نقش پلی آمید در پنجره ترمال بریک

در سال های اخیر راندمان حرارتی به یکی از مهم ترین جنبه های ساخت و سازهای مسکونی و صنعتی تبدیل شده است. تغییرات اقلیمی و هزینه‌های روزافزون انرژی باعث شده است که توجه ویژه‌ای به بازده حرارتی ساختمان شود، به این معنا که یک سازه چقدر خوب است که از عبور گرما از داخل به خارج یا از بیرون به داخل جلوگیری کند. نقش پلی آمید در پنجره ترمال بریک بسیار مهم می باشد.

قاب پنجره های ساخته شده از آلومینیوم در ساخت و ساز بسیار محبوب هستند: آن ها نسبتا ارزان، آسان برای ساخت، قوی و از نظر بصری جذاب هستند. با این حال، آلومینیوم یک رسانای حرارتی بسیار کارآمد است. این ویژگی زمانی که بخواهید عایق حرارتی در محصول خود داشته باشید، مشکل ایجاد می کند. پس ما برای حل این مشکل نیاز به یک راه حل مناسب داریم تا بتوانیم از آلومینیوم در پنجره دوجداره استفاده کنیم و آن را به یک عایق حرارتی قوی تبدیل کنیم. این راه حل چیزی نیست جز استفاده از تیغه پلی آمید در پنجره آلومینیوم ترمال بریک.

ما در این مقاله قصد داریم شما را با نقش پلی آمید در پنجره ترمال بریک آشنا کنیم تا شما با این عامل بسیار مهم آشنا شوید و بتوانید پنجره ای کارآمد و مناسب را برای خرید انتخاب کنید پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

نقش پلی آمید در پنجره ترمال بریک

ترمال بریک و پل حرارتی در پنجره آلومینیوم چیست ؟

ترمال بریک چیست ؟ ترمال بریک و پل حرارتی مفاهیمی هستند که دست به دست هم می دهند. پل حرارتی به عنوان یک اتصال حرارتی یا پل عمل می کند که امکان انتقال آسان گرما را فراهم می کند. قاب پنجره های آلومینیومی معمولی نمونه کاملی از پل های حرارتی هستند. اگر قاب آلومینیومی یک پنجره را از داخل خانه خود در زمانی که بیرون یخبندان است لمس کنید، احتمالاً متوجه خواهید شد که قاب آن نیز بسیار سرد است. احساس سرما در دست شما نشان می دهد که قاب های پنجره شما گرما را به بیرون از خانه منتقل می کند. دیوار شما قرار است به عنوان یک عایق عمل کند، اما زمانی که قاب های پنجره به عنوان یک پل حرارتی عمل کنند، کارایی آن بسیار کمتر می شود.

از سوی دیگر، ترمال بریک هر نوع مانعی است که از این نشت یا انتقال گرما جلوگیری می کند.قاب پنجره های آلومینیومی معمولی از یک قطعه آلومینیوم منفرد و پیوسته ساخته شده است که به صورت حرارتی داخل و خارج ساختمان را به هم متصل می کند. اما یک قاب پنجره ترمال بریک دارای مواد متفاوتی است که قسمت ‌های داخلی و خارجی یک قاب را عایق می‌کند و انتقال گرما را به طور چشمگیری کاهش می‌دهد.

نقش پلی آمید در پنجره آلومینیوم ترمال بریک

نقش پلی آمید در پنجره ترمال بریک چیست ؟

در یک قاب پنجره آلومینیوم ترمال بریک، قسمت‌های قاب داخل و خارج ساختمان باید از هم جدا شوند تا نتوانند مستقیماً گرما را هدایت کنند. قطعات قاب پنجره آلومینیومی باید به صورت دو قطعه مجزا با مواد دیگری در بین آن ها ساخته شود.

ماده ای که به عنوان اتصال ساختاری بین این دو قطعه آلومینیومی استفاده می شود باید یک عایق حرارتی باشد که گرما را به طور موثری هدایت نمی کند. اتفاقاً این منطقه ای است که تولید کنندگان پنجره می توانند از پلی آمیدها برای دستیابی به نتایج استثنایی استفاده کنند.

تفاوت پنجره ترمال با نرمال در وجود پلی آمید می باشد.پلی آمیدها، مانند نایلون، پلیمرهایی با خواص عایق حرارتی عالی هستند که گزینه ای عالی برای اتصال قسمت های بیرونی و داخلی قاب پنجره ها هستند. با جدا کردن بخش های داخلی و خارجی قاب آلومینیومی، گرما نمی تواند به طور موثر در سراسر پنجره هدایت شود. بنابراین استفاده از تیغه پلی آمید باعث ایجاد پنجره آلومینیوم ترمال بریک می شود که خانه شما را در زمستان گرم و در تابستان خنک نگه می دارد و باعث صرفه جویی در هزینه های انرژی شما می شود.

کاربرد پلی آمید در پنجره ترمال بریک

مزایای پلی آمید در پنجره ترمال بریک

1. این تیغه ها یک گزینه بسیار مناسب برای دو جداره کردن پروفیل های آلومینیومی هستند. پلی مید خواص مکانیکی خود را در حرارت های بالا، در برابر مواد شیمیایی، آب و اشعه UV حفظ می کند و همچنین قابل بازیافت بوده و جز مواد دوستدار محیط زیست می باشد.

2. تیغه های پلی آمید ۶.۶ با ۲۵% فایبرگلاس که ضریب انتقال حرارت آن برابر با ۰.۳ W/M*K می باشد. همچنین اتلاف انرژی از طریق بدنه پنجره آلومینیوم دوجداره را تا حد زیادی کاهش می دهد.

3. استفاده از تیغه های پلی آمید در پروفیل های آلومینیومی تولید پنجره دوجداره، باعث می گردد تا ضریب انتقال حرارت آلومینیوم از ۲۰۳ به میزان زیر ۴ کاهش پیدا می کند. در واقع پلی آمید رسانایی را در آلیاژ آلومینیوم قطع می کند. مشخصات پروفیل و شکل و نحوه قرار گیری پلی امید در تعیین این عدد بسیار مهم می باشد.

4. پلی آمید تا دمای ۲۵۰ تا ۴۰۰ درجه سانتی گراد را تحمل می کند و محدودیتی در طی عملیات رنگ کوره ای جهت پروفیل ایجاد نمی کند چون پروفیل آلومینیوم پس از دوخت پلی آمید جهت رنگ کوره ای ارسال می گردد.

با توجه به مزایای پلی آمید می توان دریافت که نقش پلی آمید در پنجره ترمال بریک بسیار موثر و حیاتی است و کیفیت آن نیاز می تواند در کیفیت و عملکرد پنجره دوجداره آلومینیوم ترمال بریک شما تاثیر گذار باشد.

پلی آمید در پنجره ترمال بریک

دو عامل مهم در پروفیل های ترمال بریک با تیغه پلی آمید

در پروفیل هایی که با تیغه پلی آمید ترمال بریک شده اند، دو عامل حائز اهمیت فراوان است. این دو عامل عبارتند از:

1. دوخت صحیح و کامل تیغه پلی آمید: درصورتی که دوخت کامل نباشد تیغه پلی آمید شل شده و ممکن است از برخی نقاط اتصال تیغه پلی آمید با آلومینیوم قطع شود. از این رو، برای تست و حصول اطمینان از دوخت صحیح تیغه پلی آمید از استاندارد EN14024 استفاده شود.

2. مقاومت مکانیکی بازشوها: یکی دیگر از مواردی که در پلی آمیدهای دوخت شده بسیار مهم است، مقاومت مکانیکی لنگه در برابر باز و بسته شدن می باشد که براساس استاندارد EN13126 سنجیده می شود. در طراحی پنجره جهت تولید حتماً باید با توجه به وزن لنگه و عرض و ارتفاع بازشو از پروفیل های مخصوص و استاندارد استفاده گردد.

نقش پلی آمید در ترمال بریک

استفاده از تیغه پی وی سی به جای پلی آمید باعث ایجاد چه مشکلاتی می شود؟

تیغه های PVC قیمت بسیار پایین تری نسبت به تیغه پلی آمید دارند و از لحاظ ظاهری هم به این نوع تیغه بسیار شبیه اند. اما این سیستم تیغه ها دو مشکل اساسی دارند، اول این که این تیغه ها بیش از ۱۸۰ درجه درجه سانتی گراد را نمی توانند تحمل کنند. این مشکل امکان انتقال این سیستم را به کوره ها غیر ممکن می کند، چرا که به احتمال زیاد در کوره ذوب می شوند.

دومین مشکل این تیغه ها از فرم خارج شدن یا ترک برداشتن آن ها با نوسانات حرارتی است. با توجه به این که دمای بین داخل و خارج خانه دارای نوسان است، این تیغه ها به احتمال زیاد دفرمه شده یا ترک برخواهند داشت و احتمال از بین رفتن اتصال و جدا شدن مقاطع پروفیل از یکدیگر به وجود می آید.
با توجه به این که وزن بازشو و شیشه به ازای هر متر مربع بیش از ۳۰ کیلو در هر متر مربع است، مشخص است در صورت افتادن بازشو، این حادثه ایجاد خطرات جدی خواهد کرد. قیمت پنجره آلومینیوم نرمال پایین تر از پنجره ترمال می باشد.

آیا باید حتما از پنجره آلومینیوم ترمال بریک برای ساختمان خود استفاده کنیم؟

با بدتر شدن شرایط آب و هوایی، افزایش قیمت‌های گرمایش و تهویه مطبوع، و تغییر به سمت ساختمان‌های کم مصرف‌تر، می‌توان انتظار داشت که پنجره‌های آلومینیوم ترمال بریک به جنبه مهم‌تری از زیرساخت‌های اطراف ما تبدیل شوند.

هنگامی که با شیشه‌های بزرگ و عظیم در پروژه های ساختمانی خود همراه می‌شوید، پنجره‌های آلومینیوم ترمال بریک به طور چشمگیری توانایی عایق‌کاری پروژه مسکونی یا تجاری شما را بهبود می‌بخشد که مستقیماً در هزینه‌های گرمایش و سرمایش منعکس می‌شود.

اگر علاقه مند به داشتن پنجره های آلومینیوم ترمال بریک با تیغه پلی آمید به عنوان بخشی از پروژه بعدی خود هستید، می توانید با کارشناسان ما در پنجره سازان تماس بگیرید تا آن ها شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس سریع