استین گلاس چیست ؟

استین گلاس چیست ؟

هنگامی که بیشتر مردم به شیشه های رنگی فکر می کنند، احتمالاً تصاویری از پنجره های پیچیده و رنگارنگ در مساجد و خانه های قدیمی را تداعی می کنند، اما می توان از آن در هر جایی که دوست داشتید برای افزودن رنگ تزئینی به ساختمان استفاده کنید. تصاویر یا طرح های استین گلاس با استفاده از یک چارچوب فلزی (معمولاً سرب) برای ایجاد طرح کلی ساخته می شوند که سپس با استفاده از قطعات شیشه ای رنگی پر می شود. روش استفاده از شیشه های رنگی برای ایجاد تصاویر یا روایت داستان قرن هاست که وجود داشته است، و بسیاری از پنجره های استادانه هنوز پابرجا هستند. ما در این مقاله قصد داریم شما را با این محصول آشنا کنیم تا شما بتوانید بهترین انتخاب را برای خانه خود داشته باشید و زیبایی منحصر به فردی را به دکوراسیون خانه خود بیفزایید

پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

استین گلاس

استین گلاس چیست و مراحل ساخت آن چگونه است ؟

قبل از هر چیزی بهتر از با مفهوم این سبک آشنا شویم تا بتوانیم درک درست تری از این شیشه داشته باشیم. این محصول  شیشه ای رنگارنگ است که در آن قطعات کوچک شیشه با رنگ های مختلف مرتب شده اند تا یک الگو یا تصویر را تشکیل دهند. این قطعات به طور سنتی توسط نوار های سرب نگهداری می شود و در یک قاب محکم قرار می گیرد. جزئیات نقاشی شده بر روی این محصول اغلب برای بهبود طراحی استفاده می شود و اصالت این متریال به ترکیب آن با فلز برمی گردد.

قدم اول

اولین قدم در ساخت شیشه استین گلس رنگی، اندازه ‌گیری، طراحی و ترکیب‌بندی رنگ‌ها است. به این معنی که یک طرح نهایی دقیق با توجه به ایده و خواسته و سلیقه طراح و مشتری کشیده می‌شود. این طرح شامل خطوط برش و ترکیب رنگ‌های شیشه‌ است. گستره طرح های استین گلاس بسیار متنوع و مختلف است و می تواند تمام سبک های طراحی را در خود جای دهد. توجه کنید که شیشه رفلکس دارای این قابلیت نمی باشد.

سپس قطعات شیشه با توجه به ابعاد از پیش تعیین شده و شکل هایی که طراحی شده اند، با دقت بسیار بالایی برش می خورند. در مرحله بعد این تکه‌های کوچک شیشه‌ رنگی به ‌منظور ایجاد طرح کلی و با استفاده از نوارهای فلزاتی نظیر سرب، مس، روی، قلع یا برنج در کنار یکدیگر مونتاژ شده و به صورت یکپارچه در می آید. نقاط اتصال این فلزات، پس از مونتاژ کامل، به یکدیگر جوش داده می شوند تا قطعات شیشه مستحکم و پایدارتر شوند.

قدم دوم

شیشه های مختلف، با رنگ ها و بافت های متنوع می توانند در این متریال مورد استفاده قرار گیرند. انواع شیشه های رنگی، سند بلاست، اسیدواش(اسید شور)، شیشه های اوپال و نقاشی شده در استین گلاس قابل استفاده هستند. بعضی از قطعات این نوع از شیشه برای ایجاد بازی بصری با نور و زیبایی بیشتر، شیشه های تراش خورده هستند که نقش به سزایی در ایجاد جلوه بصری در این محصول ایفا می کنند.

محیط این قطعات با استفاده از دستگاه تراش شیشه، به صورت الماسی در می آید و هنگام عبور نور از آن، با شکست نور در آن، جلوه ای بی همتا و زیبا ایجاد می کنند. استین گلاس در فضاهای مختلفی از جمله درب، پنجره، سقف، پارتیشن و … کاربرد دارد. پروسه تولید استیند گلاس بسیار زمان بر است و دقت و ظرافت بالایی می طلبد. از همین رو جزء یکی از با ارزش ترین آثار هنری در جهان شناخته می شود.

کاربرد استین گلاس

تاریخچه استین گلاس چیست ؟

تاریخچه استین گلاس به قرن هفتم میلادی در انگلستان باز می‌گردد و یک هنر غربی است. هنر استین گلاس در دوره رومانسک یعنی قرن ۶ تا ۱۱ میلادی و با پیدایش سبک گوتیک در معماری، به یکی از قالب‌های هنری آن زمان تبدیل شده بود. از آنجایی که سبک گوتیک یک سبک مذهبی بود، اکثر بناهایی که با استفاده از این هنر ساخته می‌شد مکان‌های مذهبی و کلیساها بودند.

از قدیمی‌ترین و معروف‌ترین بناهای به جای مانده از هنر استین گلاس، می‌توان به پنجره‌های چوبی کلیسای جامع آکسبورگ واقع در آلمان اشاره کرد که در قرن یازدهم ساخته شده است. این هنر همچنان تا قرن پانزدهم نیز ادامه داشت و در معماری کلیساهای شارتر فرانسه و کانتربری انگلیس به خوبی قابل مشاهده است.
با تداوم این هنر در قرن نوزدهم میلادی و پیشرفت مواد اولیه و قابلیت‌هایی مانند استحکام و استقامت، هنر استین گلاس توسط لوئیس کامفورت تیفانی هنرمند، نقاش و طراح امریکایی، به هنری کاربردی تبدیل شد. به همین علت این شیشه‌ها به شیشه‌های تیفانی نیز معروف هستند. هنر استین گلاس به شیشه‌های ارسی ایران بسیار شبیه هستند. در واقع شیشه های استین گلاس شباهت بسیار زیادی با هنر گره چینی ایرانیان دارد.

قیمت استین گلاس

مزایای استین گلاس چیست ؟

1. به هر اتاقی سبک جدید اضافه می کند.

دلیل این که شیشه های استین گلاس در وهله اول مورد علاقه طبقات قرار گرفتند این است که به شدت جذاب و از نظر بصری جالب هستند. آن‌ها فوراً هر فضایی را روشن می‌کنند و الگوهای نور خیره‌کننده‌ای را در سراسر اتاق پخش می‌کنند، که باعث می‌شود آن را بسیار جذاب‌تر کنید. مناظر دقیق، الگوهای ظریف، مجموعه ای از رنگ ها، و توانایی مهار نور، پنجره های استین گلاس را به ابزاری قدرتمند برای برانگیختن احساسات و ایجاد سبک نو تبدیل می کند.

2. استین گلاس فضای شما را منحصر به فرد می کند.

هنگامی که شیشه های استین گلاس را انتخاب می کنید، نه تنها روی پنجره های با کیفیت بالا، بلکه بر روی آثار هنری بی نظیر نیز سرمایه گذاری می کنید. پنجره های استین گلاس رنگارنگ ملک شما را به یاد ماندنی تر می کند و تأثیری منحصر به فرد بر مهمانان یا مشتریان می گذارد (مزیت بسیار ارزشمندی برای صاحب کسب و کار). آن ها به شما فرصتی می دهند تا با افزودن یک لمس هنری منحصر به فرد به فضای خود، شخصیت خود را بیان کنید. برخی از افراد حتی از شیشه های استین گلاس به عنوان نقطه کانونی یک اتاق استفاده می کنند که بقیه انتخاب های طراحی داخلی خود را راهنمایی می کند.

استین گلاس چیست ؟

3. استین گلاس حریم خصوصی را در یک اتاق افزایش می دهد.

پنجره های استین گلاس نسبت به پنجره های معمولی حریم خصوصی بیشتری را ارائه می دهند. تزیینات، بافت‌ها و اریب‌هایی که آن ها را می‌پوشاند، دید را دشوارتر می‌کند. در حالی که می‌توانید با پرده‌های روی پنجره‌های شیشه‌ای استاندارد به سطح مشابهی از حریم خصوصی دست پیدا کنید، این محصول به شما این امکان را می‌دهند که بدون قربانی کردن نور طبیعی به آن برسید و خانه ای زیبا با نور کافی داشته باشید. شیشه هوشمند کریستال مایع نیز در این مورد کاربرد خواهد داشت.

4. شیشه های استین گلاس به ارزش خانه شما می افزاید.

استین گلاس ملک شما را با برخی از سودمندترین ویژگی های موجود در بازار یعنی بهره وری انرژی و ظاهری منحصر به فرد تکمیل می سازد. اکثر مردم نمی دانند که استین گلاس می توانند به شما در صرفه جویی در هزینه های انرژی کمک کنند. فضای بین شیشه ها عایق بیشتری را برای خانه شما فراهم می کند و شما می توانید برای صرفه جویی در مصرف انرژی، آن ها را دو جداره کنید. شیشه های استین گلاس نیز به خانه شما جذابیت خاصی می بخشد که تأثیری ماندگار بر خریداران می گذارد و ملک شما را از رقبا متمایز می کند.

5. شیشه های استین گلاس همه کاره هستند.

استین گلاس را می توان با طیف گسترده ای از طرح ها، رنگ ها، بافت ها، شکل ها، اندازه ها و حتی انواع شیشه های مختلف تولید کرد. این تنوع در گزینه ها به شما این امکان را می دهد که حالات مختلفی را تنظیم کنید و سبک های مختلف طراحی داخلی را با پنجره های خود مطابقت دهید. تطبیق پذیری آن ها همچنین به پنجره های شیشه ای رنگی اجازه می دهد تا در انواع مختلف فضاها مسکونی، تجاری، مذهبی، سکولار و غیره به خوبی عمل کنند.

6. شما می توانید استین گلاس را مطابق با نیازها و ترجیحات خود سفارشی کنید.

ویژگی های همه کاره موجود برای استین گلاس، شخصی سازی پنجره ها را بر اساس مشخصات دقیق شما آسان می کند. علاوه بر انتخاب از بین طرح‌ها، رنگ‌ها، بافت‌ها و غیره مختلف، می‌توانید سطح شفافیت، مواد مورد استفاده و سایر عناصر شیشه را نیز سفارشی کنید تا چیزی ظریف یا جسورانه ایجاد کنید که به بهترین وجه با فضای شما مطابقت دارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس سریع