پنجره دوجداره بزرگ

پنجره دوجداره بزرگ

ایران کشور پهناوری است و مناطق مختلف آن دارای شرایط اقلیمی و آب و هوایی متنوعی است. دما از صفر تا 48 درجه سانتی گراد در صورتی که بالاتر نباشد متغیر است. در برخی شهرها مانند شهرهای جنوبی مردم گرمای زیادی را تجربه می کنند و در شهرهای سردسیر نیز سرمای طاقت فرسایی وجود دارد در این شرایط آب و هوایی شما نیاز دارید در زمستان ها خانه ای گرم و در تابستان ها خانه ای با هوای مطبوع و خنک داشته باشید. در ویلاها و مکانهایی که دارای چشم انداز زیبا هستن یکی از زیباترین انواع پنجره دوجداره نوع پنجره دوجداره بزرگ می باشد که در ادامه به بررسی آن پرداخته ایم.

اگر خانه بزرگ باشد، هزینه های سرمایش به تنهایی شکاف بزرگی ایجاد می کند که پر کردن آن دشوار است. قبوض برق سر به فلک می کشد. اما یک راه حل دائمی وجود دارد. تنها قدمی که می‌توانید برای جلوگیری از گرما، کاهش صدای شهری و جلوگیری از بارندگی بردارید، نصب درب‌ها و پنجره‌های یو پی وی سی دوجداره در خانه‌تان است. شما می توانید پنجره های دوجداره را در ابعاد متنوعی سفارش دهید، یکی از پرکاربردترین و پرطرفدارترین نوع پنجره، این محصول است که در خانه های ویلایی، ساختمان های تجاری و پروژه های بزرگ کاربرد دارد.

نکته ای که سبب تمایز زیاد پنجره دوجداره بزرگ با دیگر سایزهای آن می شود وزن بالا و اندازه بزرگ آن است، در این صورت نیاز به یراق آلات مخصوص دارد و باید مطابق با استانداردهای معینی ساخته شود. ما در این مقاله قصد داریم به شما کمک کنیم که قبل از خرید این مصول به نکاتی که در این باره وجود دارد دقت کنید تا بتوانید خرید مطمئن و ایمن داشته باشید پس با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

پنجره دوجداره بزرگ

پنجره دوجداره بزرگ چیست؟

قبل از هر چیزی شما ابتدا باید بدانید سیستم این نوع پنجره به چه صورتی است. پنجره دوجداره بزرگ به نوعی پنجره لاکچری محسوب می شود.

یک پنجره دو جداره بزرگ از دو شیشه تشکیل شده است که با یک شکاف (معمولاً حدود 14 میلی متر) پر از خلاء یا گاز آرگون از هم جدا شده اند. همچنین مهر و موم های لاستیکی اولیه و ثانویه وجود دارد که برای جلوگیری از ورود گرما و رطوبت به خانه بهتر از هر سیستم پنجره یا درب دیگری طراحی شده اند.

فضای هوا یا گاز بین شیشه ها رسانای ضعیفی از گرما و صدا است و از ورود هر دو به خانه یا ساختمان جلوگیری می کند. حتی اگر نتواند فرآیند انتقال گرما را به طور کامل متوقف کند، می تواند به کاهش دریافت گرما در فضای داده شده بسیار کمک کند و در طول سال ها باعث صرفه جویی قابل توجهی در پول شما شود. سیستم پنجره دوجداره بزرگ و کوچک با هم تفاوتی ندارند تنها تفاوت و حتی می توان گفت مهم ترین تفاوت آن ها در ابعاد پنجره است که همین ابعاد بزرگ سازنده را ملزم می کند به نکاتی ویژه توجه کند که ما در ادامه به آن می پردازیم.

نکات مهم قبل از خرید این محصول

پنجره يكی از آن عناصری است كه نور طبيعی را وارد محيط می كند و برای داشتن فضایی روشن و شفاف، استفاده از این محصول گزینه خوبی است. در خانه های کوچک برای زیبایی بیشتر و بزرگتر به نظر رسیدن فضا می توان از این محصول با انواع مدل های بازشو استفاده کرد. اما استفاده از پنجره دوجداره بزرگ ملزم به این است که به نکاتی در این باره توجه کنید.

پنجره یو پی وی سی بزرگ

پروفیل استفاده شده در پنجره دوجداره بزرگ

در ساخت پنجره دوجداره بزرگ باید از پروفیل upvc  سنگین تر با ورق گالوانیزه ضخم تر استفاده شود. این پنجره ها باید آزمایش های مربوط به تحمل وزنی و فشاری را گذارنده باشند. در غیر این صورت استاندار نبوده و آسیب پذیرند. پس حتما در انتخاب این محصول  از برندهای سازنده مورد تایید و اورجینال مانند ویستابست استفاده کنید تا بتوانید پنجره ای با کیفیت و مطمئن داشته باشید.

یراق آلات مورد استفاده در پنجره دوجداره بزرگ

یکی دیگر از عواملی که می تواند در عملکرد پنجره دوجداره بزرگ تاثیر گذار باشد استفاده از یراق آلات پنجره دوجداره استاندارد و با کیفیت است زیرا وزن بالای پنجره دوجداره بزرگ باعث می شود یراق آلات فشار زیادی را متحمل شوند در این صورت اگر یراق آلات مناسب نباشند هم پروفیل و هم یراق آلات آسیب زیادی می بینند و در نهایت پنجره کارایی خود را از دست می دهد.

انتخاب بازشو در پنجره دوجداره بزرگ

نکته مهم دیگری که باید در هنگام خرید پنجره بزرگ به آن توجه کنید نوع بازشو پنجره دوجداره بزرگ است. در کل می توان گفت شما می توانید در هنگام خرید هر نوع بازشویی را متناسب با سبک و سلیقه خود انتخاب کنید. اما به دلیل ابعاد بزرگی که این پنجره ها دارند یکی از رایج ترین و پرکاربرد ترین انواع بازشو برای پنجره یو پی وی سی بزرگ پنجره فولکس واگنی یا کشویی است که از نظر کارایی و عمر مفید بسیار مناسب است.

پنجره دوجداره upvc بزرگ
ضخامت پروفیل در پنجره Upvc  بزرگ

در استفاده از پنجره دوجداره بزرگ ، باید دقت شود که پروفیل استفاده شده از نوع UPVC 70 باشد . پروفیل ها باید با سایز 70 سانتی متر باشند ، تا طول عمر و دوام داشته باشند .

اهمیت پروفیل گالوانیزه

آخرین نکته ای که باید درباره پنجره دوجداره به آن اشاره کرد پروفیل گالوانیزه در پنجره دوجداره بزرگ است. همان طور که در ابتدا به آن اشاره کردیم پروفیل مورد استفاده در پنجره یو پی وی سی  بزرگ از اهمیت ویژه ای برخوردار است پس حتما باید از پروفیل یو پی وی سی استفاده شود که درون آن گالوانیزه به کار رفته باشد. که البته در صورت استفاده از برندهای معتبری همچون ویستابست، هافمن و وین تک شما مطمئن خواهید بود که در آن ها از گالوانیزه استفاده شده و پروفیل استاندارهای لازم را برای پنجره یو پی وی سی بزرگ دارد.

در صورتی که پروفیل استفاده شده در پنجره دوجداره بزرگ تقلبی باشد یا از برندهای متفرقه و فاقد پروفیل گالوانیزه باشد به هیچ وجه برای پنجره Upvc بزرگ مناسب نبوده چرا کع تحمل وزنی آن پایین است و خیلی زود پنجره دوجداره شما دچار آسیب می شود.

پنجره upvc بزرگ
طرح ها

شما می توانید با استفاده از تنوع طرح پنجره دوجداره بزرگ به شکل های مربع مستطیل چند ضلعی ظاهری زیبا و خاص به ساختمان خود بدهید.استفاده از شیشه های رنگی می تواند ایده خوبی برای تغییر در طراحی و مدل پنجره باشد و با این کار تغییر نور و نوع انتشار آن را موجب می شوید.در برخی فضاها استفاده از طرح پنجره Upvc بزرگ ثابت می تواند نور بیشتر وارد خانه کند که این نوع پنجره فیکس بوده بدون یراق آلات است. قطعا در کنار زیبایی قیمت کمتری نیز برای شما خواهد داشت.

پنجره های دوجداره قدی در برخی فضاها دارای بازشو فولکس واگنی است یا به شکل دولنگه دو حالته یا سه حالته است که بستگی به نوع استفاده متفاوت انتخاب می شود.انواع شیشه دوجداره یا سه جداره می تواند برای پنجره های بزرگ به کار رود که براساس کاربری پنجره باید انتخاب شود. برای مثال اگر در یک محله شلوغ و پر سر و صدا یا در نزدیکی فرودگاه و راه آهن زندگی می کنید می توانید پنجره بزرگ خود را با پنجره سه جداره سفارش دهید تا در آرامش بیشتر در کنار خانواده خود زندگی کنید.

قیمت پنجره دوجداره بزرگ

قیمت پنجره دوجداره بزرگ بر اساس کاربردهای مختلف آن مانند ویلا یا آپارتمان یا فضاهای تجاری و آموزشی و بر اساس میزان مصرف پروفیل و هزینه نصب برآورد می شود. در واقع باید گفت بسته به طرح و مدل استفاده شده، برند پروفیل، یراق آلات مورد استفاده برای پنجره Upvc بزرگ، همچنین ابعادی که می‌خواهیم پنجره خود را مطابق با آن بسازیم قیمت پنجره ها می تواند متفاوت باشد. برای محاسبه قیمت این محصول و سایر انواع درب و پنجره می توانید بر اساس ابعاد آن و همچنین یراق آلاتی که برای آن استفاده می شود از کارشناسان ما در پنجره سازان راهنمایی بخواهید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس سریع