خدمات آنادایز آلومینیوم

آلومینیوم فلزی سبک و شکل پذیر است و کاربردهای گسترده ای در صنایع گوناگون دارد. استفاده از آلومینیوم در ساختمان ها برای درب و پنجره، پنل های فلزی دکوراتیو، نمای ساختمان و دکوراسیون داخلی رواج بسیاری یافته است. برای بهره گیری بهتر از آلومینیوم در صنعت، می توان روی آن را سخت نمود و یا برای کاربرد دکوراتیو و نمای زیبا می توان آلومینیوم را رنگ آمیزی کرد. خدمات آنادایز آلومینیوم یکی از روش هایی است که قطعات و لوازم آلومینیومی را ماندگارتر و با کیفیت تر می‌کند.

آلومینیوم به تنهایی در برابر خوردگی مقاوم است و احتمال لایه لایه شدن یا ترک خوردن آن تقریبا غیر ممکن است؛ با این وجود تماس مداوم با رطوبت ممکن است دوام و زیباییش را کاهش دهد. برای جلوگیری از این حالت از روش آنادایز آلومینیوم استفاده می گردد؛ این عملیات باعث می شود آلومینیوم حتی در مرطوب ترین آب و هوا هم هرگز با مشکلاتی نظیر خوردگی مواجه نشود. ما در این مقاله قصد داریم شما را با خدمات آنادایز آلومینیوم، کاربردها و مزایای آن آشنا کنیم پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

خدمات آنادایز آلومینیوم

خدمات آنادایز آلومینیوم چگونه انجام می شود؟

آنادایز کردن یک فرآیند الکتروشیمیایی است که سطح فلز را به یک روکش اکسید آندی تزئینی، بادوام، مقاوم در برابر خوردگی تبدیل می کند. آلومینیوم به طور ایده آل برای آنادایز کردن مناسب است، اگرچه سایر فلزات غیر آهنی مانند منیزیم و تیتانیوم نیز می توانند آنادایز شوند.
خدمات آنادایز آلومینیوم که یک فرایند الکتروشیمیایی است، می تواند نمای فلزی ساختمان را در مقابل اشعه شدید آفتاب مقاوم کند.

ساختار اکسید آندی از زیرلایه آلومینیوم سرچشمه می گیرد و به طور کامل از اکسید آلومینیوم تشکیل شده است. این اکسید آلومینیوم ترمال بریک مانند رنگ یا آبکاری روی سطح اعمال نمی شود، اما به طور کامل با بستر آلومینیومی زیرین یکپارچه شده است، بنابراین نمی تواند تراشه یا پوسته کند. خدمات آنادایز آلومینیوم دارای ساختار بسیار منظم و متخلخلی است که امکان انجام فرآیندهای ثانویه مانند رنگ آمیزی و آب بندی را فراهم می کند.

خدمات آنادایز آلومینیوم با غوطه ور کردن آلومینیوم در حمام الکترولیت اسید و عبور جریان الکتریکی از محیط انجام می شود. یک کاتد در داخل مخزن آندایزینگ نصب شده است. آلومینیوم به عنوان یک آند عمل می‌کند، به طوری که یون ‌های اکسیژن از الکترولیت آزاد می‌شوند تا با اتم‌ های آلومینیوم در سطح قطعه آنادایز شونده ترکیب شوند. بنابراین، آنادایز کردن یک ماده اکسیداسیون بسیار کنترل شده است که باعث افزایش یک پدیده طبیعی می شود.

آلومینیوم ترمال بریک

مراحل آنادایز آلومینیوم

1. تمیز کردن

چربی‌گیری و تمیز کردن با حلال‌ها و یا مواد قلیایی. تمیز کردن چربی و کثیفی کمک می کند تا فرآیند آنادایزینگ هموار نگه داشته شود و احتمال ناهنجاری ها کاهش پیدا کند.

2. اچ‌ کاری

لایه‌ برداری یا اچ‌ کاری توسط محلول سودا انجام می شود که به مات شدن سطح می انجامد.

3. آنادایزینگ

ایجاد پوشش اکسیدی توسط جریان برق بر روی سطح آلومینیوم در حمام اسید سولفوریک

4. رنگ زدن

رنگ کردن سطح متخلخل توسط نمک فلزات معدنی با استفاده از جریان برق

5. آب‌بندی

در این مرحله، سوراخ‌های فیلم متخلخل، هیدراته شده و پر می‌شوند

آنادایز آلومینیوم

مزایای خدمات آنادایز آلومینیوم

ماندگاری

آلومینیوم برای شروع یک ماده بادوام است، اما به دنبال فرآیند آنادایز کردن، سطح حتی از آلومینیوم پایه سخت تر می شود. آلومینیوم آنادایز شده سطحی را ایجاد می‌کند که سه برابر سخت‌تر از آلومینیوم استاندارد است و حتی زمانی که برای افزودن رنگ پردازش شود، تراشه و یا پوسته پوسته نمی‌شود. از آن جا که فرآیند آنودیزاسیون اکسیداسیون کنترل شده آلومینیوم است، محصول همچنین هرگز زنگ نمی ‌زند. آلومینیوم آنادایز یکی از سخت ترین و همه کاره ترین محصولات فلزی موجود در بازار است. بنابراین خدمات آنادایز آلومینیوم باعث می شود آلومینیوم در برابر سخت ترین شرایط آب و هوایی و رطوبت مقاوم بماند و هرگز با مشکلاتی نظیر خوردگی مواجه نشود.

ظاهر

آلومینیوم آنادایز شده در خدمات آنادایز آلومینیوم ظاهری دارد که به هر وسیله ای زیبایی می بخشد. وقتی آلومینیوم آنادایز شده طبیعی باقی بماند، یک رنگ نقره ای روشن جدید است و می توان آن را به گونه ای آنادایز کرد که ظاهری مات یا روشن به جا بگذارد. شما همچنین می توانید یک بافت سفارشی را انتخاب کنید تا ظاهر و احساس منحصر به فردی به محصول خود بدهید.

گزینه های رنگ سفارشی

به دلیل ساختار منافذ باز لایه آندی قبل از آب بندی در خدمات آنادایز آلومینیوم، آلومینیوم آنادایز شده را می توان به گونه ای تکمیل کرد که تقریباً با هر رنگ مارک یا نمونه پنتونی که می توانید تصور کنید مطابقت داشته باشد. تطبیق پذیری این ماده همچنین به این معنی است که می توان آن را به گونه ای ساخت که نمای فلزات دیگر را منعکس کند و ظاهر طلا، برنز، مس، فولاد ضد زنگ، برنج و موارد دیگر را بدون خطر هوازدگی به شما بدهد. به دلیل ماهیت آلومینیوم آنادایز شده، هر رنگی که انتخاب کنید، پوسته پوسته نمی‌شود و در طول عمر محصول درست باقی می‌ماند. در خدمات آنادایز آلومینیوم می توانید روی ماندگاری رنگ حساب کنید و با خیالی آسوده رنگ مورد نظر خود را انتخاب کنید.

سبک وزن

آلومینیوم آنادایز شده یک فلز سبک وزن است که وزن آن تقریباً 60 درصد کمتر از فولاد ضد زنگ، مس یا برنج است. این امر حمل و نقل مواد را بسیار مقرون به صرفه تر می کند و می تواند مشکلات طراحی بی شماری را حل کند. از معماری گرفته تا طراحی کالاهای مصرفی، هر جا که یک ماده سبک وزن، بادوام و جذاب لازم باشد، آلومینیوم آنادایز یک راه حل همه کاره ارائه می دهد.

هزینه

از آن جایی که آلومینیوم آنادایز شده بسیار سبک تر از سایر محصولات فلزی است، هزینه حمل و نقل به محل کار یا کارخانه تولیدی بسیار کمتر است. آلومینیوم آنادایز شده به دلیل نسبت استحکام به وزن بالا، هزینه کلی کمتری در هر فوت مربع برای استفاده در پروژه ها نسبت به موادی مانند فولاد، روی، برنز، برنج و مس دارد، در حالی که همچنان همان جلوه بصری را ارائه می دهد.

از آن جایی که آلومینیوم فراوان و قابل تجدید است و تنها فلزی است که 100% قابل بازیافت است، و ترکیب آن با فرآیند ایجاد آلومینیوم آنادایز که بسیار سازگار با محیط زیست است، ردپای محیطی آن بسیار کمتر از سایر محصولات است. خدمات آنادایز آلومینوم، پروفیل آلومینیوم را به یک محصول همه کاره و بادوام تبدیل می کند که ماندگاری بیشتری نسبت به سایر مواد موجود در بازار خواهد داشت.

خدمات آنادایز آلومینیوم چیست

کاربرد خدمات آنادایز آلومینیوم

آلومینیوم آنادایز شده را می توان در هر برنامه ای که قبلاً از مواد فلزی دیگری استفاده می کند استفاده کرد. برخی از کاربردهای این محصول به شرح زیر است:

معماری

آلومینیوم آنادایز شده هرگز زنگ نمی زند، فرسوده یا پوسته نمی شود، که آن را به انتخابی جذاب برای ساختمان های زیبا و مدرن و ساختمان های بیرونی یا داخلی تبدیل می کند. از آن جایی که آلومینیوم آنادایز شده را می توان به سفارش در هر رنگ، پوشش یا بافتی ساخت، همچنین گزینه ای جذاب، سبک و مقرون به صرفه برای پوشش داخلی مانند پانل های سقف، تابلوهای فروشگاه و پانل های آسانسور است.

حمل و نقل

آلومینیوم آنادایز سه برابر سخت‌تر از ماده خام با هر سرعتی کار می‌کند. از فضای داخلی هواپیماهای تجاری گرفته تا پانل های اتومبیل ریلی گرفته تا تزئینات روشن بیرونی در اتومبیل های اسپرت، آلومینیوم آنادایز دوام و مقاومت در برابر آب و هوا را برای وسایل نقلیه حمل و نقل و سبک استثنایی آن ارائه می دهد. خدمات آنادایز آلومینیوم می تواند برای هر صنعتی حتی خودرو سازی مفید واقع شود.

کالاهای مصرفی

مصرف کنندگان محصولات جذاب و بادوام می خواهند که زیبایی شناسی، سبک زندگی آن ها را منعکس کند. بدون توجه به ظاهر، بافت یا رنگی که به دنبال آن هستید، آلومینیوم آنادایز شده می تواند هر محصولی را ارائه دهد. از پانل های پشتی آشپزخانه گرفته تا مایکروویو، قهوه ساز و سایر کالاهای مصرفی، آلومینیوم آنادایز تطبیق پذیری و کیفیت مورد نیاز مصرف کنندگان را ارائه می دهد.

چه در حال ایجاد ساختمان‌ها و سازه‌های چشمگیر، آثار هنری، آخرین خط وسایل نقلیه لوکس یا لوازم خانگی باشید، خدمات آنادایز آلومینیوم می‌تواند بخش زیبایی از پروژه یا محصول شما باشد. فرآیند آنادایز سازگار با محیط زیست است و پوششی با زیبایی، طول عمر و دوام بی نظیر و پویا ایجاد می کند.

مرکز خدمات آنادایز آلومینیوم

قیمت خدمات آنادایز آلومینیوم

قیمت خدمات آنادایز آلومینیوم به ابعاد قطعه مورد نظر و نوع رنگ استفاده شده در فرآیند آنودایزینگ بستگی دارد. به طور کلی بالاترین قیمت به رنگ های مشکی و طلایی اختصاص دارد و رنگ نقره ای (سیلور) ارزان ترین قیمت را دارد. همچنین گاهی به منظور ایجاد تنوع بیشتر در آنادایز رنگی آلومینیوم، به فرآیند های اضافی مانند پولیش کردن و براشینگ نیاز است که توسط تجهیزات خاص و نیروی متخصص انجام می شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس سریع