نمای لامل چیست

انتخاب بهترین نما برای ساختمان شما کار آسانی نیست، زیرا موارد زیادی باید در نظر گرفته شود. شما باید به هزینه ها، مقاومت، نگهداری، دوام و همچنین زیبایی شناسی فکر کنید. ضلع بیرونی ساختمان شما می تواند معرف برند شما به مشتریان باشد بنابراین نما نقش مهمی را در ساختمان ایفا می کند. اینجاست که نمای لامل یا همان کرتین وال با ظاهر مدرن و ظرافت آن مورد توجه قرار می گیرد که قطعاً می تواند سبک یک ساختمان را تغییر دهد.ما در این مقاله قصد داریم شما را با نمای لامل چیست و مزایای آن آشنا کنیم تا شما بتوانید بهترین تصمیم را برای ساختمان خود بگیرید پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

نمای لامل چیست

نمای لامل چیست ؟

قبل از هر چیز برای درک بهتر باید تعریفی از نمای لامل را بررسی کنیم تا بتوانم به شناخت دقیق تری از این نما برسیم. لامل در واقع سازه فولادی یا آلومینیومی است که برای نگهداری شیشه های بیرونی در نمای کرتین وال به کار می رود. قیمت کرتین وال در واقعا تاثیر گذار بر قیمت نمای لامل می باشد.

اگر نمی دانید که نمای کرتین وال چیست ، باید بگوییم : نمای کرتین وال، نمایی شیشه ای است که در آن از سازه های فولادی یا آلومینیومی (لامل) و شیشه استفاده می شود. این نما علاوه بر حفظ زیبایی سازه، در برابر عوامل طبیعی و تنش ها و اغتشاش های مختلف مقاومت بالایی دارد.

نمای لامل می تواند در بیشترین حالت تا ارتفاع ۴ متر اجرا شود. عرض این نمای فلزی بین ۳۴ میلی متر تا ۵۰ میلی متر متغیر است و معمولا توسط مشتری و به دلخواه آن تعیین می شود.به لامل افقی در اصطلاح ترنسم Transom و لامل عمودی مولیون Mullion می گویند.این سازه فولادی، بیشتر در قسمت خارجی ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد و می توانند به دو صورت عمودی و افقی، در نمای کرتین وال مورد استفاده قرار بگیرند.

در اجرای نمای کرتین وال ، به طور معمول سایز لامل های عمودی را نسبت به لامل افقی بزرگتر می گیرند. به عبارتی لامل های عمودی در اکثر مواقع به صورت یکسره اجرا می شوند و لامل های افقی ؛ برش خورده و در میان سازه عمودی قرار می گیرند.

این به این خاطر است که لامل های عمودی مانند ستون های سازه کرتین وال می باشند و بیشتر بار سازه بر روی لامل های عمودی می باشد و بهتر است یکپارچه تر باشند.

مزایای نمای لامل چیست ؟

همان طور که گفتیم نمای لامل یا کرتین وال یک انتخاب محبوب برای ساخت و ساز در دنیای مدرن هستند و می توان آن ها را در همه چیز از ساختمان های تجاری گرفته تا مسکونی پیدا کرد. نمای لامل با قاب فولادی را می توان برای مقاصد تجاری و مسکونی و بسیاری از جنبه های دیگر ساخت و ساز استفاده کرد.

برخی از رایج ترین مزایای نمای لامل عبارتند از:

1. نمای لامل چشم انداز ساختمان را افزایش دهید

نمای لامل یک شیشه شفاف است، به این معنی که نور را از خود عبور می دهد اما مانعی برای اشیاء یا افراد در دو طرف آن ایجاد می کند. مانند یک دیوار محکم جلوی دید شما را نمی گیرد، و دیدن مناطق با نور خوب در بیرون یا خارج از حیاط یا فضای باز دیگر در ساختمانتان را برای شما آسان تر می کند.
شما همچنین می توانید آن چه را که در داخل ساختمان خود می گذرد همیشه ببینید زیرا نمای لامل شفاف است. این به شما امکان می‌دهد بدانید که در داخل سازه شما چه اتفاقی می‌افتد از یک نقطه دید بیرونی در حالی که همچنان اجازه می‌دهد نور طبیعی وارد شود و آن را روشن کند.

نمای لامل

2. نمای لامل احساس باز بودن ایجاد کنید

نمای لامل به ایجاد یک محیط باز در محوطه ساختمان کمک می کند. آن ها جریان هوا و نور خورشید را محدود نمی کنند، بنابراین فضای داخلی را تهویه و تازه نگه می دارند. نمای لامل بر اساس موضوع دفتر کار شما طراحی شده اند و نور را به گونه ای منعکس می کنند که فضای داخلی را در تمام طول روز روشن نگه می دارد و حس باز بودن را در محیط کار ایجاد می کند و در نتیجه بهره وری را در بین کارکنان افزایش می دهد.

3. ارائه بهره وری انرژی با نمای لامل

شیشه دوجداره در نمای لامل از انتقال حرارت در تابستان و زمستان بسیار عالی عمل می کند. این نما می تواند با کاهش نیاز به تهویه مطبوع و گرمایش در هزینه های گرمایش و سرمایش صرفه جویی کند و تا 35٪ هزینه های انرژی شما را کاهش دهد. این نما با شیشه دوجداره به ویژه در آب و هوای با شرایط آب و هوایی شدید بسیار کاربردی است. شیشه مورد استفاده در نمای لامل با کاهش گرما در تابستان و کمک به جلوگیری از اتلاف گرما در زمستان با انعکاس نور خورشید به دور از ساختمان، در ماه های گرم تر باعث صرفه جویی در انرژی می شود. قیمت نمای لامل بسیار بالاتر از قیمت تراس شیشه ای می باشد

4. با نمای لامل عایق صوتی خوب ارائه دهید

نمای لامل عایق صوتی بسیار خوبی را ارائه می‌کند و آن را به گزینه‌ای ایده‌آل برای املاک نزدیک فرودگاه‌ها، بزرگراه‌ها یا سایر مناطقی که سر و صدا در آن ها مشکل ساز است تبدیل می‌کند.کاهش نویز با کاهش صدای منتقل شده از طریق خود شیشه و جلوگیری از ورود صدای هوا به داخل ساختمان از طریق پنجره های باز انجام می شود. نمای لامل با شیشه دوجداره می تواند تا 50 دسی بل عایق صدا باشد.

نمای لامل چیست و چه کاربردی دارد

5. نمای لامل نیاز به تعمیر و نگهداری زیاد ندارد

نمای لامل یک انتخاب شیک برای مشاغل و صاحبان خانه است. چندین مزیت دارد که در متریال های دیگر در دسترس نیست. نمای لامل نیاز به نگهداری کمی دارند و در هزینه و زمان صرفه جویی می کنند.آن ها همچنین نیازی به رنگ آمیزی ندارند، که می تواند هزینه های لازم برای رنگ آمیزی مجدد ساختمان را هر چند سال یکبار کاهش دهد. در مقایسه با مصالح بیرونی سنتی، نمای لامل سبک تر و حمل و نقل آسان تر هستند.

آن ها همچنین امنیت بیشتری دارند و ساختمان شما را بزرگ تر از آن چه که هست نشان می دهند بنابراین اگر می خواهید توجه رهگذران را به خود جلب کنید و کسب و کار یا خانه خود را به رخ بکشید، نمای لامل می تواند یک گزینه ایده آل باشد. با استفاده از پنجره پارالل به سادگی عمل تهویه محیط خود را انجام دهید.

6. تنظیم دما با نمای لامل

یکی از مزایای قابل توجه نمای لامل تنظیم دما و کاهش هزینه های انرژی است. در طول زمستان، نور خورشید که از شیشه عبور می کند، فضا را گرم می کند و به جلوگیری از سرد شدن یا گرم شدن بیش از حد دما کمک می کند.در طول تابستان، با اجازه دادن به گردش هوا، به خنک نگه داشتن ساختمان کمک می کند. همچنین به نور طبیعی اجازه می دهد تا افراد مجبور نباشند در طول روز از روشنایی الکتریکی زیادی استفاده کنند.

7. کارایی هزینه با نمای لامل

از آن جایی که نمای لامل همه کاره هستند و به راحتی قابل تغییر هستند، نسبت به مصالح سنتی مقرون به صرفه تر هستند. شما می توانید آن ها را به هر شکلی سفارشی کنید، مانند اضافه کردن پانل های حریم خصوصی، سایه ها و غیره.این به شما کمک می کند تا در طول زمان در هزینه های تعمیر و نگهداری صرفه جویی کنید زیرا نیازی به تعمیر یا تعویض بخش های قابل توجهی از ساختار خانه یا کسب و کار خود ندارید.

8. نمای لامل پانل های شیشه ای بزرگ را در خود جای می دهد

نمای لامل روشی مبتکرانه برای ایجاد حس گسترده تر و بازتر اتاق است. وقتی فضای داخلی خود را با این دیوارهای شیشه ای قاب می‌کنید، میزان نور طبیعی را که می‌تواند وارد اتاق شود افزایش می‌دهید و اجازه می‌دهید از طریق شیشه دیدی داشته باشید که فضای شما را بزرگ‌تر و جذاب‌تر می‌کند.
نمای لامل همچنین مستحکم هستند، بنابراین می توانند قطعات بزرگ شیشه را بدون خطر شکستن در خود جای دهند. آن ها در ساختمان های تجاری بسیار موثر هستند زیرا ایمنی ساختار ساختمان را تضمین می کنند و در عین حال امکان دید از بیرون به داخل را نیز دارند.

قیمت نمای لامل

9. بسیار امن و ایمن
با نمای لامل، می توانید مطمئن باشید که در یک محیط امن زندگی می کنید زیرا می توانید آن چه را که در خارج از خانه یا محل کار شما اتفاق می افتد، ببینید. شما همچنین احساس امنیت خواهید کرد زیرا یک نگهبان دارید که همیشه مراقب شماست.همچنین، این به جلوگیری از نفوذ سارقان به خانه شما کمک می‌کند، زیرا آن ها نمی‌توانند بدون توجه نگهبان یا شخص دیگری از شیشه عبور کنند. البته فقط برای استفاده از یک طبقه دارید می توانید از بالکن شیشه ای استفاده نمایید.
10. تطبیق پذیری
نمای لامل از پرکاربردترین مصالح ساختمانی موجود هستند. آن ها می توانند برای طیف گسترده ای از اهداف، از مسکونی تا تجاری، از ساده تا پیچیده و کوچک تا بزرگ استفاده شوند.
11. مقاومت در برابر ضربه
نمای لامل محکم و مقاوم در برابر ضربه هستند. آن ها از چندین لایه شیشه تشکیل شده اند و با یک پوشش پلیمری روی هر لایه (یا پانل ساندویچ دو لایه) لمینت می شوند. این باعث می شود که آنها بسیار بادوام باشند و بتوانند حتی در شرایط آب و هوایی شدید مانند طوفان ها بدون هیچ گونه آسیبی مقاومت کنند!

12. مواد با کیفیت بالا

هنگامی که نمای لامل را انتخاب می کنید، مواد باکیفیت به دست خواهید آورد. بسیاری از شرکت‌ها طرح‌های سفارشی را ارائه می‌کنند که تقریباً برای هر برنامه‌ای مناسب است. حتی می توانید رنگ های مختلف را متناسب با دکوراسیون ساختمان یا خانه و محل کار خود انتخاب کنید. از جام بالکن به جای نمای لامل می توانید از استفاده نمایید.

انواع لامل‌ها در نمای کرتین وال

لامل‌ها نیز با توجه به طراحی نما و کاربردی که دارند، دارا انواع مختلفی هستند. لامل‌ها دارای جنس های مختلفی همچون لامل‌های آلومینیومی، فولادی و چوبی هستند که بهترین نوع آن‌ها نمای لامل الومینیومی است. در اکثر پروژه‌های نمای لامل داخل کشورمان، مشاهده می‌کنیم که از لامل‌های آلومینیومی استفاده شده است.
امروزه بدلیل این که نمونه‌های فولادی و چوبی مشکل خوردگی و وزن بالا دارند از لامل‌های آلومینیوم استفاده میکنیم. به این دلیل لامل‌های آهنی خیلی زود از صنعت ساختمانی حذف شدند.

نمونه آلومینیومی لامل‌ها و آلیاژهای مشابه آن، به دلیل دارا بودن خواصی نظیر سبکی، استحکام بالا و توانایی تثبیت و درزگیری بالا بیشتر مورد توجه قرار دارند. معماران و مهندسان ساختمانی بدلیل مزایای لامل آلمینیومی بیشتر از این جنس برای پروژه های نمای لامل استفاده می کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس سریع