تفاوت پنجره آلومینیوم با پنجره upvc

تفاوت پنجره آلومینیوم و UPVC

هنگام بهبود بخشیدن به خانه ، همیشه باید مطمئن شوید که تصمیمات درستی گرفته اید و بیشترین سود را برای پول خود دریافت می کنید ، چه بودجه داشته باشید و چه نداشته باشید. تعویض پنجره های قدیمی  یکی از مهمترین تصمیماتی است که باید برای خانه خود بگیرید ، زیرا آن ها هم بر داخل و هم خارج از خانه شما تأثیر می گذارند ، بنابراین ، دانستن تفاوت پنجره آلومینیوم با UPVC می تواند به شما برای انتخاب بهتر کمک کند.

انتخاب قاب پنجره مناسب برای خانه شما کار آسانی نیست. گزینه های زیادی در دسترس است ، از مصالح پنجره ، رنگ ها و حتی خود سبک گرفته تا قیمت و غیره. این موارد قبل از ورود به انتخاب شیشه است!بنابراین باید به شما بگوییم که می توانیم انتخاب پنجره های شما را کمی ساده تر کنیم؟ در زیر ، ما به صورت مقایسه ای به پنجره های uPVC و آلومینیوم نگاه می کنیم و مزایا و معایب هر یک را به شما نشان می دهیم ، تا هنگام ارتقاء دارایی خود بتوانید تصمیم آگاهانه بگیرید.

تفاوت پنجره آلومینیوم با upvc

چه گزینه هایی برای قاب پنجره موجود است؟

وقتی نوبت به انتخاب قاب پنجره می رسد ، گزینه های بسیار زیادی وجود دارد. برخی از رایج ترین مصالح قاب پنجره عبارتند از:

  • پنجره های uPVC
  • پنجره های آلومینیومی
  • پنجره های چوبی

پنجره های چوبی اغلب بر روی خانه های سنتی تر نصب می شوند تا زیبایی ساختمان را حفظ کنند ، با این حال ، اکثر صاحبان خانه ها به دلیل مزایای سفارشی سازی و نگهداری ، از قاب های uPVC یا آلومینیومی استفاده می کنند.

پنجره های آلومینیومی چیست؟

پس از نصب پنجره های آلومینیومی ، آن ها می توانند یکی از ویژگی های خانه شما در سال های آینده باشند و آن ها را به یک انتخاب بسیار محبوب تبدیل کند. آن ها اغلب به دلیل طراحی زیبا و مدرن بسیار ظریف به نظر می رسند ، اما در واقع هیچ چیز دیگری نیستند و می توانند خانه شما را بسیار بهتر از بسیاری از مصالح دیگر حفظ کنند.

پنجره های آلومینیومی ممکن است بهترین انتخاب برای طراحی ساختمانی باشند که در آن پنجره های بزرگ یک عنصر کلیدی در ظاهر هستند. می توان از آن ها در خانه ها و حتی آسمان خراش ها برای ایجاد این ظاهر خاص استفاده کرد. نتیجه انتخاب آن ها اغلب یک تصویر پنجره خیره کننده است که ممکن است به نظر برسد که یک یا چند طرف ساختار تقریباً به طور کامل از شیشه ساخته شده است. این یکی از ویژگی های بدنه آلومینیومی است.

تفاوت آلومینیوم با Upvc ؟

در هنگام خرید پنجره آلومینیوم حتما باید به نوع آن توجه ویژه ای داشته باشید. زیرا این پنجره ها در دو نوع آلومینیوم نرمال و ترمال بریک ساخته شده اند که هر کدام از آن ها دارای ویژگی ها و البته قیمت متفاوتی هستند.

آلومینیوم ترمال بریک به سادگی قطعه ای از مواد است که در یک قاب پنجره آلومینیومی قرار می گیرد تا از دست دادن گرما به حداقل برسد. این ویژگی قاب آلومینیومی را به دو بخش داخلی و خارجی مجزا جدا می کند که با مواد رسانای کمتر مانند پلی آمید یا پلی اورتان ترکیب شده است. “شکستگی” ایجاد شده به طور موثر انتقال دما را کاهش می دهد و اطمینان می دهد که پنجره ها به کیفیت عملکرد خاصی دست می یابند. فناوری ترمال بریک یکی از ویژگی‌های مهم در پنجره‌های آلومینیومی است زیرا به تنظیم دمای خانه شما کمک می‌کند و آن را در زمستان دنج و گرم و در تابستان خنک نگه می‌دارد. در شناخت و تفاوت پنجره آلومینیوم و UPVC این ویژگی ترمال بریک بودن آلومینیوم نکته مهمی است که باید به آن دقت کنید تا بتوانید بهترین گزینه را انتخاب کنید.

پنجره uPVC چیست؟

uPVC یا پلی وینیل کلرید بدون پلاستیک ، هنگام انتخاب متریال برای قاب بندی پنجره ها به یک انتخاب محبوب در بین صاحبان خانه تبدیل شده است. آن ها دارای برچسب قیمت پایین تری نسبت به بسیاری از مصالح دیگر هستند و اغلب توصیه می شود اگر قصد نصب شیشه دوجداره را دارید. آن ها در اکثر خانه های نوساز مورد استفاده قرار می گیرند. توجه داشته باشید که بهترین یراق پنجره دوجداره را برای پنجره خود انتخاب نمایید.

تفاوت قیمت پنجره دوجداره آلومینیومی با upvc

مقایسه پنجره آلومینیومی با uPVC

اکنون ما گزینه های موجود را بررسی کرده ایم ، بیایید به طور خاص به تفاوت پنجره آلومینیومی با uPVC بپردازیم. ما در هنگام انتخاب پنجره ها به چند نکته مهم توجه می کنیم تا بتوانید تفاوت بین گزینه های مواد پنجره را مشاهده کنید. مناطقی که به آن ها خواهیم پرداخت شامل موارد زیر است:

  • قیمت
  • بهره وری حرارتی و انرژی
  • تنوع طرح و رنگ
  • حفاظت از محیط زیست
  • امنیت
  • عایق صوتی

مقایسه قیمت یو پی وی سی با آلومینیوم

صرف نظر از این که با بودجه ای سخت ، محدود یا منعطف کار می کنید ، اغلب پنجره های در دسترس وجود دارد. برای کسانی که بودجه کمتری دارند ، پنجره های uPVC ارزان تر از مدل های آلومینیومی خود هستند.پنجره های آلومینیومی معمولاً گران ترین گزینه هستند زیرا هزینه مواد اولیه بیشتر است و اغلب هزینه های تولید نیز بیشتر است.

اما همیشه این طور نیست.

هنگام انتخاب پنجره ها ، احتمالاً چندین گزینه سفارشی سازی و لوازم جانبی به شما پیشنهاد می شود. بسته به انتخاب شما ، هزینه ها بالا یا پایین می رود. به عنوان مثال ، با داشتن پنجره uPVC ممکن است در بودجه شما جایی برای ارتقاء به شیشه های کم مصرف تر باقی بماند ، یا ممکن است بتوانید گزینه رنگ برتر را انتخاب کنید.

تفاوت قیمت پنجره دوجداره آلومینیومی با upvc

قیمت پنجره دوجداره هنگام انتخاب بین پنجره های uPVC یا آلومینیومی تنها ملاک نیست. همچنین توجه به طول عمر و دوام هر ماده نیز مهم است. به طور کلی ، طول عمر پنجره های uPVC بین 20 تا 30 سال است ، در حالی که انتظار می رود پنجره های آلومینیومی 45 سال عمر کنند. اگر از این طریق به موضوع نگاه کنیم ، گاهی اوقات می توان هزینه بیشتری را برای اولین بار در هزینه مقرون به صرفه تر کرد ، به طوری که در دراز مدت هزینه کمتری صرف کنید. اگر بوجه ای برای شما مهم است پس انتخاب شما می تواند پنجره uPVC باشد. تفاوت قیمت پنجره دوجداره آلومینیومی با UPVC بستگی به نوع پروفیل دارا می باشد.

تفاوت پنجره آلومینیومی و uPVC در بهره وری حرارتی و انرژی

با افزایش قبض های انرژی هر سال ، ممکن است زمان آن فرا رسیده باشد که به این فکر کنید که چگونه می توانید آن ها را کاهش داده و در قبوض انرژی خانه خود صرفه جویی کنید.وقتی صحبت از کارآیی حرارتی و انرژی می شود ، پنجره های uPVC و پنجره های آلومینیومی به همان اندازه کارآمد هستند.

آلومینیوم حرارت را از خود عبور داده و رسانای گرما است و تبادل گرمایی در پنجره آلومینیومی انجام می گیرد. برای حل این مشکل تولید کنندگان پنجره آلومینیم ماده ای به نام ترمال بریک به فریم پنجره های خود اضافه می کنند،اضافه کردن این ماده میزان عایق بودن پنجره را افزایش داده و می تواند به حفظ انرژی کمک کند ولی این ماده باعث افزایش قیمت پنجره آلومینیوم شده و انتخاب را سخت می کند.

اما پنجره upvc از تبادل انرژی جلوگیری می کند. به طور طبیعی پنجره upvc عایق حرارت هستند. امکان ساخت پنجره از پروفیل های چند حفره ای یکی از خصوصیات ویژه پنجره های upvc می باشد. این حفره ها عایق بودن پنجره را تقویت می کنند،این حفره ها با عایق مخصوصی در پنجره upvc احاطه شده که برخلاف حالت حفره در پنجره آلومینیمی هوای بیرون به داخل انتقال پیدا نمی کند.و همچنین می تواند برای شما از نظر ساخت و قیمت مقرون به صرفه باشد.

مقایسه پنجره آلومینیومی با upvc

تفاوت پنجره آلومینیومی و uPVC در انتخاب رنگ و طرح

رنگ سفید به عنوان رنگ اصلی در پروفیل upvc به حساب می آید و روکش های لمینیت طرح دار زیباتر از رنگ کوره ای آلومینیمی می باشد. عمر، دوام و مقاومت روکش های upvc بیشتر از رنگ آلومینیمی است. و این که رنگ پروفیل پنجره upvc در اثر باران های اسیدی و در مقابل هوای مرطوب اکسیده و خورده نمی شود و تا پایان عمر ساختمان، به علت مقاومت بالا زیبایی اولیه خود را در مقابل عوامل فرسایشی حفظ می کند ولی به مرور زمان زیبایی پنجره آلومینیم از بین رفته و در اثر تغییر فصل ها رنگش ریخته می شود.پس اگر زیبایی برای شما مهم است انتخاب پنجره uPVC می تواند برای شما انتخاب مناسبی باشد.

مقایسه پنجره آلومینیومی با uPVC از نظر حفاظت از محیط زیست

در ساخت یو پی وی سی برخلاف آلومینیوم از مواد سمی و خطرناک استفاده نمی‌شود و در طول بهره برداری از آن‌ها مواد سمی به هوا و محیط اطراف متصاعد نمی‌شود. از طرفی نیز یو پس وی سی قابلیت بازیافت دارد و نخاله ساختمانی تولید نمی‌کند. اگر از طرفداران محیط زیست هستید و می‌خواهید خانه شما به محیط زیست صدمه وارد نکند از پنجره‌های ساخته شده با پروفیل یو پی وی سی (UPVC) استفاده کنید.

مقایسه پنجره آلومینیومی با uPVC از نظر امنیت

از نظر امنیت ، مهم نیست که uPVC یا آلومینیوم را انتخاب کنید ، و بیشتر در مورد این که کدام شرکت سازنده را انتخاب کنید و کدام قفل ها را روی پنجره های خود نصب کنید اهمیت دارد. هر دو آن ها از نظر امنیت با هم برابری می کنند ولی می توان به این نکته اشاره کرد که پروفیل یو پی وی سی این امکان را نیز به شما می دهد تا شما بتوانید روی پنجره خود شیشه ضد گلوله و ضد سرقت نصب کنید و امنیت پنجره خود را به حداکثر برسانید.

مقایسه قیمت یو پی وی سی با آلومینیوم

مقایسه پنجره آلومینیومی با uPVC از نظر عایق صوتی

یکی از مزایای اصلی پنجره های uPVC نسبت به آلومینیوم این است که آن ها عایق صوتی را کمی بهتر ارائه می دهند. این بدان معنا نیست که پنجره های آلومینیومی در عایق صوتی ضعیف هستند ، اما uPVC هنگام مسدود کردن سر و صدای بیرونی کمی بهتر عمل می کند.با این حال ، لازم به ذکر است که مقدار زیادی عایق صدا از خود لعاب ناشی می شود ، نه فقط از قاب. بنابراین اگر شیشه دوجداره با کیفیت بالا را انتخاب می کنید ، خانه شما باید نسبتاً آرام باشد.

چگونه می توانید با نگاه کردن به پنجره ها و درهای uPVC یا آلومینیومی تفاوت را تشخیص دهید؟

ساده ترین راه برای تشخیص تفاوت ضخامت فریم ها است. uPVC یک قاب ضخیم تر و پهن تر است که سطح شیشه را در پنجره یا درب کاهش می دهد. آلومینیوم براق تر و نازک تر به نظر می رسد و اجازه می دهد تا شیشه بیشتر و در نتیجه نور بیشتری به اتاق وارد شود.

نتیجه گیری تفاوت پنجره آلومینیومی با uPVC

در حالی که تصورات غلط زیادی در مورد پنجره های آلومینیومی وجود دارد ، اما وقتی به واقعیت ها نگاه می کنید ، پنجره های uPVC و پنجره های آلومینیومی تقریباً مشابه هستند.انتخاب واقعاً به ترجیحات شخصی بستگی دارد ، که متناسب با سبک خانه شما و بودجه شماست.در نهایت ، اگر بودجه شما محدودتر است ، پنجره های uPVC به طور کلی تنها گزینه شما خواهد بود (و اشتباه نکنید ، آنها گزینه خوبی هستند – به دلایل ذکر شده!). اما اگر بودجه شما انعطاف پذیرتر است و خانه ای مدرن تر دارید ، ممکن است پنجره های آلومینیومی ترجیح شما باشد.

نتیجه گیری تفاوت پنجره آلومینیومی و UPVC

در حالی که تصورات غلط زیادی در مورد پنجره های آلومینیومی وجود دارد ، اما وقتی به واقعیت ها نگاه می کنید، پنجره های یو پی وی سی و پنجره های آلومینیومی تقریباً مشابه هستند. انتخاب واقعاً به ترجیحات شخصی بستگی دارد، که متناسب با سبک خانه شما و بودجه شماست.

در نهایت ، اگر بودجه شما محدودتر است ، پنجره های UPVC به طور کلی تنها گزینه شما خواهد بود (و اشتباه نکنید ، آن ها گزینه خوبی هستند به دلایل ذکر شده!). اما اگر بودجه شما انعطاف پذیرتر است و خانه ای مدرن تر دارید ، ممکن است پنجره های آلومینیومی ترجیح شما باشد. جهت خرید و کسب اطلاعات بیشتر درباره قیمت پنجره آلومینیوم و یو پی وی سی می توانید با گروه صنعتی وین سازان تماس بگیرید تا آن ها شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

2 دیدگاه

    • سلام
      وقت شما بخیر
      لطف کنید برای کسب اطلاعات بیشتر از روش های ارتباطی موجود با مشاورین گروه صنعتی وین سازان در تماس باشید و به طور رایگان از مشاوره رایگان استفاده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس سریع