تفاوت پنجره ترمال با نرمال

وقتی به دنبال ارتقاء خانه خود با پنجره ها و درهای جدید هستید و درهای آلومینیومی را در نظر می گیرید ، مهم است که از ترمال بریک بودن آن ها اطمینان حاصل کنید. آن ها می توانند بهره وری کلی انرژی املاک شما را بهبود بخشیده و خانه شما را در تمام طول سال گرم نگه دارند در حالی که قبوض انرژی شما را کاهش می دهند.تفاوت پنجره ترمال با نرمال  بسیار زیاد است که در ادامه به هر کدام خواهیم پرداخت.

هنگام خرید پنجره های آلیاژی آلومینیومی ، بسیاری از کاربران نمی توانند تفاوت بین پنجره های ترمال بریک و پنجره های نرمال را تشخیص دهند. آن ها نمی دانند کدام بهتر است بخرند. هر دو شباهت و تفاوت دارند ، بنابراین اجازه دهید تفاوت پنجره ترمال و نرمال را بررسی کنیم تا همه بتوانند هنگام خرید پنجره های آلیاژی آلومینیومی انتخاب بهتری داشته باشند.

تفاوت نرمال با ترمال

ترمال بریک چیست؟

به زبان ساده ، ترمال بریک عایقی است که در قاب پنجره و در یافت می شود. ترمال بریک در شکافی در ساختار پنجره ، بین قاب های داخلی و خارجی قرار می گیرد. کارآمدترین ماده مورد استفاده پلاستیک یا نوار پلی آمید است. فولاد اغلب در گذشته به دلیل رسانایی ضعیف گرما مورد استفاده قرار می گرفته است ، اما هدایت حرارتی پلی آمید 160 برابر بهتر از فولاد است.
فناوری پروفیل آلومینیوم ترمال بریک دارای نوار پلی آمید تقویت شده بین پروفیل های آلومینیومی داخل و خارج است و سدی عایق بندی شده در قاب پنجره ایجاد می کند. گرما ، سرما و سر و صدا را هزار برابر کندتر از آلومینیوم نرمال هدایت می کند.

چرا به ترم بریک نیاز است؟

درها و پنجره های آلومینیومی سالهاست که در املاک تجاری به دلیل ماهیت قوی و عمر طولانی مورد استفاده قرار می گیرند. آن ها قاب های باریک تری ارائه می دهند که می توانند از شیشه های بزرگتر از  پنجره UPVC پشتیبانی کنند ، مناسب برای ویترین مغازه ها ، ادارات و ساختمان های تجاری. در حالی که آلومینیوم دارای چندین مورد مثبت است ، اما با یک سقوط همراه است ، یک ماده بسیار رسانا است. در نتیجه ، درها و پنجره های آلومینیومی مستعد از دست دادن گرما هستند ، به راحتی سرد می شوند و مشکلات ناشی از تراکم را افزایش می دهند. آلومینیوم به دلیل قیمت بالا کمتر در منازل مسکونی کاربرد دارد.

پنجره ها و درهای آلومینیومی که از نظر حرارتی شکسته شده اند از فناوری مدرن استفاده می کنند که در آن فاصله بین اجزای قاب ایجاد می شود و با استفاده از مواد کمتر رسانا به هم متصل می شوند. این یعنی چی؟ در عمل ، این امر مانعی بین هوای سرد بیرون و هوای گرم داخل ایجاد می کند. این منجر به عایق بندی عالی پنجره می شود و مشکل را با رسانایی بالای آلومینیوم برطرف می کند. وقتی پنجره ها و درهای آلومینیومی از نظر حرارتی شکسته نشوند ، در تابستان بسیار گرم و در فصل زمستان بسیار سرد می شوند.این امر می تواند تفاوت اصلی پنجره های آلومینیومی ترمال بریک و نرمال باشد پس بهتر است هنگام خرید به این نکته نیز توجه داشته باشید.

تفاوت پنجره دوجداره ترمال و نرمال

کدام نوع آلومینیوم بهتر است؟

آلیاژ 6061: پرکاربردترین آلیاژهای آلومینیوم قابل درمان با حرارت ، در حالی که اکثر ویژگی های خوب آلومینیوم را حفظ می کند. این درجه دارای طیف وسیعی از خواص مکانیکی و مقاومت در برابر خوردگی است. می توان آن را با اکثر تکنیک های متداول ساخت و در شرایط آنیل کارکرد خوبی دارد.توجه داشته باشید که قیمت پنجره آلومینیوم نرمال با ترمال متفاوت است.

تفاوت پنجره ترمال بریک و نرمال چیست؟

پنجره های ترمال بریک و پنجره های نرمال از پروفیل های آلیاژی آلومینیومی ساخته شده اند و دارای جلوه های عایق صوتی خوبی هستند ، که می تواند سر و صدای منتقل شده از بیرون به اتاق را تا حدودی کاهش دهد ، خانه را در وضعیت نسبتاً آرام نگه دارد و همچنین باعث می شود کاربران از آلودگی صوتی محافظت شوند. ظاهر پنجره های ترمال بریک و پنجره های نرمال اساساً یکسان است ، بنابراین تشخیص این دو برای کاربران عادی دشوار است.

تفاوت بین پنجره های ترمال بریک و پنجره های نرمال را می توان از نام این دو نتیجه گرفت. اولی یک ساختار ترمال بریک است در حالی که دومی این گونه نیست. مشخصات آلیاژ آلومینیوم پنجره ترمال بریک تقسیم شده است ، دو طرف مشخصات آلومینیوم آلیاژ آلومینیوم هستند و وسط آلیاژ آلومینیوم در هر دو طرف یک نوار عایق حرارتی است. نوار عایق حرارتی در مواد آلومینیومی می تواند انتقال حرارت را به طور موثری کاهش داده و به اثر عایق حرارتی موثر دست یابد. پنجره نرمال ، ساختار پارتیشن ندارد و یک پروفایل آلیاژ آلومینیوم کامل است. با توجه به رسانایی گرمایی قوی مواد آلیاژ آلومینیوم ، گرما فقط می تواند مستقیماً از طریق مواد آلومینیوم هدایت شود. بنابراین ، پنجره ترمال بریک عملکرد عایق حرارتی بهتری نسبت به پنجره نرمال دارد.همپنین قیمت پنجره ترمال بریک کمی بالاتر از پنجره آلومینیوم نرمال می باشد.

تفاوت پنجره نرمال و ترمال بریک

در کل ، عملکرد پنجره های ترمال بریک نسبت به پنجره های غیر ترمال بریک برتر است. علاوه بر اثر عایق حرارتی ، عملکرد پنجره های ترمال بریک از نظر عایق صدا ، کاهش صدا ، صرفه جویی در انرژی و حفاظت از محیط زیست نیز بهتر از پنجره های نرمال است و فرایند پنجره های ترمال بریک نیز بالاتر است. نسبت به پنجره های نرمال عوامل ، قیمت درب و پنجره های آلومینیومی ترمال بریک نیز بیشتر از درها و پنجره های آلومینیومی نرمال است.مستقیم ترین تفاوت پنجره ترمال بریک و نرمال در ساختار آلومینیومی منعکس می شود. عملکرد کلی پنجره های ترمال بریک نسبت به پنجره های غیر ترمال بریک بهتر است. شما می توانید با توجه به نیازها و ترجیحات خود پنجره مورد نظر خود را انتخاب کنید.

نرمال و ترمال

مزایا پنجره ترمال بریک

کاهش اتلاف انرژی در ساختمان به وسیله پنجره ترمال بریک :

پنجره آلومینیومی به علت خاصیت‌های ذاتی خود، رسانا بوده و موجب عبور گرما و سرما و اتلاف انرژی گردد. از این رو در میانه پروفیل آلومینیومی لایه ای دوخته و یا پانچ میگردد تا باعث از بین بردن خاصیت رسانا بودن پروفیل آلومینیوم گردد. این لایه پلیمری که معروف به لایه پلی آمید است، مانع ورود گرما و سرما به داخل واحد ساختمانی و بالعکس می گردد. پلی آمید نوعی پلاستیک سخت مهندسی شده با الیاف شیشه ای است.

مقاومت پنجره ترمال بریک:

آلیاژ آلومینیوم دارای مقاومت بسیار بالایی می‌باشد و می تواند باتوجه به طراحی در هندسه و ساخت آن، نیروهای وارده به خود را به بهترین حالت ممکن تحمل نماید. این پنجره های آلومینیومی وزن سبکی دارند. سبکی برای درب و پنجره‌ها مزیت خوبی به حساب می‌آید. البته این سبکی باعث نمی‌شود که در برابر فشار باد ضعیف باشند. خوبی پنجره های ترمال بریک همین است که در عین سبکی در برابر وزش باد مقاوم هستند.

آب بندی و هوابندی کامل درب و پنجره دوجداره ترمال بریک :

امروزه با وجود هوای آلوده و وجود گردو غبار در شهرها و کلان شهرها یکی مسائل بسیار حائز اهمیت، آب بند و هوابند بودن پنجره های ترمال بریک است. در صورت عایق نبودن پنجره ترمال بریک، اتلاف انرژی و ورود صدا، آزار دهنده خواهد بود و به علت نفوذ گرد و غبار به داخل واحد مسکونی هزینه‌های نظافت نیز افزایش خواهد یافت. در این پنجره ها به علت وجود لاستیک‌های آب بندی در تمامی نقاط پنجره عملیات آب بندی و هوا بندی به بهترین نحو صورت خواهد گرفت.

رال-رنگ

رنگ آمیزی و مقاومت بالای رنگ در پنجره دوجداره :

با توجه به این که آلیاژ آلومینیوم دارای سختی و مقاومت بالایی است شما می‌توانید از طیف نا محدود و متنوعی از رنگ‌ها بر روی این پنجره‌ها استفاده نمایید. استفاده از شیوه رنگ آمیزی الکترواستاتیک طول عمر رنگ‌آمیزی را بالا برده و رنگ پوشش شده بر روی پنجره ترمال بریک در برابر آفتاب، سرما، گرما، ضربه و خط و خش مقاوم خواهد بود. همچنین شما می توانید در درب و پنجره آلومینیومی ترمال بریک از خاصیت آنادایز بهره مند شوید که این به تنهایی بر روی پروفیل آلومینومی قابل اجراست و در سایر انواع پنجره‌ها امکان پذیر نیست.

انعطاف پذیری پروفیل آلومینیوم در پنجره ترمال بریک در برابر نرمال :

یکی از خاصیت‌های بسیار خوب در پنجره ترمال بریک امکان فرم دهی به پروفیل این پنجره است. این عملیات به صورتی انجام می‌گیرد که پس از آن پروفیل پنجره ترمال بریک سختی و مقاومت اولیه خود را حفظ خواهد کرد. بنابراین شما قادر خواهید بود پنجره هایی در حالت های چند ضلعی، هلالی و … تولید نمایید.

بها و ارزش پروفیل آلومینیوم ترمال بریک :

از آن جا که آلومینیوم از خانواده فلزات ارزشمند است در نتیجه می توان این محصول را در آینده، حتی در صورت عدم نیاز به عنوان یک کالای سرمایه ای محسوب کرد و امکان برگشت آن به چرخه تولید مجدد نیز وجود دارد. نباید نقش پلی آمید در پنجره ترمال بریک را در عایق بودن آن نادیده بگیریم.

تفاوت پروفیل آلومینیومی ترمال بریک و نرمال

5 نکته برای انتخاب پنجره های آلومینیومی برای خانه شما و تفاوت پنجره نرمال و ترمال

1. از نظر کیفیت پنجره های آلومینیومی خود اطمینان حاصل کنید.

مطمئن شوید که پنجره های آلومینیومی با بهترین کیفیت را انتخاب کرده اید تا پنجره های کاملی در خانه شما نصب شود. فریم های آلومینیومی با بالاترین کیفیت به دلیل ظرافت خود شناخته می شوند.

برای اطمینان از عدم مصالحه در کیفیت پنجره ها ، موارد زیر را باید به خاطر بسپارید:

قبل از انتخاب پنجره ای که دوست دارید ، میزان هوای پنجره ها را بررسی کنید.
آن دسته از قاب هایی را انتخاب کنید که جوش داده شده و دارای درزگیرهای سیلیکونی هستند که تمام شکاف بین قاب و دیوار را می بندد.
فقط به دنبال یک تولید کننده معتمد باشید و پنجره های با کیفیت برتر را در فضای خود نصب کنید.

تفاوت پنجره آلومینیومی ترمال بریک و نرمال
2.سبک مناسب پنجره های آلومینیومی را انتخاب کنید

هنگام انتخاب قاب پنجره های آلومینیومی ، یک جنبه ضروری که باید در نظر داشته باشید ، طراحی آن است. با وجود انواع مختلف پنجره های آلومینیومی ، می توانید به دنبال طرحی باشید که معماری خانه را تکمیل کند. هنگامی که بر معماری اتاق خود تمرکز می کنید ، می توانید انتخاب بهتری داشته باشید.

هنگام تصمیم گیری در مورد طراحی پنجره های خود ، می توانید سبک های مختلفی مانند پنجره های آلومینیومی ساده ، پنجره های کشویی آلومینیومی و پنجره های آلومینیومی دوحالته را انتخاب کنید. این ها پنجره های زیبایی از نظر زیبایی هستند که با انواع مختلف معماری خانه به خوبی ترکیب می شوند. در عین حال ، نباید فراموش کنید که فضایی که در یک اتاق خاص دارید را در نظر بگیرید. اگر فضای زیادی دارید ، ممکن است این نگران کننده نباشد ، اما اگر فضای اضافی زیادی وجود نداشته باشد ، می تواند تفاوت زیادی ایجاد کند.از این نظر ، پنجره های کشویی آلومینیومی برای کسانی که به دنبال گزینه های کم مصرف هستند بسیار مناسب است. در صورت داشتن بالکن کوچک یا فضای محدود ، می توانید از پنجره های آلومینیومی دوحالته استفاده کنید.

3. با رنگ مناسب به ظاهر مناسب دست پیدا کنید

در مورد پنجره های آلومینیومی گزینه های رنگی متنوعی وجود دارد ، بنابراین دستیابی به زیبایی مورد نظر چندان مشکلی ایجاد نمی کند. از سفید تا گردویی ، گزینه های رنگ منحصر به فرد به منحصر به فرد شدن هر پنجره آلومینیومی کمک می کند. شما به راحتی می توانید از بین رنگ های مختلف متناسب با دکوراسیون اتاق خود انتخاب کنید.همچنین می توانید از بین دسته های مختلف دسته ای که با معماری خانه شما مطابقت دارد ، انتخاب کنید.

تفاوت امنیت در پنجره آلومینیومی ترمال بریک و نرمال
4. ویژگی هایی را که امنیت خانه شما را افزایش می دهد بررسی کنید

اگرچه قاب پنجره های آلومینیومی در حال حاضر قوی و دارای ضریب دوام بالا هستند ، اما بررسی این که آیا قاب مورد نظر شما مطابق با استانداردهای تعیین شده صنعت است ، نکته مهمی است. علاوه بر این ، به دنبال ویژگی هایی مانند شیشه دوجداره یا سه جداره ، نقاط قفل متعدد و کوره هایی باشید که به امنیت خانه شما می افزاید. توجه داشته باشید که پروفیل جام بالکن نیز می تواند هم از ترمال و نرمال استفاده شود.

5. بهترین قاب پنجره های آلومینیومی را بررسی کنید

هرچه کیفیت پنجره های آلومینیومی که تصمیم به خرید دارید بالاتر باشد ، ارزش بیشتری به خانه شما می بخشد. بسیاری از اوقات ، صاحبان خانه به دلیل هزینه های ناشی از مراجعه به پنجره های با کیفیت بالا خودداری می کنند. با این حال ، باید بدانید که پنجره آلومینیومی یک سرمایه گذاری طولانی مدت است. حتی اگر قیمت کمی بیشتر از بودجه تعیین شده شما باشد ، باز هم در دراز مدت ارزش پول را ثابت می کند. در پایان ، به یاد داشته باشید که پنجره های آلومینیومی را متناسب با نیاز خود انتخاب کنید.

علاوه بر این شما باید سازندگان را ترجیح دهید که در کنار خرید کار نصب نیز انجام می دهند. این به این دلیل است که پنجره ها و درهای آلومینیومی به اتصالات خاصی نیاز دارند. انجام این کار در مقایسه با مجبور کردن یک متخصص نصب از خارج ، در هزینه شما صرفه جویی می کند.پنجره های چند منظوره و براق ، آلومینیومی به دلیل عملکرد و جذابیت زیبایی شناخته شده اند. با این حال ، انتخاب پنجره های مناسب به همان اندازه ضروری است. بنابراین ، هنگام خرید پنجره های با کیفیت برتر و با کارایی بالا برای خانه خود ، خود را با دانش مناسب مسلح کنید.

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس سریع