چسب سیلیکون جی مکس

چسب سیلیکون جی مکس

شرکت چسب جی مکس، تولید کننده انواع چسب های صنعتی، عمومی و ساختمانی و سایر محصولات شیمیایی می باشد که از نظر کیفیت مطابق استانداردهای بین المللی بوده و با محصولات مشابه خارجی رقابت می کند. این مجموعه فعالیت خود را از سال ۱۳۹۲ با واردات تخصصی محصولات چسب ماستیک آغاز نمود که اکنون پس از گذشت چند سال با افتخار به تولید سبد کاملی از محصولات چسب با کیفیتی بالاتر از محصولات وارداتی مبادرت می نماید. شرکت کیمیا صنعت آویسا از همان ابتدای فعالیت خود، با تأکید بر کیفیت، محصولات خود را با نام تجاری منحصر به فرد GMAX طراحی و تولید کرده است. چسب سیلیکون جی مکس یکی از برترین محصولات این برند می باشد.

همچنین این شرکت درصدد است با افزایش استفاده از فناوری های جدید، بهره بردن از تجربه و دانش متخصصین این حوزه و به کارگیری بهترین و با کیفیت ترین مواد اولیه در سطح جهانی، نسل جدیدی از محصولات شیمیایی عمومی، صنعتی و ساختمانی به بازارهای داخلی و خارجی عرضه کند.

یکی از محصولات کاربردی که این شرکت دارد چسب سیلیکون جی مکس است که قیمت چسب جی مکس را  ما در این مقاله بررسی کرده ایم و  شما را با انواع مختلف این چسب و کاربردهای آن آشنا کنیم تا شما بتوانید هنگام خرید بهترین تصمیم را بگیرید پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

چسب سیلیکون جی مکس

چسب سیلیکون جی مکس چه نوع چسبی است؟

چسب آکواریوم یا چسب سیلیکون جی مکس گونه‌ای از چسب‌های مایع است که بیشتر به منظور درزگیری و آب‌بندی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این چسب گونه‌ای از چسب‌های شیمیایی است که به روش پلیمری و از ترکیب مواد آلی ساخته می‌شود. دو عنصر غالب در این چسب‌ها سیلیکون و اکسیژن است، که به آن مقاومت بالایی در برابر تغییرات دمایی و نفوذ رطوبت می‌بخشد. ضمن این که باعث می‌شود از نظر ساختار مولکولی نیز بافتی محکم داشته باشد.

این ویژگی‌ها باعث تقویت استحکام و ثبات این چسب‌ می‌شود و در نتیجه از آن می‌توان برای چسباندن تمامی سطوح استفاده کرد و برای استفاده ی راحت‌تر از آن ها داخل تیوب‌های فشاری به فروش می‌رسند. این چسب‌ها در برابر نفوذ آب، رطوبت، دما، صدا و … مقاوم است و به همین دلیل در گذشته بیشتر برای ساخت آکواریوم‌ از آن‌ها استفاده می‌شد. به همین جهت است که اسم این دسته از چسب‌ها را آکواریوم نیز می‌نامند. با توجه به ویژگی‌هایی که برای این چسب گفته شد، می‌توان از آن ها در موارد دیگری هم از جمله برای درزگیری شیشه‌های ساختمان، نصب پنجره دوجداره ،  کار گذاشتن سینک و روشویی، کنارۀ کاشی‌های ساختمانی و … کمک گرفت.

انواع چسب سیلیکون جی مکس

چسب های سیلیکونی جی مکس انواع مختلفی دارد که از جمله آن ها می توان به چسب سیلیکون پمادی، جی مکس 300، جی مکس 200 و جی مکس 170 اشاره کرد.

قیمت چسب سیلیکون جی مکس

کاربرد چسب سیلیکون جی مکس

دلیل معروف بودن این چسب‌ها و استفاده‌های زیادی که از این چسب‌ها می‌شود، ویژگی‌های منحصر به فرد آن است. در ادامه به برخی از مهم ترین ویژگی‌های این چسب‌ها خواهیم پرداخت:

1. مقاومت بالا در برابر دما و تغییرات دمایی

از ویژگی‌های مهم چسب سیلیکون جی مکس می‌توان به مقاومت بالای آن در برابر تغییرات دمایی اشاره کرد. ویژگی ممتازی که استفاده از این نوع چسب‌ را در صنعت بیشتر می‌کند. بهترین دما برای استفاده از این چسب‌ها بین مثبت پنج تا مثبت چهل درجه سانتی گراد است. اما از این چسب‌ می‌توانید در دمای منفی هفتاد و پنج درجه سانتی گراد تا دمای مثبت دویست درجۀ سانتی گراد نیز استفاده کنید. مقاومت این چسب‌ها در برابر تغییرات دمایی باعث افزایش کارایی این چسب‌ها در مصارف صنعتی شده است.

2. حالت کشسانی چسب سیلیکون جی مکس

بافت این نوع از چسب‌های صنعتی حالتی ژله‌ مانند دارد که به آن قدرت کشسانی و حالت کششی ویژه‌ای می‌بخشد. برای آسان‌سازی طریقه ی استفاده، این چسب‌ها را اغلب در لوله‌ های تفنگی یا فشاری به فروش می‌رسانند. به طوری که در هنگام استفاده می‌توان با کمی فشار چسب را از لولۀ تزریق به سطوح مورد نظر تزریق کرد. حالت کشسانی چسب نیز به این روند کمک می‌کند.

3. مقاومت بالا در برابر رطوبت و نفوذ آب

یکی دیگر از ویژگی‌های مهم چسب سلیکون جی مکس یا همان چسب آکواریوم، مقاومت بالای آن در برابر نفوذ آب و رطوبت است. به همین دلیل است که از این چسب‌ در ساخت سیلیکون نیز استفاده می‌شود. با این حال مهم‌ترین استفاده ‌های صنعتی این چسب‌ها شامل درزگیری و آب‌بندی می‌شود. برای مثال جهت درزگیری شیشه‌ های ساختمان می‌توانید از این چسب‌ ها استفاده کنید. همچنین برای کار گذاشتن روشویی‌، دسشوره، سینک ظرفشویی، کاشی‌کاری حمام و دستشویی و … نیز از این چسب‌ صنعتی استفاده می‌شود.

4. عایق حرارتی

چسب سیلیکون جی مکس در برابر انتقال حرارت نیز مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهد. به عبارتی دیگر به خاطر استفاده از اکسیژن و سیلیکون، از این نوع چسب‌ می‌توان به عنوان عایق حرارتی نیز استفاده کرد. برای نمونه دوباره می‌توان درزگیری پنجره‌های ساختمانی را مثال زد.

اگر در فصل‌های سرد سال می‌خواهید جلوی هدررفت گرما را بگیرید، یا اگر احساس می‌کنید از درزهای پنجره باد سرد به داخل ساختمان می‌آید، می‌توانید از این چسب‌ ها جهت درزگیری استفاده کنید. این ویژگی عایق حرارتی بودن، در مصارف صنعتی نیز کاربردهای بسیاری دارد. گونه‌ای از این چسب ‌ها که با نام چسب نسوز شناخته می‌شود، در برابر آتش نیز مقاوم است و به عنوان مانع آتش مورد استفاده قرار می‌گیرد. یکی از مهمترین مزایا پنجره upvc عایق بودن آن است که چسب جی مکس سیلیکون به خوبی این کار را انجام خواهد داد.

5. خنثی بودن شیمیایی چسب سیلیکون جی مکس

سیلیکون تقریباً از نظر شیمیایی ترکیبی خنثی به حساب می‌آید. در نتیجه از آن بدون نگرانی می‌توان در فرایندهای صنعتی استفاده کرد. با توجه به این که سیلیکون در برابر گرما نیز عایق است و جلوی نفوذ رطوبت را نیز می‌گیرد، چسبی ایده ‌آل برای آب‌بندی و درزگیری دستگاه‌ های صنعتی به شمار می‌رود.

6. نارسانایی الکتریکی

چسب سیلیکون جی مکس علاوه بر این که در برابر انتقال گرما به عنوان یک عایق خوب شناخته می‌شود، در برابر جریان الکتریکی نیز یک عایق الکتریکی مناسب است. سیلیکون ماده ‌ای نارسانا است و در برابر جریان‌ های بالای الکتریکی نیز دچار شکست مولکولی نخواهد شد. از این ویژگی در طراحی فرایندهای صنعتی و ساخت دستگاه‌ های صنعتی استفاده می‌شود.

چسب جی مکس سیلیکون

نحوه استفاده از چسب سیلیکون جی مکس

طراحی این چسب‌ها همانند چسب ماستیک جی مکس به صورتی است که استفاده از آن‌ها را ساده‌تر می‌کند. اگر قصد دارید از این چسب‌ها به منظور درزگیری یا چسباندن سطوح به یکدیگر استفاده کنید، لازم است طبق یک روال استانداردی پیش بروید تا بهترین نتیجه حاصل شود. این روال به شرح زیر است:

1. پیش از این که به سراغ تزریق چسب بروید، لازم است سطوح مورد نظر را به خوبی تمیز کنید. در موارد درزگیری نیز باید شیشه را به خوبی تمیز کرده و از هرگونه گرد و غباری پاک کرد.

2. چسب‌ سیلیکون جی مکس در داخل لوله‌های تفنگی به فروش می‌رسد. این لوله‌ های تفنگی کار تزریق چسب را ساده‌تر می‌کند. لازم است در این مرحله چسب را به کمک کارتریج یا ابزار مخصوص به داخل لوله تفنگی شارژ کنید و مقدمات کار را آماده نمایید.

3. حال نوک لولۀ تفنگی را به سطح مورد نظر نزدیک کرده، به آرامی چسب را روی سطح تزریق کنید. سعی داشته باشید که تزریق چسب سیلیکون جی مکس روی یک خط صاف صورت گیرد.

4. پس از تزریق، برای این که ظاهر شیشه نیز تمیز باشد، پس از تزریق چسب سیلیکون جی مکس باید آن را به کمک کاتر یا سایر ابزار صاف کنید.

5. اگر قصد دارید از این چسب‌ها برای موارد دیگری استفاده کنید، از قبل دربارۀ چگونگی تزریق و استفادۀ آن تحقیق کنید و سپس اقدام به استفاده کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس سریع