تاریخچه پنجره دوجداره

تاریخچه پنجره دوجداره

پنجره های ساختمان یکی از شاخص های مهم بهروری انرژی هستند از دهه های گذشته تاکنون تحقیقات گسترده ای در مورد پنجره ها انجام شده است. یکی از این تحقیقات استفاده از شیشه دوجداره برای پنجره های خانه است. شیشه های دوجداره می توانند به کاهش اتلاف گرما، کاهش تجمع رطوبت و افزایش ارزش خانه شما کمک کنند. علاوه بر این، می توانند جذابیت خانه شما را نیز افزایش دهند. ما در این مقاله قصد داریم شما را با تاریخچه پنجره دوجداره آشنا کنیم تا شما با این پنجره های محبوب و پرطرفدار بیشتر آشنا شوید پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

تاریخچه پنجره دوجداره

تاریخچه پنجره دوجداره از کجا و چه زمانی شروع شد؟

بر خلاف تصور رایج، شیشه دوجداره در ایالات متحده اختراع نشد، بلکه در واقع در بریتانیا، در دوران ویکتوریا تایمز، اختراع شد. اگرچه مسلماً، یک مخترع آمریکایی نیاز داشت تا روش‌های ویکتوریایی را به پدیده‌ای که امروزه به عنوان شیشه دوجداره می‌شناسیم، توسعه دهد اما در واقع همه چیز از بریتانیا شروع شد.

اسکاتلند، 1800

زمستان‌های سخت اسکاتلندی منجر به خانه‌های بسیار سرد می‌شد و از آن جایی که اتاق‌های بیشتری برای گرم کردن وجود داشت، هر چه خانه بزرگ‌تر بود، دمای داخل خانه سردتر می‌شد. از این رو نیاز به راه حلی وجود داشت و اسکاتلندی ها مفهوم شیشه دوجداره را توسعه دادند.

دهه 1930 آمریکا

در دهه 1930 یک مخترع آمریکایی به نام Haven، این فناوری را پیش برد و “Thermopane” را اختراع کرد. Thermopane در دهه های 1940 و 1950 محبوبیت بیشتری پیدا کرد و به مظهر پیچیدگی و تجمل برای دوره ای از رونق اقتصادی در ایالات متحده تبدیل شد.

انگلستان 1960

هزاران خانه جدید در دهه 1960 شروع به توسعه کردند، این ها شامل بلوک های برج و سایر ساختمان های با عایق بندی ضعیف بود که مردم بریتانیا برای گرم کردن آن ها تلاش می کردند. پنجره‌های تک جداره به جلوگیری از وزش باد کمک می‌کردند، اما باعث ایجاد بسیاری از مشکلات دیگر مانند کپک زدن و تراکم شد. در حال حاظر پنجره انگلیسی یکی از پر طرفدار ترین ها در سطح کشور می باشد

پنجره دوجداره

مسائل مربوط به قالب و تراکم

پیامدهای سلامتی که کپک ایجاد می کند می تواند بسیار شدید باشد. قرار گرفتن در معرض کپک برای مدت طولانی نه تنها باعث ایجاد مشکلاتی مانند آسم، آلرژی، سوزش چشم، بینی و گلو، مشکلات سینوسی، مشکلات تنفسی می‌شود، بلکه باعث عفونت‌های تنفسی جدی‌تر از جمله برونشیت می‌شود.
تراکم، در صورت عدم رسیدگی می تواند منجر به چکیدن، رطوبت و همچنین شکستگی گچ شود.

1965

در سال 1965 همه چیز شروع به تغییر کرد. دولت بریتانیا تصمیم گرفت که تصحیح خانه ها را در آینده آغاز کند و قوانینی را برای محافظت از مردم ساکن در آن ها وضع کند. قوانین جدید وضع شد و توسط مقررات ملی ساختمان حمایت شد. تشویق سازندگان به سرمایه گذاری در فناوری صرفه جویی در انرژی  که یکی از مزیت پنجره upvc می باشد و مصالح یکی از قوانینی بود که برای کمک به کاهش هزینه ها معرفی شد.

تاریخچه شیشه پنجره دوجداره

دهه 1970

اگرچه خانه‌ها در ایالات متحده از دهه 1940 از مزایای شیشه‌های دوجداره بهره می‌بردند، اما تا دهه 70 بود که بریتانیا شروع به غلبه بر شوق شیشه‌ های دوجداره و استفاده از آن ها کرد. در حالی که هزینه های بالای قبلی و نبود انگیزه به دلیل قوانین ساختمانی آرام بسیاری را به تعویق انداخته بود، ورود مصالح ارزان تر باعث افزایش محبوبیت شد. همراه با نیاز بریتانیا به بازنگری در عرضه نفت خود در طول “بحران انرژی” و وابستگی آن ها به تامین کنندگان خارجی، آن ها به زودی مایل شدند که یک رونق شیشه دوجداره را آغاز کنند و هرگز به گذشته نگاه نکردند.

دهه 1980

شیشه‌های دوجداره واقعاً در دهه 1980 شروع به کار کردند و خانه‌ها در بریتانیا به دلیل واحدهای مهر و موم شده و هوابند هم برای پنجره‌ها و هم درها، از بهره‌وری حرارتی بهبود یافته بهره‌مند شدند.

دهه 1990

در دهه 1990، شیشه های دو جداره در خانه ها از 16 درصد در دهه 1970 به بیش از 60 درصد افزایش یافت. 6 خانه از هر 10 خانه اکنون نه تنها گرمتر، بلکه به لطف نصب واحدهای دو جداره ایمن تر بودند.

تاریخچه پنجره دوجداره upvc

مزایای شیشه دوجداره

پیشرفت در روش‌های تولید شیشه‌ های دوجداره از ابتدای چرخه عمر آن‌ ها، سودمندی آن ها را افزایش داده است. مزایای شیشه دوجداره فقط گرما را پوشش نمی دهد، بلکه جنبه های بسیار مفید دیگری را نیز شامل می شود.

خونه گرمتر

پنجره های دو جداره را در ملک خود نصب کنید و از خانه گرم تری بهره مند شوید. شما اثرات سرما و نقاط سرد کمتری را احساس خواهید کرد و اتاق های راحت تری برای استراحت خواهید داشت.

تراکم کمتر

شیشه‌ های دوجداره مدرن همچنین دارای منافذ و سیستم‌های زهکشی هستند که به رطوبت اجازه خروج می‌دهند تا مشکلی از تراکم بر روی پنجره‌هایتان ایجاد نشود.
بهره وری انرژی بهبود یافته است

شیشه های دوجداره با ایجاد یک لایه عایق اضافی، اتلاف گرما را از طریق پنجره های شما کاهش می دهد. بنابراین با نصب شیشه های دو جداره، خانه خود را در مصرف انرژی موثر تر می کنید و ممکن است هزینه های گرمایشی خود را نیز کاهش دهید.

خونه ای ساکت تر

همه ما این روزها زندگی پرمشغله ای داریم. و در نتیجه آرامش و سکوت در اولویت است. بنابراین پنجره های دوجداره نصب کنید تا خانه شما را در برابر نویزهای خارجی محافظت کند و خواب شبانه شما را بهبود بخشد.

امنیت بهبود یافته است

شیشه دوجداره با ایجاد امنیت بیشتر نیز آرامش شما را افزایش می دهد. در صورت تمایل، یک لایه محافظ اضافی در خانه خود خواهید داشت، از قاب های مقاوم گرفته تا شیشه های محکم و قفل های اضافی.

شیشه دوجداره سفارشی

در پنجره سازان، ما پنجره‌های شما را سفارشی می‌سازیم، بنابراین می‌توانید از دریافت پنجره‌هایی مطمئن باشید که ظاهر خانه شما را بهبود می‌بخشد و نیازهای خاص شما را برآورده می‌کند. شما با هر سبک و سلیقه ای می توانید پنجره سفارشی خود را سفارش دهید پس با کارشناسان ما در پنجره سازان تماس بگیرید تا آن ها شما را در این حوزه راهنمایی کنند.

یک خانه شیک

اگر اخیراً شیشه های دوجداره را برای پنجره های خود در نظر نگرفته اید، از پیشرفت آن ها در سال های اخیر شگفت زده خواهید شد. شیشه دوجداره را انتخاب کنید و طیف وسیعی از سبک‌ها، پرداخت‌ها و رنگ‌ها را خواهید داشت که مکمل خانه شماست.

تاریخچه پنجره یو پی وی سی

امروز

با توجه به این مزایا، شیشه‌های دوجداره از همتای تک جداره خود پیشی گرفته و در خانه‌های بیشتری یافت می‌شود.علاوه بر مزایای فوق، تکنیک‌های تولید و ساخت دائماً در حال پیشرفت و فرآیندهایی هستند که می‌توانند الزامات و جنبه‌های طراحی فردی را در نظر بگیرند. دیگر صاحبان خانه‌ها مجبور به انتخاب پنجره های سفید و تک رنگ دوجداره یو پی وی سی نیستند ما در پنجره سازان می توانیم طیف های مختلفی از طرح و رنگ را به شما ارائه دهیم تا شما پنجره خود را مطابق با سبک و دکوراسیون داخلی خود سفارش دهید.

پنجره upvc

آینده

طراحی و ساخت دلسوزانه، صاحب خانه را قادر می سازد تا ظاهر و احساس خانه خود را تکرار کند، چه طراحی سنتی، تاریخی یا معاصر باشد فرقی نمی کند. با توجه به نیاز به طرح‌های بهتر و استانداردهای عملکردی که به طور مداوم بهبود می‌یابد، محبوبیت شیشه‌های دوجداره برای مدتی به نظر نمی‌رسد که کاهش یابد حال که با تاریخچه پنجره دوجداره و مزایای آن آشنا شدید می توانید با خیالی آسوده پنجره دوجداره خود را سفارش دهید و تا سالیان سال از آن ها بهره مند شوید. در ایران ما در حال تولید پنجره‌ سه جداره هستیم، بنابراین چه کسی می‌داند که آینده چه چیزی را در انتظار خود خواهد داشت.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس سریع