قیمت پنجره آلومینیومی

قیمت پنجره آلومینیومی

هنگام تعویض پنجره های قدیمی یا خرید پنجره های جدید ، موارد زیادی هستندکه می توانید از بین آن ها پنجره خود را انتخاب کنید. آلومینیوم یکی از موادی است که باید برای پنجره های خود در نظر بگیرید ، زیرا یک قاب محکم و با دوام برای سازه های مسکونی و تجاری است.درب و پنجره آلومینیومی برای ساختمان های تجاری و مسکونی به طور فزاینده ای محبوب شده است. قاب های پنجره آلومینیومی را می توان تقریباً با هر رنگ و سبک منزل هماهنگ کرد. آن ها همچنین می توانند در طیف وسیعی از تنظیمات مختلف از جمله پنجره های دوجداره ، پنجره ها/درهای کشویی ، پنجره های سایه بان ، پنجره های ثابت و درهای بالابر و کشویی ساخته شوند. قیمت پنجره آلومینیومی نسبت به مزیت ها و زیبایی که دارد مناسب می باشد .

قیمت پنجره آلومینیومی

مزایا و معایب درب و پنجره آلومینیومی چیست؟

تعویض پنجره برای بسیاری از صاحبان خانه فرایند پیچیده ای است. علاوه بر این که یکی از پرهزینه ترین پروژه های بهسازی خانه است ، مجموعه ای از سبک ها و مواد مورد استفاده برای تولید آن ها وجود دارد. شما می توانید با دانستن مزایا و معایب درب و پنجره آلومینیومی برای تعویض و نوسازی پنجره های خانه خود انتخاب درستی داشته باشید.پنجره آلومینیوم و پنجره UPVC به تدریج جایگزین پنجره های چوبی به عنوان رایج ترین سبک شده اند زیرا هر دو از نظر سنگینی و طول عمر بیشتری نسبت به پنجره های چوبی دارند .قیمت پنجره آلومینیومی به دو دسته قیمت پنجره ترمال بریک و قیمت پنجره نرمال تقسیم شده است که در این مقاله مزایا و معایب درب و پنجره آلومینیومی با سیستم نرما و ترمال  را بررسی می کنیم.

قیمت درب و پنجره آلومینیومی

مزایای پنجره آلومینیوم

سرمایه گذاری روی پنجره های آلومینیومی مزایای زیادی دارد. توجه داشته باشید که پنجره یو پی وی سی یکی از رقبای اصلی پنجره آلومینیومی می باشد . قیمت پنجره آلومینیومی از نوع پنجره آلومینیوم نرمال در مقایسه با پنجره یو پی وی سی تقریبا برابر می باشد . اما پنجره های آلومینیومی ترمال بریک نسبت به یک پجره یو پی وی سی میان قیمت کمی بالاتر می باشد اما مزیت های زیادی نسبت به یو پی وی سی دارا می باشد که در این قسمت از مقاله به برخی از نکات برجسته اصلی آن پرداخته ایم .

مقرون به صرفه بودن

مقرون به صرفه وبودن و قیمت پنجره آلومینیومی یکی از گزینه های ارزان قیمت برای پنجره های جدید است. تنها نوع دیگری که از نظر هزینه قابل رقابت است UPVC است. چوب و فایبرگلاس از نظر هزینه معمولاً بسیار بالاتر هستند.

دوام

یکی از اصلی ترین دلایلی که پنجره های چوبی به تدریج از بین می روند ، این است که ارزش طولانی مدت مشابهی ندارند. آلومینیوم با دوام است زیرا فلزی است و می تواند در برابر عناصر مقاومت کند. و طول عمر بیشتری نسبت به سایر مواد داشته باشد.

تعمیر و نگهداری

نگهداری پنجره های آلومینیومی بسیار آسان است. آن ها در رنگ ها و مدل های مختلف به فروش می رسند. اگر روی یک محصول آنودایز شده یا پخته سرمایه گذاری کنید ، دیگر مجبور نخواهید بود آن را دوباره رنگ کنید. آلومینیوم در مقایسه با چوب بدون دردسر است. آلومینیوم نیاز به رنگ آمیزی سالیانه ندارد و دچار زنگ زدگی و خوردگی نخواهد شد . نظافت آن بسیار ساده می باشد و تنها با یک دستمال نخی و کمی آب می توانید آن را تمیز کنید.

سبک

آلومینیوم سبک ترین فلزی است که می توانید پیدا کنید. همچنین می تواند سفارشی شود تا در تنظیمات خاصی قرار گیرد. همچنین ، پنجره آلومینیوم نسبت به UPVC بسیار باریک تر است و همین طراحی ظریف و باریک باعث می شود منظره ای و دید زیباتری را برای شما فراهم کند.در صورت تمایل جهت اطلاع از تقاوت های بین پنجره الومینیوم یا یو پی وی سی می توانید مقاله ” تفاوت پنجره آلومینیوم با upvc را مطالعه کنید. پنجره آلومینیومی نسبت به وزن و ظرافتی که دارد توانایی تحمل وزن زیادی دارد و دچار کج شدگی و دفرمه شد نخواهد شد.

ماندگار

از آن جا که قرار است مقدار زیادی پول برای تعویض پنجره خرج کنید ، ممکن است روی چیزی طولانی مدت سرمایه گذاری کنید. خبر خوب این است که با توجه به هزینه ی که شما برای درب و پنجره آلومینیوم می کنید در عوض می توانید ماندگاری و دوام بیشتری داشته باشید و در طولانی مدت در پول خود صرفه جویی کنید. گوشه های آن در برابر پیچ و تاب مقاوم است و به صورت مکانیکی به هم متصل می شوند تا همان شکل را برای سال ها حفظ کنند.

امنیت

قاب پنجره های آلومینیومی از استحکام بالایی برخوردار هستند و به دلیل ساختاری مقاوم و محکم ، امنیت بالایی را ارائه می دهند. آن ها به طور موثر با مکانیزم ها و لوازم جانبی متعددی برای تقویت امنیت کار می کنند. توجه داشته باشید که به مجموعه ما یعنی گروه صنعتی وین سازان به عنوان یکی از برترین شرکت های سازنده درب و پنجره آلومینیوم می توانید اعتماد کنید و بهترین قیمت پنجره آلومینیومی را از ما تهیه نمایید.

درب و پنجره آلومینیوم

معایب پنجره آلومینیوم

توجه به این نکته ضروری است که تولید پنجره های آلومینیومی در چند دهه گذشته به طرز چشمگیری بهبود یافته است.با این حال ، فناوری بسیار پیشرفت کرده است. با این وجود ، نصب پنجره های آلومینیومی جدید معایبی دارد که به نوعی برای آنها راهکاری هایی ارائه شده است . به عنوان مثال قیمت پنجره آلومینیومی با سیستم نرمال که درصد عایق بودن آن کمتر است نسبت به ترمال بریک پایین تر می باشد.

عایق بودن

بزرگترین ضربه به پنجره های آلومینیومی نحوه انتقال گرما و سرما است. در دورانی که بهره وری انرژی برای صاحبان خانه بسیار مهم است ، آلومینیوم از همه نوع پنجره ها کم رنگ ترین “سبز” از نظر جدول انرژی است. فناوری های جدید مانند تعمیرات حرارتی داخلی سعی در حل این مشکل دارند اما بعید است آلومینیوم در این زمینه به اندازه UPVC خوب باشد. اگرچه در آب و هوای معتدل و گرم نگران کننده نیست ، اما آلومینیوم قطعاً در مکان هایی با زمستان های شدید مناسب نیست. قبل از هر چیزی باید تفاوت پنجره ترمال با نرمال را مطالعه نمایید.اصولا آلومینیوم به دلیل فلز و رسانا بودن انتقال دهنده گرما و سرما می باشد .  یعنی اگر بیرون از پنجره شما هوا سرد باشد این سرما را به داخل انتقال می دهد . و گرما را هم به همین شکل عمل می کند.

راه کاری که برای این موضوع صنعت گران به آن رسیدن است سیستم جدید به نام ترمال بریک می باشد. ترمال بریک به معنای آن است که یک لایه تیغه پلی آمید بین دو قسمت پروفیل جایگذاری می شود و به نوعی اتصال دو طرف را از بین می برد و تا حدود زیادی مشکل عایق صوتی و حرارتی آن را برطرف می کند. پروفیل آلومینیوم نرمال درصد عایق صوتی و حرارتی ترمال بریک را ندارد و بیشتر در قسمت هایی استفاده می شود که نیاز به عایق حرارتی نداشته باشد و به عنوان مثال در خود ساختمان استفاده شود .

تراکم

بار دیگر به نحوه انتقال گرما و سرما در فلز مربوط می شود ، پنجره آلومینیوم بیشتر در معرض میعان هستند. آن ها همچنین در زمستان سرد هستند ، بنابراین بار دیگر بهترین گزینه برای سرمایه گذاری در جایگزینی پنجره در آب و هوای سرد نیست.

خوردگی

در حالی که آلومینیوم بسیار بادوام تلقی می شود ، هیچ نوع مصالح ساختمانی وجود ندارد که حداقل یک مشکل نداشته باشد. آن مشکل خوردگی است. هنگامی که فلز در معرض نمک در هوا یا آب قرار می گیرد ، باعث خوردگی می شود. آلومینیوم مانند هر فلز دیگری در برابر نمک مقاومت می کند. البته این مشکل هم طی این سالها بر طرف شده و رنگ امیزی که بروی پروفیل آلومینیوم انجام می شود دیگر دچار خوردگی  و زنگ زدگی نخواهد شد.

پنجره دوجداره آلومینیومی

تعمیر پنجره آلومینیومی در مقابل تعویض

اگر درب و پنجره آلومینیومی خانه شما در حال حاضر دوجداره هستند ، ممکن است بسته به میزان آسیب دیدگی ، تعمیر آن ها را در مقابل تعویض آن ها در نظر بگیرید. اگر پنجره در بیشتر موارد سالم است ، قبل از تصمیم گیری در مورد تعمیر یا تعویض ، باید وضعیت کنونی قاب درب و پنجره آلومینیومی ، شیشه و سایر قسمت های پنجره خود را به طور کلی ارزیابی کنید. اینجاست که یک پیمانکار قابل اعتماد اغلب به شما کمک می کند تا تصمیم بگیرید که بهترین گزینه کدام است.به عنوان یک قاعده کلی ، اگر تعمیر پنجره آلومینیومی شما برای تک پنجره است ، اغلب بهترین کار این است که به سادگی کل پنجره را با یک پنجره جایگزین پنجره دوجداره آلومینیومی با کیفیت بالاتر جایگزین کنید.

در حقیقت ، هنگام تعویض پنجره ها در ایران، مصرف کنندگان فقط پنجره های آلومینیومی کم مصرف را نصب می کنند ، زیرا گرما را به راحتی منتقل می کند.پنجره آلومینیومی نرمال رسانای خوبی برای گرما و سرما است به این معنی که می تواند مقدار زیادی گرما را از طریق قاب پنجره/درب از دست داده یا به دست آورید. این می تواند در نهایت عملکرد پنجره های دو جداره را تضعیف کند.به همین دلیل یک ترمال بریک باید به قاب اضافه شود. تکنولوژی ترمال بریک دارای یک نوار پلی آمید تقویت شده بین پروفیل های آلومینیومی داخل و خارج است و یک سد عایق بندی شده در قاب پنجره ایجاد می کند. این حرارت ، سرما و سر و صدا را هزار برابر کندتر از پنجره آلومینیومی نرمال هدایت می کند. لازم به ذکر است که قیمت پنجره آلومینیومی ترمال بریک بیشتر از پنجره آلومینیومی نرمال است.

پنجره آلومینیوم

ترمال بریک یا شکستگی های حرارتی در پنجره آلومینیوم

هنگام خرید پنجره های آلومینیومی ، مهم است که در مورد فرایندهای حرارتی فریم سوال کنید و برای مقایسه تعداد شکاف بین فریم ها ، به سطح مقطع قاب نگاه کنید. یک قاب با شکاف بیشتر به طور کلی کارآمدتر خواهد بودشکست های حرارتی فضاهایی بین بخش های قاب پنجره آلومینیومی هستند. قاب های آلومینیومی عمدتا توخالی در داخل هستند و محفظه هایی که قاب را تشکیل می دهند از یکدیگر جدا شده اند. هر قسمت باز که دو طرف به هم متصل نمی شوند ، یک ترمال بریک است و در این شکاف ها ، عایق ها و رزین ها وارد می شوند. این باعث می شود قاب دوام بیشتری داشته باشد و مسیرهای عبور حرارت از طریق آلومینیوم کاهش یابد.

قیمت درب و پنجره آلومینیومی چگونه محاسبه می‌شود؟

روش محاسبه قیمت پنجره آلومینیومی به این صورت است، که قیمت با توجه به نوع پروفیل مصرفی و اندازه کل آلومینیوم مصرفی برای تعداد پنجره‌های مشخص می شود که به صورت متر مربع محاسبه می‌شود.برای محاسبه دقیق متر مربع پنجره آلومینیوم، نوع بازشو و یراق آلات آن، باید نقشه دقیقی از درب و پنجره‌ها تهیه شود.که برای این کار شما به یک متخصص در حوزه درب و پنجره آلومینیوم نیاز دارید. بعضی از تولید کنندگان قیمت پروژه را بر اساس وزن پروفیل انجام می دهد و بعضی بر اساس متر طول.

قیمت درب و پنجره آلومینیومی با توجه به وزن لنگه بازشو مشخص می‌شود. به این ترتیب برای محاسبه قیمت دقیق پنجره دوجداره آلومینیومی، حتما باید ابعاد پنجره و مقدار پروفیل مصرفی توسط نرم افزار مخصوص مشخص شود. این نرم افزار، که برای طراحی درب و پنجره کاربرد دارد، حجم دقیق کار را آنالیزمی‌کند. نرم افزار با توجه به میزان پرت، که ممکن است در مقدار آلومینیوم مصرفی وجود داشته باشد، قیمت دقیق درب و پنجره‌ آلومینیومی را محاسبه می‌کند. نحوه محاسبه قیمت شیشه دوجداره نیز به صورت هر متر مربع است. یعنی قیمت روز، برای هر متر مربع از شیشه دوجداره محاسبه می‌شود.

دیگر عوامل موثر در قیمت پنجره آلومینیومی ؟؟

برندهای یراق متعددی در بازار ایران موجود است که بیشتر از کشورهای آلمان ، ترک و ایران می باشد . قیمت یراق آلات روتو و جی یو که ساخته کشور آلمان می باشند نسبت به دیگر یراق آلات گران تر می باشد ، اما کیفیت بالاتر را دارا می باشند و دچار خوردگی نخواهند شد و مواد تشکیل دهنده آلیاژ قوی تری دارا می باشد . یراق آلات وی اج اس و ورنه یراق آلات ساخت ترکیه می باشد . این دو یراق آلات بیشتر در پروژه های آلومینیومی کشور استفاده می شود و دلیل آن قیمت مناسب تر از یراق آلات آلمانی می باشد و کیفیت بسیار خوبی دارا می باشند. هیچگاه از یراق آلات متفرقه استفاده نکنید چون ممکن است در آینده نزدیک دچار مشکل شوید و باید هزینه بیشتری برای درست کردن پنجره خود بپردازید .

شاید قیمت پنجره آلومینیومی با یراق آلات روتو و جی یو و VHS و ورنه بپردازید اما هیچگاه دچار مشکل نمی شوید و سالیان سال از آن ها استفاده می نمایید. مورد بعدی که باید به آن توجه کنید شیشه در پنجره می باشد . در بازار ایران سه نوع تک جداره و دوجداره و سه جداره بیشتر استفاده می شود . تفاوت قیمت پنجره آلومینیومی با Upvc بیشتر در پروفیل می باشد و هر دو نوع پنجره نیاز به یراق و شیشه دارا می باشند. اگر در کنار خیابان پر رفت و آمد هستید و یا نزدیک مدرسه هستید سه جداره گزینه مناسبی برای شما می باشد . برای منزل های معمولی دو جداره گزینه خوبی می باشد و همچنین برای درب و پنجره های داخل ساختمان می توانید از تک جداره استفاده نمایید.

ممنون از وقتی که برای مطالعه این مقاله گذاشتید

8 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس سریع