چسب 123 جی مکس

شرکت کیمیا گستر آویسا یکی از مطرح ترین برند های تولید کننده چسب در سطح کشور می باشد. یکی از مهم ترین و کاربردی ترین تولیدات آن ها چسب 123 جی مکس می باشد. این چسب جز پرفروش ترین محصولات این شرکت می باشد. چسب جی مکس که کار خود را از سال 1387 آغاز کرده توانسته رضایت مندی مشتریان را از خوب بودن به بهترین بودن تبدیل کند. ما در این مقاله قصد داریم درباره چسب 123 جی مکس که یکی از بهترین محصولات این شرکت است صحبت کنیم تا شما بتوانید بهترین تصمیم را در هنگام خرید بگیرید.

چسب 123 جی مکس

معرفی چسب 123 جی مکس

چسب های 123جی مکس همان طور که از نام آن ها پیداست، چسب هایی هستند که پس از استفاده به سرعت خشک می شوند. در مواردی که سرعت عمل در کار مهم است، این چسب ها استفاده فراوانی دارند. چسب های 123 در میان مردم با نام هایی مانند چسب قطره ای و یا چسب فوری نیز شناخته می شود.

چسب 123 ابتدا در سال 1958 در دنیا عرضه شد. ماده ای که برای ساخت این چسب استفاده می شود، سیانو اکریلات می باشد که در گذشته، در بیشتر صنایع به کار برده می شد. این چسب ها معمولا از دو قسمت تشکیل شده اند. یک قسمت همان مایع چسب می باشد و دیگری اسپری خشک کننده که پس از استفاده باید بر روی ناحیه آغشته به چسب اسپری شود.

یکی از مهم ترین دلایل استقبال از این نوع چسب، قدرت چسبندگی بالا و همچنین افزایش سرعت چسباندن می باشد. از این نظر، چسب ١٢٣ جی مکس در بازار تقریبا بدون رقیب است. با توجه به مورد بالا، چسب های 123 یکی از پر استفاده ترین انواع چسب ها در صنایع مختلف می باشند. در مجموع می توان گفت قیمت چسب جی مکس نسبت به کیفیت بالایی که دارد بسیار به صرفه می باشد.

کاربرد اسپری چسب 123

اسپری Activator چسب 123 جی مکس یک شتاب دهنده است. برای تشویق عملکرد پخت و بهبود اتصالات چسب 123 جی مکس ساخته شده است. سمیت کمی دارد، غیر قابل اشتعال و غیر قابل احتراق است. Activator همچنین با ترکیب آلی فرار کم (VOC) فاقد موارد مضر برای لایه ازن است و بنابراین سازگار با محیط زیست نیز هست.

همان طور که می دانید چسب های یک دو سه دو جزئی هستند. علاوه بر مایع چسب شامل یک اسپری فعال کننده نیز می باشند که در واقع بعد از آغشته کردن سطح مورد نظر می توان روی آن اسپری نمود تا در عرض سه ثانیه خشک می شود.

قیمت چسب 123 جی مکس

کاربرد های چسب 123 جی مکس

چسباندن سطوح چوبی مانند نئوپان ، MDF و سایر محصولات چوبی ، انواع سطوح پلاستیکی ، قطعات و محصولات بتنی ، عایق سازی و رفع درزهای سیستم های تهویه مانند تهویه هوای خانگی و صنعتی و درزهای و محل های جوش تانکبرها می باشد. از دیگر ویژگی های این محصول می توان به متصل کردن قطعات و متریال های ساختمانی مانند کاشی و سرامیک و موزیک و پارکت ها اشاره کرد.در مجموع چسب یک دو سه جی مکس همانند چسب سیلیکون جی مکس کیفیت بسیار بالایی دارا می باشد.

نحوه استفاده از چسب 123 جی مکس

  1.  سطوحی را که می خواهید به یک دیگر بچسبانید، را به خوبی تمیز کنید. به طوری که عاری از هرگونه رطوبت، لکه و یا گرد و غبار باشند.
  2. اسپری شتاب دهنده اتصال را به یکی از سطوح بزنید. در این مرحله باید کمی صبر کنید تا اسپری خشک شود.
  3. حال سطح دیگر را آغشته به چسب 123 جی مکس کنید.
  4. هر دو سطح را روی یک دیگر قرار دهید.
  5.  تا چند ثانیه هر دو سطح را محکم در کنار هم نگه دارید.
چسب یک دو سه جی مکس

نکات ایمنی در هنگام استفاده از چسب 123 جی مکس

  1.  گاز متصاعد شده از اسپری شتاب دهنده کمی سمی است. و این موضوع به دلیل وجود برخی مواد شیمیایی در آن است. بنابراین بهتر است که از تنفس آن خودداری نمایید.
  2. سعی کنید از این چسب در فضاهایی که تهویه هوای مناسب دارند استفاده نمایید.
  3. از کشیدن سیگار هنگام استفاده از این محصول خودداری کنید.
  4. این محصول  را در دمای 50 درجه به بالا و در معرض نور خورشید نگه ندارید.
  5. این محصول را  یا ظرف آن را حتی پس از خالی شدن در آتش نیندازید. و سوراخ نکنید.
  6.  تا جایی که می توانید از تماس مواد این جسب را  با پوست و چشم به شدت جلوگیری کنید.
  7. در صورت تماس این متریال را با چشم آن را با آب فراوان بشویید؛ و به سرعت نزد پزشک بروید.
  8. این نوع از چسب را  به حرارت حساس است. در نتیجه با کمی حرارت ملایم می توانید آن را زودتر خشک کنید.
  9. عملیات خشک شدن این چسب، یک واکنش گرماده است. بنابراین گرم شدن پوستتان بر اثر تماس با آن طبیعی است و جای ترس و نگرانی نیست.

محلول پاک کننده چسب 123 جی مکس

هنگام استفاده از چسب 123 جی مکس بهتر است از دستکش استفاده کنیم چرا که در زمان خشک شدن چسب ممکن است پوست دست، لباس و یا سطوح دیگر در مدت زمان کمی در اثر آغتشه شدن به چسب 123 خشک شوند و تمیز کردن آن ها نیز بسیار سخت است اما برای هر کدام از سطوحی که به چسب  آغشته می شوند می توانید از حلال های گوناگونی استفاده کنید.

چسب 123 جی مکس یک حلال دارد. آن هم استون است. البته بهتر است استونی که برای پاک کردن لاک استفاده می‌کنید نباشد. چرا که حلال مناسب آن استون صنعتی است. اگر سطوحی که آتش برای آن خطرناک نباشد می توانید با استفاده از آتش نیز چسب را از بین برد. ولی اگر پوست دست به چسب آغشته شد ابتدا با آب گرم و یا ترکیب آب گرم صابونی با آبلیمو و یا از سرکه برای نرم کردن و جداکردن چسب از روی پوست می توانید استفاده کنید.

چسب 123 جی مکس قرمز

ضرورت استفاده از چسب 123 جی مکس

ضرورت استفاده از چسب 123 جی مکس همانند چسب ماستیک جی مکس هنگامی مشخص می شود که ما در یک کاری زمانی برای انتظار نداریم باید یک جسمی را هر چه سریعتر بچسبانیم به عنوان مثال در کاشیکاری، نصابان کاشی سابقا برای نگه داشتن کاشی قبل از این که آن را فیکس و تراز کنند با استفاده از گل این کار را انجام می دادند اما امروزه با استفاده از چسب  ابتدا کاشی را در جای مورد نظر فیکس می کنند سپس ملات و سیمان را پشت کاشی می ریزند. استفاده از چسب 123 جی مکس هم سرعت کار آن ها و هم میزان استفاده از مصالح را برای کاشیکاران کم کرده است.

ویژگی های چسب
  1. دارای کیفیت بالا و همراه با استاندارد هستند.
  2.  سرعت گیرایی و چسبندگی بالایی دارند.
  3.  بعد از خشک شدن سفیدک و زردک نمی زنند.
  4.  بدون اسپری فعال کننده نیز می توان از مایع ژل چسب ١٢٣ استفاده کرد.
  5. دوجزئی هستند.
  6. رنگ شفافی دارند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس سریع