قیمت پنجره آلومینیوم نرمال

تعویض پنجره برای بسیاری از صاحبان خانه فرآیندی پیچیده است. علاوه بر این که یکی از پرهزینه‌ترین پروژه‌های بهسازی خانه است، مجموعه‌ای از سبک‌ها و مواد مورد استفاده برای تولید آن ها نیز وجود دارد.پنجره آلومینیوم به دو دسته کلی نرمال و ترمال بریک تقسیم می شود. قیمت پنجره آلومینیوم نرمال نسبت به یو پی وی سی کمی گران تر می باشد.

صاحبان خانه هایی که به فکر تعویض پنجره هستند، امروزه نسبت به قبل انتخاب های بیشتری در مواد، پرداخت ها و سبک ها دارند تا ظاهری که دوست دارند به دست آورند. در حالی که در گذشته بیشتر خانه‌ها در ایران با پنجره‌های آهنی ساخته می‌شدند و هنوز هم می توان خانه‌های قدیمی‌تر را با این پنجره های آهنی یافت . اما امروزه پنجره‌های آلومینیومی به گزینه‌ محبوب‌تری برای نصب و جایگزینی جدید تبدیل شده‌ است. می توان گفت از بین متریال های مختلف بعد از  پنجره UPVC  پنجره های آلومینیومی یک نوع نسبتا رایج پنجره هستند.هر نوع متریال که برای پنجره استفاده می شود دارای مزایا و معایبی است که بهتر است قبل از انتخاب اطلاعات خود را نسبت به پنجره ای که می خواهید تهیه کنید بالا ببرید تا بتوانید بهترین انتخاب را برای خانه خود داشته باشید پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

قیمت پنجره آلومینیوم نرمال

انواع رایج پنجره آلومینیوم نرمال

هنگام انتخاب نوع پنجره ای که می خواهید در خانه خود داشته باشید، عوامل مختلفی وجود دارد که باید به آن ها توجه کنید. فضای اشغال شده، نگهداری مورد نیاز و سهولت استفاده از موارد اساسی هستند که برای شروع باید به آن ها فکر کنید. همچنین قیمت پنجره آلومینیومی نرمال با برند های مختلف متفاوت می شود . در این جا برخی از گزینه هایی وجود دارد که می توانید برای خانه خود انتخاب کنید:

1. پنجره تاشو آلومینیوم نرمال

این نوع پنجره ها بسیار آسان تمیز می شوند و نیاز به نگهداری بسیار کمتری دارند. آن ها اجازه دسترسی عالی به فضای بیرون را می دهند. با استفاده از این نوع پنجره ها عملکردی نرم و طولانی مدت خواهید داشت. پنجره‌های تاشو آلومینیومی باز می‌شوند تا در کنار هم چیده شوند و فضایی دست نخورده در بین قاب‌ها ایجاد کنند. قیمت پنجره نرمال در بازشو تاشو مناسب است.

2. پنجره‌ دو حالته آلومینیوم نرمال

این پنجره ‌ها حرکت افقی و عمودی را امکان‌پذیر می‌کنند، بنابراین به شما امکان می‌دهند به اندازه ای که می خواهید هوا وارد اتاق شود، از آن جایی که این پنجره‌ها به سمت داخل باز می‌شوند، این نوع پنجره‌ها برای خانه‌هایی که بالکن ‌های کوچک یا فضای محدودی در خارج از آن ها دارند ایده‌آل هستند. همچنین تمیز کردن آن ها بسیار آسان است. پنجره‌های دوحالته آلومینیومی را می‌توان تنظیم کرد تا با زاویه از بالا باز شوند یا مانند درب کاملاً باز شوند. قیمت پنجره آلومینیوم نرمال در دوحالته کمی بالاتر از تک حالته می باشد.

3. پنجره کشویی آلومینیوم نرمال

همان طور که از نام آن پیداست، این پنجره ها را می توان با کشیدن آن ها از یک طرف به طرف دیگر باز کرد. پنجره های کشویی آلومینیومی یکی از رایج ترین انواع پنجره های آلومینیومی هستند که با آن مواجه خواهید شد. کار با آن ها بسیار آسان است. می‌توانید آن ها را با شیشه دوجداره سفارش دهید تا کارایی انرژی و قابلیت‌های عایق‌سازی آن‌ها را بهبود ببخشید تا هزینه‌هایتان کم شود. آن ها به قطعات بسیار کمی برای کار نیاز دارند و بنابراین تعمیر و نگهداری در این نوع پنجره ها اصلاً مشکلی ندارد. قیمت پنجره آلومینیومی نرمال در کشویی بالاتر از مدل های فوق می باشد.

قیمت پنجره نرمال الومینیومی

قیمت پنجره نرمال

اکنون می خواهیم پنجره آلومینیومی اختصاصی یا نرمال را بررسی کنیم. آن ها با دوام تر از چوب و دیگر متریال ها همچنین مقرون به صرفه تر از ترمال بریک در نظر گرفته می شوند. مقدار هزینه ای که برای پنجره آلومینیومی اختصاصی می شود نسبت به طول عمر آن بسیار مناسب است.
تنها مشکل آلومینیوم این است که گزینه ای جهانی نیست. چرا؟ آلومینیوم کیفیت عایق برخی از انواع دیگر پنجره ها را ندارد. بنابراین، در آب و هوای گرم تر به خوبی کار می کند، اما در سایر مناطق کشور با زمستان های طولانی چندان عالی نیست.فلز مقدار زیادی گرما را هدایت می کند که پس از آن در قبض انرژی شما مشکل ایجاد می کند. بنابراین در حالی که ممکن است آلومینیوم از بسیاری جهات برای تعویض پنجره شما انتخابی عالی باشد، اما واقعاً بستگی زیادی به محل زندگی شما در ایران دارد.تفاوت پنجره آلومینیوم نرمال و ترمال در تیغه پلی امید می باشد که باعث عایق تر شدن پنجره ترمال بریک می شود.دقت داشته باشید که قیمت پنجره آلومینیوم نرمال نسبت به ترمال پایین تر است.

مزایای پنجره آلومینیومی نرمال

سرمایه گذاری در پنجره آلومینیومی اختصاصی مزایای زیادی دارد. در این جا برخی از نکات برجسته اولیه آورده شده است:

مقرون به صرفه بودن: آلومینیوم یکی از گزینه های ارزان تر برای پنجره های جدید است. تنها نوع دیگری که از نظر هزینه رقابتی است پنجره دوجداره یو پی وی سی است. اما باید بدانید پنجره آلومینیوم ترمال بریک با توجه به مزایای که دارد نسبت به آلومینیوم نرمال و UPVC گران تر است. قیمت پنجره ترمال بریک نیز از قیمت پنجره آلومینیوم نرمال بالاتر می باشد.

دوام: یکی از دلایل اصلی حذف تدریجی پنجره های چوبی توسط سبک های دیگر این است که ارزش طولانی مدت مشابهی ندارند. آلومینیوم بادوام است زیرا فلزی است و می تواند عناصر را تحمل کند. آن قدرها مستعد ابتلا به رطوبت آب و سایر مسائل بیرونی خانه نیست.
تعمیر و نگهداری: نگهداری از پنجره های آلومینیومی بسیار آسان است. آن ها در رنگ ها و سبک های مختلف به فروش می رسند. اگر روی یک روکش آنودایز شده یا پخته سرمایه گذاری می کنید، هرگز نیازی به رنگ آمیزی مجدد آن نخواهید داشت. آلومینیوم در مقایسه با چوب و آهن بدون دردسر است.

سبک وزن

آلومینیوم سبک ترین نوع فلزی است که می توانید پیدا کنید. همچنین می تواند سفارشی شود تا در پیکربندی های خاصی قرار گیرد. همچنین، طراحی سبک وزن به خوبی به نمایه ای باریک تبدیل می شود که متعاقباً خطوط دید را بهبود می بخشد.

ماندگاری طولانی

از آن جایی که قرار است مقدار زیادی پول برای هر تعویض پنجره خرج کنید، ممکن است روی چیزی طولانی مدت نیز سرمایه گذاری کنید. خبر خوب این است که آلومینیوم با توجه به هزینه کمتر آن، در واقع برای ماندگاری ساخته شده است. گوشه های مقاوم در برابر پیچ و تاب به صورت مکانیکی به هم متصل می شوند تا برای سال ها همان شکل را حفظ کنند.

مزایای پنجره آلومینیومی نرمال

معایب پنجره آلومینیومی نرمال

توجه به این نکته ضروری است که تولید پنجره های آلومینیومی در چند دهه اخیر پیشرفت چشمگیری داشته است. در دهه‌های 1970 و 80، آلومینیوم به نوعی یک محصول ارزان قیمت در نظر گرفته می‌شد.با این حال، تکنولوژی بسیار پیشرفت کرده است.قیمت پنجره دوجداره در آلومینیوم نرمال نسبت به ترمال بریک کمی مناسب تر می باشد. با این وجود، نصب پنجره آلومینیومی اختصاصی دارای چند معایب است:

U-Value بالا: بزرگترین ضربه به پنجره آلومینیومی اختصاصی یا نرمال نحوه هدایت گرما و سرما است. در عصری که بهره وری انرژی برای صاحبان خانه بسیار مهم است، آلومینیوم کمترین عایق را در بین انواع پنجره ها دارد. فناوری‌های جدید مانند بریک‌های حرارتی داخلی در تلاش برای رفع این مشکل هستند، اما بعید است که آلومینیوم در این زمینه به خوبی پنجره های UPVC باشد. در حالی که در آب و هوای معتدل تا گرم این موضوع نگران کننده نیست، آلومینیوم نرمال قطعاً در مکان هایی با زمستان های شدید مناسب نیست. قیمت پنجره نرمال آلومینیومی مناسب تر از ترمال بریک می باشد.

تراکم: یک بار دیگر به نحوه انتقال گرما و سرما توسط فلز مربوط می شود، پنجره های آلومینیومی بیشتر مستعد تراکم هستند. آن ها همچنین در زمستان سرد هستند، بنابراین یک بار دیگر بهترین گزینه برای جایگزینی پنجره در آب و هوای سرد نیست.

خوردگی: در حالی که آلومینیوم بسیار بادوام در نظر گرفته می شود، هیچ نوع مصالح ساختمانی وجود ندارد که حداقل یک مشکل نداشته باشد. آن مشکل خوردگی است. هنگامی که فلز در معرض نمک موجود در هوا یا آب قرار می گیرد، باعث خوردگی می شود. آلومینیوم مانند هر نوع فلز دیگری در برابر نمک مشکل دارد. قیمت پنجره آلومینیوم نرمال مناسب تر از ترمال می باشد.

پنجره آلومینیوم نرمال

تفاوت پنجره آلومینیوم نرمال با آلومینیوم ترمال بریک

پنجره های آلومینیوم ترمال بریک می توانند به حفظ گرما و رسانایی نویز با سرعت کمتری کمک کنند. ویژگی مقاومت در برابر حرارت این پنجره ها آن قدر عالی است که در برابر شعله های آتش هیچ آسیبی به پنجره های شما نمی رسد اما این مورد درباره پنجره آلومینیوم نرمال صدق نمی کند.

پنجره آلومینیوم ترمال بریک دوام بیشتری نسبت به پنجره آلومینیوم نرمال دارد به همین دلیل دیگر نگران خوردگی پنجره نخواهید بود. فرقی نمی کند که محل زندگی شما دارای چه نوع آب و هوایی است زیرا این پنجره ها با توجه به لایه پلی آمید که در آن وجود دارد عایق شده و برعکس پنجره آلومینیوم نرمال برای هر نوع شرایط آب و هوایی مناسب است اما همان طور که به آن اشاره کردیم قیمت پنجره آلومینیوم نرمال پایین تر از آلومینیوم ترمال بریک است و می تواند همان ویژگی ظاهری زیبا را به شما ارائه دهد.

پنجره نرمال

فاکتورهای قیمت پنجره آلومینیومی نرمال

پنجره های فریم آلومینیومی نرمال استحکام خوبی با طراحی سبک وزن ترکیب می کنند. آن ها برای آب و هوای گرم بهترین هستند و می توانند باعث زیبایی هر چه تمام تر خانه شما شوند.سه نوع عامل وجود دارد عوامل مربوط به پنجره ها، لوازم جانبی و نصب.

عوامل پنجره

اندازه پنجره: استحکام آلومینیوم اجازه می دهد تا پنجره هایی در محدوده متوسط و بزرگ و همچنین پنجره های کوچکتر وجود داشته باشد. هزینه با اندازه افزایش می یابد. هر چه اندازه قاب پنجره آلومینیومی اختصاصی شما بیشتر باشد طبیعتا هزینه شما نیز بیشتر می شود.
کیفیت پنجره: اکثر پنجره ه های آلومینیومی با توجه به شرکت سازنده کیفیت خوبی دارند. اما باید در نظر داشت که اگر می خواهید پنجره ای با کیفیت بالاتری داشته باشید مانند پنجره آلومینیوم ترمال بریک باید هزینه ی بیشتری پرداخت کنید.

نوع پنجره: پنجره های ثابت طراحی ساده تری نسبت به پنجره های متحرک دارند، بنابراین هزینه کمتری دارند.

بهبود حرارتی: پنجره های آلومینیومی اختصاصی یا نرمال امکان از دست دادن گرما را در زمستان و افزایش گرما را در تابستان فراهم می کند زیرا گرما به راحتی از فریم ها عبور می کند. برخی از شرکت ها، از آلومینیومی استفاده می‌کنند که از نظر حرارتی بهبود یافته است تا انتقال حرارت را کاهش دهد. این ویژگی هزینه را اضافه می کند مانند پنجره آلومینیوم ترمال بریک.

لوازم جانبی پنجره

لوازم جانبی پنجره این گزینه را برای پنجره های نیمه سفارشی به شما می دهد. در این جا گزینه های لوازم جانبی پنجره آلومینیومی شما آمده است که می تواند روی قیمت پنجره آلومینیومی نرمال تاثیر گذار باشد:

شیشه: شیشه استاندارد در پنجره های آلومینیومی شیشه ای دو جداره و کم E است. پنجره های ارزان تر دارای یک جداره هستند. بسیاری از انواع شیشه های تخصصی از جمله رنگی، مبهم، مقاوم در برابر ضربه و انرژی در دسترس هستند که هر کدام قیمت منحصر به فردی دارند.
رنگ: برخی از پنجره آلومینیومی اختصاصی هنوز برهنه یا آلومینیومی با روکش شفاف هستند و هیچ رنگ یا پوششی ندارن و مقرون به صرفه ترین هستند. پوشش سفید از نظر هزینه در رتبه بعدی قرار دارد. از آن جا، پوشش های تیره تر هزینه را با حاشیه کمی افزایش می دهند و می توانند با توجه به اندازه 10 تا 25 درصد افزایش قیمت داشته باشند.

سخت افزار: سخت افزار های مورد استفاده در پنجره های آلومینیومی اختصاصی یا نرمال با توجه به نوع بازشو و عملکرد پنجره متفاوت است و کیفیت هر کدام از اجزا به کار رفته در پنجره متفاوت است و می تواند روی قیمت پنجره آلومینیومی نرمال تاثیر گذار باشد.
مشبک/شبکه: ممکن است این گزینه را داشته باشید که هیچ شبکه ای برای پنجره ها انتخاب نکنید یا یکی از تعداد انگشت شماری از سبک های شبکه را انتخاب کنید.

پنجره آلومینیومی اختصاصی نرمال

نصب پنجره

نصب پنجره های جدید زمان کمتری نسبت به تعویض پنجره قدیمی می برد، بنابراین هزینه نیروی کار کمتر است. قیمت پنجره آلومینیوم نرمال جهت ساخت پنجره کمانی بسیار مناسب می باشد. .برای نصب پنجره آلومینیومی نیز به نیروی کار متخصص دارد و استفاده از نیروی ماهر باعث می شود پنجره شما بدون نقص نصب شود و طول عمر بیشتری داشته باشد معمولا شرکت های سازنده خود نیروهای آموزش دیده و ماهر در این زمینه دارند و شما می توانید از آن ها بخواهید برای شما نیرو بفرستند که این هزینه نیز بستگی به توافق شما با شرکت سازنده دارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس سریع