر نما به کاهش نوسان کمک می کنند. بنابراین این سیستم ها ساختمان را ایمن تر می کنند. نوع سیستم کرتین وال انتخابی شما می تواند تاثیر بسزایی در قیمت کرتین وال و امنیت ساختمان شما داشته باشد.

در مصرف انرژی صرفه جویی کنید

کرتین وال بازده حرارتی ساختمان را بهبود می بخشد و هزینه های عملیاتی را کاهش می دهد. علاوه بر این، شیشه استفاده شده در کرتین وال میزان نفوذ اشعه ماوراء بنفش به داخل ساختمان را کاهش می دهد. بنابراین قیمت کرتین وال و هزینه کردن اولیه برای ساختمان می تواند به کاهش هزینه های شما در بلند مدت کمک کند و در هزینه های شما صرفه جویی کند.

کرتین وال چیست

قیمت کرتین وال

قیمت کرتین وال به فاکتور هایی مانند جنس و کیفیت لامل های آلومینیومی، روش رنگ آمیزی آن ها و همچنین ضخامت و کیفیت شیشه مصرفی و نوع یراق آلات و واشر های مصرفی در این سیستم بستگی دارد. بهتر است برای اطلاع از قیمت کرتین وال و همچنین پنجره پارالل  برداشت از محل پروژه انجام گیرد تا قیمت دقیقی از کار شما گزارش داده شود. شما می‌توانید برای اطلاع از لیست قیمت کرتین وال و اطلاع از نحوه فروش کرتین وال با کارشناسان ما در وین سازان تماس بگیرید تا آن ها شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس سریع