ابعاد استاندارد پنجره دوجداره

ابعاد استاندارد پنجره دوجداره

پنجره ها بسته به سبک های مختلف قاب در اندازه های بسیار متنوعی به بازار عرضه می شوند. هنگامی که در حال ساخت و ساز یک خانه جدید و یا به فکر تعویض پنجره های خود هستید، باید با ابعاد استاندارد پنجره دوجداره آشنا شوید تا بتوانید پنجره ای مناسب و با کیفیت دریافت کنید. اگر اندازه های غیر استاندارد دارید، به سازنده ای نیاز دارید که بتواند قاب های سفارشی را برای شما تولید کند. ما در پنجره سازان علاوه بر ارائه ابعاد استاندارد پنجره دوجداره به شما مشتریان، راهنمای خرید پنجره دوجداره با ابعاد دلخواه و به سلیقه شما مشتریان عزیز عرضه می کنیم تا شما بتوانید بهترین ها را در کنار خانواده خود تجربه کنید.

ما در این مقاله قصد داریم شما را با ابعاد استاندارد پنجره دوجداره آشنا کنیم تا شما بتوانید بهترین تصمیم را برای خانه خود بگیرید پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

ابعاد استاندارد پنجره دوجداره

رابطه ابعاد استاندارد پنجره دوجداره با طول عمر آن

اگر در تولید پنجره دوجداره ، عرض و ارتفاع استاندارد پنجره رعایت شود ، طول عمر پنجره بالا می رود. همیشه باید این نکته را مد نظر قرار دهیم که جهت بالا بردن طول عمر پنجره دوجداره چه پنجره دوجداره یو پی وی سی و چه پنجره دوجداره آلومینیومی و بهبود عملکرد پنجره حتما باید ابعاد پنجره را قبل از تولید پنجره و یا حتی قبل از اجرای ساختمان و در هنگام تهیه نقشه های معماری به صورت استاندارد طراحی کرد. با یک طراحی استاندارد جهت ابعاد پنجره ، علاوه بر بالا بردن طول عمر پنجره و عملکرد کیفی آن ، شما می توانید هزینه های مربوط به خرید پنجره دوجداره را به شدت کاهش و یا افزایش دهید. پس بنابراین طراحی استانداره پنجره دوجداره بسیار مهم و حائز اهمیت است که حتما باید به آن توجه کرد.

ابعاد استاندارد پنجره دوجداره ترمال بریک

هدف از طراحی ابعاد استاندارد پنجره دوجداره

1. حداکثر بازشو

در طراحی ابعاد استاندارد پنجره دوجداره می توان از بیشترین میزان بازشویی در پنجره بهره برد و بازدهی بهتری را تجربه کرد.

2. کارایی بهتر

با تهیه پنجره ها در ابعاد استاندارد پنجره دوجداره می توان اطمینان خاطر داشت که پنجره به حالت استاندارد باز شده و از بابت نکات فنی مشکلی ایجاد نخواهد شد.

3. زیبایی پنجره دوجداره

در طراحی اصولی و استاندارد ابعاد پنجره دوجداره، نمای ظاهری پنجره به حالت متقارن دیده شده و زیبایی خاصی به بنا می دهد. این هماهنگی و هارمونی می تواند بر روی اجزای دکوراسیون داخلی خانه نیز تاثیر گذار باشد و زیبایی آن را دوچندان کند.

4. طول عمر بالا

همان طور که گفتیم در صورتی که پنجره دوجداره در ابعاد استاندارد تولید و نصب گردد، طول عمر پنجره بیشتر خواهد شد و شما تا سالیان سال می توانید با خیالی آسوده از این پنجره دوجداره بهره مند شوید.

5. قیمت کمتر

می توان با یک طرح استاندارد پنجره دوجداره در هزینه ها صرفه جویی نمود زیرا مسلما قیمت یراق آلات مصرفی نسبت به ارتفاع و عرض پنجره و تحمل وزنی آن تعیین می شود. بهترین قیمت پنجره دوجداره یو پی وی سی را از ما بخواهید.

ابعاد استاندارد پنجره دوجداره یو پی وی سی

ضوابط شهرداری و آتش نشانی

قبل از این که به تعریف ابعاد استاندارد پنجره دوجداره بپردازیم یکسری ضوابطی وجود دارد که آن ضوابط در هنگام ساخت فضا توسط شهرداری تعیین می گردد که به آن ها می پردازیم:

الف) به منظور نصب راحت تر پنجره ها مقدار حداقل 200 میلی‌متر از سقف تا محل نصب پنجره را می بایست در نظر گرفت همچنین باید استانداردهای پروفیل Upvc نیز رعایت شود..

ب) با توجه به ارتفاع اتاق خواب که عموما 2800 میلی ‌متر در نظر گرفته می شود به دلیل قرار گیری مبل یا تخت به منظور ایمن‌ سازی محل برای افراد یا اجسام تا ارتفاع حداقل 1000میلی متر از کف اتاق بهتر است پنجره نصب نگردد همچنین به دلیل تغییراتی که ممکن است در سقف شامل نصب چوب پرده و گچ بری های خاص از سقف به میزان 300 میلی‌متر نیز هیچ بخش بازشویی از پنجره بهتر است نباشد. باتوجه به فضایی که در ارتفاع محدودیت ایجاد می کند می توان ارتفاع مناسب پنجره را در حالت کلی برای این نوع اتاق ها 1500 میلی‌متر در نظر گرفت.

ج) به منظور ورود نور یکسان و حفظ زیبایی نمای داخلی و خارجی ساختمان بهتر است از ارتفاع و عرض یکسان در یک بعد خانه استفاده کرد تا هماهنگی بین پنجره ها به وجود آید. به طور مثال اگر در اتاق خواب پنجره لولایی با عرض 1500در ارتفاع 1500 با دو لنگه قرار دادیم پنجره های پذیرایی یا بخش کناری اتاق خواب که با آن در یک نما قرار گرفته را در ارتفاع یکی یعنی 1500 میلی‌متر در عرض اگر پنجره را سه لنگه در نظر بگیریم عرض هر لنگه 750 میلی‌متر مناسب می باشد.

ابعاد استاندارد پنجره الومینیوم

با توجه به نوع بازشو

1. پنجره لولایی

در پنجره لولایی بهترین میزان بازشوی آن مابین ۶۰۰ تا ۹۰۰ میلی متر در نظر گرفته شده است. برای ارتفاع این مدل هم ۱۰۰۰ تا ۱۸۰۰ میلی متر اندازه استانداردی است. در صورتی که ارتفاع پنجره های دوجداره لولایی بیشتر از ۱۸۰۰ میلی متر باشد لازم است از پروفیل هایی که مختص درب هستند به جای پروفیل پنجره استفاده گردد تا تحمل وزن پنجره را به میزان ۱۳۰ کیلوگرم برساند.

2. پنجره کشویی

برای پنجره کشویی بهتر است اشاره نماییم که با افزایش عرض بازشویی پنجره در مقایسه با ارتفاع پنجره، کارایی پنجره بیشتر می گردد. بهترین عرض بازشویی در این مدل از پنجره های دوجداره بین ۸۰۰ تا ۱۵۰۰ میلی متر در نظر گرفته شده است که با توجه به ارتفاع پنجره و فریم، می توان عرض آن را تعیین نمود.ارتفاع استاندارد پنجره های دوجداره کشویی هم می تواند اندازه ای به میزان ۱۰۰۰ تا ۲۲۰۰ میلی متر داشته باشد.

3. پنجره فولکس واگنی

عرض مناسبی که به عنوان عرض بازشو پنجره دوجداره استاندارد محسوب می گردد، بین ۸۰۰ تا ۱۵۰۰ میلی متر قرار دارد. ارتفاع این مدل پنجره ها هم بایستی متناسب انتخاب گردد. پنجره فولکس واگنی هم در صورت استاندارد بودن از ارتفاعی به اندازه ۱۰۰۰ تا ۲۵۰۰ میلی متر برخوردار خواهند بود.

ابعاد استاندارد پنجره دوجداره upvc

ابعاد استاندارد درب دوجداره

توجه داشته باشید که اندازه گیری پنجره دوجداره را به صورت استاندارد انجام داده باشید.عرض مناسب برای درب های دوجداره را می توان در رنج 700 تا 1000 میلی متر دانست و در این راستا ارتفاع استاندارد درب ها نیز بین 2000 تا 2400 میلی متر گفته شده است. حتما به یاد داشته باشید که در مورد درب ها باید از پروفیل یو پی وی سی و نیز یراق استاندارد مختص درب ها استفاده گردد. در برخی موارد دیده شده است که برای کاهش هزینه ها به جای پروفیل درب از پروفیل پنجره استفاده شده است که می تواند کیفیت کار را پایین آورده و نتیجه نهایی را غیراستاندارد نماید. پس بنابراین علاوه بر توجه به ابعاد استاندارد پنجره دوجداره دانستن ابعاد درب دوجداره نیز بسیار مهم است زیرا همان طور که گفتیم می تواند در کیفیت آن تاثیر گذار باشد.

ابعاد استاندارد پنجره Upvc

بزرگترین ابعاد استاندارد پنجره دوجداره یو پی وی سی

در این بخش می خواهیم به اندازه پنجره خانه ویلایی که خیلی مورد توجه سازندگان پیمانکار و شخصی هست بپردازیم چون دوست دارند بزرگترین ابعاد پنجره دوجداره را داشته باشند و در عین حال ابعاد پنجره آن ها استاندارد نیز باشد و برای خانه خطر ساز نباشد. استانداردترین و مناسب ترین عرض در پنجره دوجداره لولایی بین 1500تا2000 میلی‌ متر می باشد و در ارتفاع نیز بین 1400تا1800 میلی متر پیشنهاد می شود.

هنگامی این ابعاد پیشنهاد می شود که یراق آلات و پروفیل در ابعاد بالاتر نیاز است تغییر کند و اگر بالاتر از این طول و عرض با پروفیل های ضعیف تر و یراق آلاتی با تحمل وزن سبک تر را به کار ببریم محصول نهایی طول عمر پایین تری خواهد داشت.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس سریع