گالوانیزه در پنجره دوجداره

گالوانیزه در پنجره

گالوانیزه یکی از مهم ترین اجزای یک پنجره UPVC است که می تواند نقش مهمی در کیفیت و طول عمر پنجره داشته باشد. در صورت عدم وجود گالوانیزه نامرغوب در پنجره دوجداره نیز ، با قرار گرفتن در معرض نور خورشید و شرایط مختلف آب و هوایی دچار تغییر شکل می شود زیرا پروفیل UPVC از نوعی پلاستیک است و به تنهای استحکام لازم را ندارد. وجود گالوانیزه باعث می شود امنیت در پنجره Upvc نیز بالا برود. گالوانیزه در پنجره الخصوص پنجره یو پی وی سی نقش بسیار مهمی ایفا می باشد. گالوانیزه باعث می شود که پنجره استحکام بسیار بالاتری داشته باشد . همچنین باعث می شود پنجره وقتی به آن فشار وارد می شود دچار دفرمگی نشود. دفرمه شدن به معنای آن است که شکل ظاهر پروفیل تغییر نکند و دچار تاب خوردگی نشود.

گالوانیزه هایی که در داخل سطح مقطع پروفیل قرار می گیرند به شکل U هستند و در ابعاد و ضخامت های مختلفی تولید می شود. گالوانیزه همچنین می تواند در قیمت نهایی پنجره تاثیر گذار باشد. توجه داشته باشید که بعضی از تولید کنندگان درب پنجره دوجداره برای اینکه قیمت محصول را پایین بیاورند و سود بیشتر داشت باشند ، دیگر آهنی یا همان گالوانیزه جهت استحکام پنجره موجود نمی باشد که بسیار مهم می باشد . بعضی از تولید کنندگان درب و پنجره نیز به جای استفاده از گالوانیزه یک و نیم نیز 1/25 استفاده می کنند تا بتوانند سود بیشتری بروی درب و پنجره ساخته داشته باشند. قسمتی دیگر از تولید کنندگان گالوانیزه را به صورت مقطعی استفاده می کنند تا اندکی سود خود را بالا ببرند.

در این مقاله قصد داریم به بررسی کاربرد این محصول مهم و نقش گالوانیزه در پنجره بپردازیم پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

گالوانیزه در پنجره

ورق گالوانیزه چیست؟

به ورق‌های فولادی که سطح آن با آلیاژی همانند روی پوشش داده شده است گالوانیزه می‌گویند.

علت وجود گالوانیزه در پنجره UPVC چیست؟

همان طور در مقاله های گذشته به آن اشاره کردیم پروفیل UPVC از آلیاژ پلاستیکی تولید شده است و توانایی تحمل وزن و فشار زیاد را ندارند پس در نتیجه برای افزایش مقاومت و استحکام درب و پنجره دوجداره یو پی وی سی در داخل آن از گالوانیزه استفاده می شود با توجه به این موضوع می توان گفت گالوانیزه یکی از اجزای مهم و حیاتی در درب و پنجره دوجداره محسوب می شود و نقش این محصول در پنجره می تواند در افزایش طول عمر پنجره تاثیر بسزایی داشته باشد.توجه داشته باشید که استفاده از گالوانیزه باعث افزایش قمیت پنجره دوجداره خواهد شد.

گالوانیزه در پنجره Upvc

ضخامت گاوانیزه مورد استفاده در پنجره دوجداره UPVC چقدر است؟

این فلز در پنجره یو پی وی سی کاربرد داشته و در پنجره آلومینیوم ترمال بریک به کار نمی رود و آن به دلیل استحکام بالای آلومینیوم می باشد.ورق های گالوانیزه را می توان از لحاظ ضخامت به چند دسته تقسیم کرد:

گالوانیزه استاندارد

این ورق های گالوانیزه در ضخامت های 1.25 ، 1.5 و 2 میلی متر تولید شده و با توجه به ارتفاع، فشار باد و جزئیات اجزای پنجره مورد استفاده قرار می گیرند. با توجه به محاسبات و بررسی های انجام شده در شرکت های تولید کننده استاندارد لازم برای داشتن یک پنجره با کیفیت حداقل باید 1.25 باشد و تمامی شرکت ها باید استانداردها را رعایت کرده و حداقل ها را برای تولید درب و پنجره خود به کار ببرند.

گالوانیزه غیر استاندارد

گالوانیزه غیر استاندارد در ضخامت های 0.7 ، 0.8 و 0.9 میلی متر تولیده شده و در پنجره های UPVC به کاربرده می شوند. با وجود این که این ضخامت استاندارد نیست و استحکام لازم را ندارد برخی از شرکت های تولید برای پایین آوردن هزینه های نهایی خود اقدام به استفاده از این گالوانیزه با ضخامت کم کرده و با این کار باعث کاهش کیفیت پنجره های دوجداره UPVC می شود.

باید توجه داشته باشید که هنگام خرید پنجره دوجداره حتما تحقیق کرده و از یک شرکت معتبر پنجره خود را تهیه کنید زیرا همان طور که گفتیم نقش این متریال در پنجره بسیار مهم بوده و رعایت نکردن استاندارهای لازم در دراز مدت باعث افتادگی، تغییر شکل و از رگلاژ خارج شدن پنجره ها می شود.به عنوان مثال شرکت ویستابست که جز برترین تولید کنندگان پروفیل پنجره می باشد 1/5 می باشد و قیمت پنجره ویستابست نسبت به باقی پنجره ها کمی بیشتر می باشد و دلیل آن هم کیفیت بالای این پروفیل می باشد.

نقش گالوانیزه در پنجره

عملکرد و نقش گالوانیزه در پنجره دوجداره یو پی وی سی چیست؟

نقش اساسی و مهم گالوانیزه با ضخامت استاندارد در پنجره دوجداره این است که هنگامی که گالوانیزه در محفظه پروفیل قرار می گیرد مانند یک واشر یا نگهدانده عمل می کند و و پیچ‌هایی که در نتیجه اتصال لولا، کانکتور و بست مولیون از پروفیل عبور می‌کنند را نگه می‌دارد. گالوانیزه اجزا پنجره دوجداره می باشد که نقش بسیار مهمی ایفا می کند.پس در نتیجه بعد از باز و بسته کردن زیاد و فشار وارده ناشی از وزن لنگه پنجره و شیشه به لولاها، گالوانیزه  اگر استاندارد باشد امکان جابجایی به پیچ را نداده و باعث نگهداری آن در جای خود می شود و در نتیجه طول عمر پنجره را زیاد می کند. گالوانیزه در پنجره باعث استحکام و افزایش طول عمر پنجره خواهد شد.

در صورتی که شرکت تولید کننده از گالوانیزه غیر استاندارد در پنجره خود استفاده کند باعث باعث جابجایی ورق و خورده شدن گالوانیزه می شود و پس از 1 یا 2 میلی متر جابجایی، لولاهای پنجره از جای خود خارج شده، رگلاژ پنجره ها بهم می خورند و باعث به وجود آمدن مشکلاتی مانند عبور گرما و سرما، عبور باد و باران و عدم عایق بندی مناسب می شوند و در نتیجه از عملکرد پنجره شما کاسته شده و باعث افزایش هزینه در قبوض انرژی شما می شود.

در گروه صنعتی وین سازان تمامی گالوانیزه ها مطابق با استاندارد ها و توسط ماشین آلات مکانیزه و صنعتی و بدون دخالت دست در پروفیل پنجره قرار می گیرد و همچنین برش گالوانیزه به صورت دقیق و میلی متری توسط دستگاه ها انجام می شود.

نحوه تولید گالوانیزه پنجره UPVC

گالوانیزه از ورق‌های فلزی که دارای روکش روی هستند تولید می‌گردد. این روکش با گالوانیزه ترکیب شده و به هیچ وجه از سطح رویه آن جدا نمی‌گردد. این ورق‌ها در کارخانه گالوانیزه با استفاده از دستگاه‌های نورد به صورت U شکل، مربع شکل و یا در سطح مقاطع گوناگون شکل می‌گیرد.

انواع گالوانیزه

مزایای استفاده از گالوانیزه در پنجره دوجداره

به صورت خلاصه مزایای استفاده از آن شامل:
  • افزایش استقامت پروفیل
  • تحمل وزن
  • انتقال گشتاور
  • افزایش امنیت
  • فشار باد
  • معیارهای ارزیابی گالوانیزه
  • شکل و ابعاد گالوانیزه
  • فشارهای خارجی وارد بر پنجره
  • محل کاربرد پنجره یا درب و میزان باز و بسته شدن و استفاده از آن (مکان های عمومی ،اداری یا منازل)
  • محل نصب درب یا پنجره از لحاظ امنیتی
  • وزن بازشو

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس سریع