اجزای پنجره دوجداره

اجزای پنجره دوجداره

زمانی که به فکر خرید یک محصول هستید، حتماً به دنبال مشخصات فنی آن محصول باشید، به خصوص اگر در زمینه ای است که به آن تسلط ندارید. امروزه بازار طیف گسترده ای از محصولات را ارائه می دهد که هر کدام بسته به مدل، رنگ، کیفیت یا طرح متفاوت است. در این شرایط، نیاز به مستندسازی قبل از خرید محصول، تنها کار شما را در فرآیند تصمیم‌گیری آسان‌تر می‌کند. بنابراین می‌دانید که بهترین گزینه با توجه به نیاز شما کدام است. توجه داشته باشید که اجزای پنجره دوجداره هر کدام به شکل خاصی در کیفیت و قیمت پنجره شما موثر است. پروفیل UPVC یا آلومینیوم ، برند یراق آلات ، نوع شیشه ، مونتاژ و نصب هر کدام از این موارد می باشد. اگر هر کدام از این موارد استاندارد و با کیفیت خود خریداری نشود پنجره شما مزیت هایی که مد نظرتان هست را نخواهد داشت.

نوع پروفیل انتخابی اگر به درستی انتخاب نشود و از پروفیل های متفرقه استفاده به زودی دچار زردشد گی می شود و حالت خود را از دست می دهد و به نوعی دفرمه می شود و حتی در عایق صوتی و حرارتی شما تاثیر مستقیم خواهد گذاشت . برند یراق متفرقه ارزان تر است اما آلیاژ ضعیفی دارد و بعد از مدت کوتاهی باید به فکر تعویض آن بیوفتید و دیگر چفت نخواهد شد و حتی احتمال افتادگی آن به وجود خواهد آمد . مونتاژ اگر اصولی واستاندارد نباشد و توسط ماشین آلات انجام نشود ضرر بسیاری به شما وارد می کند . اگر نصب به درستی و استاندارد انجام نگیرد پنجره شما دیگر عایق نخواهد بود.

در این مقاله ما قصد داریم شما را با اجزای پنجره دوجداره آشنا کنیم تا بتوانید درهنگام خرید به درستی تصمیم بگیرید و آگاهانه خرید کنید.

اجزای پنجره دوجداره

پنجره دوجداره از چه اجزایی تشکیل شده است؟ هنگام بررسی کیفیت چنین پنجره ای باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

احتمالاً بسیاری از شما پاسخ خواهید داد که هیچ چیز پیچیده ای وجود ندارد و پنجره ها از قاب و شیشه تشکیل شده اند. اما همه چیز این طور به نظر نمی رسد و قبل از خرید پنجره های دوجداره برای خانه خود، مستندسازی بیش از حد می تواند برای شما ضروری باشد. پنجره های دوجداره دارای اجزای خاصی هستند که با در نظر گرفتن بهره وری انرژی و راحتی داخلی تفاوت را ایجاد می کنند. علاوه بر این، می توانید تفاوت قیمت پنجره دوجداره بین محصولاتی که شبیه به هم هستند اما از پروفیل متفاوت یا رنگ متفاوت استفاده می کنند را درک کنید.پس اطلاع داشتن از اجزا پنجره دوجداره بسیار مهم  و حائز اهمیت می باشد.

بنابراین، اجزای  پنجره دوجداره اصلی به چند دسته تقسیم می شوند:

  • پروفیل
  • شیشه
  • یراق آلات
  • لوازم جانبی

بیایید هر یک را تجزیه و تحلیل کنیم و با هم مهمترین عناصر تشکیل دهنده یک پنجره دوجداره را شناسایی کنیم و در زمینه اجزای پنجره دوجداره بیشتر صحبت کنیم.

اجزای پنجره دوجداره یوپی وی سی

پروفیل یکی دیگر از اجزای پنجره دوجداره

برای انتخاب پنجره دوجداره یک از اجزای اصلی تشکیل دهنده پنجره پروفیل است که می تواند تاثیر بسزایی در طول عمر پنجره شما داشته باشد. در ایران برای ساخت پنجره از پروفیل آهن، آلومینیوم و UPVC استفاده می شود که هر کدام ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند از بین این سه پروفیل که ماده اصلی تشکیل دهنده پنجره هستند پروفیل پنجره UPVC به علت قیمت مناسب و طول عمر خوبی که دارد در بین مردم محبوبیت بیشتری دارد.

پروفیل یو پی وی سی آرماتورهایی را نشان می دهد که عملاً ساختار محکمی را هم برای پنجره های دوجداره و هم برای درب های UPVC ایجاد می کند. پروفیل های UPVC موجود در بازار با توجه به تعداد محفظه ها و واشر آب بندی متمایز می شوند. علاوه بر این، باید در نظر داشته باشیم که چه سخت افزار و آرماتورهایی روی این پروفیل های UPVC نصب می شود.

هنگام انتخاب یک پنجره دو جداره، بپرسید که از چه نوع آرماتوری برای نوع پروفیل UPVC مورد نظر شما استفاده می کند قیمت تا حد زیادی تحت تأثیر کیفیت این آرماتور موجود در پروفیل UPVC است. آرماتورها علاوه بر پایداری و دوام، در کنار سخت افزار نقش مهمی در حفاظت در برابر سرقت ایفا می کنند.

مزیت عمده پروفیل های یو پی وی سی در مقایسه با سایر انواع پروفیل این است که سازنده می تواند طرحی سفارشی ارائه دهد، پروفیل را می توان در هر شکل و اندازه ای پردازش کرد. همچنین اخیراً لمینت های رنگی وجود دارد که می توان آن ها را روی قاب پروفیل UPVC اعمال کرد و ظاهری جدید و طراحی شخصی به خانه شما می دهد! توجه داشته باشید که پروفیل اجزای پنجره دوجداره می باشد که بسیار مهم است حتی هنگام کندن برچسب پروفیل نیز باید با دقت عمل کنید.

شیشه

شیشه دو جداره، ساخته شده از دو ورق ،که توسط یک قاب فلزی از هم جدا شده اند، فضای بین دو شیشه با هوا یا گاز بی اثر که به آب بندی کمک می کند پر می شود. معمولا انتخاب شیشه بین این موارد می باشد.پنجره تک جداره ، پنجره دوجداره و پنجره سه جداره جز پر فروش ترین ها می باشد. شیشه یکی دیگر از اجزای پنجره دوجداره می باشد که اگر به خوبی تولید نشود ممکن است در آینده بین دو شیشه مشکل بخار پنجره دوجداره برای شما ایجاد شود.

کیفیت شیشه نقش بسیار مهمی در کیفیت محصول نهایی دارد، کیفیتی که هم متاثر از ضخامت ورق‌های شیشه (محدوده بین 4 تا 6 میلی‌متر) و هم از نحوه اجرا (فاصله باقی‌مانده بین ورق‌های شیشه) است. می تواند تا 2 سانتی متر برسد.شیشه های مورد استفاده برای پنجره های دوجداره را می توان با توجه به نیاز شما انتخاب کرد. شیشه ها می توانند نقش مهمی در مصرف انرژی داشته باشند و تا حد زیادی می توانند در صرفه جویی انرژی و هزینه های شما موثر باشند. انتخاب یک شیشه با کیفبت و مناسب علاوه بر صرفه جویی در انرژی می تواند عایق صوتی و حرارتی خوبی باشد و آرامش و امنیت بیشتری را برای شما فراهم می کند.

گاز بین پنجره دوجداره

گازی که بین صفحات شیشه ای پنجره دوجداره استفاده می شود، بستگی به تولید کننده پنجره داشته و هر کدام از گازهای مختلفی استفاده می کنند. به طور کلی، از یک گاز بی اثر مانند آرگون، کریپتون یا ترکیبی از هر دو استفاده می شود که باعث ایجاد یک مانع عایق بین داخل و خارج از منزل می شوند. در واقع، علاوه بر جنس و نوع فریم پنجره، دلیل دیگر عایق بودن پنجره دوجداره، همین گاز موجود بین صفحات شیشه ای آن است. گاز ارگون یکی دیگر از اجزای پنجره دوجداره می باشد که بعضی از تولید کنندگان برای پایین اوردن هزینه های از آن استفاده نمی کنند.

انواع مختلفی از اقلام در لیست سخت افزار UPVC وجود دارد. دسته بندی های گسترده ای که می توانند در آن ها گنجانده شوند عبارتند از:
دستگیره ها: دستگیره ها بخش مهمی از سخت افزار درب و پنجره های UPVC هستند. آن ها واحد عملکردی اساسی هستند. اگرچه بسیاری فکر می کنند که همه آن ها یکسان هستند، اما دستگیره ها در رنگ ها و طرح های مختلف موجود هستند.

لولا: بدون لولا، یک در یا یک پنجره قابل کار نیست. بخشی اجتناب ناپذیر از سخت افزار درب و پنجره UPVC است. با این حال، درها و پنجره های کشویی نیازی به لولا ندارند.

غلتک ها: غلتک ها مهمترین سخت افزار در پنجره کشویی UPVC هستند. آن ها به حرکت درب ها و پنجره های کشویی کمک می کنند.
قبل از خرید به اجزای تشکیل دهنده درب و پنجره خود دقت کنید و از اطمینان حاصل کنید که هنگام مونتاژ و نصب درب و پنجره از بهترین سخت افزار برای پنجره شما استفاده شده است.

اجزای اصلی تشکیل دهنده پنجره

یراق آلات

به تمامی قطعاتی که باعث باز یا بسته شدن لنگه بازشو پنجره می شود یراق آلات می گویند. یراق آلات باعث مشخص شدن نوع مدل بازشو در درب و پنجره ها خواهد شد. به طور کلی یراق و نحوه بازشو پنجره به سه دسته پر فروش تقسیم می شوند. یراق تک حالته، یراق دو حالته و یراق کشویی سه نوع محبوب و پر فروش انواع یراق آلات می باشد.توجه داشته باشید که این نوع از بازشو ها و یراق آلات در اجزا پنجره دوجداره هم در پنجره یو پی وی سی و پنجره آلومینیوم ترمال بریک کاربرد دارد. یراق نیز بسیار مهم و حائز اهمیت است و از اجزای پنجره دوجداره می باشد که باید دقت فراوانی به آن داشته باشید . به عنوان مثال در سطح کشور یراق های آلمانی ، ترک و ایرانی موجود است . اگر به دنبال کم هزینه کردن هستید یراق ایرانی و یراق ویناک را تهیه کنید که کیفیت مطلوبی دارد و قیمت مناسبی دارا است.

اجزای تشکیل دهنده درب و پنجره

لوازم جانبی از دیگر اجزای پنجره دوجداره

لوازم جانبی برای پنجره های یو پی وی سی عناصر اختیاری هستند و می توانند با توجه به نیاز شما انتخاب شوند. از جمله محبوب ترین لوازم جانبی برای پنجره یو پی وی سی می توان به رول یا کرکره و توری پلیسه اشاره کرد که با توجه به رنگ و سلیقه شما انتخاب می شوند.

هنگامی که می خواهید برای پنجره دوجداره خود لوازم جانبی بخرید، عناصر با کیفیت را انتخاب کنید. قیمت کمی بالاتر می تواند در طول عمر پروفیل و پنجره موثر باشد. علاوه بر این، یک لوازم جانبی با کیفیت خوب که به درستی تولید و در شرایط بهینه مونتاژ شده باشد، دوام بیشتری را در طول زمان به شما ارائه می دهد.

گروه صنعتی وین سازان ، لوازم جانبی با کیفیت عالی را به شما ارائه می دهد و کیفیت برتر اجرا و مونتاژ شما را تضمین می کند. همچنین بسته به نیاز شما طیف وسیعی از لوازم جانبی را ارائه می دهد.فقط کافی است برای سفارش پنجره و لوازم جانبی متناسب با آن به وین سازان مراجعه کنید و بهترین ها را تجربه کنید. امیدواریم این مقاله که در زمینه اجزای پنجره دوجداره می باشد به خرید شما کمک کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس سریع