تغییر رنگ پروفیل Upvc

تغییر رنگ پروفیل Upvc

مسلماً متداول ترین متریال برای پنجره های مدرن ، پلی وینیل کلرید غیر پلاستیکی یا UPVC است. این پروفیل قوی و با دوام ، ارزان و با حداقل نگهداری سال ها دوام می آورد. برای این که ظاهر خانه شما بی عیب و نقص به نظر برسد ، فقط کافی است گاهی اوقات آن را با یک پارچه مرطوب پاک کنید.اما با گذشت زمان ، انواع خاصی از پنجره UPVC مستعد تغییر رنگ هستند. این فریم های سفید درخشان ، اگر به مدت زیادی در معرض عناصر قرار گیرند ، رنگ زرد ناخوشایندی به خود می گیرند.

در این مقاله ، ما به مشکل ، علت وقوع آن نگاهی می اندازیم و می بینیم که آیا بعد از زرد شدن و تغییر رنگ پروفیل UPVC شما باید کاری انجام دهید یا خیر؟ تا با مشکل تغییر رنگ پروفیل UPVC مواجه نشوید د.

در این مقاله ما به بررسی کامل پروفیل یو پی وی سی، نحوه کندن برچسب پروفیل  و بعضی معایب پروفیل خواهیم پرداخت . و پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا با دلیل تغییر رنگ پروفیل Upvc آشنا شوید.

تغییر رنگ پروفیل

چرا UPVC زرد می شود؟

موارد مختلفی وجود دارد که می تواند باعث زرد شدن پنجره های UPVC در طول زمان شود اما علت اصلی آن خورشید و نور UV آن است. اگر پنجره های UPVC دارید و زرد شده اند ، به مناطقی نگاه کنید که نور خورشید بیشتر محدود شده است و به طور مستقیم به پنجره شما نمی تابد. احتمالاً تغییر رنگ در آن قسمت پنجره کمتر از قسمت هایی از قاب پنجره است که در جهت نور خورشید قرار دارند. اگر خانه ای با پنجره های رو به جنوب دارید ، احتمال دارد با زرد شدن در قسمت پایین پنجره مواجه شوید.توجه داشته باشید که قیمت پنجره دوجداره بستگی به این موضوع ندارد و حتی برند های مطرح هم احتمال زرد شدگی را دارا هستند.

گذشته از نور خورشید ، علت اصلی زرد شدن و تغییر رنگ پروفیل یو پی وی سی بیشتر مربوط به مصالح به کار رفته در ساخت آن ها است. همراه با مزایایی که در ابتدای این مقاله مشخص شد ، این واقعیت که UPVC قابل بازیافت است باعث محبوبیت فوق العاده ای شده است. به ویژه مانند اکثر افرادی که سعی می کنند زندگی خود را سبزتر و دوستدار محیط زیست کنند.

در نتیجه ، این بدان معناست که همه پروفیل های UPVC با یک استاندارد ساخته نمی شوند. اگر محصولی را انتخاب کنید که حاوی رنگدانه ها و مواد پلاستیکی کننده بالاتری باشد ، ممکن است در آینده بیشتر مستعد زرد شدن باشد.پس پیشنهاد ما به این است که هنگام خرید پنجره دوجداره UPVC خود دقت کافی را داشته باشید و از یک شرکت معتبر و به نام محصول خود را خریداری کنید تا در کوتاه مدت دچار تغییر رنگ پروفیل یو پی وی سی نشوید.

بایدها و نبایدهای تمیز کردن پنجره های UPVC

با شناسایی مشکل ، ما با این سوال روبرو می شویم که چگونه دوباره UPVC زرد را سفید کنیم. به هر حال با خود می گوید که روی این پنجره سرمایه گذاری کرده اید و این حتما برای شما ناراحت کننده خواهد بود و شما وسوسه می شوید که دست به کار شوید و با روش های مختلف شروع به تمیز کردن کردن محل تغییر رنگ پروفیل UPVC می کنید اما باید به شما بگوییم که روش های مورد استفاده شما ممکن است باعث نابودی کامل پنجره شما شود و شما برای همیشه پنجره خود را از دست بدهید و مجبور شوید آن را به طور کامل تعویض کنید.
از استفاده از سفیدکننده خودداری کنید

تغییر رنگ پروفیل یو پی وی سی

سفید کننده ممکن است یک گزینه معقول برای تمیز کردن UPVC زرد رنگ به نظر برسد. همه چیز را سفید می کند ، این طور نیست؟ چرا نباید همین کار را با قاب پنجره شما انجام دهد؟

متأسفانه ، به این سادگی نیست ؛ سفیدکننده با PVC واکنش نشان می دهد و آن را به رنگ قهوه ای فاجعه بار در می آورد. اگر از آن استفاده کنید ، حتی به صورت رقیق شده ، می توانید انتظار یک فاجعه کلی را داشته باشید که فقط با تعویض کل پنجره برطرف می شود. پس به هر قیمتی از سفید کننده برای تمیز کردن و از بین بردن تغییر رنگ پروفیل UPVC استفاده نکنید.یکی از روش هایی که می تواند جلوی زرد شدن پنجره دوجداره را گرفت استفاده از متریالی به نام الومینیوم ترمال بریک می باشد که قیمت ترمال بریک نسبت به یو پی وی سی بالاتر می باشد.

هرگز از کاغذ سنباده استفاده نکنید.

دلیل تغییر رنگ پروفیل upvc

کاغذ سنباده نیز ممکن است یک گزینه معقول به نظر برسد. اگر لایه رویی تغییر رنگ داده باشد ، مطمئناً تنها کاری که باید انجام دهیم این است که کاغذ سنباده را بکشیم تا سفیدی زیر نمایان شود. باز هم ، این یک درک نادرست از نحوه عملکرد UPVC است بالاترین سطح براق هنگام تولید پلاستیک ایجاد می شود فضای داخلی مواد کاملاً متفاوت است.

این کار اشتباه است زیرا آب و لکه ها را به یک شکل دفع نمی کند. اگر پنجره UPVC خود را سنباده بزنید ، آن را خراب می کنید. پس بهتر است برای از بین بردن تغییر رنگ پروفیل یو پی وی سی دست به این کار نزنید زیرا دچار مشکل و خسارت می شوید.

چگونه پنجره UPVC زرد را تمیز می کنید؟

بسته به ماهیت رنگ آمیزی ، ممکن است با محلول های تمیز کننده ملایم شانس بیشتری داشته باشید.پس بهتر است از روش های خشن و شیمیایی استفاده نکنید زیرا PVC به مواد شیمایی واکنش نشان می دهد و باعث ایجاد خرابی های جبران ناپذیری برای شما شود.

دستمال مرطوب تجزیه پذیر

دلایل زدن شدن پروفیل

این واقعا بستگی به میزان زرد شدن و تغییر رنگ پروفیل یو پی وی سی شما دارد ، اما به جای استفاده از روش های ساینده (و ناموفق) در بالا ، ممکن است با استفاده از محلول های ملایم موفقیت بیشتری کسب کنید. به عنوان مثال ، دستمال مرطوب تجزیه پذیر اغلب به عنوان یک راه حل عالی برای از بین بردن لکه های کمتر سرسخت روی UPVC ذکر می شود. اگرچه ممکن است بخواهید از پاک کننده خانگی استفاده کنید ، همیشه باید بررسی کنید که آیا در فرمول پاک کننده شما سفیدکننده ای وجود دارد یا نه زیرا اگر در آن مواد شیمیایی و سفید کنند وجود داشته باشد، با همان مشکلاتی که در بالا ذکر شد روبرو خواهید شد. و ممکن است هرگز نتیجه مطلوبی نگیرید.

پاک کننده تخصصی UPVC

میتوان گفت پروفیل یو پی وی سی غیر استاندارد و بدون برند این مشکلات را دارای می باشد و تغییر رنگ پروفیل Upvc در برندهای متفرقخ وجود دارد . این یکی از معایب پنجره یو پی وی سی می باشد که پروفیل نامرغوب باعث آن می شود و نیاید به پای پروفیل های با کیفیت و برند مطرح داخل بازار دانست.

تغییر رنگ upvc

همچنین می توانید برخی از پاک کننده های پنجره UPVC را پیدا کنید که برای درمان زردی و لکه های دیگر طراحی شده اند. حتی اگر نتایج مورد انتظار شما را به همراه نداشته باشد ، اغلب از بدتر کردن وضعیت بد بهتر است.پس قبل خرید مواد شوینده و از بین بردن تغییر رنگ پروفیل UPVC مراقب تمامی موارد ذکر شده باشید تا بتوانید نهایت استفاده و بهره را از پنجره خود داشته باشید.

تعویض پنجره های قدیمی

زدن شدن پروفیل

البته تعویض پنجره ها “گزینه هسته ای” است ، اما اگر احساس می کنید باید پنجره های خود را تعویض کنید ، بهتر است از اشتباهات گذشته اجتناب کنید. همان طور که در بالا ذکر شد ، یکی از دلایل اصلی زرد شدن پنجره های UPVC به دلیل فرآیند تولید است. در وین سازان پنجره های ما با بالاترین استانداردها ساخته شده اند و این شامل محافظت در برابر زرد شدن طولانی مدت است. این محافظ در قاب ها “پخته می شود” زیرا موادی که ما استفاده می کنیم دارای کیفیت برتر صنعت هستند که برای جلوگیری از زرد شدن طراحی شده است.

ما در وین سازان از برترین و معتبرترین برندها پروفیل درب و پنجره یو پی وی سی استفاده می کنیم اگر در جستجو برندهای مطرح و به نام پروفیل باشید قطعا نام برندهای ویستابست، وین تک و هافمن را شنیده اید این پروفیل ها دارای استاندارد جهانی رآل آلمان هستند و در هنگام نصب به شما گواهینامه های معتبر داده می شود که شما بتوانید با خیالی آسوده در صورت نگهداری صحیح از پنجره های خود در طول سال ها استفاده کنید و نگران تغییر رنگ پروفیل UPVC خود نباشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس سریع