نحوه باز و بسته کردن پنجره

نحوه باز و بسته کردن پنجره

صنعت پنجره دوجداره در دهه گذشته پیشرفت قابل توجهی داشته است. انواع مختلفی از پنجره های دوجداره از جمله Upvc و آلومینیوم در حال حاضر موجود است که به این معنی است که می توانید از بین انواع سبک ها و مدل های بازشو مختلف پنجره دوجداره متناسب با ملک خود انتخاب کنید.در این مقاله قصد داریم نحوه باز و بسته کردن پنجره دوجداره را بصورت کامل بررسی کنیماستفاده از پنجره دوجداره در هر خانه ای ضروری است زیرا به کاهش قبض انرژی، گرم نگه داشتن خانه و کاهش سطح سر و صدای بیرون کمک می کند. با این حال، انتخاب پنجره‌ها و درب‌های جدید به سادگی گذشته نیست و اکنون انتظار می‌رود که قبل از این که بتوانید هزینه و انتخاب نصاب را در نظر بگیرید، طیف گسترده‌ای از سبک‌ها و انتخاب‌های رنگی را در نظر بگیرید!

اگر قصد دارید پنجره‌های جدیدی را برای خانه خود در نظر بگیرید، اما از انتخاب‌های بی‌شماری که برایتان باز است غرق شده‌اید، ناامید نشوید! راهنمای ما را در زیر بخوانید تا همه چیز را در مورد طیف وسیعی از سبک های پنجره دوجداره و نحوه باز و بسته کردن انواع پنجره UPVC که در حال حاضر در بازار وجود دارد بیابید تا بتوانید در هنگام رسیدن به آن چه برای خانه خود می خواهید احساس اطمینان کنید. یکی از موارد مهم در هر درب و پنجره دوجداره که نحوه باز و بسته شدن پنجره به آن بستگی دارد یراق آلات می باشد . سعی کنید از یراق آلات معتبر و برند آلمانی یا ترک استفاده کنید تا أر اینده به مشکل نخورید . ممکن است پس از مدت کوتاهی در اثر عدم استفاده از یراق مناسب دستگیره پنجره شما به مشکل بخورد و نیاز به تعویض داشته باشید.

نحوه باز و بسته کردن پنجره

نحوه باز و بسته شدن پنجره Upvc

هنگام انتخاب پنجره دوجداره جدید طیف وسیعی از سبک های مختلف وجود دارد. پنجره دوجداره دوحالته، کشویی، فرانسویی و تاشو چهار نوع اصلی پنجره های دوجداره هستند و سبک‌های دیگر نیز تنوعی از این گزینه‌ها هستند.

نحوه باز و بسته کردن انواع پنجره UPVC

پنجره دوجداره دوحالته

نحوه باز و بسته کردن پنجره Upvc دوحالته

پنجره‌ دوحالته اغلب اولین انتخاب شیشه‌های دوجداره برای والدین هستند، زیرا در مورد کودکان اقدامات ایمنی بیشتری را ارائه می‌دهند. واحدهای پنجره دارای سیستم لولای دوگانه هستند به این معنی که می توان آن ها را از بالا به سمت داخل متمایل کرد یا با استفاده از سیستم لولا به سمت پایین به طور کامل باز کرد.

هنگامی که دستگیره در حالت کج یا 90 درجه قرار دارد، پنجره را نمی توان بیش از چند سانت باز کرد. این دهانه کوچک باعث گردش هوای زیادی در داخل اتاق می شود و در عین حال از بالا رفتن و افتادن کودکان کوچکتر جلوگیری می کند. موقعیت دستگیره را می توان قفل کرد تا کودکان نتوانند پنجره را به طور کامل باز کنند، اما به عنوان یک بزرگسال، می توانید به سرعت دستگیره را تغییر دهید تا جهت پنجره را تغییر دهید. هنگامی که پنجره های دوحالته به گونه ای تنظیم شوند که به طور کامل باز شوند

یعنی دستگیره در حالته 180 درجه باشد، می توانند به راحتی پنجره را به طور کامل باز کنند و حتی این امکان را به شما می دهد که از داخل خانه شیشه پنجره خود را تمیز کنید. پنجره های دوحالته یکی از محبوب ترین انواع پنجره های دوجداره UPVC است آشنا شدن با نحوه باز و بسته کردن پنجره UPVC می تواند در طول عمر پنجره تاثیر بسزایی داشته باشد.

پنجره دوجداره کشویی

نحوه باز و بسته شدن پنجره کشویی

یک پنجره کشویی باز و بسته کردن پنجره را با کمترین تلاش ساده می کند و قاب باریکی را فراهم می کند که هنگام باز و بسته کردن فضایی را اشغال نمی کند. پنجره دوجداره کشویی، همان طور که از نامشان مشخص است ، دارای سبک باز شدن افقی هستند. به طور کلی پنجره های کشویی به دو دسته تقسیم می شوند. نحوه باز و بسته کردن پنجره دوجداره دو حالته به شکلی است که کمی به دقت نیاز دارد.

  • پنجره کشویی یک لنگه بازشو : در این نوع پنجره کشویی تنها یکی از لنگه ها به صورت کشویی باز و بسته می شود .
  • پنجره کشویی دو لنگه بازشو : در این پنجره ، هر دو لنگه به صورت جداگانه قابلیت باز و بسته شدن به صورت کشویی را دارند . استفاده از این پنجره سبب می شود گردش هوای بیشتری وجود داشته باشد . بنابراین برای فضاهایی که تنها یک پنجره دارند ، و نیاز به گردش هوای بیشتر است کاربرد بسیاری دارند.

پنجره دوجداره فرانسویی

نحوه باز و بسته کردن پنجره Upvc

پنجره فرانسوی یک پنجره دو لنگه است که به جای حرکت کشویی یا تاشو که در سایر پنجره ها استفاده می شود، هم به سمت داخل و هم به سمت بیرون باز می شود. این شامل دو پانل است که با لولا در گوشه به چارچوب متصل می شود. پانل ها دارای دستگیره هایی هستند که به قفل و باز کردن پنجره کمک می کند. بیشتر اوقات، پنجره ها و درهای فرانسوی به دلیل راحتی به سمت بیرون باز می شوند.هر دو پانل یک پنجره فرانسوی دارای بخش های متعددی هستند که به عنوان ارسی نیز شناخته می شوند. تعداد این ارسی ها به اندازه عمودی پنجره بستگی دارد.شیشه روی آن چسبانده شده است و با جلوه ای زیبا در طول روز، دیوارها را جذاب می کند.طراحی یک پنجره فرانسوی دارای ویژگی های درخشانی است که آن را برای املاک مسکونی و تجاری مورد استفاده قرار می دهد.

پنجره دوجداره تاشو

نحوه باز و بسته کردن انواع پنجره دوجداره

در این مدل از پنجره تاشو درب های آن هنگام باز شدن، روی یک محور کنار هم قرار خواهند گرفت و در هنگام بسته شدن نیز روی همان محور به صورت افقی قرار خواهند گرفت. نحوه باز و بسته کردن پنجره تاشو یکی از ساده ترین نوع در میان بازشو های دیگر می باشد.

در فضاهایی که نیاز به پارتیشن بندی به صورت موقت می باشد استفاده از پنجره دوجداره تاشو می تواند گزینه خوبی باشد. بکاربردن پنجره تاشو باعث گسترده تر شدن فضای داخلی محیط خواهد شد. در این مدل از پنجره میزان عرض بازشو از 45 سانتی متر تا 120 سانتی متر و میزان ارتفاع بازشو از 60 سانتی متر تا 240 سانتی متر قابل تغییر می باشد.طراحی و تقسیم بندی پنجره تاشو با توجه به عرض و ارتفاع استاندارد متفاوت بوده و باید تناسب بین عرض و ارتفاع رعایت شود. نحوه باز و بسته کردن انواع پنجره UPVC به خصوص استفاده درست از پنجره تاشو می تواند باعث افزایش بهره وری پنجره های دوجداره شود.

پنجره دوجداره فولکس واگنی

نحوه باز و بسته کردن پنجره فولکس واگنی

به زبان ساده مکانیزم باز و بسته شدن درب های فولکس واگنی، مثل درب های ون تاکسی می باشد. ابتدا قسمت بازشو مقداری عقب می آید و در ریل قرار می گیرد، سپس به صورت کشویی حرکت می کند.استفاده از پنجره کشویی گرچه برای استفاده راحت تر هست ولی به علت آب بندی و هوا بندی ضعیف تر توصیه نمی شود، اما پنجره فولکس واگنی راحتی استفاده پنجره کشویی و عایق بندی پنجره لولایی را دارا میباشد.این مدل پنجره مانند پنجره کشویی است با این تفاوت که بازشوی آن مانند اتومبیل فولکس واگن به صورت ریلی باز و بسته می شوند. نحوه باز و بسته شدن پنجره فولکس واگنی کمی سخت هست و نیاز به یک آموزش اولیه خواهد داشت.

پنجره دوجداره سایبانی

نحوه باز و بسته کردن پنجره کلنگی

پنجره سایبانی یکی از سبک های سنتی پنجره دوجداره است.آن ها با داشتن یک لولا در امتداد لبه بالایی باز می شوند و به سمت بیرون باز می شوند. آن ها حداکثر تهویه و لذت بردن از مناظر بدون مانع از منطقه اطراف را فراهم می کنند.آن ها همچنین برای نورگیرها یا پنجره های کمتر در دسترس انتخاب خوبی هستند.

کدام نوع پنجره دوجداره برای شما مناسب است؟

این بستگی به سبک ملک شما، آن چه می خواهید به دست آورید، این که آیا فرزند دارید و بودجه شما چقدر است بستگی دارد.پس مشخص کردن بهترین پنجره دوجداره بر اساس نیاز و کاربردی که میخواهید از آن بگیرید مرتبط است.

معمولاً پنجره‌های دوحالته مقرون به صرفه‌ترین گزینه هستند. آن ها محبوب ترین طرح های پنجره یو پی وی سی هستند و به شما امکان می دهند تمام مزایای شیشه دوجداره را بدون کاهش بودجه به شما ارائه دهند.

سخن پایانی از نحوه باز و بسته شدن پنجره دوجداره

در حال حاضر انواع بسیار خوبی از پنجره های دوجداره موجود است، و هر کدام را که انتخاب کنید، به ملک شما افزوده خواهد شد.همه آن ها دارای اعتبار یکسانی از بهره وری انرژی، کیفیت عایق قوی و امنیت هستند که در خانه های مدرن ضروری است.در پنجره سازان، ما همه موارد فوق و موارد دیگر را در اختیار داریم. شما می توانید با مراجعه به سایت و تماس با ما هر کدام از آن ها را برای خانه خود سفارش دهید و زیبایی آن بیفزاید. امید واریم در این مقاله تمامی روش ها و نحوه باز و بسته کردن پنجره را اموخته باشید و این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس سریع