قیمت پنجره فولکس واگنی

قیمت پنجره فولکس واگنی

یکی از پنجره های زیبا و پرطرفدار پنجره فولکس واگنی می باشد. این نوع از بازشو پنجره به راحتی قابل استفاده می شود . از پنجره کشویی و پنجره لولایی عایق بندی بهتری دارد به همین دلیل می توان گفت یکی از پرطرفدار ترین و خاص ترین پنجره موجود در بازار می باشد که زیبایی بی نظیری به ورودی ساختما شما خواهد داد. نکته مهم و قابل توجه قیمت پنجره فولکس واگنی می باشد . این نوع از پنجره به دلیل یراق آلات خاص خود ، مقدار پروفیل مصرفی ، نصب پیچیده و مونتاژ سخت قیمتش بالا می باشد . شاید زیبایی بیش از حدی که دارد و کاربرد بی نظیر آن باعث شده در ویلا های بسیار از آن استفاده شده است . به نوعی ساختار این پنجره شبیه پنجره کشویی می باشد که بازشو به سمت چپ و یا راست بروی لت ثابت کشیده می شود .

پنجره های کشویی یکی از معایبی که دارد عدم عایق بودن آن می باشد که در این نوع از بازشو پنجره به خوبی برطرف شده. این پنجره ها به شکل درب ون باز می شود و ابتدا کمی به بیرون سپس به سمت طرفین . این پنجره به معنای واقعا زیبا و لوکس می باشد و در بسیاری از ویلا های کشور مورد استفاده قرار می گیرد . یراق آلات مصرفی در این پنجره خاص در ایران تولید نمی شود و یا ساخت ترکیه و یا آلمان می باشد.

شاید با خود بگویید دلیل انتخاب این نام برای این نوع از پنجره دوجداره چیست؟ آیا پنجره دوجداره فولکس واگنی را می توان به صورت پنجره یو پی وی سی و آلومینیوم ساخت ؟ آیا قیمت پنجره فولکس واگنی منطقی است ؟ پس با ما در این مقاله همراه باشید تا با این پنجره و مزایای آن بیشتر آشنا شویم.

قیمت پنجره فولکس واگنی

پنجره فولکس واگنی چیست؟

پنجره فوکس واگنی مانند پنجره کشویی است ولی با این تفاوت که درب این پنجره مانند اتومبیل فولکس واگن به صورت ریلی باز و بسته می شود.اما باید بگوییم در عایق بندی بهتر از پنجره کشویی عمل می کند زیرا پنجره به صورت کامل مهر و موم می شود پس می تواند جایگزین مناسبی برای پنجره های کشویی باشد.در هنگام ساخت و تولید این نوع از پنجره باید از یراق آلات خاصی استفاده می شود که این نوع یراق آلات از گران ترین نوع یراق آلات می باشد که برای پنجره ها با ابعاد بزرگ بسیار مناسب است. یراق آلات روتو که یکی از با کیفیت ترین یراق آلات موجود در دنیا می باشد و ساخت کشور آلمان می باشد برای این محصول مناسب است و یکی از دلایل قیمت پنجره فولکس واگنی که بالاست همین امر می باشد.

اگر بخواهیم این نوع پنجره را با بیانی ساده تر و قابل فهم تر بگوییم باید گفت عملکرد بازشو فولکس واگنی مانند ون تاکسی است. ابتدا قسمت بازشو این پنجره مقداری عقب می آید و در ریل قرار می گیرد سپس به صورت کشویی حرکت می کند.درست است که کار با پنجره کشویی راحت تر از پنجره دوجداره فولکس واگنی است ولی به علت آب بند و هوا بندی ضعیف تر توصیه نمی شود، اما این نوع از بازشو  پنجره هم به آسانی باز و بسته می شود هم عایق بندی پنجره لولایی را دارا می باشد و راحتی را برای شما در تمام فصول سال به ارمغان می آورد.توجه داشته باشید که پنجره آلومینیوم ترمال بریک فولکس واگنی نسبت به یو پی وی سی عملکرد بهتری خواهد داشت.

ساختار پنجره فولکس واگنی

عوامل موثر بر قیمت پنجره فولکس واگنی

انواع  پنجره فولکس واگنی دارای طرح و رنگ متنوع بوده، و بسته به کاربرد و نیاز شما می تواند به سه دسته تقسیم شود:

  • نیمه اتومات
  • تمام اتومات
  • اتومات

نحوه عملکرد درب و پنجره فولکس واگنی

دستگیره درب در پنجره دوجداره آلومینیوم ترمال بریک  فولکس واگنی در حالت پایین بسته می باشد و با حرکت دادن 90 درجه ای در محور افقی ، درب یا پنجره با زاویه ای 30 درجه از بالا باز می شود . در نهایت با حرکت به سمت بالا در زاویه 45 درجه ، قفل ایمنی باز شده و لنگه بازشو از پایین وارد ریل می شود . با قرار گرفتن لنگه در ریل، به صورت کشویی قابلیت حرکت به طرفین را خواهد داشت.

برای بستن درب فقط کافیست لنگه را در جهت بسته شدن حرکت داده ، سبب بازشو به طور خودکار یا به کمک دست(بسته به نوع یراق آلات که اتوماتیک یا نیمه اتوماتیک یا معمولی باشد ) به سمت داخل فریم حرکت می کند .با چرخاندن دستگیره ، قسمت بالا نیز به سمت داخل حرکت کرده ، و بسته می شود . درست همانند درب فولکس واگن که گفته شد.برای فشار وارد نشدن به ریل و دوام و عملکرد بهتر پنجره ، بهتر است هنگام باز کردن پنجره ، قسمت پایین کاملا از چارچوب بیرون آمده و به طور کامل روی ریل قرار گیرد .

پروفیل مناسب برای این نوع پنجره چیست ؟

پروفیلی که برای درب و پنجره دوجداره فولکس واگنی استفاده می شود، همانند پروفیل پنجره لولایی است. بنابراین ساختار پروفیل می تواند تک حالته و یا دوحالته بوده ، و تقاوت آن ها تنها در نوع یراق آلات مورد استفاده است .یراق آلات این نوع از بازشو در برند های آلمانی و ترک موجود است، که نوع آلمانی آن بهترین کیفیت را دارد .توجه داشته باشید که قیمت پنجره دوجداره به عوامل متعددی بستگی دارد. نکته ای که وجود دارد این است که فولکس واگنی را می توان با پروفیل یو پی وی سی و آلومینیوم پیاده سازی کرد ، اما از آنجایی که پروفیل یو پی وی سی کمی سنگین است بهتر است از آلومینیوم ترمال بریک استفاده کنید . قیمت پنجره فولکس واگنی در حالت آلومینیوم و یو پی وی سی اختلاف زیادی نخواهند داشت.

عوامل موثر بر قیمت پنجره فولکس واگنی

مزایای این نوع از درب و پنجره لوکس

این نوع پنجره به علت کشویی بودن هنگام باز شدن فضایی را اشغال نمی کند، بنابراین انتخاب مناسبی برای مکان هایی است که فضای کمی دارند.پنجره های فولکس واگنی ، دارای طراحی و مدلی زیبا و مدرن تر از سایر انواع پنجره است . این پنجره های از مناسب ترین انواع پنجره UPVC برای روف گاردن ها و پنت هاوس ها هستند.پنجره دوجداره فولکس واگنی طول عمر بالایی دارد، ضد رطوبت و مقاوم در برابر باد و طوفان است همچنین نظافت و شستشوی آن آسان است.

درب و پنجره دوجداره فولکس واگنی، آب بندی و عایق بندی بسیار بهتری از دیگر پنجره های کشویی دارد. پنجره های کشویی، دارای مقداری فاصله و درز در بین لنگه و ریل هستند، بنابراین برای مکان هایی که آلودگی، گرد و خاک و گرما زیاد است، مناسب نیستند. اما در پنجره دوجداره فولکس واگنی ، لنگه به طور کامل درون پروفیل قرار می گیرد ، و عایق بندی آن سبب می شود در هر شرایطی قابل استفاده باشد.
در تولید پنجره های فولکس واگنی ، از یراق آلات خاص با بهترین کیفیت استفاده می شود .پنجره لیفت اند اسلاید هم به نوعی همان پنجره دوجداره فولکس واگنی می باشد.

معایب این نوع از درب و پنجره لوکس

یکی از تنها عیب های این پنجره قیمت نسبتا بالای آن است. که البته باید گفت با توجه به عملکرد، کیفیت و دوام بسیار بالایی که این پنجره دارد این قیمت پنجره فولکس واگنی نمی تواند چشمگیر باشد زیرا شما با خرید این پنجره می توانید سالیان متوالی بهترین بهره را از این پنجره ببرید و سرمایه گذاری خوبی داشته باشید.

قیمت پنجره فولکس واگنی

نکات مهم در تولید پنجره این نوع پنجره

  1. در تولید این پنجره باید از بهترین یراق آلات استفاده شود پس بهتر است که از پروفیل سری ۶۰ با لنگه درب جهت بازشو استفاده گردد. یکی از یراق آلات آلمانی بسیار با کیفیت که می توانید از آن استفاده کنید یراق آلات GU آلمان می باشد که باعث می شود اندکی قیمت پنجره فولکس واگنی بالا برورد.
  2.  جهت انتخاب یراق حتما عرض و ارتفاع بازشو و وزن لنگه محاسبه گردد در غیر این صورت پنجره به سختی باز و بسته می شود و به مرور زمان عملکرد خود را از دست خواهد داد.
  3. ریل یراق درب یا پنجره دوجداره آلومینیوم ترمال بریک فولکس واگنی، باید حتما در کارخانه و با استفاده از شابلون های مربوطه نصب شود ، و به طور جداگانه توسط نصاب در پروژه نصب نگردد.
  4. استفاده از گالوانیزه یکپارچه با ضخامت ۱/۵ میلی متر و لاستیک EPDM
  5.  یراق آلات و دیگر اجزای این نوع از بازشو ، باید تحمل وزنی حدود 130 کیلوگرم را در حداکثر میزان طول و عرض داشته باشند.
  6.  اسپانیولت استفاده شده در این مدل پنجره، حتما باید اسپانیولت مخصوص این پنجره  باشد، و نه دیگر انواع.
  7. یراق آلات باید همگی ساخته شده توسط یک برند سازنده باشند و کیفیت یکسانی داشته باشند تا عملکرد برخی زودتر از آن های دیگر از بین نرود.
  8.  یراق آلات در این نوع بازشو ، باید به گونه ای طراحی شده باشد که با عملکرد بازشو همه ی یراق آلات مورد استفاده قرار بگیرند، بدین گونه که دور تا دور پروفیل بازشو ، اسپانیولت قرار گرفته است که سبب می شود درزبندی کامل حاصل شود.

رعایت کردن موارد بالا باعث می گردد تا محصول تولید شده از کیفیت بسیار بالایی برخوردار باشد و طول عمر خوبی داشته باشد.

قیمت پنجره فولکس واگنی

عواملی که در قیمت گذاری در و پنجره موثر هستند عبارتند از: پروفیل، یراق آلات، شیشه دوجداره، مونتاژ و نصب. قیمت پنجره فولکس واگنی به دلیل بالای یودن که یراق آلات آن کمی بالاتر از دیگر انواع درب و پنجره می باشد. این پنجره نسخه بدون مشکل پنجره های کشویی می باشد. قیمت این نوع از بازشو پنجره نسبت به کشویی بسیار بالاتر است. یراق آلاتی که برای ساخت پنجره دوجداره یو پی وی سی فولکس واگنی استفاده می شود، گران تر هستند. همچنین انتخاب یراق آلات مناسب، بستگی به عرض و ارتفاع بازشو و وزن لنگه دارد. اگر یراق مناسب استفاده نکنیم بازشو پنجره به سختی باز و بسته می شود و به مرور عملکرد خود را از دست می دهد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس سریع