رفع افتادگی بازشو پنجره دوجداره

رفع افتادگی بازشو پنجره

اگر در یک ساختمان تازه ساخت یا مدرن زندگی می کنید به احتمال زیاد پنجره های شما دوجداره و از جنس UPVC و یا آلومینیوم است. ما می دانیم که این پنجره ها نیاز به نگهداری و مراقبت کمی دارند ولی با این حال اگر پنجره های دوجداره شما مدت زیادی است که نصب شده و در طول روز زیاد باز و بسته می شود ممکن است که بعد از چند سال این پنجره ها با مشکلاتی نیز رو به رو شوند برای مثال یکی از رایج ترین مشکلات این پنجره ها افتادگی بازشو پنجره است زیرا باعث می شود پنجره شما به درستی باز و بسته نشود و نیاز به رفع افتادگی بازشو پنجره باشد. توجه داشته باشید افتادگی درب و پنجره بیشتر در پنجره upvc اتفاق می افتد.

اگر متوجه شده اید که پنجره شما هنگام باز و بسته کردن مشکل دارد نگران نباشید این مشکل به راحتی قابل برطرف شدن است و شما می توانید با کمی تنظیم و رگلاژ پنجره خود این مشکل را حل کنید. ما در این مقاله به این مشکل رایج و رفع افتادگی بازشو پنجره می پردازیم تا شما بتوانید در منزل بدون نگرانی این مشکل را برطرف کنید پس برای کسب اطلاعات بیشتر درباره رفع افتادگی بازشو پنجره با ما همراه باشید.

رفع افتادگی بازشو پنجره

رفع افتادگی بازشو پنجره و علت بسته نشدن آن

همان طور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم یکی از مشکلاتی که در هنگام افتادگی بازشو پنجره با آن ممکن است مواجه شوید و برای شما می تواند دردسر ایجاد کند بسته نشدن کامل پنجره دوجداره است این مشکل نه تنها در پنجره های دوجداره UPVC بلکه در درب های یو پی وی سی نیز ممکن است رخ دهد یعنی افتادگی درب یو پی وی سی نیز از مشکلاتی است که ممکن است شما با آن روبرو شوید. توجه داشته باشید که هر چقدر قیمت در و پنجره دوجداره بالا باشد و بهترین برند ها را تهیه کرده باشید باز هم با این مشکل ممکن است مواجه شوید.

در زمانی که این مشکل برای درب و پنجره شما رخ می دهد اولین راه حل آن این است که لنگه پنجره یا درب یو پی وی سی را بالا بگیرید و با فشار آن را ببندید که انجام هر روزه این کار قطعا منطقی نیس و می تواند برای شما مشکل ساز شود. اما راه حل درست و منطقی این کار این است که مشکل افتادگی درب و پنجره دوجداره خود را با رگلاژ آن از بین ببرید تا بتوانید به راحتی مشکل موجود را برطرف کنید. در ادامه این مقاله می خواهیم در ابتدا درباره دلایل افتادگی درب و پنجره دوجداره صحبت کنیم تا بتوانید این موضوع را به صورت ریشه ای پیگیری کنید.

رفع افتادگی بازشو پنجره یو پی وی سی

دلایل افتادگی بازشو پنجره دوجداره یو پی وی سی

برای رفع افتادگی بازشو پنجره ابتدا باید دلایل مختلف آن را بررسی کرد تا بتوان مشکل اصلی را پیدا کرده و به صورت کامل آن را حل کرد. زیرا در صورتی که تنها به حل مشکل پنجره اکتفا کنید ممکن است در آینده نیز دوباره با مشکل افتادگی پنجره مواجه شوید و این مشکل برای شما ادامه دار باشد. باید گفت درصورتی که این مشکل در درب و پنجره شما وجود داشته باشد سرما و گرد و خاک به خانه شما نفوذ می کند و در این صورت پنجره شما عملکرد مناسبی ندارد.

پس به همین دلیل ما در این مقاله به دلایل اصلی افتادگی پنجره می پردازیم تا شما با دنبال کردن آن بتوانید مشکل خود را به صورت کامل حل کنید. حتی می توانید از تبدیل پنجره لولایی به کشویی در کار خود استفاده نمایید.

رفع افتادگی بازشو پنجره یو پی وی سی

نصب نامناسب از دلایل افتادگی بازشو پنجره

یکی از دلایلی که باعث افتادگی پنجره دوجداره می شود نصب نامناسب آن است شاید فکر کنید که نصب پنجره دوجداره کار آسانی است و هر شخصی می تواند این کار را برای شما انجام دهد اما باید بگوییم که این چنین نیست اگر پنجره در زمان نصب توسط افراد متخصص و مجرب صورت نگیرد الزام به رگلاژ نمون پس از نصب برای شما ضروری می شود زیرا پس از مدتی استفاده از آن پنجره دچار افتادگی می شود و می تواند برای شما مشکلاتی مانند خوب باز و بسته نشدن پنجره را به دنبال داشته باشد.

پس برای نصب درب و پنجره های دوجداره بهتر است از افراد متخصص در این حوزه کمک بگیرید هزینه کردن در این مورد باعث می شود شما از هزینه های اضافی پس از نصب پیشگیری کنید.

رفع افتادگی بازشو پنجره دوجداره

اندازه گیری و ابعاد نامناسب از دلایل افتادگی بازشو پنجره

در هنگام ساخت درب و پنجره دوجداره یکی از موضوعاتی که حائز اهمیت است اندازه گیری صحیح پنجره است و همین اندازه گیری اگر به صورت اصولی و توسط افراد مجرب انجام نشود شما را با مشکلاتی در آینده مواجه خواهد کرد. که قطعا یکی از این مشکلات افتادگی بازشو پنجره خواهد بود.

هنگامی که می خواهید برای خانه خود پنجره سفارش دهید حتما به این نکته توجه داشته باشید شرکتی که انتخاب می کنید تخصص کافی در حوزه درب و پنجره دوجداره داشته باشد تا شما مجدد مجبور نباشید برای رفع افتادگی بازشو پنجره خود از یک متخصص کمک بگیرید.

اگر سازنده درب و پنجره دوجداره شما تخصص کافی نداشته باشد و برای این کار از افراد متخصص کمک نگیرد شاید شما هزینه کمتری برای پنجره خود بپردازید اما در آیند این هزینه را به اجبار باید برای رفع افتادگی بازشو پنجره خود پرداخت کنید و علاوه بر آن با مشکلاتی نیز رو به رو شوید.

نشست ساختمان از دلایل افتادگی بازشو پنجره

نشست ساختمان نیز ار جمله عواملی است که می تواند سبب افتادگی بازشو پنجره شما شود. از آن جایی که پنجره داخل دیوار نصب می شود نشست ساختمان می تواند باعث جا به جایی پنجره و افتادگی آن شود. اگر در حال ساخت و ساز ساختمان جدید هستید تا حد امکان در مقام سازی هر چه بیشتر ساختمان محل سکونت خود کوشا باشید تا مجبور به رفع افتادگی بازشو پنجره پس از ساخت و ساز به دلیل نشست آن نشوید.

جنس نامرغوب و کیفیت پایین از دلایل افتادگی بازشو پنجره

در بازار امروز پنجره های دوجداره با کیفیت و قیمت های متفاوتی عرضه می شود. ممکن است هنگام خرید با قیمت های بسیار پایین و ارزان در این حوزه مواجه شوید و فکر کنید که افراد دیگر در حال گران فروشی هستند. اما باید بدانید هر ارزانی و گرانی بی حکمت نیست آلیاژ ها و یراق آلات مورد استفاده در درب و پنجره دوجداره کیفیت های گوناگونی دارند و همین خاطر تفاوت قیمت نیز در آن ها بسیار زیاد است. توجه داشته باشید که از یک شرکت معتبر نظیر گروه صنعتی پنجره سازان خرید پنجره دوجداره خود را انجام دهید.

اگر شرکتی که از آن پنجره خود را سفارش می دهید اعتبار کافی در این حوزه نداشته باشد ممکن است برای پایین آمدن هزینه های خود از کیفیت خوبی در ساخت پنجره استفاده نکند از طرفی یراق آلات مورد استفاده در پنجره می تواند تا حد زیادی در عملکرد مناسب پنجره دخیل باشد استفاده از جنس خوب و یراق آلات مرغوب می تواند باعث شود پنجره شما فشار های وارد را بیشتر تحمل کند و طول عمر بالاتری نیز داشته باشد.

به همین دلیل باز هم تاکید می کنیم که جهت جلوگیری از مشکل افتادگی پنجره دوجداره از افرادی کمک بگیرید که متخصص و حرفه ای باشند و به خاطر سود خود کیفیت کار را زیر سوال نبرند و در کار خود صادق باشند تا شما پس از مدتی مجبور به رفع افتادگی بازشو پنجره و مشکلات دیگر نشوید.

افتادگی درب upvc

عدم استفاده از گالوانیزه در پنجره از دلایل افتادگی بازشو پنجره

ورق گالوانیزه ورقی فولادی است که در بین صفحات پنجره دوجداره قرار می گیرد. پروفیل به تنهایی نمی تواند وزن پنجره را تحمل کند و در برابر انبساط و انقباض مقاومت خوبی را از خود نشان دهد، به همین خاطر به عنوان مکمل از ورق گالوانیزه نیز در ساخت آن استفاده می شود. که بتوانند مقاومت پنجره را در برابر عواملی بیرونی بیشتر کنند.

اما همان طور که در قسمت قبلی اشاره کردیم افرادی که می خواهند پنجره را با هزینه پایین تری برایتان آماده کنند، ممکن است از ورق گالوانیزه در ساخت پنجره استفاده نکنند و این موضوع باعث می شود که پنجره در برابر انبساط و انقباض به راحتی دچار افتادگی پنجره دوجداره شود یا نتواند وزن شیشه ها را تحمل کند و تاب بردارد.

همین موضوع که بسیار هم در انتخاب پنجره مهم و تاثیر گذار است در صورت عدم رعایت می تواند شما را مجبور به رفع افتادگی بازشو پنجره کند پس هنگام خرید حتما از وجود گالوانیزه در پنجره خود اطمینان حاصل کنید. در صورتی‌ که در پایین‌ترین قاب پنجره، پیچی را مشاهده کردید، می‌توانید اطمینان یابید که در پنجره دوجداره از ورق گالوانیزه استفاده شده است.

رفع افتادگی بازشو پنجره

همان طور که گفتیم افتادگی بازشو پنجره دلایل مختلفی داشت و ما در این مقاله تا حد ممکن به آن اشاره کردیم پس از آن باید به سراغ این موضوع برویم که چگونه این مشکل را رفع کنیم. در بازار انواع مختلفی درب و پنجره وجود دارد که معمولا به سه دسته اصلی لولایی، کشویی و فولکس واگنی تقسیم می شود. در واقع برای رفع افتادگی باز پنجره باید از رگلاژ استفاده کنیم رگلاژ نیز به فرایندی گفته می شود که طی آن پنجره به صورت کاملا هم تراز در قاب خود جای می گیرد و بدین ترتیب پنجره شما به آسانی باز و بسته خواهد شد.

رفع افتادگی بازشو پنجره یو پی وی سی

رفع افتادگی بازشو تک حالته و دو حالته لولایی

پنجره های دوجداره لولایی تک حالته و دو حالته یکی از پرطرفدارترین پنجره های دوجداره هستند که شما می توانید آن ها را در اکثر خانه ها مشاهده کنید. برای رفع افتادگی بازشو پنجره لولایی باید این پنجره را رگلاژ کنید که مشکل به وجود آماده در این پنجره برطرف گردد.

رفع افتادگی بازشو پنجره تک حالته لولایی

برای این کار ابتدا باید کاور لولای درب و پنجره تک حالته را باز کنید و سپس با آچار آلن یا پیچ گوشتی کاور را آزاد و جابجا کنید. جهت رگلاژ ، لنگه بازشو پنجره تک حالته را می بایست در محور افقی و عمودی جابجا کنید. با چرخش ساعتگرد پیچ، لنگه به سمت بالا حرکت می کند. همچنین در صورت چرخش آن در جهت پادساعتگرد به سمت پایین حرکت خواهد کرد. رگلاژ هر دو جهت افقی و عمودی را به صورت موازی انجام می دهید تا به حالت مناسب و صحیح باز و بسته شدن برسید. در صورت لزوم باید از لولای قابل تنظیم استفاده شود. لولاهای قابل تنظیم علاوه بر رگلاژ ساده توانایی تحمل وزن تا ۲۰۰ کیلوگرم را نیز دارند و در عایق بندی پنجره تک حالته نیز نقش مهمی ایفا می کند.

رفع افتادگی پنجره دو حالته لولایی

رگلاژ پنجره دوجداره توسط لولای پایین، لولای اهرمی و لولای بالا امکان پذیر می باشد. لولای پایین به وسیله دو پیچ با حفره شش ضلعی می تواند قابلیت جابجایی لنگه را فراهم کند. ولی در لولای بالا، روی لولا پیچی وجود ندارد و پیچ این قسمت در اهرم لولا و در قسمت بالای لنگه ی بازشو قابل مشاهده است. جهت رگلاژ ابتدا کاور لولای پایین را بیرون بکشید تا پیچ هایی با حفره شش ضلعی مشاهده شود. پیچی که به صورت عمودی وجود دارد برای حرکت لنگه به سمت بالا و پایین است و پیچ دوم برای حرکت در جهت چپ و راست تعبیه شده است. شما با تنظیم این پیچ ها می توانید افتادگی پنجره دوحالته خود را برطرف کنید.

رفع افتادگی بازشو پنجره upvc

رفع افتادگی بازشو پنجره کشویی

پنجره کشویی نوع دیگری از بازشوی پنجره است که به صورت کشویی باز و بسته می شود و به همین خاطر ، مانند پنجره هایی لولایی به سمت پایین فشار وارد نمی کند و لولایی نیست که فشار به آن قسمت وارد شود. اما این پنجره ها نیز مانند پنجره های لولایی پس اگر به درستی نصب نشده باشند دچار مشکل می شوند و در هنگام باز و بسته کردن به خوبی عمل نمی کنند.

برای رگلاژ پنجره دوجداره کشویی، باید ابتدا پنجره بازشو را از جای خود خارج کنید و سپس به بررسی ریل پنجره و غلطک های آن بپردازید. غلطک ها معمولا پس از مدتی دچار خرابی می شوند و به همین خاطر بهتر است که آن ها را کاملا تعویض کنید تا مجدد دچار مشکل نشوید.

افتادگی بازشو پنجه گاهی اوقات می تواند باعث خوردگی ریل ها شود و اگر ریل پنجره شما چنین حالتی دارد، توصیه می کنیم که آن را نیز به صورت کامل تعویض کنید تا پنجره شما به خوبی بتواند در جایگاه خود حرکت کند.

حالا پس از این که این کار را انجام دادید، باید پنجره را در جایگاه خود قرار دهید تا بتوانید مجددا از آن استفاده کنید. البته روغن کاری ریل ها نیز یادتان نرود تا پنجره بتواند به صورت روان و مناسب در جایگاه خود حرکت کند و مشکلی برایتان ایجاد نکند.

افتادگی درب یو پی وی سی

رفع افتادگی بازشو پنجره فولکس واگنی

پنجره های فولکس واگنی همان طور که از نام آن مشخص است کارکرد آن ها مانند درب ماشین های فولکس واگنی است به همین دلیل این پنجره ها به پنجره های فولکس واگنی معروف هستند. این پنجره ها دارای قطعاتی هستند که متحرک بوده و از چارچوب خارج می شود که می توان که این قطعه ها را به صورت جداگانه باز و بسته کرد. باید بگوییم این نوع از پنجره ها نیز ممکن است پس از استفاده زیاد دچار افتادگی شوند اما برای رفع افتادگی بازشو پنجره فولکس واگنی بهتر است از متخصصان حرفه ای در این زمینه کمک بگیرید زیرا این کار کمی نیاز به دقت و تخصص دارد تا به طور کامل برطرف شود.

پس توصیه ما به شما در مورد رفع افتادگی بازشو پنجره فولکس واگنی استفاده از افراد مجرب در این کار است تا مشکل شما به طور کامل برطرف شود و در آینده مجدد نیاز به رفع افتادگی نباشد.

رفع افتادگی درب یو پی وی سی

پنجره های که با پروفیل یو پی وی سی ساخته شده است نیاز به نگهداری و نظافت زیادی نخواهند داشت ولی یکی از معایب پنجره یو پی وی سی این است که اگر به طور استاندارد و مناسب از آن استفاده نشود دچار افتادگی خواهند شد که باید این مشکل را برطرف کنید تا مشکل خود را حل نمایید.

همان طور که بیان شد درب یو پی وی سی دوجداره نیز یکی از محصولات کاربردی است که امروزه در بسیاری از خانه ها قابل مشاهده است این درها نیز ممکن است در صورت فشار یا استفاده نادرست و حتی نصب نادرست آن ها مانند پنجره های دوجداره دچار افتادگی شود برای رفع افتادگی درب یو پی وی سی نیز مانند پنجره ها نیاز به رگلاژ است. بسته به این که درب دوجداره شما لولایی، کشویی و یا فولکس واگنی باشد می توانید از روش های گفته شده برای پنجره ها استفاده کنید تا درب را تنظیم و رگلاژ کرده و مشکل را به صورت کامل از بین ببرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس سریع