نظافت پنجره دوجداره

تا به حال به این فکر کرده اید که چگونه پنجره های دوجداره را تمیز کنیم یا نظافت پنجره دوجداره به چه شکلی است ؟ این مقاله قصد دارد شما را در این فرآیند راهنمایی کنیم تا بتوانید پنجره های دوجداره زیبای خود را تمیز و بکر نگه دارید.

اگر روی پنجره‌های دوجداره سرمایه‌گذاری کرده‌اید و یا قیمت پنجره دوجداره نیز بسیار گران شده است و نیاز به نگهداری بیشتر دارد ، بهتر است آن‌ها را تا حد امکان حفظ کنید. نکته حیرت انگیز در مورد پنجره های دوجداره این است که میعان می تواند بین دو جداره گیر کند و باعث ایجاد ماندن آب بین دو شیشه شود. این ایده آل نیست و می تواند ناخوشایند به نظر برسد. خوشبختانه راه حل های سریع و آسانی برای نظافت پنجره دوجداره وجود دارد!

نظافت پنجره دوجداره

نحوه نظافت پنجره دوجداره

پنجره‌های دوجداره از دو تکه شیشه تشکیل شده که با مهر و موم هوا بین آن ها ساخته شده است. این مهر و موم طوری طراحی شده است که هوا را به داخل قفل می کند تا بتواند به عنوان یک عایق عمل کند. هنگامی که این مهر و موم آسیب می بیند، این کار معمولا در طول زمان اتفاق می افتد، میعان و کثیفی ممکن است به داخل نفوذ کند. این مهر و موم بدون هوا می تواند تمیز کردن آن ها را دشوار کند، زیرا نمی توانید برای تمیز کردن دو شیشه داخل آن ها تلاش کنید. اگر بین دو شیشه کثیف شد یا رطوبت گرفت، به این معنی است که مهر و موم شکسته است اما ممکن است در شرکتی که برای شما این پنجره را مونتاژ کرده از گاز آرگون پنجره دوجداره استفاده نکرده باشد..

بنابراین، چگونه می توان داخل یک پنجره دوجداره را تمیز کرد؟ اگر به دنبال نظافت پنجره دو جداره بدون استخدام نیروی حرفه ای هستید، چند گزینه وجود دارد که می توانید انتخاب کنید. البته لازم به ذکر است که این روش ها می توانند ریسک بالایی داشته باشند و در صورت انجام نادرست می توانند پنجره شما را از بین ببرند. فقط در صورتی که به این روند اطمینان دارید، بدون متخصص ادامه دهید.

نظافت آسان پنجره دوجداره

نحوه نظافت داخل پنجره های دوجداره با سوراخ کردن

اولین روش برای نظافت پنجره دوجداره با روش سوراخ کردن است. این به سطحی از مهارت‌های تخصصی نیاز دارد، بنابراین اگر در استفاده از مته مطمئن نیستید، از این روش اجتناب کنید و به فکر تماس با یک متخصص باشید.

ایجاد چند سوراخ در پنجره به شما این امکان را می دهد که یک بسته خشک کن کوچک را در پنجره فرو کنید تا رطوبت گیر کرده بین دو شیشه جذب شود. سوراخ ها همچنین به شما این امکان را می دهند که پنجره را با الکل مالشی (ایزوپروپیل) بشویید تا هرگونه آلودگی را از بین ببرید.

اگر پنجره های دوجداره خود را برای مدتی رها کرده اید و کثیفی زیادی جمع شده است، ممکن است لازم باشد که حیله گر باشید و وسیله ای برای عبور از سوراخ ها ایجاد کنید و از آن برای پاک کردن استفاده کنید . توجه داشته باشید شستشوی پنجره دوجداره نیز ممکن است به شما کمک کند. از طرف دیگر، می‌توانید پس از سوراخ کردن سوراخ‌ها برای افزایش جریان هوا، یک فن را روی پنجره‌ها قرار دهید. با این کار هرگونه تراکم تبخیر می شود. در صورت هوا گرفتن شیشه ها و بخار داخل آن ها نظافت پنجره دوجداره قطعا برای شما کار دشواری خواهد بود.

همان طور که در بالا ذکر شد، اگر در بین پنجره های دوجداره خود کثیفی یا تراکم گیر کرد، به این معنی است که درزگیر شکسته شده است. اگر نمی‌دانید این شکستگی کجاست، به شما توصیه می‌کنیم سوراخ‌های حفر شده را مهر و موم نکنید زیرا ایجاد این کار دوباره اتفاق می‌افتد و شما باید دوباره نظافت پنجره دوجداره خود را انجام دهید.

نحوه نظافت داخل پنجره های دوجداره بدون سوراخ کردن

اگر محتاط هستید و نمی خواهید پنجره های خود را سوراخ کنید، می توانید از روشی بدون سوراخ کردن استفاده کنید. با این حال، این تنها در صورتی کار خواهد کرد که رطوبت تنها مشکل شما باشد. اگر در داخل پنجره های دوجداره خاک گیر کرده باشد، تنها گزینه این است که مته کنید یا با یک متخصص در این حوزه تماس بگیرید تا آن بتواند در کار نظافت پنجره دوجداره به شما کمک کند.

برای خلاص شدن از شر رطوبت، می توانید یک رطوبت گیر را در نزدیکی پنجره قرار دهید، یک جاذب رطوبت را در امتداد لبه پایینی قرار دهید یا یک بخاری فضایی نزدیک پنجره قرار دهید.

این موارد باید به خلاص شدن از شر هر گونه رطوبت محبوس شده بین پنجره های دوجداره کمک کنند. در غیر این صورت کار از نظافت پنجره دوجداره گذشته است و نیاز دارید شیشه دوجداره خود را به طور کلی تعویض کنید.

در صورت تمایل جهت مطالعه لیست قیمت پنجره هافمن کلیک کنید.

نظافت پنجره دوجداره upvc

نحوه نظافت درزگیرهای لاستیکی روی پنجره های دوجداره

کار دیگری که می توانید برای نظافت پنجره دوجداره خود انجام دهید جهت جلوگیری از بخار پنجره دوجداره ،  درزگیرهای لاستیکی است. شما باید از هرگونه مواد شیمیایی خشن اجتناب کنید زیرا به احتمال زیاد باعث آسیب هایی مانند تغییر رنگ می شوند و باعث پوسته شدن مهر و موم پنجره دوجداره شما می شوند.

ساده‌ترین، ارزان‌ترین و بهترین روش برای تمیز کردن درزگیرهای لاستیکی در پنجره‌های دوجداره، استفاده از آب گرم صابون است. فقط از یک پارچه نرم برای پاک کردن مهر و موم های لاستیکی استفاده کنید زیرا اسکاچ های سیمی یا برس های تمیز کننده مهر و موم ها را مشخص می کند و باعث آسیب نامطلوب می شود.اگر قاب پنجره های رنگی دارید، پارچه را با رنگ قاب هماهنگ کنید تا لکه ای ایجاد نشود.

برای اطمینان از این که تمام گرد و غبار و کثیفی از درزگیرهای لاستیکی پاک می شود، یک برس نرم بردارید و به آرامی ذرات را پاک کنید! با این کار نظافت پنجره دوجداره شما به آسانی انجام می شود و جای هیچ نگرانی را برای شما باقی نمی گذارد.

نظافت و نگهداری پنجره دوجداره

نحوه نظافت قاب پنجره دوجداره

هنگامی که نظافت پنجره دوجداره خود را انجام می دهید، احتمالاً می خواهید قاب های پنجره دوجداره یو پی وی سی خود را نیز تمیز کنید.

چگونه قاب پنجره دوجداره را تمیز کنیم؟ محبوب ترین نوع قاب پنجره یو پی وی سی است زیرا تعمیر و نگهداری پایینی دارند و به راحتی تمیز می شوند. اغلب اوقات، استفاده از آب گرم و صابون برای پاک کردن قاب ها، کار را انجام می دهد! اگر قاب‌های پنجره دوجداره شما کمی قدیمی‌تر هستند، می‌توانید روش‌های دیگری را امتحان کنید تا قاب پنجره دوجداره شما تمیز شود.

نظافت پنجره دوجداره در صورتی که قاب آن ها یو پی وی سی باشد کار آسانی است و نیازی به نظافت سختی نخواهد داشت.آب صابون گرم برای اکثر مواد قاب پنجره مانند آلومینیوم نیز به خوبی کار می کند.

نظافت و نگهداری از پنجره Upvc

یک فنجان سرکه را به آب صابون گرم خود اضافه کنید و آن را در یک بطری اسپری بریزید. قاب های پنجره خود را اسپری کنید و بگذارید 10 دقیقه بماند. این به سرکه اجازه می دهد تا هرگونه کثیفی یا شن روی قاب پنجره شما را از بین ببرد. سپس می توانید از یک پارچه تمیز و خشک برای پاک کردن مخلوط آب و سرکه استفاده کنید.

روش دیگر، یک راه ارزان و مقرون به صرفه برای تمیز کردن قاب های پنجره دوجداره استفاده از دستمال مرطوب کودک است! شما با یک دستمال نرم و لطیف می توانید نظافت پنجره دوجداره خود را به آسانی انجام دهید.

با این حال، اگر متوجه شدید که روش‌های بالا برای تمیز کردن قاب‌های پنجره دوجداره کافی نیست، محصولات قوی‌تری وجود دارند که می‌توانید برای کمک به آن ها استفاده کنید. ما توصیه می کنیم یک پاک کننده یو پی وی سی خریداری کنید و دستورالعمل ها را دنبال کنید. این باید به اندازه کافی قوی باشد تا کثیفی، اشکالات و هر گونه علامت ناخواسته را از بین ببرد.

همیشه باید از استفاده از مایع های پاک‌کننده‌ها اجتناب کنید، زیرا این مواد می‌توانند لایه بالایی درب و پنجره uPVC را خراش دهند و سطح براق آن را از بین ببرند.

برخی از مواردی که هنگام تمیز کردن قاب پنجره دوجداره خود کاملاً از آنها اجتناب کنید عبارتند از:

  • سفید کننده
  • مایع سیف
  • پاک کننده لاک ناخن
نظافت پنجره upvc

استفاده از بخاری/سشوار برای پاکسازی تراکم از داخل شیشه دوجداره

بخاری های برقی و سشوارها محصولاتی هستند که تقریباً در هر خانه ای وجود دارند و می توان از آن ها برای پاک کردن تراکم از پنجره های دوجداره استفاده کرد.

بخاری یا سشوار را کنار پنجره قرار دهید و بگذارید روشن بماند. این کار تمام رطوبت بین پنجره ها را جذب می کند. لازم به ذکر است که این تنها یک راه حل کوتاه مدت است. نکته بسیار مهمی که باید به آن توجه ویژه ای داشت نصب پنجره دوجداره می باشد که اگر اصولی و استاندارد انجام نشود قطعا در کوتاه ترین زمان ممکن به مشکل خواهید خورد.

تراکم زمانی اتفاق می افتد که مهر و موم هوا در پنجره های دوجداره شما شکسته شود. شما باید یک متخصص را خبر کنید تا این مشکل را بررسی کند و آن را به درستی برطرف کند تا از آسیب طولانی مدت به پنجره دوجداره شما جلوگیری کند. نظافت پنجره دوجداره در صورتی که آسیب دید باشد یا مهر و موم آن از بین رفته باشد فایده ای ندارد و شما باید به فکر یک راه حل اساسی باشید زیرا این راه حل ها موقتی هستند و دوباره ممکن است آن اتفاق مجدد برای شما رخ دهد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس سریع