گاز آرگون در پنجره دوجداره

گاز آرگون در پنجره دوجداره

آیا تا به حال فکر کرده اید که چرا قبض های انرژی خانه شما افزایش می یابد در حالی که انرژی مصرفی در خانه شما افزایش نداشته است؟ بسته به منبع انرژی شما ، ممکن است مصرف انرژی شما در طول سال ها کاهش یافته باشد. با این حال ، ممکن است در صورتحساب گرمایش یا سرمایش منعکس نشود. این اتفاق به دلیل ناکارآمد بودن پنجره ها و درب های خانه شماست، به احتمال زیاد انرژی در خانه شما هدر می رود. و متأسفانه هنوز باید هزینه آن را بپردازید. گاز آرگون در پنجره دوجداره بسیار مهم می باشد.

اگر این اتفاق در خانه شما هم می افتد، ممکن است وقت آن رسیده باشد که به ساختار پنجره های خود نگاه کنید. در سراسر کشور ، سالانه هزاران تومان انرژی از پنجره های ناکارآمد جذب می شود. اگر به فکر تعویض پنجره ها یا حتی بازسازی کل خانه هستید و صرفه جویی در مصرف انرژی و هزینه های بالای انرژی برای شما نگران کننده است ، باید به فکر نصب پنجره های باشید که بهینه باشد و شما را دچار مشکل نکند پیشنهاد ما به شما پنجره دوجداره است که شیشه آن با گاز آرگون پر شده باشد.

بهره وری انرژی موضوعی داغ است و صاحبان خانه مشتاق هستند که تمام تلاش خود را برای استفاده از انرژی کمتر و در نتیجه کاهش قبوض آب و برق خود انجام دهند. کارهای زیادی وجود دارد که مردم برای افزایش بهره وری انرژی انجام می دهند ، اما یکی از بهترین و ساده ترین راه ها نصب شیشه های دو جداره جدید است.

مشکل پنجره های قدیمی

از آن جایی که پنجره های قدیمی عموماً دارای یک شیشه هستند ، می توانند پیش نویس و ناکارآمد باشند. این منجر به از دست دادن گرما از طریق خود شیشه می شود. بسته به نوع مصالحی که قاب پنجره از آن ساخته شده است و همچنین عایق اطراف پنجره ، ممکن است از دست دادن بیشتر گرما و هوای خنک منجر به افزایش هزینه های انرژی شود.توجه داشته باشید که اگر قیمت پنجره آلومینیوم کمی بالا است یکی از دلایلش وجود گاز ارگون می باشد.

برخلاف شیشه های تک ، شیشه های سه جداره و شیشه های دو جداره می توانند به بهبود عملکرد هر ویژگی کمک کنند. در وین سازان، ما مجموعه ای از بهترین پنجره های دو جداره و سه جداره را ارائه می دهیم که به بهبود خانه شما کمک می کند و پنجره های جدیدی را در اختیار شما قرار می دهد که در زمستان عایق خوبی برای شما ایجاد می کند و در نیز تابستان خنک می شود.

گاز آرگون چیست؟

پنجره های دوجداره را می توان با گاز آرگون پر کرد تا به عایق کاری اتاق و به حداقل رساندن انتقال حرارت از طریق شیشه پنجره کمک کند. گاز آرگون گازی بی رنگ و بی بو است که سال ها است تولیدکنندگان پنجره از آن استفاده می کنند. لاستیک epdm در کنار وجود گاز آرگون در پنجره دوجداره بسیار تاثیر گذار می باشد.

گاز آرگون در پنجره دوجداره

گاز آرگون در شیشه دوجداره

فضای بین دو شیشه در پنجره های دو جداره را می توان به سادگی با هوا پر کرد ، یا می توان گاز را به آن تزریق کرد. پنجره های پر از هوا گزینه ارزان تری هستند و سطح خاصی از بهره وری انرژی و کاهش سر و صدا را ارائه می دهند. اما شیشه های دوجداره پر از آرگون سرمایه گذاری بهتری برای بهره وری و عملکرد طولانی مدت انرژی است.

گاز آرگون در شیشه دوجداره یک گاز بی اثر است و کاملاً غیر واکنشی است و این باعث می شود که پنجره ها برای مدت بیشتری موثر بمانند. در هوا ، اکسیژن می تواند باعث زنگ زدگی و خوردگی قطعات فلزی شود ، به این معنی که پنجره ها در طول سال ها کارایی کمتری دارند.
علاوه بر این ، آرگون چسبناک تر از هوا است. این بدان معناست که حرکت مولکولی مهار می شود ، بنابراین انتقال حرارت و اتلاف حرارت کاهش می یابد. علاوه بر این ، آرگون متراکم تر و سنگین تر از هوا است که به جلوگیری از تراکم کمک می کند.

همه این ها بدان معناست که گاز آرگون برای پنجره های دوجداره با کیفیت عالی مناسب است و بنابراین صاحبان خانه باید در صورت امکان به دنبال واحدهای پر از آرگون بر روی پنجره های دوجداره خود به حجای پر از هوا باشند. این امر باعث می شود که گرما در خانه شما بهتر حفظ شود و بنابراین می تواند به کاهش قبوض انرژی کمک کند. همچنین این بدان معناست که پنجره های جدید شما دوام بیشتری خواهد داشت و باعث می شود سرمایه گذاری در طول سال ها ارزش بیشتری داشته باشد.توجه داشته باشید که گاز آرگون هم در پنجره یو پی وی سی باید وجود داشته باشد هم در پنجره ترمال بریک و قیمت پنجره ترمال بریک هم کمی بالاتر از یو پی وی سی می باشد.

اگر به فکر تعویض یا نصب پنجره های دو جداره جدید در خانه خود هستید ، وقت بگذارید تا گزینه های مختلف را در نظر بگیرید و مطمئن شوید که محصولات باکیفیتی را انتخاب می کنید که می دانید ماندگار هستند و به خانه شما ارزش می بخشد. شما از مزایای آن ناامید نخواهید شد و می توانید از اموال خود لذت بیشتری ببرید.

گاز آرگون چگونه باعث کارآمدتر شدن پنجره ها برای خانه شما می شود؟

از آن جا که گاز آرگون متراکم تر از هوا است ، افزودن آن به واحد شیشه ای در پنجره های دوجداره بازده عایق حرارتی را بهبود می بخشد. پنجره های گاز آرگون که به همراه روکش مخصوص شیشه ای کم-E (مخفف عبارت emissivity low) استفاده می شود ، دمای پنجره را به دمای اتاق نزدیک می کند. این فرایند در نهایت جریانات هوا و خروجی هایی را که هنگام برخورد دمای مختلف رخ می دهد حذف می کند.پروفیل سش یکی از تاثیر گذار ترین پروفیل می باشد که در عایق بودن پنجره موثر می باشد.

تشخیص وجود گاز آرگون در شیشه دوجداره

مزایای گاز آرگون در شیشه دوجداره

امروزه تقریباً همه پنجره های دوجداره از نوعی پر کننده گاز استفاده می کنند ، بنابراین مزایای آرگون برای بیشتر پنجره های دوجداره جدید مشابه است.

  • مقدار U انرژی را بهبود می بخشد ، و مانند عایق های دیواری عمل می کنند
  • ویژگی های عایق صوتی را افزایش می دهد
  • تبادل حرارت را از طریق پنجره به حداقل می رساند
  • احتمال تراکم و یخبندان را کاهش می دهد
  • قابل استفاده در همه اقلیم ها
  • در اندازه ها و سبک های پنجره های مسکونی و تجاری موجود است
  • گاز آرگون در شیشه دوجداره مواد پنجره را مانند اکسیژن نمی خورد
  • محیط را آلوده نمی کند ؛ گاز غیر سمی
  • به میزان قابل توجهی به هزینه پنجره اضافه نمی کند و نسبت به گازهای دیگر مانند کریپتون ارزان تر و به صرفه تر است. اما به
  • صرفه جویی قابل توجه در هزینه های طولانی مدت انرژی کمک می کند.
  • معایب گاز آرگون در شیشه دوجداره

گاز ارگون در پنجره  upvc

تنها اشکال واقعی گاز آرگون در مقابل انواع دیگر پر کردن گاز این است که آرگون کم مصرف ترین گاز موجود نیست. به طور کلی ، پنجره های دوجداره معایب و ملاحظات مهمی را ارائه می دهند.در حالی که گازهای آرگون منبسط نمی شوند یا منقبض نمی شوند ، شیشه پر شده منبسط می شود. اما هنگامی که شیشه منبسط می شود ، مهر و موم های حاوی گاز بین شیشه ها شکسته می شوند و باعث می شود گاز آرگون به بیرون نشت کند. در حقیقت ، حتی از مهر و موم های شیشه نیز نشت می کند. میزان این نشت 1 درصد در سال است.

اگر پنجره ای پر از آرگون حتی کوچکترین شکاف در خود داشته باشد ، گاز آرگون خروجی می تواند با هوای مملو از رطوبت جایگزین شود. این را تنها زمانی متوجه خواهید شد که پنجره بخش قابل توجهی از گاز را از دست داده باشد زیرا تراکم در داخل محصول بدون گاز آرگون ایجاد می شود.

گاز آرگون در پنجره

مقایسه گاز آرگون با گاز کریپتون

اکثر پنجره های دوجداره با گاز آرگون یا کریپتون پر شده اند ، اما برخی از آن ها ترکیبی از این گازها و یا زنون ، نیتروژن یا اکسیژن را استفاده می کنند. تفاوت اصلی بین پنجره های آرگون و کریپتون هزینه و بهره وری انرژی است. پنجره هایی که با گاز کریپتون پر شده باشند ارزش U پایین تری (کیفیت عایق بهتر) دارند و گران تر از پنجره های پر از آرگون هستند. آرگون به طور معمول ارزش بهتری را نشان می دهد ، به ویژه با پنجره های دوجداره و از نظر قیمتی نیز گاز آرگون در شیشه دوجداره ارزان تر است.توجه داشته باشید که قیمت پنجره دوجداره با وجود گاز آرگون کمی بالاتر است.

آرگون معمولاً برای پر کردن فضاهای بیشتر 1/2 اینچی بین شیشه ها در پنجره های دوجداره استفاده می شود ، در حالی که کریپتون ، با کیفیت عایق بهتر ، اغلب برای نازک ترهای 1/4 یا 3/8 اینچی استفاده می شود.کریپتون مانند گاز آرگون بی بو ، بی رنگ و غیر سمی است. به دلیل نشت گاز هیچکدام از گازها برای ساکنان ساختمان خطری ایجاد نمی کند. تصمیم گیری بین آرگون و کریپتون معمولاً به هزینه عمر پنجره بستگی دارد و قیمت خرید و صرفه جویی در هزینه انرژی پنجره را در طول عمر آن در نظر می گیرد.

گاز آرگون در پنجره دوجداره

تشخیص وجود گاز آرگون در شیشه دوجداره

تشخیص وجود گاز آرگون در شیشه دوجداره به شما کمک می کند تا بتوانید کیفیت و وضعیت شیشه دوجداره مورد نظر خود را بهتر مورد نظارت قرار دهید، چرا که یکی از عوامل مهم برای بالا بردن کارایی شیشه های دو جداره، وجود گاز آرگون در آن است. در ادامه روش های تشخیص وجود گاز آرگون در شیشه دوجداره را با هم مورد بررسی قرار می دهیم. این روش ها شامل موارد زیر است:

 وجود اسپیسر یا فاصله دهنده بین دو شیشه: برای بالا بردن درصد عایقی شیشه دوجداره و نگهداری بهتر گاز آرگون، باید از اسپیسرهای یکپارچه استفاده کرد وجود اسپیسر خوب و یکپارچه می تواند تاثیر بسزایی داشته باشد.

وجود اختلاف دما بین جداره خارجی و داخلی شیشه: از آن جایی که تزریق کردن گاز آرگون در شیشه های دوجداره باعث می شود که این شیشه ها به صورت عایق حرارتی عمل کنند، باید این موضوع را در نظر داشته باشید اگر گاز آرگون به مقدار کافی در بین شیشه ها تزریق شده باشد، قسمت بیرونی شیشه که در معرض هوای آزاد است باید سرد باشد و از طرفی دمای قسمت داخلی آن ها باید با دمای محیط مورد نظر شما یکی باشد. این تست ساده را می توانید با لمس جداره داخلی و خارجی شیشه دوجداره خود انجام دهید.

اسپیسر آلومینیومی شیشه های دوجداره دارای گاز آرگون، دارای سوپاپ های تزریق گاز می باشد: باید در نظر داشته باشید که در بیشتر موارد اسپیسرهای آلومینیومی و سوپاپ های مورد استفاده برای تزریق گاز دارای قیمت بیشتری از گاز آرگون هستند و بیشترین مورد استفاده از آن ها در بازار امروز برای پنجره های UPVC می باشد.

روش تست گاز آرگون شیشه دو جداره

روش تست گاز آرگون شیشه دو جداره برای پنجره  UPVC و سایر تولیداتی که از شیشه های دوجداره استفاده می کنند ممکن است متفاوت باشد. اما یک موضوع اصلی که باید برای همه شیشه های دوجداره در نظر داشته باشید این است که وقتی شما شیشه دوجداره دارای گاز آرگون را تست می کنید باید این محصول از خود 100 درصد عایق در برابر حرارت و صدا داشته باشد. نکته ای در زمینه تست شیشه دوجداره دارای گاز آرگون باید به یاد داشته باشید این که تمام روش های مورد استفاده برای گاز آرگون، همان مواردی هستند که در قسمت بالا برای شما توضیح داده ایم و با طی کردن این مراحل می توانید از سلامت محصول مورد نظر خود اطمینان پیدا کنید. برای خرید پنجره دوجداره سعی کنید از مراکز معتبر خرید کنید تا بتوانید محصولی با کیفیت و استاندارد داشته باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس سریع