زهواره پنجره چیست ؟

زهوار و یا همان زوار پروفیلی است که متناسب با پنجره از یو پی وی سی و یا آلومینیوم ساخته می شود. در واقع می توان گفت که یکی از اجزای پنجره دوجداره  است که وظیفه ثابت نگهداشتن شیشه پنجره بر روی پروفیل سش یا فریم را برعهده دارد. این زهوار است که باید شیشه را محکم در جای خود نگهدارد تا شیشه لقی یا تکان نداشته باشد. این پروفیل در ابعاد و سطح مقطع کوچک می باشد. رنگ یا لمینت زهوار می تواند متناسب با پروفیل باشد تا با ترکیب قطعات دیگر یک ظاهر زیبا به پنجره شما ببخشد. زهوار پنجره در راستای نگه داشتن شیشه پنجره بسیار مهم است و نقش اساسی و حیاتی در این زمینه دارا می باشد . بهترین قیمت این محصول و پروفیل پنل را می توانید از مجموعه ما دریافت کنید.

زهوار پنجره

زهوار پنجره Upvc چگونه نصب می شود

این نوع از پروفیل ه یکسری دانه های ریز است که با قرار گرفتن شیشه روی آن در شیار پروفیل قرار می گیرد و باعث ثابت و فیکس شدن شیشه روی پنجره Upvc می شود. بعد از این که شیشه داخل فریم پروفیل قرار گرفت زهوار پنجره دوجداره را با زاویه 90 و یا 45 درجه برش می دهند و سپس آن را روی شیار انتهایی پروفیل نصب می کنند. بعد از این که کار نصب تمام شد برای این که شیشه محکم تر باشد و از جای خود تکان نخورد با استفاده از یک چکش پلاستیکی مخصوص زهوار را روی پروفیل پنجره کاملا محکم می کنند.

زهوار پروفیل Upvc

انواع پروفیل زهوار

زهوارهای پنجره ها بر اساس ضخامت و تعداد جداره های شیشه پنجره به چند دسته تقسیم می شوند که ما در ادامه این مقاله به آن ها می پردازیم.

تک جداره

 تک جداره بزرگ تر از انواع دیگر این نوع از پروفیل ه اسن زیرا این زهوار به گونه ای ساخته شده است که بتواند شیشه تک جداره پنجره را که ابعاد آن 6 میل است را روی آن بتوان نصب کرد.

 دوجداره

در واقع می توان گفت یکی از پر استفاده ترین این پروفیل  زهوار  یو پی وی سی است زیرا این پنجره یکی از بهترین و پرکاربرد ترین پنجره های صنعت درب و پنجره یو پی وی سی است. این زهوار قابلیت نصب دو شیشه با ضخامت های 20 تا 22 میلی متری را دارا می باشد.زهوار پنجره بروی قیمت پنجره دوجداره نقش اساسی داشته و باید از آن حتما استفاده شود.

زهواره پنجره سه جداره

در پنجره های سه جداره که بیشتر برای مکان های شلوغ و پر سر و صدا کاربرد دارند از زهوار های سه جداره استفاده می شود. زیرا این زهوار قابلیت نصب شیشه هایی تا 32 میلی متر را در فریم امکان پذیر می کنند. زهوار همانند پنجره دوجداره بر قیمت پنجره سه جداره نقش مهم و حیاتی دارد.

پروفیل زهوار

آیا زهوار همه پروفیل های پنجره با هم یکسان است

در پاسخ به این سوال باید گفت زهوار پنجره در هر برندی مطابق با نقشه پروفیل های همان برند طراحی و تولید می شوند. بنابراین زهوار هر برند مخصوص خود آن برند است و با دیگر برندها متفاوت است. یعنی زهواره پنجره ویستابست قابلیت نصب بر روی پنجره وین تک را ندارد. همچنین فاصله ای که زهوار برای جایگذاری شیشه دوجداره ایجاد می کند در هر برندی متفاوت است. به طور مثال در پنجره UPVC وین تک ضخامت شیشه دوجداره باید برابر 20 میلی متر و در پنجره ویستابست برابر 22 میلی متر می باشد.

مزایا این نوع از پروفیل  چیست

زهوار علاوه بر این که نقش اصلی فیکس و ثابت نگهداشتن شیشه در پنجره را دارد دارای مزایای دیگری نیز است که از جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد

  • عایق مناسب گرد و غبار
  • افزایش عایق صوتی
  • جلوگیری از ورود آب
  • سازگار با آب و هوای مختلف
  • قابلیت نصب انواع شیشه
  • سهولت در نصب
  • مقاوم در برابر اشعه UV
  • نظافت آسان
  • ایجاد امنیت بالا در پنجره
  • رنگ زهوار پنجره دوجداره
زهوار پنجره

تنوع در رنگ

پروفیل زهوار می تواند بدون رنگ باشد یعنی می تواند رنگ معمولی یو پی وی سی که سفید است را داشته باشد و یا بسته به جنس آن می تواند از آلومینیوم باش همچنین زهوار در قیمت پنجره ترمال بریک نیز تاثیر دارد. اما خوشبختانه با پیشرفت در این صنعت و داشتن ظاهری زیبا در پنجره شما می توان زهواره پنجره را به صورت لمینت و یا رنگی تهیه کرد تا هماهنگی لازم را با طرح و رنگ فریم پنجره دوجداره شما داشته باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس سریع