استفاده صحیح از پنجره دوجداره

استفاده صحیح از پنجره

همه پنجره ها نیاز به تمیز کردن و نگهداری منظم دارند، زیرا به مرور زمان آلودگی، آب و هوا و بسیاری از عوامل دیگر می توانند لکه دار شوند و باعث آسیب شوند. هزینه تعویض پنجره ها می تواند گران باشد، اما با دقت بیشتر و پیروی از توصیه های مناسب تمیز کردن و نحوه استفاده صحیح از پنجره ، می توانید ظاهر، عملکرد و طول عمر پنجره های خود را به حداکثر برسانید.پنجره Upvc و پنجره آلومینیوم بسیار عملکرد ساده ای دارند و نیاز به نظافت آنها بسیار کم می باشند.

البته مراقبت از پنجره های شما به عوامل زیادی بستگی دارد، از جنس و شیشه گرفته تا قفل و لولا، بنابراین ما راهنمای ساده و واضحی را برای ساده تر کردن هر چه بیشتر پنجره های شما گردآوری کرده ایم. راهنمای استفاده صحیح از پنجره می تواند به شما کمک کند تا بتوانید از پنجره خود حداکثر استفاده و بهره را ببرید پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

استفاده صحیح از پنجره

راهنمای استفاده صحیح از پنجره

1. مراقبت و استفاده صحیح از شیشه پنجره

برای حفظ ظاهر و بهترین عملکرد شیشه‌های پنجره‌ها، داشتن یک برنامه منظم تمیز کردن مهم است. توصیه می کنیم حداقل دو بار در سال در شرایط عادی پنجره های خود را به طور کامل تمیز کنید. با این حال، اگر ملک شما در نزدیکی ساحل است که در آن پنجره‌ها بیشتر با آب نمک پوشیده می‌شوند، یا نزدیک به محل‌های تولید یا ساخت‌وساز است که گرد و غبار و خاک بیشتری در هوا وجود دارد، ممکن است نیاز به تمیز کردن منظم‌تری وجود داشته باشد.پنجره الومینیوم به دلیل ظرافت بالا و زیبایی و چشم نوازی فراوان هر مقدار تمیز تر باشد بیشتر زیبایی خود را نمایش می دهد.

توصیه های کلی تمیز کردن

  • از یک پارچه نرم و آب همراه با صابون یا مایع شوینده استفاده کنید
  • از محلول یا کرم تمیزکننده پنجره تجاری استفاده کنید
  • دستورالعمل های محصول تمیز کننده را دنبال کنید
  • محلول یا کرم را دور از قاب نگه دارید
  • باقی مانده را با آب تمیز بشویید
  • از کرم های حاوی خمیر ساینده استفاده نکنید
  • از پشم فولادی یا تیغ های تیز بر روی علائم سرسخت استفاده نکنید

حذف رنگ

هنگام تزئین خانه، ممکن است رنگ به شیشه های پنجره شما برسد. اگر این اتفاق بیفتد، چند راه وجود دارد که بتوانید آن را حذف کنید، اما مهم است که قبل از این که رنگ زمان خشک شدن داشته باشد، با آن مقابله کنید.
از آب گرم و صابون برای محلول های مبتنی بر آب که معمولاً در دیوارها و سقف ها استفاده می شود، استفاده کنید.
آسیب رسیدن به شیشه می تواند برای شما هزینه زیادی در برداشته باشد و در نحوه استفاده صحیح از پنجره مراقبت از شیشه به خصوص در پنجره های دوجداره UPVC بسیار مهم است و می تواند تاثیر بسزایی در طول عمر شیشه شما داشته باشد.توجه داشته باشید که قیمت پنجره دوجداره بسیار مهم می باشد و در هر نوع پنجره ای که تهیه می کنید این موارد باید رعایت شود.

نحوه استفاده صحیح از پنجره آلومینیوم

مقابله با تراکم

از آن جایی که شرایط آب و هوایی در حوالی پاییز با کاهش دما و آب و هوای مرطوب‌تر تغییر می‌کند، تراکم پنجره‌ها برای بسیاری از صاحب‌خانه‌ها که تصور می‌کنند مقصر پنجره‌هایشان است به یک نگرانی تبدیل می‌شود. تراکم اغلب یک اثر گذرا است که در عرض چند ساعت از بین می رود، اما می تواند ناراحت کننده باشد، ناخوشایند به نظر برسد و می تواند نشان دهنده مسائلی باشد که ممکن است باعث بیماری شود. با تغییر لولای پنجره ممکن است قسمتی از مشکل شما برطرف شود.

تراکم ناشی از عدم تعادل دما است که در آن یک سطح با دمای دیگری متفاوت است، به عنوان مثال وقتی یک بطری شیر را از یخچال بیرون می آورید، سطح شیشه به زیر نقطه ای می افتد که به عنوان “نقطه شبنم” شناخته می شود. در این مرحله بخار آب از جو متراکم می شود و به قطرات آب روی سطح آن تبدیل می شود. آینه های حمام اغلب به دلیل هوای گرم و مرطوبی که هنگام دوش گرفتن یا حمام ایجاد می شود در معرض تراکم قرار می گیرند و پنجره های آشپزخانه شما ممکن است هنگام پخت و پز متراکم شوند.

نظافت پنجره Upvc

در پنجره ها میعان می تواند در قسمت بیرونی شیشه، در داخل یا بین شیشه های پنجره ایجاد شود. اگر از بیرون باشد، این خوب است و نشان‌دهنده کیفیت لعاب است. اگر داخل خانه باشد این به دلیل عدم تهویه و کیفیت پایین لعاب است. به دلایل بهداشتی (ناشی از رطوبت و رشد بالقوه کپک) توصیه می کنیم لعاب خود را تغییر دهید، اما کارهای زیادی وجود دارد که می توانید برای کاهش مشکل ابتدا انجام دهید. استفاده از پنجره های دوجداره با قاب UPVC می تواند جایگزین بسیار مناسبی برای پنجره های شما باشید زیرا نگهداری و مراقب از این پنجره ها آسان است و نیاز به مهارت یا تخصص خاصی ندارد.

اما متأسفانه آخرین مورد و تراکم زیاد در پنجره شما نشان می دهد که واحد شیشه شما از کار افتاده است و در حال ورود به آب است و احتمالاً باید قبل از مشاهده علائم آب و کاهش دید تعویض شود.

به عنوان یک قاعده، هرچه پنجره گرمتر باشد، کمتر احتمال دارد که از تراکم رنج ببرد. این بدان معناست که پنجره‌هایی که مطابق با استاندارد ساخته شده‌اند، و واحدهایی که دارای شیشه‌های دو یا سه جداره هستند، به دلیل این که گرمای بیشتری را در خود نگه می‌دارند، به مراتب کمتر از تراکم رنج می‌برند. با این حال، در مورد شیشه های دوجداره که عایق بسیار خوبی را ارائه می دهد و اجازه می دهد تا گرمای کمتری از طریق آن عبور کند، از بیرون خنک تر به نظر می رسد. بنابراین، اگر دمای سرد در طول شب به دنبال افزایش ناگهانی دما یا رطوبت در هوا باشد، ممکن است تراکم در خارج ظاهر شود تا زمانی که دمای پنجره از نقطه شبنم فراتر رود، زمانی که به طور کامل ناپدید می شود.

2. تمیز کردن و نگهداری قاب پنجره

مراقبت از قاب پنجره به همان اندازه که مراقبت از شیشه ها مهم است. کثیفی ناشی از آب و هوا و آلودگی به طور کلی نباید به پنجره‌های شما آسیب برساند، اما توصیه می‌کنیم که قاب‌ها را مرتباً تمیز کنید تا به بهترین شکل ظاهر شوند، به خصوص در شهرها با آلودگی هوا یا نزدیک به سواحل. برای خانه‌های مناطق شهری یا ساحلی، توصیه می‌کنیم هر سه ماه یک‌بار قاب پنجره‌ها را تمیز کنید. در مناطق روستایی، معمولاً می توانید دو بار در سال آن ها را تمیز کنید. نحوه استفاده صحیح از پنجره شاید به نظر نکات ساده ای باشد اما همین نکات ریز و ساده می تواند تاثیر بسیاری در طول عمر پنجره شما داشته باشد.

قاب پنجره آلومینیومی و یو پی وی سی

پنجره‌های یو پی وی سی و آلومینیومی نسبت به پنجره‌های آهنی به تمیز کردن کمتری نیاز دارند و نگهداری آسان‌تری دارند، به همین دلیل محبوبیت بیشتری دارند. تمیز کردن معمولاً یک فرآیند ساده است و در بیشتر موارد آب گرم و صابون فراوان معمولاً این کار را انجام می دهد. با این حال، هر لکه سرسختی ممکن است نیاز به توجه بیشتری داشته باشد.توجه داشته باشید که بهترین برند پنجره دوجداره را هم تهیه کنیم نیاز به رعایت این نکات می باشد.

راهنمای استفاده صحیح از پنجره

توصیه های کلی تمیز کردن

  • از یک پارچه نرم و آب گرم و صابون استفاده کنید. ثابت شده است که مایع لباسشویی خوب عمل می کند.
  • برای از بین بردن لکه های چربی، از مایع شوینده با آب کم یا بدون آب استفاده کنید، سپس با آب تمیز بشویید.
  • برای لکه های سرسخت بر روی UPVC از پاک کننده های تخصصی UPVC مبتنی بر کرم استفاده کنید.
  • برای لکه های سرسخت روی آلومینیوم از مایع شوینده با آب کم یا بدون آب استفاده کنید. با یک برس فیبر سفت بشویید و سپس با آب تمیز بشویید.
  • از شیشه پاک کن روی قاب ها استفاده نکنید زیرا احتمالاً بی اثر بوده و باعث آسیب می شود.
  • از هیچ ماده تمیزکننده دیگری مانند تمیزکننده آشپزخانه یا حمام استفاده نکنید.
  • از مواد شوینده سوز آور یا حاوی آمونیاک استفاده نکنید.
  • از پودر شستشو یا سایر پاک کننده های ساینده برای شستشوی پنجره دوجداره استفاده نکنید.
  • از پشم فولادی یا پدهای تمیز کننده استفاده نکنید.
نحوه استفاده صحیح از پنجره

3. تعمیر و نگهداری قطعات پنجره

قفل پنجره ها، لولاها و دستگیره ها نیازی به نگهداری منظم ندارند، اما نیاز به توجه گاه و بیگاه دارند. توصیه می کنیم گاهی اوقات سخت افزار را تمیز و جلا دهید. هر قسمت متحرک، مانند لولا، باید به اندازه کافی روغن کاری شود، به خصوص اگر هر یک از اتصالات صدای جیر جیر می دهد. یکی از معایب پنجره یو پی وی سی  استفاده صحیح از پنجره آن می باشد.

توصیه های کلی تمیز کردن

برای سخت افزارهای غیر استیل مانند دستگیره ها و لولاها، از یک پارچه نرم و آب گرم صابون استفاده کنید. ثابت شده است که مایع لباسشویی خوب عمل می کند.
سخت افزار فولاد ضد زنگ باید با استفاده از یک محصول تمیز کننده فولاد ضد زنگ به طور منظم تمیز شود. برای هر گونه بقایایی که به سختی از روی هر سخت افزار فولاد ضد زنگ پاک می شود، لطفاً ابتدا از یک پارچه مرطوب استفاده کنید.
از یک محصول تمیز کننده قوی استفاده نکنید زیرا ممکن است به پایان سخت افزار آسیب برساند.
روغن کاری قفل و لولا
در صورت لزوم از روغن ماشین سبک استفاده کنید که به مقدار کم برای روغن کاری قفل ها، گیره ها، محدود کننده ها و لولاهای پنجره ها استفاده شود.
از روغن، گریس یا هر روان کننده دیگر مانند WD40 استفاده نکنید.
قطعات متحرک پلاستیکی را روی لولاها روغن کاری نکنید، زیرا آن ها خود روان شونده هستند.

نحوه باز و بسته کردن دستگیره

نحوه باز و بسته کردن دستگیره نیز در ماندگاری پنجره دوجداره بسیار موثر است.به صورتی که اگر پنجره دو حالته باشد، دستگیره در جهت های مختلف عمل می کند و متناسب با خواسته شما لنگه پنجره باز و بسته می شود. اما دقت کنید که دستگیره نباید موقع چرخاندن تحت فشار قرار گیرد، زیرا بعد از مدتی اسپانیولت از کار می افتد و توپی و زاماک به درستی عمل نمی کند. نحوه استفاده صحیح از پنجره و دقت در عملکرد به کارگیری دستگیره ها می تواند در افزایش طول عمر پنجره خانه شما موثر باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس سریع