نصب پنجره دوجداره

نصب پنجره دوجداره

درها و پنجره ها بخش مهمی از طراحی معماری شما هستند. در زمان گذشته تنها گزینه درها و پنجره های آهنی بود. معماران و طراحان داخلی شخصاً درها و پنجره UPVC  را به دلیل مزایای متعدد آن ترجیح می دهند. اگر می خواهید درها و پنجره های قدیمی خود را تعویض کنید ، این مقاله به شما دستورالعمل های کاملی برای نصب پنجره دوجداره یو پی وی سی می دهد. این مقاله با آموزش نحوه نصب پنجره دوجداره یو پی وی سی به شما کمک می کند مهارت های نجاری خود را تقویت کنید و با مراحل کار آشنا شوید.

قبل از شروع ، مطمئن شوید که همه محصولات مورد استفاده در این فرایند از کیفیت خوبی برخوردار هستند تا از هر گونه آسیب جلوگیری شود. همچنین ، با فروشنده در یا پنجره ای که از آن خریداری کرده اید ، مشورت کنید تا شرایط لازم را در مورد نصب پنجره دوجداره یو پی وی سی به شما بدهد و شما را راهنمایی کند. اکثر درها و پنجره های UPVC با کیفیت بالا دارای حداقل 10 سال ضمانت هستند. از صرف هزینه برای آن دریغ نکنید زیرا این یک سرمایه گذاری طولانی مدت است.بهتر است برای نصب پنجره دوجداره یو پی وی سی به یک متخصص در این زمینه اعتماد کنید و کار خود را به آن ها واگذار کنید تا یک پنجره با طول عمر مناسب داشته باشید و در گذر زمان دچار مشکل نشوید.

مواد زیر در نصب پنجره دوجداره یو پی وی سی مورد نیاز است:

  • دستکش ایمنی
  • عینک ایمنی
  • سطح روحیه
  • دستگاه مته (الکترونیکی یا بی سیم)
  • مته
  • نوار اندازه گیری
  • نوار کاغذی
  • پیچ گوشتی
  • پیچ های بلند
  • سیلانت درب
  • پلی اورتان
  • درب های پی وی سی

دستورالعمل پیش نصب پنجره upvc :

قبل از نصب درها و پنجره های جدید مطمئن شوید که ارتفاع و عرض آن ها حداقل 1 سانتی متر باشد تا کاملاً مناسب باشند.مبلمان نزدیک پنجره را کنار بگذارید تا بتوانید محیطی تمیز و شفاف برای کار داشته باشید.پنجره های UPVC تحمل بار ندارند ، بنابراین شما باید یک لنگه را در بالای پنجره نصب کنید.قبل از نصب ، کیفیت و طراحی پنجره های دریافتی را بررسی کنید.

مراحل نصب پنجره دوجداره یو پی وی سی

1. حذف پنجره موجود

نصب پنجره دوجداره

فضایی را که در آن پنجره UPVC را نصب می کنید اندازه بگیرید. برای پیدا کردن ارتفاع و عرض سوراخ مستطیلی در دیوار خود که پنجره جدید را در آن نصب می کنید ، از نوار اندازه گیری استفاده کنید. هم ارتفاع (عمودی) و هم عرض (افقی) فضا را در 2 یا 3 مکان اندازه گیری کنید تا مطمئن شوید که قرائت دقیقی دارید.هنگامی که پنجره UPVC جدید خود را دارید ، ایده خوبی است که پنجره جدید را اندازه گیری کنید تا مطمئن شوید که اندازه آن مناسب است و در دهانه پنجره قرار می گیرد.توجه داشته باشید که اگر قصد تعویض پنجره قدیمی خود را دارید به مراحل اضافه خواهد شد.

پیچ های نگهدارنده پنجره موجود را در محل خود بردارید. از پیچ گوشتی برقی با سر فیلیپس برای باز کردن همه پیچ هایی که پنل های پنجره قدیمی را در قاب نگه می دارند استفاده کنید. با این کار وزن قاب کاهش می یابد و حذف آن آسان تر می شود.اشکالی ندارد اگر پنجره قدیمی در حالی که آن را برداشته اید خراب شود یا حتی شیشه شکسته شود به هر حال پنجره قدیمی دیگر قابل استفاده نیست و باید کنار گذاشته شود.

ادامه مراحل نصب پنجره دوجداره

قاب پنجره قدیمی را از دیوار جدا کرده و آن را شل کنید. یک چاقوی کاربردی در اطراف لبه های بیرونی قاب پنجره بچرخانید تا سیلانت را که در دیوار نگه داشته است برش دهید. همچنین پیچ هایی را که از قاب پنجره عبور کرده و به دیوارهای خانه شما باز می شود ، باز کنید. در نهایت ، انتهای یک میله مسطح را بین قاب پنجره و دیوار وارد کنید و در انتهای دیگر آن را فشار دهید تا پنجره از دیوار دور شود.مراقب باشید هنگام برداشتن پنجره به دیوار آسیب نرسانید. پنجره قدیمی شما یکبار مصرف است ، اما دیوار نیست.نصب پنجره دوجداره یو پی وی سی نیاز به افراد ماهر و متخصص در این زمینه دارد.نکته ای که باید مد نظر داشته باشید این است که قیمت پنجره دوجداره در بعضی از شرکت ها جداگانه محاسبه خواهد شد.

قاب قدیمی را با چکش سر نرم از دیوار بیرون بیاورید. از داخل خانه خود ، شروع به کوبیدن چکش سر نرم به 4 گوشه قاب پنجره کنید. این باعث شل شدن آن و آماده سازی قاب برای برداشتن می شود. اگر هنوز در جای خود محکم است ، دور لبه های افقی و عمودی قاب چکش بزنید. هنگامی که قاب شل شد ، آن را از دیوار بیرون خانه بلند کنید. اگر پنجره بزرگ است ، احتمالاً به شخص دیگری نیاز دارید که در این مرحله به شما کمک کند.پس از حذف پنجره قدیمی ، می توانید آن را در سطل زباله بیندازید. در صورت شکسته شدن پنجره هنگام برداشتن شیشه ، اطمینان حاصل کنید که تمام شیشه ها را برداشته اید.

2. درپوش آستانه UPVC

یک قاب UPVC کمی کوچک تر از دهانه دیوار خریداری کنید. شما می توانید پنجره های UPVC با کیفیت بالا را در هر فروشگاه عرضه در و پنجره یا در اکثر فروشگاه های لوازم خانگی پیدا کنید. اطمینان حاصل کنید که پنجره خریداری شده 10 میلی متر (0.39 اینچ) باریک تر از فضایی است که در آن نصب می کنید. هنگام نصب پنجره دوجداره یو پی وی سی ، بین انتهای قاب و دیوار در دو طرف قاب 5 میلی متر (0.20 اینچ) فاصله ایجاد می شود. با این حال ، ارتفاع قاب باید برابر با ارتفاع شکاف در دیوار باشد.

به عنوان مثال ، فرض کنید که فاصله دیوار 1220 میلی متر (48 اینچ) عرض دارد. عرض مناسب قاب پنجره UPVC 1210 میلی متر (48 اینچ) خواهد بود.فضای اضافی در کناره های قاب پنجره به این دلیل است پنجره بتواند با گرم شدن و سرد شدن در طول روز منبسط و منقبض شود.

نصب پنجره دوجداره یو پی وی سی

روکش های آستانه را با استفاده از چسب فوق العاده به قاب جدید وصل کنید. روکش های آستانه قطعات کوچکی از پلاستیک هستند که هریک تقریباً 4 اینچ (10 سانتی متر) طول دارند و از لبه های پایینی آستانه های UPVC (که در این مرحله جدا از قاب هستند) جدا می شوند. یک خط فوق چسب در اطراف لبه های بیرونی روکش های آستانه بریزید. سپس ، آن ها را در دهانه های گوشه چپ و راست پایین طاقچه وارد کنید. اگر کاملاً مطمئن نیستید که کجا می روند ، قاب پنجره باید دارای راهنمای نصب باشد که جزئیات را به شما نشان می دهد.روکش های آستانه از ورود آب به گوشه های پایینی پنجره های UPVC جلوگیری می کند. اگر آب وارد شود ، می تواند یخ زده و کل قاب را باز کند.

ادامه نصب پنجره upvc

آستانه را در قسمت پایین قاب UPVC پیچ کنید. قاب پنجره دارای پیچ های PVC است که برای نگه داشتن قطعات پلاستیک سفت و محکم در کنار هم طراحی شده اند. در آستانه سوراخ هایی وجود دارد که باید پیچ ها را داخل آن قرار دهید. پیچ ها را در سوراخ ها قرار دهید و طاقچه را با پایین قاب پنجره به سمت بالا بکشید. سپس ، با استفاده از پیچ گوشتی برقی ، پیچ ها را محکم کرده و طاقچه را به قاب وصل کنید.از آن جا که قاب و آستانه هر دو پلاستیکی هستند ، می توانید با محکم کردن پیچ ها آن ها را ترک کنید. فقط آن ها را محکم کنید تا دیگر بچرخند.

انتهای طاقچه پنجره را با چسب سیلیکونی محکم کنید. برای جلوگیری از ورود آب به طاقچه و پنجره ، یک خط چسب سیلیکونی را در اطراف نواحی باز اطراف جایی که قاب با آستانه برخورد می کند ، اجرا کنید. همچنین روی دهانه های کوچک اطراف جایی که انتهای آستانه با آستانه برخورد می کند ، چسب سیلیکونی بزنید.

اگر قسمت های دیگری از قاب و آستانه را مشاهده کردید که در آن گمان می برید آب می تواند وارد قاب شود ، ایده خوبی است که یک خط سیلیکون نیز روی آن ها بکشید. البته باید گفت تمامی مراحل نصب پنجره دوجداره یو پی وی سی نیاز به مهارت دارد و کار هر کسی نیست و این مراحل صرفا جهت آشنایی شما با نصب پنجره دوجداره یو پی وی سی است.

3. نصب قاب پنجره UPVC

قاب جدید را در دهانه دیوار قرار دهید و سطح آن را بررسی کنید. با کمک شخص دیگری که به شما کمک می کند ، قاب پنجره UPVC را به سمت دهانه دیوار خود بالا بیاورید. در حالی که 1 نفر آن را در جای خود نگه می دارد (بنابراین بیرون نمی افتد) ، دیگری باید سطح را در کناره ها ، پایین و بالای قاب تنظیم کند تا مطمئن شوید که به طور یکنواخت نشسته است. اگر کاملاً یکنواخت نیست ، در بسته بندی های پلاستیکی بین قاب و دیوار چکش بزنید تا یکنواخت شود. معمول است که 2 بسته را در دو طرف قاب نصب کنید تا آن را تراز کنید.ممکن است لازم باشد که نوار فریزر صاف خود را بین دهانه دیوار و پایه قاب UPVC قرار دهید تا آن را به داخل دیوار بکشید.

نصب پنجره upvc

اندازه گیری و حفاری سوراخ های ثابت در کناره های قاب. در سمت چپ و راست قاب ، از نوار اندازه گیری خود برای اندازه گیری 15 سانتی متر از بالای قاب و بالا از پایین استفاده کنید. نقاط را با مداد علامت گذاری کنید. در بالا و پایین قاب پنجره ، 60 سانتی متر را از سمت راست و چپ اندازه بگیرید و این نقاط را نیز مشخص کنید. از مته برقی خود برای ایجاد سوراخ های خلبان روی خطوط مداد استفاده کنید.بنابراین ، در کل ، باید 8 سوراخ آزمایشی ایجاد کنید: 2 سوراخ در بالا ، پایین ، چپ و راست قاب.هنگام نصب پنجره دوجداره یو پی وی سی بهتر است دقت لازم را داشته باشید تا دچار مشکل نشوید.

ادامه مراحل نصب پنجره

یک مهره سیلیکون را در 2 سوراخ پایین قاب فشار دهید. قبل از قرار دادن پیچ های ثابت ، یک مهره سیلیکونی به اندازه نخود روی هر دو سوراخ در قسمت پایین قاب بکشید. این کار آن ها را در برابر آب می بندد و از ورود چگالش یا رطوبت دیگر به پایین قاب جلوگیری می کند. اگر رطوبت وارد قاب شود ، می تواند یخ زده و کل قاب را باز کند. توجه داشته باشید که اگر عملیات نصب به خوبی انجام نشود بعدها باید به دنبال علت بسته نشدن پنجره خود بگردید.

پیچ های ثابت را از طریق قاب و داخل دیوار سوراخ کنید. پنجره UPVC شما دارای پیچ هایی است که برای اتصال آن به دیوار استفاده می شود. با استفاده از مته برقی و یک سر فیلیپس 8 پیچ ثابت را از طریق قاب عبور دهید. پیچ ها را تا زمانی که سفت شده اند وارد کنید ، اما مطمئن شوید که آن ها را بیش از حد در دیوار محکم نکنید.قاب پنجره UPVC فاقد هرگونه فلز است. به همین دلیل ، آن ها نسبتاً ظریف هستند. مهم است که پیچ ها را در قاب محکم نکنید ، در غیر این صورت می توانید پلاستیک را ترک کنید.به دلیل ظرافت کار بهتر است نصب پنجره دوجداره یو پی وی سی خود را به یک فرد متخصص بسپارید.

4. چسباندن شیشه و مهره ها

سکوهای شیشه ای را در لبه های داخلی ارسی بچسبانید. سکوهای شیشه ای قبل از این که خود شیشه را وارد کنید به داخل پانل های نگهدارنده شیشه می روند. سکوهای لعابدار دارای قطعات پلاستیکی سفت و سخت به طول (7.6 سانتی متر) هستند. 1 را در بالا و پایین هر یک از پانل های شیشه ای که با پنجره UPVC همراه شده است ، وارد کنید. این موارد باعث می شود که هنگام نصب صفحات شیشه ای به درستی در صفحات نصب شوند.توجه داشته باشید که در نصب پنجره سه جداره  اندکی متفاوت خواهد بود ولی در مجموع به همین شکل نصب خواهد شد.

هنگام خرید ، پنجره های شیشه ای همراه با پنجره هستند ، بنابراین نیازی به نصب جداگانه آن ها ندارید.خطوط پنجره پنجره های متحرکی هستند که شیشه های جداگانه را در خود جای می دهند. هر قاب پنجره به طور معمول شامل حداقل 2 ارسی است.

نصب پنجره

پانل های شیشه ای را در قاب پنجره UPVC قرار دهید. از آن جا که چندین شیشه روی پنجره های UPVC شما وجود دارد ، هر پنجره شیشه ای را با دهانه در قاب متناسب کنید. ابتدا قسمت پایین لیوان را درون قاب قرار دهید. پس از نشستن ، لبه بالای شیشه را به داخل ارسی فشار دهید. با استفاده از بیل لعاب دار (یک ابزار پلاستیکی کوچک و ماله مانند) قاب های شیشه ای را به عقب هل دهید تا محکم در جای خود قرار گیرند.ایده خوبی است که برای این مرحله دستکش بپوشید تا لبه های تیز شیشه از دست شما جلوگیری کند.

پنل ها

مهره ها را در بالا ، پایین و کناره های هر ارسی چکش کنید. دانه های لعابدار نوارهای وینیل هستند که در قسمت اصلی لبه در لبه های بیرونی هر قاب شیشه ای قرار می گیرند. هر قطعه مهره لعاب را با لبه شیشه ای به همان طول مطابقت دهید. هر مهره را در نقطه ای که قاب شیشه ای و لبه ارسی متقاطع است قرار دهید و هر مهره شیشه ای را به آرامی با چکش سر نرم در محل خود چکش کنید.دانه های شیشه ای باید به راحتی در محل خود قرار بگیرند ، بنابراین نیازی نیست که آن ها را با چکش بکوبید.تفاوتی ندارد که پنجره شما لولایی یا کشویی یا از نوع پنجره کلنگی باشد مراحل نصب پنجره دوجداره یو پی وی سی به همین شکل می باشد.

ادامه راهنمای نصب پنجره upvc

بین چارچوب و دیوار داخلی ، یک مهره چسبناک بزنید. به احتمال زیاد شکاف کوچکی بین قاب و دیوار اطراف وجود دارد که عرض آن تقریباً (0.16 سانتی متر) است. برای پر کردن آن از چسب سیلیکونی استفاده کنید. سیلیکون را در تمام لبه داخلی قاب پنجره بچرخانید. هنگامی که درز را از لوله خارج می کنید ، از فشار مداوم برای جلوگیری از شکستگی در خط سیلیکون استفاده کنید.اگر شیشه ها و قاب UPVC به خودی خود کثیف یا غبارآلود است ، از پاک کننده شیمیایی و یک پارچه برای تمیز کردن شیشه استفاده کنید. این نکته را مورد توجه داشته باشید که ابعاد استاندارد پنجره دوجداره که به این شکل نیست و پنجره سفارشی می باشد و به این دلیل نصب پنجره upvc را سخت خواهد کرد.

یک خط سیلانت سیلیکونی را در سطح خارجی قاب بمالید. همانطور که در سطوح داخلی انجام دادید ، یک خط سیلانت سیلیکونی را در فاصله بین سطح خارجی قاب UPVC خود و دیواری که در آن قرار گرفته است اجرا کنید. مهم این است که این خط سیلانت بدون شکستگی باشد و شکاف نداشته باشد. در صورت وجود شکاف ، آب می تواند بین قاب و دیوار نفوذ کرده و به فضای داخلی دیوار آسیب برساند.همچنین زیر طاقچه بیرونی پنجره را ببندید! برای مشاهده زیر طاقچه احتمالاً باید خم شوید.

اگر دوست دارید ، از رنگ سیلکون سیلیکونی استفاده کنید که با آجر ، چوب یا وینیل در بیرون خانه شما مطابقت داشته باشد. این از نظر سیلانت سفید کمتر از نظر بصری مختل کننده خواهد بود.تمامی این مراحل نصب پنجره دوجداره یو پی وی سی باید توسط یک کارشناس متخصص انجام گیرد تا عمر پنجره شما افزایش پیدا کند هنگام سفارش پنجره دوجداره یو پی وی سی از یک شرکت معتبر کمک بگیرید تا خیالی آسوده داشته باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس سریع