عوامل موثر بر قیمت پنجره دوجداره

عوامل موثر بر قیمت پنجره دوجداره یو پی وی سی

اگر شما هم به فکر خرید یا تعویض پنجره های قدیمی خود هستید قطعا یکی از عواملی که ذهن شما را به خود مشغول می کند قیمت پنجره دوجداره است و این که چه عواملی بر روی قیمت پنجره دوجداره UPVC می تواند تاثیر گذار باشد.آگاهی درباره این موضوع می تواند به شما کمک کند تا بتوانید با توجه به بودجه خود انتخاب درست تری داشته باشید زیرا یک پنجره دوجداره خوب و با کیفیت می تواند هزینه های شما را در مصرف انرژی کاهش دهد و در بلند مدت در هزینه های شما صرفه جویی کند. علاوه بر این داشتن اطلاعات در این زمینه باعث می شود شما نسبت به خرید خود حس اعتماد بیشتری داشته باشید و خیالی آسوده خرید کنید.

قیمت پایه ی درب و پنجره ی دو جداره، براساس اصولی ثابت، مشخص می‌شود، اما عوامل مختلفی بر قیمت آن تاثیر می گذارند. حال برای این که بتوانیم شما را درانتخاب پنجره دوجداره یو پی وی سی مناسب کمک کنیم، عوامل تأثیرگذار بر قیمت پنجره های دوجداره یو پی وی سی را در این مقاله بیان می کنیم. پس تا آخر این مقاله با ما همراه باشید!

قیمت پنجره دوجداره

تاثیر پروفیل پنجره UPVC بر قیمت پنجره دوجداره

یکی از عوامل تاثیر گذار بر قیمت پنجره دوجداره UPVC پروفیل آن است. کیفیت و وزن پروفیل می تواند روی قیمت پنجره دوجداره تاثیر گذار باشد.پارامترهای زیادی وجود دارد که می تواند کیفیت پروفیل استاندارد را معین کند مانند ظاهر پروفیل، مواد افزودنی مرغوب، جرم فریم پنجره، تعداد کانال پروفیل، میزان شکنندگی، پایداری رنگ، جوش پذیری مناسب .

از آن جایی که کیفیت پروفیل پنجره برای شرکت وین سازان از اهمیت زیادی برخوردار است سعی ما بر این بوده که با شرکت های کار کنیم که در بازار مطرح باشند و دارای گواهینامه های معتبر از جمله رال آلمان که یکی از بزرگترین و شناخته شده ترین موسسات کیفیتی است که برای سیستم های پروفیل پنجره، قالب ها، ماشین آلات و فرمولاسیون به شرکت ها (طرح اختلاط مواد اولیه ) را ارائه می دهد باشند تا ما بتوانیم بهترین ها را در اختیار مشتریان خود قرار دهیم.از جمله این شرکت ها که دارای گواهینامه های معتبر هستند می توانیم به هافمن، وین تک و ویستابست اشاره کنیم در این جا توضیحاتی درباره این شرکت های معتبر در اختیار شما عزیزان می گذاریم.

پروفیل هافمن

پنجره هافمن ، یکی از انواع مرغوب و پرطرفدار پروفیل در و پنجره در ایران است. هافمن به پشتوانه‌ی سال‌ها تلاش، تجربه و تخصص خانواده‌ی خود توانسته محصولاتی با کیفیت را روانه بازار کند. پروفیل upvc هافمن مقاومت فوق العاده‌ای در مقابل تغییرات دمایی، آلودگی، تابش مستقیم خورشید و رطوبت دارد و همین خاصیت باعث ایجاد امکان استفاده از این محصول در موقعیت‌های جغرافیایی مختلف می‌شود. همچنین دارای 25 سال گارانتی، قابلیت نصب شیشه 24 میلیمتری و کنترل و مهار وزن شیشه‌های سنگین موجود در ساختار پنجره دوجداره و سه جداره است.

هر مرحله از تولیدات هافمن توسط واحد کنترل کیفی در آزمایشگاه این شرکت مورد آزمایش قرار می‌گیرد. پس می توان با خیالی آسوده به این پروفیل اعتماد کرد و این شرکت در زمینه پروفیل همکاری داشت.

پروفیل وین تک

وین تک دارای پروفیل های با کیفیت در کشورهای مختلف است پروفیل های تولید شده در کارخانه ایران با در نظر گرفتن نیازها و شرایط آب و هوایی و جغرافیایی کشور ایران وکشورهای همجوار طراحی گردیده و در ترکیب فرمولاسیون این پروفیل ها شرایط جوی حاکم بر این کشورها از نظر حفظ کیفیت و مقاومت این محصولات لحاظ گردیده است. مصرف پروفیل های UPVC تولید شده در کارخانه ایران جهت پروژه های ساختمانی موجود در این کشور بهینه تر بوده و طول عمر و دوام کیفیت بیشتری خواهد داشت.این برند نیز از بهترین برندهای پروفیل پنجره یو پی وی سی در ایران می باشد. پنجره وین تک جز بهترین ها در بازار کشور می باشد.

پروفیل ویستابست

ویستابست بعنوان یکی از پیشگامان صنعت پلیمر و تولید در و پنجره یو‌‌‌‌‌‌ پی ‌وی‌ سی براساس استانداردهای بین‌المللی دارای انواع گواهینامه های آزمایشگاهی و کیفیتی می باشد ویستابست را می توان بهترین برند پنجره دوجداره دانست اما قیمت آن نیز از تمامی پروفیل ها بالاتر است.همچنین این شرکت اولین دارنده گواهینامه کیفیت رال آلمان در سطح کشور می‌باشد.

همین امر نشان می دهد این شرکت یکی از بهترین برندهای پنجره یوی پی وی سی در ایران است. مواد اولیه بکار گرفته شده برای تولید محصولات پروفیل های یو پی وی سی، نقش مهمی در کیفیت و طول عمر پنجره دارند. استفاده از دانش فنی شرکت کمسون اتریش در زمینه تهیه فرمولاسیون و تامین مواد اولیه مرغوب که در شرایط آب و هوایی متنوع ایران توان حفظ کیفیت و ماندگاری طولانی مدت را داشته باشند، یکی از افتخارات شرکت ویستابست می باشد. همکاری وین سازان با شرکت ویستابست یکی از افتخارات ماست.قیمت پنجره ویستابست اندکی از دیگر پروفیل ها بالاتر می باشد.

لیست قیمت پنجره دوجداره

شیشه دوجداره

بیشترین قسمت پنجره را شیشه تشکیل داده است انتخاب شیشه مناسب تاثیر بسزایی در عملکرد پنجره خواهد داشت. در این قسمت درباره تعداد جداره ها و استقامت شیشه ها صحبت می کنیم تا با تاثیر آن بر قیمت پنجره دوجداره آشنا شویم.

شیشه تک جداره

به عبارت ساده تر ، پنجره های یک جداره آن هایی هستند که از یک صفحه شیشه تشکیل شده اند. در این قاب ، یک صفحه قرار دارد. این نوع شیشه ها بیشتر در پنجره های قدیمی کاربرد دارند با ظهور پروفیل UPVC و مزایای شیشه دوجداره این نوع شیشه ها تقریبا از رده خارج شده و دیگر مثل گذشته کاربردی ندارند.

شیشه دوجداره

پنجره های دوجداره بر خلاف پنجره های تک جداره از دو لایه شیشه پنجره عایق ی درونی و بیرونی تشکیل شده اند، که بین این دو لایه شیشه فاصله ای را ایجاد نموده اند تا این فضای خالی را با گاز آرگون یا پریپتون یا گازهای بی اثر پر کنند و این ساختار عایق بسیار خوبی را تشکیل می دهد.این عایق مزایای زیادی دارد از جمله مهم ترین مزایای آن عایق حرارتی است که دمای خانه شما را در فصل تابستان و زمستان معتدل نگه میدارد و باعث صرفه جویی در مصرف انرژی و هزینه های قبوض شما می شود. و همچنین می توان به عایق بودن آن ها در برابر صدا و امنیت بیشتر آن ها نسبت به پنجره های تک جداره اشاره کرد. همین امر می تواند در قیمت پنجره دوجداره تاثیر گذار باشد.

شیشه سه جداره

بعد از پیدایش پنجره دوجدار UPVC پنجره سه جداره UPVC نیز طراحی گردید. شیشه سه جداره از سه شیشه تک جداره به علاوه دو اسپیسر تشکیل شده است. که در فضای خالی که بوسیله اسپیسر ایجاد می شود، گاز آرگون برابر با فشار هوای بیرون، تزریق می شود. شیشه سوم در پنجره سه جداره نقش عایق بندی را افزایش می دهد. از آن جایی که این نوع پنجره ها عایق صوتی بهتری هستند بیشتر در مصارف صنعتی که محیط دارای آلایندگی صوتی بیشتری است کاربرد دارد. پنجره یو پی وی سی سه جداره دارای پروفیل ضخیم‌تر و با تعداد کانال‌های داخلی بیشتری بوده در نتیجه باید گفت پروفیل ضخیم تر و تعداد کانال بیشتر در قیمت پنجره دوجداره تاثیر گذاشته و باعث افزایش قیمت آن نسبت به پنجره دوجداره می شود.

شیشه چهار جداره

داشتن چهار جداره به جای دو و سه جداره، مهم ترین تفاوت این پنجره با دیگر انواع پنجره های upvc است. چهار لایه شیشه در این پنجره ها استفاده شده، که بین آن ها را نیز گاز مخصوصی پر کرده است. پنجره های چهار جداره به علت کارایی ویژه ای که دارند معمولا در ابعاد بزرگ استفاده می شوند. داشتن چهار جداره شیشه نیز خود باعث می شود وزن پنجره بالاتر برود، بنابراین پروفیل حتما باید با کیفیت و از انواع بسیار مستحکم باشد. بنابراین در مورد خرید پنجره چهار جداره به هیچ عنوان سراغ نمونه های شناخته نشده و تقلبی نروید و تنها از برند های با کیفیت و اصل استفاده کنید.

پروفیل در پنجره ی چهار جداره، ضخامت بیشتری از انواع دو و سه جداره دارد، و باید حتما دارای پروفیل گالوانیزه داخلی نیز باشد در غیر این صورت استحکام و تحمل وزن کافی را ندارد.با توجه به مواردی که گفته شد این پنجره ها هزینه زیادی دارند و البته کاربرد محدود تری نیز دارند و بیشتر در مکان های مانند کارخانه ها، راه آهن و یا فرودگاه ها استفاده می شوند البته اگر محل زندگی شما نیز در نزدیکی راه آهن و یا فروگاه قرار گرفته می توانید از این نوع شیشه ها برای پنجره UPVC خود استفاده کنید.

در نظر گرفتن پارامتر تعداد جداره ها به تنهایی در انتخاب شیشه مناسب نمی باشد و باید تمامی پارامترها در کنار یکدیگر در نظر گرفته شوند لذا این فرض که شیشه سه جداره به دلیل داشتن یک جداره بیشتر نسبت به شیشه دو جداره دارای عملکرد بالاتر می باشد در بسیاری از حالات درست نمی باشد.حال می خواهیم عملکرد شیشه دوجداره 4-12-6 و سه جداره 4-10-4-10-4 را با یکدیگر مقایسه کنیم:

عوامل موثر بر قیمت پنجره

انواع شیشه از نظر استقامت

یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار بر قیمت پنجره دوجداره از نظر شیشه نوع استقامت شیشه ها می باشد که با توجه به مکان به کار رفته پنجره دوجداره می تواند متفاوت باشد شیشه دوجداره ساده، شیشه سکوریت و لمینت.

شیشه دوجداره ساده

شیشه ساده که به عنوان شیشه فلوت نیز شناخته میشود پایه ای ترین نوع شیشه ی تولیدی می باشد. ضخامت های رایج تولید شیشه فلوت معمولا 4 تا 8 میلی متر می باشد که البته توانایی تولید این نوع شیشه از ضخامت 2 میلیمتر تا 20 میلیمتر نیز فراهم می باشد.

شیشه دوجداره سکوریت

شیشه دوجداره سکوریت ابتدا شیشه را به ابعادی که نیاز است برش داده سپس شیشه را داخل کوره گذاشته تا زمانی که شیشه حدودا به دمای ذوب برسد وقتی شیشه به آن حرارت رسید سپس آن را خیلی سریع خنک می کنند.این فرایند باعث می شود شیشه کاملا خشک شود و ترک های بسیار ریزی که قابل دیدن نیست دورن شیشه بوجود آید و در زمان شکستن به تیکه های بسیار ریز تبدیل می شود.شیشه سکوریت از لحاظ ضربه پذیری از شیشه ساده بسیار مقاوم تر می باشد و مانند شیشه ساده به راحتی خم نمی شود و در زمان شکستن به تکه های بسیار کوچک تبدیل شده و آسیب جانی نمیزند.

بر خلاف شیشه های ساده که محدودیت ابعاد دارند در شیشه سکوریت می توان ابعاد بسیار بزرگ هم تولید نمود شیشه های ساده در ابعاد بزرگ با کوچکترین خمشی میشکند و تکه های بزرگی از آن روی زمین میریزد که می تواند آسیب جانی بزند.

دلیل ساخت شیشه سکوریت این است که بتوان شیشه های بزرگتری ساخت و از لحاظ شکست و صدمات جانی امن تر باشد.قیمت شیشه سکورت به نسبت شیشه ساده گران تر می باشد زیرا پس از تولید شیشه به ابعاد مورد نیاز برش خورده و به کارخانه مخصوص سکوریت شیشه ارسال می شود و پس از انجام فرآیند سکوریت به کارخانه شیشه دوجداره بازگردانده می شود تا به شیشه دوجداره تبدیل گردد. با توجه به عواملی که گفته شد قیمت پنجره دوجداره با شیشه سکوریت بیشتر بوده و قطعا در قیمت تمام شده پنجره می تواند تاثیرگذار باشد.

شیشه دوجداره لمینت

ساختار فنی شیشه لمینیت بدین صورت است که ۲ یا چند قطعه شیشه به یکدیگر چسبیده می شوند به طوری که در بین آن ها یک طلقی با نام پلی وینیل بوتیرال قرار داده می شود که علاوه بر این که عایق صوتی می باشد مانع از ورود اشعه مضر ماورا بنفش نور خورشید به داخل محیط می گردد.استفاده از شیشه لمینیت در پنجره UPVC و یا پنجره آلومینیومی بهترین گزینه جهت کاهش صوت در اطرف خیابان ها پر تردد و یا بزرگراه ها می باشد. این نوع شیشه ها به عنوان شیشه ضد سرقت نیز شناخته می شوند و می تواند امنیت خانه و محل کار شما را در برابر سارقان افزایش دهد و باعث آسودگی خاطر شما شود.

با توجه به ویژگی های ذکر شده درباره شیشه لمینت قیمت این نوع شیشه ها نسبت به شیشه سکوریت بالاتر است و می تواند روی قیمت پنجره دوجداره ای که شما سفارش می دهید تاثیر گذار باشد و قیمت تمام شده را برای شما بالا ببرد.

یراق آلات

از عوامل مهم دیگری که بر قیمت پنجره ی دو جداره تاثیر می گذارد، انتخاب نوع یراق آلات می باشد.به تمامی قطعات مکانیکی که باعث باز و بسته شدن لنگه ی درب و پنجره می شود یراق آلات گفته می شود.

نکاتی پیرامون استفاده از انواع یراق آلات درب و پنجره دوجداره

  1.  استفاده از لولای تنظیمی و قابل ریگلاژ و عدم استفاده از لولای منسوخ شده ساده (50 و 70 و 100)
  2. استفاده از لولای میانی یا مخفی در صورت استفاده از یراق آلات تک حالته بر روی پنجره ها و یا درب هایی با ارتفاع بلند.
  3. استفاده از یراق کمکی در ضلع های افقی لنگه بازشو بالای 80 سانتی متر
  4. یراق آلات مصرفی باید دارای گواهینامه RAL یا IFT-ROSENHEIM باشند.
  5. استفاده از دستگیره های آلومینیومی و عدم استفاده از دستگیره های پلاستیکی
  6. مطابقت یراق آلات مورد استفاده در بازشوهای یک پروژه که شامل اسپانیولت، لولا، دستگیره و مقابل زبانه می باشد وجود داشته باشد.
  7.  حداکثر فاصله بین لولا ها نسبت به یکدیگر 80 سانتی متر باشد.
  8. حداکثر فاصله لولا ها از گوشه پنجره 10 سانتی متر باشد.
  9. انواع مختلفی از پنجره از نظر نوع بازشو وجود دارد که بر روی قیمت پنجره دوجداره می تواند اثر بخش باشد ما در این مقاله به مزایا و معایب آن می پردازیم.

پنجره ثابت یا بدون بازشو

پنجره های ثابت یک پنجره استاندارد است که غیر عملیاتی است. به این ترتیب ، این پنجره ها دسته ، لولا یا سخت افزار قابل اجرا ندارند. پنجره های ثابت اجازه می دهد نور وارد شود در حالی که در محیط بیرونی بسته است (برخلاف یک پنجره بازشو ، که می تواند باز و بسته شود).

این سبک پنجره به دلیل توانایی ارائه چشم انداز بی وقفه معروف است. این یک راه حل عالی در فضاهایی است که حداکثر دید ، عبور نور یا افزایش گرمای خورشیدی مورد نظر است ، اما تهویه مورد نیاز نیست. پنجره های ثابت بی زمان و پیچیده هستند در حالی که خطوط براق و لبه های تمیزی را که اغلب در طرح های مدرن مورد نظر است ارائه می دهند. این مورد آن ها را به گزینه ای عالی برای تقریباً هر پروژه معماری از طراحی سنتی تا سبک های معاصر تبدیل می کند.

مزایای پنجره های ثابت

چندین مزیت برای پنجره های پنجره ثابت وجود دارد. این پنجره ها:

از نظر مصرف انرژی کارآمد هستند

از آن جا که پنجره های ثابت باز یا بسته نمی شوند ، هوا نمی تواند به داخل یا خارج نشت کند. نصب پنجره های کم مصرف می تواند به شما کمک کند قبض های انرژی خود را کاهش دهید و بدون توجه به فصل زندگی راحت تری داشته باشید.

از نگهداری کمتری برخوردارند

هیچ دسته یا سخت افزاری برای رسیدگی وجود ندارد و قطعات متحرک کمتر به این معنی است که احتمال خرابی و نیاز به تعمیر کمتر است!

ارائه نماهای گسترده

پنجره های ثابت نماهای وسیع و گسترده ای را ارائه می دهند. اگر محوطه ای در حیاط خود دارید که می خواهید برجسته کنید ، این سبک پنجره را در نظر بگیرید.

آیا می تواند خانه شما را روشن کند

آیا اتاق های کم نور در خانه دارید؟ پنجره های با صفحه ثابت می توانند به راحتی نور را به روشنایی فضا اضافه کنند.

این نوع پنجره ها همچنین می توانند مکمل هر خانه ای باشند. قیمت پنجره دوجداره ثابت نسبت به پنجره های دیگر مناسب تر و ارزان تر است ولی نسبت به پنجره های دیگر کاربرد کمتری دارد و کمتر استفاده می شود.

قیمت پنجره دو جداره

معایب پنجره های تک حالته

از معایب این پنجره ها می توان به عدم تهویه آن ها اشاره کرد. به همین دلیل ، صاحبان خانه ممکن است بخواهند پنجره های ثابت را با پنجره های غیر ثابت در اتاق هایی که نیاز به جریان هوای بیشتری دارند ، مانند حمام و آشپزخانه ، ترکیب کنند. صاحب خانه ها همچنین باید در نظر داشته باشند که در موارد آتش سوزی یا سایر موارد اضطراری ، پنجره های دوجداره ثابت نمی توانند به عنوان راه فرار عمل کنند.

پنجره دوجداره تک حالته

از رایج ترین، و کارا ترین و پر استفاده ترین انواع پنجره های UPVC ، پنجره دوجداره تک حالته است.پنجره تک حالته از ساده ترین و در عین حال بهترین انواع پنجره است، که دارای بازشو روی محور افقی بوده (لولا ها در محور عمودی هستند) ، که امکان باز شدن پنجره تا زاویه 180 درجه را نیز باز می کنند.پنجره تک حالته UPVC از انواع پنجره های لولایی است، و لولای آن از مهم ترین یراق آلات در این پنجره ها می باشد.

بازشوی آسان

این پنجره بازشوی آسانی دارد و تا زاویه 180 درجه باز می شود و همین امر باعث می شود نور و تهویه خوبی را ارائه دهد و جریان هوا را با سرعت بیشتری عبور می دهد.امکان تغییر جهت بازشو: این پنجره به شما این امکان را می دهد تا با تعویض لولا ی آن جهت بازشو را تغییر دهید می توانید از راست به چپ و یا چپ به راست بازشو را با کمترین قیمت و در محل عوض کنید.

ظاهر زیبا

پنجره های تک حالته فرمی زیبا، ساده و کلاسیک دارند و با انواع دکوراسیون هماهنگی لازم را دارند و باعث زیبایی خانه شما می شوند.

عایق بندی مناسب پنجره

به جز پنجره ثابت که فاقد بازشو است، می توان گفت که یکی از بهترین پنجره ها از نظر عایق بندی حرارتی و صوتی، پنجره دوجداره تک حالته است. حالت چفت شدن لنگه به روی قاب، به همراه داشتن یراق آلاتی چون زاماک و اسپانیولت، موجب می شود که درزها تا جای ممکن کیپ شوند.

این نوع پنجره نسبت به سایر پنجره های دوجداره قیمت مناسب تری دارد و همچنین این نوع پنجره را می توان با پنجره های دیگر ترکیب کرد و در فریم های هندسی مختلف برای ساختمان ها ارائه داد.

معایب پنجره های دوجداره تک حالته

از معدود معایبی که بر پنجره های تک حالته وارد است، این است که در شرایطی که فضای کافی برای باز شدن لنگه وجود نداشته باشند، محدودیت نصب دارند.همچنین نصب پرده بر روی آن ها نیز می توان باز شدن کامل بازشو را محدود کند. باید توجه شود که چوب پرده به گونه ای نصب شود که خود جلوی بازشدن لنگه را نگیرد.در واقع موارد گفته شده از محدودیت های پنجره تک حالته است نه معایب آن.

قیمت پنجره دوجداره دوحالته

بازشوی پنجره دوجداره دو حالته در دو محور افقی و عمودی انجام می شود در محور افقی پنجره مانند پنجره دوجداره تک حالته به صورت 180 درجه با یک دستگیره باز می شود و در حالت عمودی پنجره قابلیت بازشو روی حالت عمودی باز می شود و شما می توانید آن را به سلیقه و نیاز خود ، بازشو را از سمت راست یا چپ ، و از بالا یا پایین سفارش دهید. این در نوع بازشو مانند پنجره دوجداره تک حالته از لولا استفاده می شود.

مزایای پنجره دوجداره دو حالته

ظاهر زیبا

این پنجره به دلیل داشتن دو حالت بازشو باعث تهویه بهتر فضای خانه شما می شود و به شما امکان باز شدن در دو حالت را به آسانی می دهد و باعث زیبایی بیشتر خانه شما می شوند. این نوع از بارشو مناسب برای پنجره دوجداره Upvc اتاق کودک می باشد.

امنیت بالا

به دلیل استفاده از یراق آلات پیشرفته دارای امنیت بیشتری نسبت به پنجره تک حالته می باشد و از خانه شما محافظت می کند.

عایق بندی خوب

یکی از مهم ترین و اصلی ترین مزیت های پنجره دوحالته ، عایق بندی بسیار بالای آن ها است. به دلیل قرار گیری سه اسپانیولیت در سه طرفه لنگه ها این پنجره عایق بندی حرارتی و صوتی بیشتری نسبت به پنجره تک حالته دارد و می تواند در مصرف انرژی در خانه شما صرفه جویی کند.

قابلیت نصب کتیبه

در پنجره دوجداره دو حالته قابلیت نصب کتیبه وجود دارد. و همچنین در صورت سفارش قابلیت پروفیل رنگی را نیز دارد و شما می توانید با توجه به دکوراسیون داخلی منزل خود این نوع پنجره را سفارش دهید.

جلوگیری از گرد و غبار

این نوع پنجره به گونه ای ساخته شده است تا بتواند در برابر انواع فشارهای طبیعی مانند باد، طوفان، گرد و غبار و انواع آلودگی های صوتی و گرد و خاک مقاومت بسیار بالایی از خود نشان بدهند.

معایب پنجره دوجداره دو حالته

این نوع پنجره ها دارای کمترین معایب بوده و شاید تنها مشکلی که در ابتدا ممکن است با آن رو به رو شوید، نحوه استفاده از پنجره است. این موضوع بسیار ساده بوده و پس از یک الی دو بار مشاهده نحوه باز و بسته شدن صحیح، آنرا خواهید آموخت.

به همین جهت یکی از بهترین انتخاب های شما برای منزل و یا محل کارتان می تواند این نوع پنجره ها باشد.قیمت پنجره دوجداره دو حالته به یراق آلات و اجزایی همچون اسپانیولیت، دستگیره و شیشه به کار رفته در آن بستگی دارد. هزینه پنجره‌های دوحالته به اندازه و رنگ پنجره نیز بستگی دارد.

دوجداره پنجره

پنجره دوجداره کشویی

پنجره کشویی یا پنجره ریلی  دارای دو ریل می باشد که صفحه اصلی شیشه ای بر روی آن می لغزد . نوع بازشوی این پنجره مشکل کمبود فضای مناسب برای بازشدن پنجره های لولایی را برطرف می کند.پنجره ها و درهای کشویی یا ریلی UPVC راهی فوق العاده برای بازکردن خانه شما هستند و در مواقعی که در فضا مانع ایجاد می شود ، انتخاب مناسبی هستند. آن ها ظاهر ، امنیت و ارزش خانه شما را افزایش می دهند. و همین امر باعث محبوبیت بیشتر این پنجره ها نسبت به پنجره های دیگر شده و نور بیشتری را به فضای خانه شما هدیه می دهند.

مزایا پنجره دوجداره کشویی

سهولت بازشو : پنجره دوجداره کشویی دارای بازشو جذاب بوده و به راحتی باز و بسته می شود و باعث ورود بهتر نور طبیعی به فضای خانه شما می شوند.
عدم محدودیت : پنجره کشویی برای نصب انواع پرده ، چون پرده کرکره ای ، و محل نصب چوب پرده مزاحمتی ایجاد نمی کند ، اما در پنجره لولایی باز و بسته شدن لنگه می تواند موجب محدودیت در نصب پرده ها شود.
قابلیت نصب در فضای محدود : پنجره دوجداره کشویی قابلیت نصب در فضاهای کوچک و محدود را دارد و باعث زیبایی خانه شما می شود.

معایب پنجره دوجداره کشویی

برجسته ترین معایب پنجره کشویی ، عایق بندی ضعیف تر (تا 20 درصد کمتر) آن نسبت به پنجره لولایی است.دلیل آن هم حالت ریلی است که سبب ایجاد فضا و درزهایی بیشتر می شود.پنجره های کشویی دارای پروفیل ضخیم تری است که هم در زیبایی و ظرافت موثر است، هم سبب می شود تا شیشه های نازک تری را بتوان استفاده کرد که خود در عایق بندی تاثیر منفی دارد. همچنین این نوع پنجره قابلیت نصب توری را ندارد.

پنجره دوجداره آکاردئونی

پنجره آکاردئونی در دسته پنجره‌های دوجداره یو پی وی سی قرار می گیرد و کارکرد بسیار جالبی در فضای داخلی دارد. پنجره‌های آکاردئونی دارای یراق کشویی و تاشو هستند که حتی بیش‌تر از پنجره‌های کشویی کارایی دارند. در هنگام نیاز می توانید کل پنجره و قسمت‌های میانی (اعم از پروفیل بازشو و یراق‌آلات و شیشه دوجداره) را به سمت کناره‌ها هدایت کنید و این در حالی است که در مقابل دید شما فضای آن‌طرف پنجره به‌طور کامل قابل‌رؤیت می باشد و هیچ قسمتی از پنجره در دید شما نخواهد بود؛ معمولاً این نوع پنجره‌ها برای فضاهای بیشتراز ۳متر قابل استفاده است.

مزایای پنجره دوجداره آکاردئونی
زیبایی منحصر به فرد

این پنجره ها به دلیل نوع بازشو آن ها به صورت کشویی و تاشو برای منزل شما می تواند زیبایی ظاهری منحصر به فردی را به همراه داشته باشد.

اشغال کردن فضای کم

پنجره دوجداره آکاردئونی به دلیل این که به طور کامل کنار می روند فضای کمی را اشغال می کنند و می توانند منظره زیبایی را برای شما به ارمغان آوردند.

عایق مناسب

این پنجره ها علاوه بر این که ایمنی مناسبی دارند دارای عایق حرارتی و صوتی مناسبی نیز هستند زیرا در این نوع پنجره ها از یراق آلات مخصوصی استفاده می شود.

نصب به دلخواه

در هنگام نصب می توان میزان باز و بسته شدن آن را مطابق با سلیقه مشتری طراحی و تنظیم کرد.

معایب پنجره دوجداره آکاردئونی

همان گونه که گفته شد در این پنجره ها از یراق آلات و پروفیل های مخصوصی استفاده می شود به همین دلیل هزینه ساخت و تولید آن ها بیشتر است و همچنین نصب این نوع پنجره دوجداره نسبت به سایر پنجره ها دشوارتر است این پنجره‌ها، محدودیت طولی دارند و برای ساخت آن‌ها، حداقل و حداکثر طولی تعریف شده که باید در این بازه سفارش داده شود.

پنجره دوجداره فولکس واگنی

پنجره های دوجداره فولکس واگنی یکی از انواع پنجره های کشویی محسوب می شود ولی با این تفاوت که به هنگام باز شدن لنگه حدود 8 سانتی متر بیرون آمده، و به صورت کشویی حرکت کرده و باز و بسته می شود . همان گونه که از نام آن مشخص است مانند درب ماشین فولکس باز و بسته می شود به همین دلیل این نام برای این نوع پنجره دوجداره انتخاب شده است.

این نوع پنجره ها در ساختمان هایی که دارای پنجره های قدی تا کف می باشد، بیشترین مورد استفاده را دارند. در این صورت قادر خواهید بود نه تنها از مناظر و چشم اندازهایی که پنجره های قدی برایتان به ارمغان می آورند استفاده نمایید، بلکه درب و پنجره فولکس واگنی از فضای داخلی تان به هیچ وجه نمی کاهد و مانند قابی زیبا عمل می کند. درب و پنجره های دوجداره فولکس واگنی ، در انواع اتوماتیک، نیمه اتوماتیک و معمولی وجود دارند .

مزایا پنجره دوجداره فولکس واگنی

عایق بندی مناسب

پنجره های فولکس واگنی به دلیل آب بندی و عایق بندی خوبی که دارد می تواند سبب جلوگیری از ورود گرد و غبار ، آلودگی و گرما شود.

مناسب برای فضا کوچک

این نوع پنجره های به خاطر نوع باز شو آن ها به صورت کشویی فضای کمی را اشغال می کنند و برای خانه ها با فضای کوچک می توانند مناسب باشند.

طراحی زیبا

پنجره های دوجداره فولکس واگنی دارای طراحی زیبا و مدرن است. این نوع پنجره در پنت هاوس یا در روف گاردن ها نمایی به داخل ساختمان هدیه می کنند که با سایر مدل های پنجره دوجداره نمی توان این زیبایی را به دست آورد.

نظافت آسان

تمیز کردن و نظافت این نوع پنجره دوجداره آسان است و شما را به دردسر نمی اندازد.

بهترین کیفیت

در پنجره های فولکس واگنی به دلیل استفاده از یراق آلات و پروفیل های خاص بهترین کیفیت و استاندارد را برای شما به ارمغان می آورد و شما می توانید از این نوع پنجره ها در طولانی مدت بهره ببرید. یکی از روش هایی که میتوانید اطلاعات بهتری در این زمینه متوجه بشید برسی عکس پنجره دوجداره upvc می باشد.

معایب پنجره دوجداره فولکس واگنی

با توجه به استفاده از یراق آلات با کیفیت در این پنجره ها تنها معایب پنجره فولکس واگنی قیمت نسبتا بالا آن است که البته با توجه به طول عمر بیشتری که نسبت به سایر پنجره ها دارد می تواند برای شما در دراز مدت به صرفه باشد.

نصب پنجره دوجداره

درب سوئیچی

درب سوئیچی بیشتر برای بالکن و ترانس قابل استفاده می باشد به دلیل استفاده از دستگیره سوئیچی این درها آن ها را با نام درب سوئیچی می شناسند این نوع درب ها معمولا از جنس UPVC است. دستگیره های این درب ها کلیدخور بوده و از هر دو طرف دستگیره دارد و بسیار مقاوم است. و در ادارات و منازل مسکونی کاربرد دارد نحوه بازشو در و پنجره سوئیچی ساخته شده از پروفیل UPVC به صورت افقی و حول محول کناری قاب درب می باشد که به آسانی باز و بسته می شود.

مزایا درب سوئیچی

استحکام بالا

درب سوئیچی به دلیل استفاده از پروفیل های گالوانیزه در فضاهای خالی ضخامت و استحکام بالایی دارند و همین امر باعث طول عمر بیشتر درب شده و خریدی آسوده را برای شما به ارمغان می آورد.

قابل شستشو

این درب ها به دلیل این که از جنس یو پی وی سی بوده قابل شستشو و کاملا بهداشتی هستند و دچار پوسیدگی و زنگ زدگی نمی شوند.

بدون نیاز به رنگ

این درها نیازی به رنگ آمیزی ندارند و در هر شرایط آب و هوایی نور، اشعه ماوراء بنفش(U.V)، گرمای مستقیم و شدید خورشید مقاوم هستند.

عایق صوتی و حرارتی

در ورت استفاده از شیشه دوجداره در درب سوئیچی تا 70 درصد می تواند عایق خوبی برای صدا باشد و همچنین باعث اتلاف انرژی گرمایشی و سرمایشی تا 45 درصد می باشد.

نصب آسان

وزن این درها سبک بوده و حمل و نصب آن نیز سریع و آسان است. و همچنین امکان نصب کتیبه در بالای فریم درب و هم چنین در پایین بازشوها را دارد.

مقرون به صرفه

درب سوئیچی دارای قیمت مناسب و مقرون به صرفه می باشد و با توجه به اندازه و یراق آلات مصرفی می تواند متفاوت باشد.

گالوانیزه

از جمله مسائل بسیار مهم در تولید درب و پنجره های UPVC که بر استحکام و مقاومت پروفیل در برابر کج شدگی تاثیرگذار است گالوانیزه می باشد. گالوانیزه می بایست به صورت کاملا یکپارچه در تمام طول سطح مقطع پروفیل استفاده گردد. همچنین گالوانیزه می بایست با پیچ های استاندارد که با فواصل 15 سانتی متر از ابتدا و انتهای پروفیل و همچینن فاصله حداکثر 40 سانتی متر بین پیچ ها به پروفیل UPVC متصل گردد. سطح مقطع آن می بایست متناسب با سطح مقطع پروفیل به صورت U شکل باشد. استفاده از گالوانیزه به ضخامت 1.25 میلی متر از طبقات اول تا پنجم در ابعاد و ارتفاع معمول بلا مانع می باشد و از طبقات 6 تا 25 با توجه به ابعاد و ارتفاع پنجره از گالوانیزه به ضخامت حداقل 1.5 میلی متر باید استفاده گردد.

مونتاژ و نصب

چگونگی اندازه گیری و نصب پنجره های دو جداره تاثیر مستقیم و حیاتی بر کیفیت عملکرد و دوام آن دارد؛ به عبارت دیگر همه ظرافت های به کار رفته در تولید با اندازه گیری و نصب مناسب دارای اثر بخشی لازم خواهد بود به همین منظور لازم است عملیات اندازه گیری و نصب را نه به چشم عملیات غیر تخصصی و غیر حرفه ای بلکه به عنوان یک کار تخصصی و علمی انجام گیرد. بنابراین نصب درب و پنجره دوجداره، یک کار تخصصی و فنی است که نیاز به مهارت و دانش دارد. پس هزینه بر است.قیمت پنجره ترمال بریک نسبت به پنجره آۀومینیوم نرمال کمی بالاتر میباشد.این هزینه می تواند با توجه به تعداد و نوع پنجره دوجداره متفاوت باشد.

قیمت پنجره دوجداره آلومینیوم نرمال و ترمال بریک

دو نوع پنجره آلومینیوم وجود دارد پنجره دوجداره آلومینیوم نرمال و ترمال بریک که این دو نوع از نظر عایق بندی با هم متفاوت هستند. پنجره دوجداره ترمال بریک دارای عایق گرما و سرما است که تواند از اتلاف انرژی در منزل شما جلوگیری کند و باعث صرفه جویی در مصرف انرژی و کاهش هزینه های شما شود ولی این ویژگی در پنجره دوجداره آلومینیوم نرمال وجود ندارد.

آلومینیوم رسانای حرارتی است به همین جهت برای این که بتوانند پنجره دوجداره آلومینیوم را به یک عایق خوب تبدیل کنند در پنجره ترمال بریک در میان پروفیل آلومینیومی لایه ای به نام پلی آمید پانج یا دوخته می شود.که باعث می شود پنجره عایق بندی شود و در برابر گرما و سرما مقاومت خوبی داشته باشد. همین امر می تواند در قیمت پنجره دوجداره آلومینیومی تاثیر گذار باشد. و قیمت پنجره دوجداره آلومینیومی ترمال بریک را نسبت به نرمال بالا ببرد.

همچنین طول عمر پنجره آلومینیوم نسبت به پنجره دوجداره UPVC بسیار بیشتر است و از کیفیت و مقاومت بیشتری برخوردار است همین امر هم باعث تفاوت قیمت پنجره آلومینیوم با UPVC شده است و می تواند برای مشتری هزینه بیشتری را در برداشته باشد.

در کل قیمت پنجره دوجداره آلومینیومی را نمی توان به صورت مترمربع یا کیلویی دقیق قیمت داد زیرا قطعات پنجره دوجداره آلومینیومی و خود آلومینیوم تنوع بسیار زیادی دارد. و همچنین قیمت آن می تواند با توجه به نوع بازشو، انواع پروفیل و یراق آلات مصرفی، هزینه حمل و نقل، نصب و مونتاژ اتوماتیک پنجره متفاوت باشد.

تعویض پنجره دوجداره

تعویض پنجره های قدیمی با پنجره های دوجداره جدید مزایا زیادی دارد و می تواند ظاهری زیبا و دلنشین را به فضای خانه شما ببخشد. برای تعویض پنجره های قدیمی نیازی به تخریب و خرابی نیست و هزینه اضافی نیز برای شما به همراه ندارد تنها کافی است فریم های درب و پنجره های قدیمی در چارچوب خود باقی بماند و تمام اجزای داخلی آن ها جدا شود تا درب و پنجره UPVC بنا بر سلیقه شما و مشاوره متخصصین وین سازان برای پوشاندن فریم قبلی ساخته شده و به وسیله تعمیرکاران متخصص ما تعویض درب و پنجره قدیمی با درب و پنجره دوجداره بدون تخریب به بهترین نحو صورت گیرد.

با این کار شما می توانید ظاهری زیبا به منزل بدهید و در مصرف انرژی و هزینه های قبوض خود صرفه جویی کنید اگر مایل به تعویض پنجره قدیمی خود هستید همین حالا می توانید اقدام کنید و با ما تماس بگیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس سریع