رتبه بندی پنجره های دوجداره

رتبه بندی پنجره های دوجداره

بررسی رتبه بندی پنجره های دوجداره در زمان سرمایه گذاری بر روی این محصول امر بسیار مهم و تاثیر گذاری است. شما باید هنگام پنجره های دوجداره باید مطمئن شوید که یک معامله عالی و با کیفیت انجام داده اید. برای این کار شما باید به رتبه بندی پنجره های دوجداره و استانداردهای انرژی در آن توجه کنید علاوه بر این انتخاب یک نصاب خوب و متخصص برای نصب پنجره های دوجداره خانه شما می تواند تاثیر بسزایی داشته باشد زیرا نصب درست یک پنجره دوجدار بسیار مهم است و می تواند در عملکرد آن در طولانی مدت موثر باشد. قیمت پنجره دوجداره بر رتبه بندی پنجره دوجداره بسیار موثر می باشد.

پنجره های دوجداره می توانند در مصرف انرژی صرفه جویی کنند و در نتیجه باعث کاهش هزینه های شما شوند. بنابراین با بررسی رتبه بندی پنجره های دوجداره می توانید اطمینان حاصل کنید که این پنجره ها برای خانه شما کار آمد هستند و عایق بندی خوبی دارند. در این مقاله قصد داریم برخی از رتبه بندی پنجره های دوجداره و استاندارد های انرژی را در آن بررسی کنیم پس با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید. طبیعی است ارزان ترین پنجره دوجداره در رتبه بندی پروفیل پنجره موثر است و هر چه هزینه بیشتری بابت پروفیل کنید قطعا پنجره بهتری خواهید داشت.

ربته بندی پنجره دوجداره

مزایای استفاده از پنجره دوجداره با رتبه بندی و راندمان خوب

عایق بندی مناسب

پنجره های دوجداره با دو شیشه می توانند برای خانه شما بهترین انتخاب باشد. شیشه های دوجداره با عایق بندی عالی به شما کمک می کند تا در فصل های گرم سال خانه ای خنک و در فصل های سرد و زمستانی خانه ای گرم داشته باشید.پنجره های یو پی وی سی عایق های بسیار قوی هستند. توجه کنید که جان پناه شیشه ای بسیار مهم می باشد.

جلوگیری از ورود اشعه ماروابنفش

یک پنجره دوجداره از ورود اشعه ماروابنفش بیشتر به خانه جلوگیری می کند. این کار باعث می شود وسایل منزل شما مانند مبل، فرش و … در اثر این اشعه تغییر رنگ ندهند بنابراین وسایل منزل دیرتر آسیب می بیند و شما نیز مجبور به تعویض وسایل نمی شوید. هم چنین یک پنجره دوجداره مطابق با استاندارها از ورود گرد و غبار به داخل منزل نیز جلوگیری می کند.

عایق بندی صدا

اگر در یک منطقه پر سر و صدا مانند کنار اتوبان، مدرسه و یا فرودگاه زندگی می کنید بهترین راه حل برای شما انتخاب یک پنجره دوجداره با رتبه بندی مناسب است زیرا این پنجره از ورود صداهای بیرون ساختمان به داخل جلوگیری می کند پس توجه به رتبه بندی پنجره های دوجداره بسیار مهم و تاثیر گذار است.

رتبه بندی بهترین پنجره دوجداره

رتبه بندی پنجره های دوجداره و استانداردهای انرژی در این پنجره ها چیست؟

بررسی رتبه بندی پنجره های دوجداره و استانداردهای انرژی نشان می دهد که سیستم رتبه بندی راندمان انرژی در این پنجره ها توسط BFRC یعنی شورای رتبه بندی انگلیس پیاده سازی می شوند. این استانداردها در واقع نحوه استفاده پنجره دوجداره را از انرژی مورد بررسی قرار می دهند.

اولاً، رتبه‌بندی‌های بهره‌وری انرژی با حروف بین A و G کدگذاری می‌شوند. A کارآمدترین است، در حالی که G کم‌بازده است. بین این حروف، نمرات + و – نیز می تواند وجود داشته باشد. هرچه درجه بالاتر باشد، انرژی کمتری مصرف خواهید کرد. برای مثال، پنجره‌های دارای رتبه A+ نسبت به پنجره‌های دارای رتبه C از نظر انرژی کارآمدتر هستند.

بنابراین، رتبه بندی A به این معنی است که پنجره ها انرژی خود را از دست نمی دهند، زیرا فقط به همان اندازه گرما را که از بیرون وارد می کنند، خارج می کنند. با این حال، با پنجره درجه بندی A+، گرمای بیشتری نسبت به خروجی آن وارد می کند.
چنین فناوری به این معنی است که شما باید از گرمایش کمتری برای گرم نگه داشتن خانه خود و در نتیجه هزینه بسیار کمتر استفاده کنید. صرفه جویی حاصل به این معنی است که پنجره های دارای رتبه A+ اساساً هزینه خود را به موقع پرداخت می کنند. رتبه بندی پنجره های دوجداره می تواند تاثیر مستقیمی روی هزینه های شما بگذارد.

رتبه بندی پنجره دوجداره از نظر راندمان انرژی

پنجره های دوجداره از لحاظ راندمان حرارتی و چگونگی حفظ و دفع گرما مورد آزمایش قرار می گیرند. هم چنین طبق استانداردهای انرژی در پنجره دوجداره از جنبه عایق بودن در برابر سر و صدا تجزیه و تحلیل می شوند. تا به این مهم دست پیدا کنند که چه مقدار پنجره گرما و نورخورشید را از خود عبور می دهد. بنابراین اطمینان حاصل می شود که اتاق در عین داشتن نور کافی فاقد اشعه مضر فرابنفش است. توجه داشته باشید که قیمت پنجره دوجداره ضد صدا می تواند از پنجره معملی بالاتر باشد.

در نهایت زمانی که یک پنجره دوجداره کاملاً مورد آزمایش قرار گرفت، مجوز های لازم برای اعتماد شما در قالب یک برچسب رتبه بندی انرژی برطبق استانداردهای انرژی در پنجره دوجداره صادر می شود. هدف از این کار یک انتخاب با کیفیت توسط شما است که تنها با بررسی استانداردهای انرژی در پنجره دوجداره بدست می آید. البته پنجره های سه جداره نسبت به دوجداره عایق های قوی تری می باشند.

رتبه بندی پروفیل پنجره دوجداره

طبق رتبه بندی پنجره های دوجداره کدام رتبه برای پنجره های دوجداره بهتر است؟

رتبه بندی انرژی برای شیشه های دوجداره از الگوی مشابه برچسب های انرژی لوازم خانگی پیروی می کند. پنجره ای با رتبه بندی ++A بهترین و مناسب ترین رتبه را دارند زیرا دارای راندمان بالا، عایق قوی و همچنین جذب نورهای مضر خورشیدی هستند اما هر چه به رتبه E نزدیک تر می شویم این استاندارد کاهش پیدا می کند. مقررات ساختمانی تمام پنجره های جدید را ملزم می کند که حداقل دارای رتبه C باشند. البته باید بگوییم پنجره هایی که رتبه B و C نیز دارند پنجره های با انرژی کارآمد هستند در عین حال پنجره های دوجداره با رتبه های پایین تر نیز دوام خوبی دارند. از این موضوع می توان نتیجه گرفت رتبه بندی پنجره های دوجداره چقدر می تواند به ما در انتخاب مناسب کمک کند.

مقادیر U (U-Value)

طبق رتبه بندی انرژی که توسط BFRC انجام می شود ، به هر پنجره دوجداره یک مقدار U نسبت داده می شود. U-Value معیاری است که نشان می دهد گرما چقدر راحت می تواند از چیزی عبور کند. هر چه مقدار گرمایی که مواد اجازه خروج از آن را می دهد کمتر باشد، U-Value بالاتر خواهد بود.

اگر پنجره دوجداره شما دارای مقدار U زیادی باشد باعث می شود خانه شما یک خانه با راندمان انرژی خوب و کارآمد باشد. هنگامی که شما به بررسی رتبه بندی پنجره های دوجداره می پردازید قطعا می توانید یک پنجره دوجداره با راندمان انرژی خوب برای خانه خود داشته باشید. انتخاب آگاهانه یک پنجره دوجداره که که مقدار U بالایی دارد شاید برای شما در ابتدا هزینه بر باشد اما می تواند یک سرمایه گذاری درخشان برای شما محسوب شود.زیرا شما با انتخاب یک پنجره دوجداره با مقدار U بالا می توانید تا حد زیادی در هزینه های قبوض انرژی خود صرفه جویی کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس سریع