رنگ بندی پنجره Upvc

رنگ بندی پنجره Upvc

چندین سال است که برای ساخت قاب پنجره از یوپی وی سی استفاده می شود . امروزه این پنجره ها را با امکان خرید پنجره هایی با رنگ های متفاوت بسیار جذاب تر کرده و فروش آن را بالاتر برده . اگر تصمیم دارید خانه خود را بازسازی کنید و پنجره های خود را تغییر دهید، قبل از انتخاب یکی از موارد زیر را در نظر بگیرید: یکی از محبوب ترین انواع پنجره ها، پنجره UPVC و البته آلومینیوم نرمال و ترمال بریک هستند. فریم های رنگی UPVC نشان دهنده روند رو به رشد این صنعت در بازار است. به طور کلی پروفیل یو پی وی سی سفید می باشد اما می توانید با توجه به سلیقه و نمای ساختمانی خود آنرا رنگ بندی پنجره Upvc خود را تغییر داده و به رنگ دلخواه خود در بیاورید . این عمل که از رنگ سفید به رنگ دیگر تغییر دهید .

قسمتی از برند های تولید کننده یو پی وی سی که در کشور فراوان می باشد پروفیل خود را سفید تحویل تولید کننده می دهند و تولید کننده آن را برای لمینت شدن به رنگ دلخواه شما به کارخانه دیگری انتقال می دهند تا این عملیات لمینت شدن انجام گیرد ولی بعضی شرکت های هستن که به طور کلی برای پروفیل هایی که درخواست رنگ بیشتری دارند تولید پروفیل مغذ رنگ انجام می دهند که تمامی پروفیل حتی داخل آن نیز دارای رنگ است.

شرکت های تولید کننده پروفیل پنجره UPVC علاوه بر تولید پروفیل های UPVC سفید جهت افزایش تنوع محصولات خود و پاسخ گویی به سلایق مشتریان و بر طرف نمودن نیازهای معماران در طراحی نمای داخلی و بیرونی ساختمان اقدام به تولید لمینیت پنجره دوجداره وUPVC و ایجاد رنگ بندی پنجره Upvc انجام می دهند.

رنگ بندی پنجره Upvc

UPVC به چه معناست؟

UPVC مخفف عبارت Unplasticised Polyvinyl Chloride است، ماده ای کم مصرف که معمولا در صنعت ساخت و ساز استفاده می شود. عدم وجود پلاستیک در UPVC ساختارهای آن را محکم تر، بادوام تر و قابل بازیافت تر می کند.رنگ بندی پنجره دوجداره UPVC و پنجره لمینیت به دلیل رنگ ترکیبات مواد اولیه عمدتاً بر پایه رنگ سفید تولید می گردند ، که این سفیدی و شفافیت نیز با توجه به فرمولاسیون و مواد خام مورد استفاده شده در هر شرکت متغییر بوده به طوری که در مقایسه تولیدات شرکت های مختلف تفاوت رنگ و شفافیت قابل رویت می باشد.

با تعویض پنجره‌های قدیمی خود با پنجره‌های رنگی UPVC، نه تنها پنجره‌های خود را شخصی‌سازی می‌کنید تا ظاهری منحصربه‌فرد به خانه‌تان ببخشید، بلکه مزایای عایق‌کاری، عدم تراکم، کاهش صدا، زیبایی‌شناسی بهتر و تعمیر و نگهداری نیز آسان‌تر می‌شود.پنجره های UPVC می توانند در رنگ های مختلف تولید شوند. پنجره های UPVC خاکستری حسی مینیمال به خانه می بخشند، در حالی که پنجره های قهوه ای می توانند گرما را به خانه بیافزایند. به طور کلی می توان رنگ بندی پنجره Upvc خود را تغییر دهید و به شکل دلخواه خود در بیاورید.

رنگ بندی پنجرهUpvc

چگونه یک پنجره UPVC رنگی ایجاد می شود؟

یکی از متداول ترین تکنیک ها در صنعت UPVC استفاده از لمینت برای پروفیل های پنجره است و پس از اکسترود کردن آن ها، فرآیند استاندارد ساخت پنجره UPVC دنبال می شود. از طرف دیگر، قبل یا بعد از ساخت پنجره UPVC از مکمل رنگ استفاده می شود. امروزه شرکت های فعال در این صنعت این امکان را دارند که نه تنها از رنگ های مختلف پنجره UPVC، بلکه از ترکیب دو سایه مختلف برای داخل و خارج یک قاب پنجره استفاده کنند. با وجود لمینت در پنجره و رنگ بندی پنجره یو پی وی سی پنجره خود را مطابق با سلیقه و طراحی دکوراسیون داخلی خود سفارش دهید.

قیمت رنگ بندی پنجره Upvc

قیمت رنگ بندی پنجره Upvc  بسته به عواملی مانند فرآیند ساخت، هزینه مواد اولیه، نوع لمینت و … متغیر است. نگهداری طولانی مدت از پنجره ها و درب های UPVC به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. در مقایسه با انواع پنجره، UPVC از نظر اندازه، شکل و مشخصات پنجره مقرون به صرفه تر است.هنگام انتخاب پنجره های رنگی UPVC باید به عناصر مهمی توجه کرد، مانند لعاب رنگ های انتخاب شده و تکنیک های خاصی که برای پوشش یا لمینیت پنجره UPVC استفاده می شود.توجه داشته باشید که اگر از پروفیل نا مرغوب استفاده کنید در صورت رنگ بندی پنجره یو پی وی سی بازهم احتمال تغییر رنگ پروفیل وجود خواهد داشت.

در قیمت گذاری پنجره های UPVC همان طور که مشخص است پنجره های بزرگتر از پنجره های کوچکتر گران تر هستند، اشکال استاندارد نیز ارزان تر از اشکال غیر استاندارد یا خاص (مثلاً بیضی، قوسی و غیره) هستند. دسته ها و انواع یراق آلات، دریچه های هوا، طاقچه ها نیز بر قیمت تاثیر می گذارند. تولید کنندگان پنجره UPVC با معرفی قاب های رنگی فرآیند تولید متفاوتی را معرفی می کنند، بنابراین قیمت ها می توانند متفاوت باشند.

رنگ بندی درب و پنجره یو پی وی سی

رنگ بندی پنجره یو پی وی سی

پنجره‌های یو‌پی‌وی‌سی در ترکیب رنگ‌های متنوعی وجود دارند و هر شرکتی طیف رنگی وسیعی برای انتخاب دارد که به صاحبان خانه این فرصت را می‌دهد تا ظاهر خانه‌های خود را از طریق چوب طبیعی و رنگ‌های دیگر سفارشی کنند. بنابراین، می توانید پنجره مناسبی را برای مطابقت با سبک خانه خود انتخاب کنید و آن را کاملا منحصر به فرد کنید! پنجره دوجداره رنگی زیبایی بیشتری را به خانه شما می آورند. یکی از مزیت های یو پی وی سی این است که به همه شکل منعطف می باشد . حتی رنگ بندی پنجره upvc را نیز می توانید با هزینه بسیار پایین تغییر دهید.

رنگ بندی پنجره دوجداره

انواع رنگ و لمینیت پنجره دوجداره UPVC

  • پروفیل پنجره دوجداره سفید با پوشش رنگ اکریلیک
  • پروفیل پنجره UPVC سفید با پوشش یک طرف لمینیت جهت استفاده در نمای داخل و یا خارج ساختمان
  • پروفیل لمینیت پنجره دوجداره طرح چوب قهوه ای روشن و یا تیره با پوشش دو طرف لمینیت ، قیمت پنجره طرح چوب نسبت به حالت عادی یعنی سفید کمی بالاتر است.

علاوه بر پروفیل های رنگی لمینیت شده، امکان رنگ پروفیل با رنگ های مخصوص نیز وجود دارد، با این روش تنوع رنگ بسیار زیاد بوده و پوشش رنگ کاملا مقاوم و دارای ۱۰ سال گارانتی می باشد.شما می توانید پروفیل های یو پی وی سی را به هر رنگی که می خواهید با توجه به طراحی ساختمان خود آن را انتخاب کنید. پس از ساخت پنجره به صورت سفید، پنجره و درب را به کارخانه ارسال نموده و با شماره رنگی که در رال رنگ انتخاب نموده اید آن را رنگ کرده و مدتی برای خشک شدن و استیبل شدن رنگ در کارخانه رنگ می ماند. البته ناکفه نماند در بعضی پروفیل ها رنگ بندی پنجره Upvc به طور پیشفرض موجود می باشد.

ادامه مراحل رنگ آمیزی

پس از مراحل مخصوص رنگ پنجره ه دوجداره به طور کامل روی پنجره و درب را با مشما پوشانده شده تا در زمان حمل آسیبی به رنگ آن زده نشود و برای انجام مراحل نصب درب و پنجره های UPVC به محل پروژه ارسال می گردد. پس تنها کافی است رنگ بندی درب و پنجره خود را انتخاب کرده و سفارش دهید و از زیبایی آن در منزل خود لذت ببرید.

رنگ بندی درب و پنجره Upvc

محبوب ترین رنگ ها کدامند؟

بی‌نهایت ترکیب‌های رنگی در بازار وجود دارد، اما برخی از رنگ‌ها نشان‌دهنده یک روند واقعی در میان صاحبان خانه هستند، که اغلب سایه‌های مختلفی را انتخاب می‌کنند:

  •  خاکستری
  •  مشکی
  •  رنگ قهوه ای
  • کرم رنگ

پنجره های UPVC خاکستری برجسته خانه شما هستند، پنجره UPVC مشکی نشان دهنده یک ویژگی مدرن است، پنجره های UPVC قهوه ای ظرافت و گرما را به خانه شما می بخشند، در حالی که پنجره های UPVC کرمی به راحتی برای هر نیازی مطابقت دارند. علاوه بر این، رنگ های طرح چوبی به راحتی با خانه های سنتی و مدرن مطابقت دارد. همین رنگ بندی پنجره یو پی وی سی باعث شده UPVC بیشتر از قبل مورد توجه قرار بگیرد و هر فرد با هر سلیقه ای بتواند رنگ پنجره مورد نظر خود را انتخاب کند و سفارش دهد. رنگ بندی پنجره Upvc قهوه ای حالت رگه های چوب هم جز پرطرفدار ها می باشد.

سیستم رنگ آمیزی پنجره دوجداره

در این سیستم، پنجره بعد از تولید و مونتاژ به کارخانه رنگ ارسال شده تا رنگ موردنظر بر روی آن رنگ آمیزی شود. لازم به ذکر است در این نوع رنگ آمیزی شما می توانید هر نوع رنگ دلخواهی را بر روی پنجره دوجداره انجام دهید در حالی که در حالت لمینت شما امکان تنوع رنگ زیادی را ندارید. و هم چنین جنس و نوع این رنگ کاملا با رنگ های ساختمانی و اتومبیل و … متفاوت است و فقط مخصوص این گونه پنجره دوجداره ساخته شده است.

رنگ بندی پنجره یو پی وی سی

سیستم Co- extrude رنگ های اکرلیک بر روی پروفیل

در این سیستم هنگام تولید وخروج پروفیل از قالب های اکسترود ،یک لایه رنگ بر روی آن تزریق می گردد. فقط می بایست رنگ استفاده شده دارای استانداردهای لازم (مقاومت در برابر اشعه ) را داشته باشد ولازم به ذکر است این گونه سیستم در ایران اجرایی نمی باشد و تولید این نوع پروفیل رنگی عمدتا در تعداد محدودی از کشور های اروپایی دیده می شود.

سخن پایانی در مورد رنگ بندی پنجره یو پی وی سی

درب و پنجره UPVC یکی از بهترین انتخاب‌ها برای ساختمان‌ها و مراکز مختلف است. درب و پنجره‌های ساخته شده از متریال UPVC نسبت به آلومینیوم قیمت ارزان‌تری داشته و مزایای بسیاری دارد. این درب و پنجره‌ها عایق بوده و ماندگاری بالایی دارد. یکی از قابلیت‌های این متریال، امکان رنگ کردن درب و پنجره‌های UPVC است که با رعایت نکاتی می‌توان آن‌ها را به رنگ دلخواه درآورد. یکی از برندهایی که رنگ بندی پنجره Upvc آن به صورت پیشفرض است و نیاز به لمینت ندارد پنجره ماوی می باشد که حتی مغذ داخلی آن نیز هم رنگی می باشد و قیمت مناسبی دارا است.

پنجره های رنگی در رنگ ها و مدل ها متنوع در بازار موجود هستند که قیمت آن ها با توجه به طرح، رنگ و نوع مواد اولیه به کار رفته در آن ها و همچنین برند شرکت سازنده آن ها متفاوت است. پس از تولید و مونتاژ پنجره ها، افراد و معماران در رنگ ها و طرح های مختلفی درب و پنجره UPVC را رنگ آمیزی می نمایند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس سریع