انواع کتیبه پنجره دوجداره

انواع کتیبه پنجره دوجداره

در پنجره های یو پی وی سی انواع کتیبه پنجره دوجداره را می توان ایجاد و اجرا کرد. هدف از استفاه از کتیبه در این نوع پنجره ها، تقسیم کردن اجزای بازشو های پنجره به بخش های کوچک تر است. به نحوی که ابعاد شیشه و بازشو یو پی وی سی را به کمک کتیبه کوچک می کنند. توجه داشته باشید که کتیبه در قیمت پنجره دوجداره یو پی وی سی نقش مهمی دارا می باشد.

با استفاده از کتیبه در پنجره های دوجداره که به وسیله پروفیل مولیون به صورت ثابت یا میانی ایجاد می شود عمر پنجره افزایش می یابد. همچنین استفاده از پنجره یو پی وی سی و بازشوهای آن ساده تر می گردد. ضمنا استانداردهای شهرداری و سازمان آتش نشانی نیز در این نوع پنجره ها بهتر رعایت می شوند. ما در این مقاله قصد داریم شما را انواع کتیبه پنجره دوجداره و همچنین اصطلاح آن آشنا کنیم تا شما عزیزان بتوانید هنگام خرید پنجره دوجداره یو پی وی سی بهترین انتخاب را برای خانه خود داشته باشید پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

انواع کتیبه پنجره دوجداره

کتیبه پنجره دوجداره چیست ؟

بهتر است قبل از هر چیزی با مفهوم و اصطلاح کتیبه به خوبی آشنا شویم تا بتوانیم درک درستی از آن داشته باشیم. کتیبه پنجره دوجداره اصطلاحا به بخشی از درب یا پنجره گفته می شود که در قسمت بالا یا پایین تعبیه می شود و به طور معمول ثابت می باشد. در کتیبه همچنین می توان بازشو در نظر گرفت. ابعاد کتیبه با توجه به سفارش مشتری قابل تغییر می باشد. اما حداقل ارتفاع کتیبه باید 25 سانتی متر باشد، به این دلیل که هم آن قسمت از لحاظ ظاهری بسیار کوچک دیده می شود و هم این که به نصاب اجازه نمی دهد که از ابزار خود استفاده کند.

کتیبه در پنجره های مورد استفاده در ایران از قدیم تا کنون بسیار استفاده شده است. کتیبه را می توان هم در پنجره های لولایی و هم در پنجره کشویی استفاده نمود. توجه داشته باشید که کمی هم قیمت پنجره کشویی را افزایش می دهد.

انواع کتیبه پنجره دوجداره یو پی وی سی

انواع کتیبه پنجره دوجداره

  • برخی از انواع درب و پنجره های دوجداره کتیبه دار رایج عبارتند از:
  • پنجره دو جداره یو پی وی سی با کتیبه 40 سانت2 لنگه (کتیبه 40 سانت سراسری)
  • پنجره دو جداره یو پی وی سی با کتیبه 30 سانت بالای بازشو (کتیبه 40 سانت پایین)
  • درب دوجداره یو پی وی سی با شیشه دو جداره مشجر (یراق بالکنی)
  • پنجره دوجداره یو پی وی سی با سه لنگه وسط بازشو (بالای بازشو کتیبه 30 سانت)
  • درب یو پی وسی با یراق بالکنی (کتیبه 50 سانت بدون پنل یا ورق)
  • درب دوجداره یو پی وی سی دولنگه با کتیبه 50 سانت (با پنل یا ورق)
انواع کتیبه پنجره upvc

پنجره دوجداره کتیبه دار دو حالته

پنجره دوجداره لولایی دو حالته یکی از انواع پنجره یو پی وی سی با کاربردهای بسیار است. انواع دو حالته این پنجره ها عایق بندی بهتری نسبت به مدل های تک حالته دارند. نوع بازشو در پنجره دوجداره دوحالته مدل کتیبه دار، روی دو محور عمودی و افقی به کمک یک دستگیره می باشد.این سبک پنجره ها اغلب در داخل ساختمان ها و در اماکنی که نیاز به تبادل هوا وجود دارد مانند آشپزخانه ها به کار می رود.

مزایا

  • امنیت بالا به دلیل نوع یراق آلات پنجره یو پی وی سی  به کار رفته در ساخت
  • استفاده از یراق آلات زیر محور سش یا بازشو مخفی و پنهان و زیبایی بیشتر
  • امکان رگلاژ آسان
  • امنیت عالی در هنگام باز و بسته کردن برای کودکان
انواع کتیبه پنجره دوجداره ترمال بریک

موارد کاربرد انواع کتیبه پنجره دوجداره

موارد استفاده از انواع کتیبه در درب و پنجره دوجداره بسیار بوده و ما در این جا به اختصار بیان می کنیم:

1. بدلیل ارتفاع زیاد درب یا پنجره

یراق آلات مورد استفاده در درب و پنجره یو پی وی سی و پنجره آلومینیوم دارای محدودیت هایی در ارتفاع است که باید رعایت شود. رعایت این محدودیت ها موجب افزایش طول عمر بازشوی پنجره خواهد شد. در صورتی که ارتفاع درب و پنجره مورد استفاده از ابعاد استاندارد آن خارج شود باید در قسمت بالای آن کتیبه تعبیه شود و یا ارتفاع پنجره را کوتاه تر نمود.

2. زیبایی پنجره

در برخی موارد طراح نما برای مطابقت طرح پنجره با نما از ایجاد کتیبه در پنجره استفاده می کند. به طور مثال تلفیق خطوط افقی نما با خطوط افقی ایجاد شده در کتیبه پنجره دوجداره

3. قوانین شهرداری

طبق قوانین و ضوابط شهرداری در مورد پنجره دوجداره و مبحث 4 و مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان در برخی از پنجره های مشرف باید از کتیبه در قسمت بازشو استفاده کرد و بازشوی پنجره از کف باید فاصله داشته باشد.

4. بعنوان نرده ساختمان

در صورتی که قصد استفاده از نرده برای پنجره را ندارید می توانید از کتیبه پایین در قسمت بازشو استفاده کنید. در نتیجه بازشو از ارتفاعی بالاتر باز می شود و امنیتی را که نرده ایجاد می کرد برای شما فراهم می کند.

5. جلوگیری از گیر کردن پرده در منازل

برخی از درب و پنجره ها تا سقف در نظر گرفته می شود و موجب خواهد شد که نتوانیم میل پرده را نصب کنیم. در این صورت از کتیبه استفاده می کنیم.

6. سقف کاذب

اگر سقف کاذب پایین تر از پنجره ساخته شود، بازشوی پنجره به سقف گیر خواهد کرد. بنابراین برای کوتاه کردن بازشو، از انواع کتیبه پنجره دوجداره استفاده می کنیم.

7. تعبیه هواکش، لوله هود و غیره

یکی از سوالاتی که برای اکثر مشریان پیش می آید این است که آیا در پنجره دوجداره می توان هواکش جایگذاری کرد؟ ویا این که می توان لوله هود یا پکیج را از پنجره عبور داد؟ جواب این است که بله می توانیم با جایگذاری کتیبه و یا سوراخ کاری شیشه دوجداره این درخواست را انجام داد. روش انجام کار به چه صورت است:
به دلیل ثابت بودن لوله هود و پکیج و سیم برق هواکش، جایگذاری باید در قسمت ثابت پنجره انجام شود. قسمت ثابت یا با کتیبه ایجاد می شود و یا از لنگه ثابت پنجره می توان استفاده کرد. در گام بعدی محل قرارگیری را به دو صورت می توان ایجاد نمود:

استفاده از پنل upvc

پنل از جنس یوپی وی سی بوده و قابلیت برش دارد. به همین دلیل می توان سوراخی ایجاد نمود و هواکش را در آن جایگذاری و یا لوله هود را از آن عبور داد.
ایجاد سوراخ در شیشه دوجداره
قبل از تولید شیشه دوجداره می توان هر یک از دوجداره شیشه را برش داد و سوراخی دایره شکل در آن تعبیه کرد و سپس مراحل دوجداره کردن شیشه را انجام داد. سوراخ ایجاد شده نباید نزدیک گوشه های شیشه باشد زیرا موجب شکستگی شیشه خواهد شد.

کتیبه در پنجره دوجداره

آیا پنجره دوجداره کتیبه دار مناسب خانه من است؟

شیشه‌های دوجداره برای هر خانه‌ای مناسب است، به لطف تعداد زیادی از سبک‌ها و گزینه‌های سفارشی‌سازی کتیبه که برای انتخاب این پنجره ها بسیار مرسوم شده است، تنوع در و پنجره های دوجداره بسیار زیاد شده است و شما می توانید با توجه به نیاز خود از آن ها استفاده کنید. انواع سبک های پنجره های دوجداره عبارتند از:

  • پنجره ی دوجداره ثابت
  • پنجره دوجداره تک حالته
  • پنجره دوجداره دوحالته
  • پنجره های دوجداره کشویی
  • پنجره های دوجداره فولکس واگنی
  • پنجره های دوجداره آکاردئونی

شما با توجه به نیاز خانه و ساختمان خود می توانید از انواع پنجره های بالا استفاده کنید، در صورتی که نیاز به مشاوره و شناخت بیشتر پنجره های دوجداره یو پی وی سی داشتید می توانید با کارشناسان ما در پنجره سازان تماس بگیرید تا آن ها شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس سریع