قفل کودک پنجره دوجداره

قفل کودک پنجره دوجداره

پنجره های اتاق کودک شما نقش مهمی در ایجاد فضایی راحت و جذاب ایفا می کنند. اما باید بدانید ایمنی پنجره دوجداره اتاق کودک نیز بسیار مهم است. اتاق کودک شما باید بسیار امن و راحت باشد تا شما بتوانید به راحتی کودک خود را در اتاق تنها بگذارید. کودکان معمولا علاقه زیادی به نگاه کردن از پشت پنجره Upvc دارند پس باید پنجره ای با قفل ایمن برای اتاق کودک خود انتخاب کنید. اگر کودک با سن کم دارید و به دنبال قفل کودک پنجره دوجداره هستیم این مقاله به شما کمک می کند بهترین انتخاب را داشته باشید.

تحقیقات نشان می دهد کودکان زیادی در دنیا در اثر سقوط از پنجره دچار آسیب های جبران ناپذیری شده اند و گاها جان خود را در این حوادث از دست داده اند. نزدیک به 65 درصد از آسیب ها در گروه سنی 4 تا 0 سال رخ داده است که بیشترین سنین مربوط به کودکان 1 ساله و 2 ساله است. در مقایسه با بچه های بزرگ تر ، بچه های کوچک تر بیشتر دچار صدمه به سر ، صدمات شدیدتر و مرگ می شدند.

کودکان نوپا و کودکان پیش دبستانی بیشترین احتمال سقوط از پنجره و صدمه دیدن (جدی) را دارند.همان طور که شورای امنیت ملی می نویسد ، تقریباً 8 کودک زیر 5 سال هر سال بر اثر سقوط پنجره می میرند ،  به همین دلیل است که ما در مورد قفل ایمنی پنجره دوجداره صحبت می کنیم .

قفل کودک پنجره دوجداره

قفل پنجره دوجداره Upvc

بزرگترین خطرات در داخل خانه ها/ساختمان های قدیمی نهفته است. می بینید که امروزه ساختمان های مدرن معمولاً پنجره های بسیار ایمن تری نسبت به ساختمان های قدیمی دارند. معمولا در ساختمان ها برای اتاق کودک از پنجره های بالا بازشو و پنجره های ثابت استفاده می کنند که خطر کمتری برای کودکان داشته باشد.توجه داشته باشید که قیمت پنجره دوجداره در صورت استفاده از قفل کودک پنجره دوجداره کمی بالاتر از حالت عادی می باشد.

این اتفاقات بیشتر در فصل تابستان و گرم سال اتفاق می افتد زیرا شما معمولا پنجره های اتاق را باز می گذارید تا هوای خانه مطبوع شود و هوای تازه وارد خانه شما شود اما باید بدانید اگر از پنجره ایمن استفاده نکنید ممکن است کودک شما دچار مشکل شود و هنگام نگاه کردن به بیرون در صورت نداشتن ایمنی و قفل کودک پنجره دوجداره دچار اتفاق ناگواری شود.

انتخاب قفل کودک پنجره دوجداره مناسب

انتخاب پنجره با یک دسته قفل شونده با یک کلید و یک دکمه که مانع از باز شدن آن خواهد شد امنیت اتاق را برای کودکان بسیار افزایش می دهد. توجه داشته باشید که کیفیت کلید و دسته بسیار مهم است و بهتر است از یراق آلات با کیفیت مناسب استفاده کنید و از قفل کودک پنجره دوجداره موجود در بازار استفاده کنید تا خیالتان از قفل پنجره کودک آسوده باشد.

با توجه به این که در برخی مواقع کودکان امکان باز کردن پنجره ها را دارند و این امر ممکن است خطر آفرین باشد، شرکت های مختلف قفل کودک پنجره دوجداره را تهیه کرده اند که بتواند از این مشکل پیشگیری کند. با نصب قفل کودک در پنجره های یو پی وی سی، آلومینیومی، چوبی و فولادی می توانید از بازکردن پنجره ها توسط کودکان جلوگیری کنید. این قابلیت به خصوص برای افرادی که در طبقات بالای ساختمان های چند طبقه زندگی می کنند، موثر است. در انتخاب پنجره دوجداره اتاق کودک نهایت دقت را انجام دهید.

کودکان علاوه بر تجربه بازی با اسباب بازی های امن خودشان به صورت ناخودآگاه علاقه بسیار زیادی به کشف محیط پیرامون و تجربیات جدید دارند. گاهی ممکن است لازم باشد برای تغییر هوای داخل منزل گوشه ای از پنجره را باز بگذارید. ولی یک سهل انگاری کوچک ممکن است خطرات جبران ناپذیری به بار بیاورد. کودک ناخواسته ممکن پنجره را باز کرده و نظاره گر بیرون باشد و یا اشیایی را از پنجره به بیرون بیاندازد. برای جلوگیری از این خطرات میتوان از قفل پنجره کودک استفاده کرد و مقدار باز بودن آن را تنظیم کرد.

قفل پنجره کودک

استفاده از پنجره های بدون بازشو برای پنجره اتاق کودک

این نوع پنجره نیز به گونه ای طراحی شده اند که بازشو داخل آن ها موجود نمی باشد و فریم پنجره به همراه شیشه خواهد بود هنگامی که کودک شما در کنار پنجره ایستاده و دارد اتفاقات بیرون را مشاهده می کند بسیار مهم است که هیچ دسته ای یا دکمه ای داخل پنجره شما برای بازکردن آن موجود نباشد. اگر شما پنجره بدون بازشو را برای اتاق کودک خود انتخاب کنید دیگر نیازی به قفل کودک پنجره دوجداره نیز نخواهید داشت و همچنین نگران کودک خود نیز نخواهید بود.

انتخاب پنجره دوجداره بدون بازشو علاوه براین که باعث می شود دمای اتاق کودک شما مناسب بماند و در فصل زمستان هوای گرم از داخل اتاق کودک شما خارج نشود و هوای سرد نیز وارد اتاق دلبندتان نشود همچنین در تابستان نیز باعث ورود هوای گرم به داخل نمی شود و اتاق معتدل باقی می ماند زیرا پنجره دوجداره UPVC عایق مناسبی در شرایط مختلف آب و هوای است. از نظر قیمت نیز پنجره بدون بازشو نسبت به دیگر پنجره ها قیمت پایین تر و مناسب تری دارند.

پنجره بالا بازشو برای اتاق کودک

شاید شما بخواهید پنجره اتاق کودک خود را باز کنید تا هوای داخل اتاق تهویه شود و هوای تمیز و تازه وارد اتاق شود و علاقه ای به انتخاب پنجره بدون بازشو نداشته باشید پیشنهاد ما در این صورت به شما انتخاب پنجره بالا بازشو است زیرا این پنجره به شما این امکان را می دهد که پنجره اتاق کودک شما باز شما اما خطر کمتری برای کودک شما داشته باشد.قیمت پنجره ترمال بریک نسبت به یو پی وی سی بالاتر است و برای اتاق کودک شما تفاوتی با پنجره یو پی وی سی نخواهد داشت.

در این نوع پنجره، باز و بسته شدن درب و پنجره دوجداره توسط لولاها انجام می شود. همچنین این لولا ها مانند سایر مدل ها قابلیت تنظیم دارند. حرکت این مدل فقط از سمت بالا و با زوایه مشخص باز می گردد به همین دلیل برای اتاق کودک می تواند انتخاب مناسبی باشد. مدل بالا باز شو نیز دارای قیمت مناسب می باشد.

قفل ایمنی پنجره دوجداره

البته باید گفت پنجره بالا بازشو نیز نیاز به قفل ایمنی پنجره یو پی وی سی دارد که کودک شما به راحتی نتواند پنجره را باز و بسته کند و دچار خطر شود.این پنجره علاوه بر این که امکان تهویه هوا مناسب برای اتاق کودک شما را فراهم می کند. نصب آن نیز آسان است و نور مناسبی را به اتاق کودک دلبند شما هدیه می دهد همچنین امکان تغییر جهت باز شو نیز در این پنجره وجود دارد. پس انتخاب بهترین پنجره برای ساختمان باید بر اساس کاربری متفاوت باشد.

شیشه نشکن برای پنجره اتاق کودک

علاوه بر این که شما برای ایمنی اتاق کودک باید از قفل ایمنی پنجره دوجداره استفاده کنید باید از شیشه نشکن را نیز برای پنجره اتاق کودک خود در نظر بگیرید همان طور که می دانید بخش زیادی از یک پنجره را شیشه تشکیل داده است پس انتخاب شیشه نشکن و مناسب می تواند ایمنی پنجره اتاق کودک شما را تضمین کند.

شیشه های لمینت شده به وسیله متریالی به نام PVB روکش شده است و شیشه ها نیز به یکدیگر متصل شده اند که علاوه بر عایق بودن مقاومت شیشه ها را نیز افزایش می دهد. اگر کودک شما با یک جسم سخت و سنگین به شیشه پنجره ها ضربه بزند لازم نیست نگران باشید و حتی زمانی که در اتاق خود تنها است با خیالی آسوده به کارهای دیگر خود برسید.

قفل ایمنی پنجره دوجداره

شیشه های لمینت شده در صورتی که دچار شکستگی هم شوند به کودک شما آسیبی وارد نمی کند زیرا این نوع شیشه ها در صورت شکستگی مانند شیشه اتومبیل عمل می کند و مانند شیشه معمولی دارای ناحیه تیز و برنده نیستند و خطر جدی برای کودکان شما به همراه ندارند.

علاوه بر مواردی که گفت شد استفاده از محافظ نرده پشت پنجره برای پنجره اتاق کودک همراه با قفل کودک پنجره دوجداره می تواند امنیت آن را نیز افزایش دهد. شما با نصب این نرده های محافظ می توانید اتاق کودک خود را ایمن کنید و دیگر نگران باز شدن پنجره توسط کودک نباشید. وین سازان با ارائه بهترین یراق آلات برای پنجره های دوجداره خود بیشترین ایمنی را می تواند به شما ارائه دهد و با قفل کودک پنجره دوجداره بر روی پنجره اتاق کودک دلبند شما آسودگی را برای شما به ارمغان آورد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس سریع