شستشوی پنجره دوجداره

شستشوی پنجره دوجداره

پنجره جدید راهی عالی برای جلوه تازه و شیک به خانه شما هستند. اما به محض ورود آن ها ، شما نیز باید آن ها را درست و تمیز نگه دارید. در حالی که تعمیر و نگهداری پنجره های یو پی وی سی در مقایسه با سایر مصالح بسیار کم است ، اما شما هنوز باید مرتباً آن ها را تمیز کنید تا ظاهر خانه خود را تازه نگه دارید و از نمای بیرون خود لذت ببرید. شستشوی پنجره دوجداره کار بسیار مهمی می باشد و بروی زیبایی ساختمان و نمای شما تاثیر مستقیم دارد و همچنین از داخل می تواند به تمیز بودن خانه شما کمک کند. در گذشته که پنجره ها آهنی بود هر سال نیاز به رنگ آمیزی داشت و دچار زنگ زدگی می شد و خوردگی داشت و نظافت آن کار سختی بود و به سادگی نمیشد اینکار را انجام داد و بسیار سخت بود.

با آمدن یو پی وی سی کار شستشوی پنجره دوجداره بسیار ساده شده است . این متریال به طور ذاتی سفید بوده و دچار زنگ زدگی نخواهد شد و نیاز به رنگ آمیزی سالیانه نخواهد داشت . به سادگی با یک دستمال مرطوب می توانید سطح پروفیل را تمیز کنید. علاوه بر یو پی وی سی آلومینیوم چه نرمال و چه ترمال بریک نیز به همین شکل می باشد و نظافت و شستشو آن آسان می باشد. سطح این پروفیل ها به هنگام خاک گرفتگی بسیار ساده تمیز خواهد شد.تمیز کردن پنجره دوجداره برای بسیاری از صاحبان خانه یک هنر تاریک است و نکات و ترفندهای زیادی در آن وجود دارد ، بدون در نظر گرفتن محصولات مختلف و تخصصی که برای سهولت کار و حذف آن رگه های مزاحم که همیشه به نظر می رسد وجود دارد.

شستشوی پنجره دوجداره

راهنمای شستشوی پنجره دوجداره

آب و هوای معتدل و فراغت فراوان در این قسمت از سال برای نظافت خانه مناسب است. نور زیاد خورشید همچنین باعث می شود پنجره های زیبای دو جداره ما هر ذره ای از خاک را نشان دهند. پس نگران چیزی نباشید تنها با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

مهم نیست چقدر سخت تلاش می کنی خوشبختانه ، ما این جا هستیم که روش های مناسب را برای تمیز کردن پنجره دوجداره به شما ارائه دهیم تا شما بتوانید به راحتی پنجره خود را تمیز کنید و از نمای بیرونی منزل خود نهایت لذت را ببرید. شستشوی پنجره دوجداره یا همان نظافت پنجره دوجداره بسیار ساده می باشد.

ابزار شستشوی شیشه

آیا اصلا باید پنجره دوجداره را تمیز کنم؟

وقتی شیشه دوجداره به درستی انجام شود ، می تواند ارزش ملک را در بیش از یک جهت افزایش دهد. این باعث افزایش بهره وری انرژی می شود ، خانه را دوستدار محیط زیست می کند و قبض گرمایش را کاهش می دهد. شستشوی پنجره دوجداره یو پی وی سی نسبت به آهن بسیار ساده تر می باشد.

ثانیاً ، باعث می شود خانه شما نمایان تر به نظر برسد و فروش آن آسان تر شود. اما با این حال ، اگر می خواهید ظاهر آن ها جدید باشد ، باید پنجره های دو جداره خود را یک اسکراب خوب بدهید. با کمال تعجب ، بسیاری از مردم از آسیب دیدن پنجره های UPVC خود می ترسند ، بنابراین آن ها را به هیچ وجه تمیز نمی کنند یا فقط یک ضربه تند وشدید گاه به گاه به آن ها می زنند. اما مطمئن باشید ، پنجره های دو جداره شما به اندازه کافی قوی هستند که هر روز تمیزکاری خوبی را تحمل می کنند.توجه داشته باشید که با هر قیمت پنجره دوجداره را تهیه کنید بازهم نیاز به نظافت سالیانه دارد ولی بسیار از نظر نظافت و نگهداری از آن بسیار ساده می باشد.

نحوه نگهداری پنجره های UPVC

UPVC ، همچنین به عنوان پلی وینیل کلرید غیر پلاستیکی شناخته می شود ، از محبوب ترین مواد برای شیشه های دو جداره است زیرا از نگهداری کم ، محکم و طولانی مدت برخوردار است.تنها تعمیر و نگهداری پنجره UPVC که باید نگران آن باشید مهر و موم است. مهر و موم خراب عامل اصلی کدر شدن پنجره ها است ، زیرا شکاف در مهر و موم ها اجازه می دهد تا رطوبت در داخل شیشه های پنجره شما به دام بیفتد. شستشوی پنجره دوجداره آلومینیومی نسبت به آهن بسیار ساده می باشد.

در صورت مشاهده هرگونه توده و برجستگی کوچک در مهر و موم ها ، می توانید آن ها را به آرامی به جای خود برگردانید. اما اگر توده ها به یک مشکل رایج تبدیل شوند ، بهتر است با یک متخصص تماس بگیرید که می تواند مشکل را ارزیابی کرده و راهنمایی کند.مهرها همچنین می توانند کثیف شوند و زیبایی پنجره های شما را خراب کنند. برای تمیز کردن پنجره دوجداره و مهر و موم ها ، کافی است از یک مسواک قدیمی و مقداری آب گرم استفاده کنید تا هرگونه کثیفی را با دقت پاک کنید.

تمیز کردن پنجره دوجداره

مراحل تمیز کردن پنجره دوجداره

تجهیزات مناسب تهیه کنید

در حقیقت ، شما نیازی به مواد شیمیایی فانتزی ندارید تا پنجره های شما بی عیب و نقص به نظر برسند. تنها چیزی که نیاز دارید یک سطل آب گرم و صابون است. اما برای کار با آن به برخی تجهیزات نیاز دارید. برای استفاده از آب ، به یک تمیز کننده پنجره یا دستگاه تمیز کننده نیاز دارید. برخی از تیغه های تمیز کننده پنجره و چند پارچه میکروفیبر یا چرم چوبی. برای ابتدای کار و نظافت پنجره دوجداره این موارد می تواند برای شما مناسب باشد.

با فریم ها شروع کنید

با استفاده از اسفنج و مقداری آب گرم و صابون ، ابتدا فریم های خود را پاک کنید. انجام قاب ها و طاقچه های پنجره در انتها می تواند منجر به چکیدن آب از پنجره و روی سایرین شود. آن ها را پاک کنید تا هرگونه آلودگی از بین برود و سپس آن ها را با یک پارچه خشک، خشک کنید.

آب دستمال را به خوبی بگیرید

دستمال خود را در سطل فرو کرده و آب را با دست بچرخانید. استفاده بیش از حد از آب منجر به قطره قطره شدن می شود که رگه هایی روی پنجره ایجاد می کند ، اما به اندازه کافی باعث پاک شدن آب از پنجره نمی شود. دستمال را باید خیس کنید اما وقتی آن را روی سطل نگه می دارید ، چکه نکند.آب را روی پنجره به صورت پهلو به پهلو بکشید و مطمئن شوید که کل شیشه پوشانده شده است.

آب را پاک کنید

با استفاده از حرکت “S” ، از گوشه سمت چپ بالا شروع کرده و به سمت پایین حرکت کنید ، آب را از روی شیشه پاک کنید ، مطمئن باشید که تیغه لاستیکی را روی آب نگه داشته و در حین حرکت آن را به سمت پایین فشار دهید. شستشوی پنجره دوجداره با آب و دستمال بسیار ساده می باشد. اگر هنگام شستشوی پنجره دوجداره بین شیشه ها بخار پنجره دوجداره شکل گرفت مرتبط با عدم تزریق گاز آرگون تولید کننده پنجره می باشد.

شیشه را خشک کنید

با استفاده از میکرو الیاف یا دستمال ، پنجره اطراف لبه ها را خشک کنید ، مطمئن شوید که آب از شیشه پایین نمی ریزد و سپس با یک دستمال خشک ، آخرین شیشه را پاک کنید. برای تمیز کردن پنجره دوجداره بهتر است تمامی موارد را با دقت انجام دهید.

خطوط را پاک کنید

پنجره را از نظر وجود رگه یا علامتی که در اثر تماس تیغه با شیشه باقی مانده است ، بررسی کنید. مطمئن شوید که این کار را در اسرع وقت انجام می دهید تا از خشک شدن خطوط روی شیشه جلوگیری شود. با این کار نظافت پنجره دوجداره منزل شما به درستی انجام می شود و جای هیچ نگرانی برای شما باقی نمی گذارد.

در پنجره سازان ، ما طیف وسیعی از پنجره ها و درهای شیک با سبک فریم را برای هر خانه ای ارائه می دهیم. با رعایت نکات موجود در این راهنما ، می توانید پنجره های جدید خود را برای مدت طولانی تری تازه و جدید نگه دارید. اگر به پنجره های جدید UPVC نیاز دارید ، همین امروز یک قرار ملاقات بگذارید!

نظافت پنجره دوجداره
چگونه از تجمع کپک در پنجره جلوگیری کنم؟

ایجاد تراکم روی شیشه های دو جداره یک مسئله رایج است و می تواند مشکلات بیشتری را نسبت به یک دید مبهم ایجاد کند.اگر تراکم روی پنجره های شما یک امر معمول است ، رطوبت می تواند باعث ایجاد کپک روی شیشه های دو جداره و حتی دیوارهای شما شود.توجه داشته باشید که تفاوتی در شستشوی پنجره دوجداره وجود ندارد ولی پنجره دوحالته نیز به دلیل ساختاری که دارد نظافت آن ساده تر است.

در این جا چند نکته برای جلوگیری از ایجاد کپک وجود دارد:
  • هرگونه تراکم روی پنجره های خود را با اسفنج یا جاروبرقی بردارید
  • مبلمان خود را مستقیم به دیوارهای خود فشار ندهید
  • پنجره ها را باز کنید تا در هنگام آشپزی یا دوش گرفتن ، خانه خود را تهویه کنید
  • مطمئن شوید که خانه شما عایق بندی مناسبی دارد
انواع شستشو پنجره دوجداره

چگونه می شود لولا ، قفل ها و مکانیسم های پنجره بدون مشکل کار کند؟

نگهداری شیشه های دو جداره فراتر از مراقبت از پنجره های شما است ، همچنین مهم است که مطمئن شوید لولا ، قفل ها و مکانیزم های شما همه کار می کنند. قفل ها و دسته های معیوب می توانند مشکلاتی در از دست دادن گرما ، چگالش و امنیت ایجاد کنند.توجه داشته باشید که بعضی از پروفیل پنجره دچار زرد شدگی یا تغییر رنگ پروفیل می شود که امری طبیعی است. شستشوی پنجره دوجداره بسیار مهم و حائز اهمیت می باشد.

بهترین راه برای این که روان لولا ، قفل ها و مکانیزم ها پنجره شما بدون مشکل کار کند ، این است که به طور مرتب تمیز و عاری از آلودگی و کثیفی باشید. این امر باعث می شود که لولا شما به آرامی باز شود و درهای کشویی در مسیر خود قرار گیرند.
اگر فکر می کنید قفل ها ، دسته ها و لولا های شما بیش از یک تمیز کردن خوب نیاز دارند ، مهندسان متخصص ما می توانند آن ها را تعویض کنند تا در بهترین حالت خود نگه داشته شوند و در هزینه شما صرفه جویی شود.
پس سعی کنید در تمیز کردن پنجره دوجداره خود کوشا باشید تا بتوانید در طول سال ها بدون هیچ مشکلی از آن ها بهره ببرید.

زمان مناسب برای شستشوی پنجره دوجداره

انتخاب زمان برای تمیز کردن پنجره ها می تواند به اندازه محصولاتی که برای تمیز کردن آن ها استفاده می کنید مهم باشد. یک روز ابری که مطمئن هستید که باران نمی بارد در واقع برای تمیز کردن پنجره های شما عالی است. یک روز آفتابی دوست داشتنی معمولاً پنجره های شما را به سرعت خشک می کند و قبل از این که بتوانید آن ها را درخشان کنید ، مرتباً کثیفی ها ظاهر می شوند. روزهای آفتابی را برای پیک نیک و گشت و گذار با خانواده ذخیره کنید و کارهای شستشوی پنجره دوجداره خود را برای زمانی که کمی ابری و کسل کننده است ، ذخیره کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس سریع