کندن برچسب پروفیل

کندن برچسب پروفیل

با افزایش جمعیت و سر و صدا انسان ها به دنبال راهکارهای هستند که بتوانند در آرامش زندگی کنند و از محیط خود لذت ببرند یکی از این راهکارها استفاده از پنجره های دوجداره UPVC است. این پنجره ها علاوه بر زیبایی باعث کاهش آلودگی صوتی و آلودگی هوا، عایق حرارتی، مقاومت بالا در برابر باران شدید، رطوبت بالا و طوفان، اشتعال زا نبودن و غیره هستند. یکی از مواردی که هنگام خرید پنجره یو پی وی سی و آلومینیوم مهم است کندن برچسب پروفیل می باشد. توجه داشته باشید وقتی که بنایی ساختمان شما تمام می شود برای مراقبت از پنجره برچسب را بزارید بمونه ولی وقتی تموم شد کار بنایی شما حتما برچسب را بکنید.اگر برچسب را نکنید به مرور با افتاب برچسب به مشکل میخورد. شکلی جدی می باشد که برقول معروف به خورد پروفیل می رود.

به همین دلیل است که بسیاری از ساختمان سازان و صاحبان ملک ترجیح می دهند برای محیط زندگی محل کار خود از این پنجره ها استفاده کنند.شاید شما نیز از پنجره قدیمی خود خسته شده باشید و بخواهید پنجره خود را تعویض کنید یکی از بهترین گزینه ها استفاده از پنجره UPVC است که می تواند آرامش را به خانه شما ببخشد و باعث کاهش هزینه های قبوض شما شود.

بعد از نصب پنجره های دوجداره یو پی وی سی بیشتر مردم درگیر کندن چسب پنجره دوجداره خود می شوند این کار برای شما ممکن است کمی آزار دهنده باشد و شما را اذیت کند ما در این مقاله به شما نحوه کندن چسب پروفیل را آموزش خواهیم داد تا شما بتوانید به راحتی این کار را انجام دهید و دچار معضل نشوید. باز هم تایید میکنم وقتی کار بنایی و دیگر کارها تمام شد حتما کندن برچسب پروفیل را در برنامه خود قرار دهید.

کندن برچسب پروفیل

پنجره دوجداره و برچسب محافظ آن

در هنگام تولید، انبارداری، حمل و نقل و فروش پنجره های دو جداره یا پروفیل یو پی وی سی، برای جلوگیری از آسیب اشعه ماورا بنفش خورشید یا همان (اشعه UV)، جلوگیری از خش خوردگی، خراشیدگی و جلوگیری از تأثیرات مخرب مواد شیمیایی و غیره، روی سطوح این پنجره های دو جداره را لایه ای از چسب محافظ می چسبانند. این برچسب از مواد دوستدار محیط ‌زیست ساخته شده است که بعد از مدتی طی گذر زمان تجزیه می شود و به محیط ‌زیست باز می گردد.

ولی اگر ظرف مدت یک الی دو ماه پس از نصب از روی پنجره کنده نشوند با تجزیه شدن خود باعث آسیب رساندن به خود پنجره دو جداره می شود و باعث تغییر رنگ آن می شود. هممین طور اگر چسب پنجره های دو جداره کنده نشود، باعث عدم زیبایی محیط می گردد. البته باید دقت شود که اگر پروژه هنوز در حال ساخت است و کار ساخت به اتمام نرسیده، این چسب نباید کنده شود چون ممکن است خود بدنه پروفیل آسیب ببیند. کندن چسب پنجره دو جداره به طور کامل، یکی از مسائلی است که اکثر افراد با آن دست به‌ گریبان هستند. در ادامه به روشی برای کندن چسب پنجره دو جداره یا پروفیل یو پی وی سی اشاره می کنیم.

کندن چسب پروفیل

کندن برچسب پنجره دوجداره

در هنگام تولید شیشه های دوجداره لیبل هایی بر روی جداره های شیشه چسبانده می شود که اطلاعاتی مانند ابعاد و نوع شیشه دوجداره را در بر دارد. این برچسب ها با توجه به برند پنجره خریداری شده شما با هم متفاوت است به دلیل خاص بودن نوع این برچسب ها، کندن آن با دست امکان پذیر نیست.توجه داشته باشید که قیمت پنجره دوجداره نیز تاثیر بر کندن بر چسب دوجداره ندارد و باید اصول کندن آن را در این مقاله مطالعه کنید. کندن برچسب پروفیل که بروی فریم پنجره است باید با دقت کنده شود.

بعد از اتمام ساخت و ساز و به منظور بهره برداری از پنجره دو جداره اولین کاری که باید بکنید، کندن چسب پنجره دو جداره یا پروفیل یو پی وی سی است. هرچقدر زودتر اقدام به این کار کنید چسب راحت تر کنده می شود و شما کمتر دچار مشکل می شوید. معمولاً تمام قسمت های چسب از روی بدنه با دست جدا نمی شود.پس بهتر است به نکات ما درباره نحوه کندن چسب پروفیل دقت کنید تا دچار مشکل نشوید.یکی ازعمده ترین مشکلاتی که مشتریان پس از تعویض پنجره های قدیمی با پنجره دوجداره یو پی وی سی به آن دچار می شود کندن لیبل روی شیشه دوجداره و برچسب یا روکش محافظ پروفیل یو پی وی سی است. کندن برچسب پنجره بسیار مهم می باشد.

نحوه کندن چسب پروفیل

روش های کندن لیبل از روی شیشه ها

با استفاده از روشی که به شما در این مقاله خواهیم گفت شما می توانید برچسب های شیشه پنجره خود را به آسانی پاک کنید تا شیشه هایی شفاف و تمیز داشته باشید.توجه داشته باشید که قیمت پنجره ترمال بریک نیز با اینکه بالاتر از یو پی وی سی می باشد ولی باید در کندن بر چسب پروفیل آلومینیوم را رعایت کنید.

جهت کندن برچسب پروفیل با از الکل استفاده کنید

اگر این روش به درستی انجام شود ، راهی مطمئن برای حذف هرگونه برچسب از روی شیشه با حداقل خطر آسیب است. پاک کننده پنجره یا الکل را روی برچسب اسپری کنید و اجازه دهید 10 تا 30 دقیقه در آن خیس بخورد. سپس با تیغ بکشید تا برچسب و بقایای باقی مانده برداشته شود.این فرآیند ممکن است کمی زمان بر باشد ، زیرا به احتمال زیاد باید چندین بار اسپری ، تراشیدن را تکرار کنید ، در حالی که برچسب را از شیشه بیرون می آورید تا کاملاً برداشته شود. اگر علاقه ای به استفاده از تیغ ندارید ،می توانید از یک کارت اعتباری قدیمی استفاده کنید. توجه داشته باشید که کندن برچسب پروفیل بسیار مهم می باشد ولی زهوار پنجره دوجداره برچسب ندارد و به سادگی کنده می شود.

با محلول آب صابون آب بکشید

برخی از تولید کنندگان پنجره ابتدایی ترین روش تمیز کردن را برای حذف برچسب آب گرم و صابون توصیه می کنند.برای تمیز کردن پنجره ها مانند پارچه ای که نیاز به تمیز کردن دارد ، از صابون استفاده کنید ، محلول صابون را بمالید و در صورت لزوم مالش دهید تا برچسب از شیشه جدا شود.

به آن روغن آغشته کنید

روش دیگر امتحان شده و واقعی مستلزم این است که مقداری روغن نباتی یا روغن آشپزخانه را از آشپزخانه خود بردارید و یا آن را روی باقی مانده اسپری کرده یا با اسفنج بمالید تا کل منطقه “مرطوب” به نظر برسد. اجازه دهید روغن چند دقیقه جا بیفتد و سپس از حوله های کاغذی برای برداشتن آن استفاده کنید. در صورت نیاز این کار را تکرار کنید و سپس پنجره ها را طبق معمول تمیز کنید.

یک ترفند از قهرمان حذف لکه قرض بگیرید

محلول پاک کننده برچسب بعدی به احتمال زیاد در کمد لباسشویی شما خواهد بود. سعی کنید از اسپری پاک کننده لکه یا هر نوع محلول “اسپری و شستشو” برای شل شدن باقی مانده و کمک به ماموریت حذف برچسب پنجره خود استفاده کنید.
این روش مستلزم برداشتن برچسب تا حد امکان قبل از استفاده است ، اما می تواند بقایای چسبنده باقی مانده و علائم لثه ای را که اغلب پشت سر گذاشته می شود ، به طور موثر برطرف کند. کندن بر چسب پروفیل را مهم بدانید.

یخ بزنید

کیسه یخ یکی دیگر از راه حل های حذف برچسب است که منتظر وقوع آن است. کافی است یک بسته یخ را روی برچسب نگه دارید و سپس با تیغ بکشید. از نظر علم ، اثر خنک کننده یخ بقایای چسب را خنثی و سفت می کند و حذف آن را بسیار آسان می کند.

کندن چسب پنجره دوجداره

نحوه کندن چسب پروفیل

کندن برچسب از روی پروفیل کمی سخت تر از برچسب شیشه است و بدلیل جنس و ماهیت متفاوت ، سخت تر کنده می شود. کندن برچسب پروفیل را جدی بگیرید.
توجه کنید که نصاب پنجره که خود به این امر وارد است باید بلافاصله پس از نصب برچسب های پروفیل را بکند ، با این وجود در صورتی که لیبل به هر دلیل روی پروفیل وجود داشت، برای کندن آن می توانید از روش زیر استفاده کنید.

استفاده از بنزین سوپر

در این روش باید از مقداری بنزین سوپر استفاده کنید.یک پارچه را به مقداری بنزین سوپر آغشته کنید و به آرامی روی برچسب پروفیل بکشید. سپس به آرامی شروع به کندن پروفیل کنید
نکته : حتما از بنزین سوپر استفاده کنید زیرا بنزین معمولی ، موجب سیاه شدن و تغییر رنگ پروفیل می شود.
نکته : در استفاده کردن از بنزین سوپر نیز با توجه به کیفیت های متفاوت، بهتر است ابتدا قسمت کوچکی از برچسب را به بنزین آغشته کنید و سپس با آب بشورید ، و در صورتی که سیاهی یا تغییر رنگ اتفاق نیفتاد بقیه قسمت ها را انجام دهید.
نکته : استفاده زیاد از حد از بنزین می تواند موجب صدمه به پروفیل شود.

با استفاده از سشوار

برای کندن چسب پنجره دوجداره در پروفیل، بهترین روش استفاده از یک سشوار و گرم کردن آن است. بدین منظور باد گرم سشوار را روی نقطه ای از برچسب گرفته و به آرامی شروع به کندن کنید. با حرکت دادن آهسته سشوار روی برچسب پروفیل پیشروی کرده و آن را جدا کنید.
نکته : دیده می شود که بسیار افراد عادت به حفظ کردن لیبل یا برچسب کالا ها تا مدت های طولانی دارند، و به منظور وارد نشدن آسیب آن را نگه می دارند. این کار در مورد پنجره های دوجداره کاملا اشتباه و آسیب زا است.پس بهتر است بعد از نصب حتما اقدام به کندن چسب پنجره دوجداره خود کنید تا پنجره شما دچار آسیب نشود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس سریع