معایب پنجره UPVC

تصمیمی که بسیاری از صاحبان خانه هنگام بازسازی خانه خود یا هنگام طراحی یک خانه جدید با آن مواجه می شوند این است که آیا چوب، درب آلومینیومی یا درب و پنجره Upvc را انتخاب کنند. در و پنجره های پلی وینیل کلراید غیر پلاستیک یا UPVC در سال های اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده اند و به طور گسترده در خانه ها استفاده می شوند. آن ها ارزش زیادی برای هر خانه ای ایجاد می کنند و نصب آن ها یکی از بهترین تصمیماتی است که هر صاحب خانه می تواند برای بهبود عملکرد و قابلیت استفاده کلی خانه خود بگیرد. به وطور کلی معایب پنجره Upvc نسبت به مزایایی که دارد به چشم نمی آید.

اما اگر پنجره دوجداره یو پی وی سی شما به صورت استاندارد و اصولی ساخته نشود نمی تواند همه مزایا را به شما ارائه دهد ما در این مقاله قصد داریم در کنار مزایای این پنجره معایب پنجره دوجداره UPVC را نیز بازگو کنیم تا شما عزیزان بتوانید در هنگام خرید بهترین انتخاب را داشته باشید.

معایب پنجره UPVC

مزایا و معایب پنجره  UPVC

1. بادوام و محکم

یکی از مزیت‌های اصلی پنجره‌های دوجداره یو پی وی سی این است که نسبت به پنجره های آهنی قدیمی بسیار قوی‌تر و از مواد بسیار بادوام‌تری ساخته شده‌اند که بخشی از آن به دلیل نحوه ساخت آن‌ها است. این نه تنها باعث دوام و انعطاف پذیری طولانی مدت آن ها می شود، بلکه احتمال این که نیازی به تعویض مجدد پنجره داشته باشید نیز بسیار کم می شود. UPVC یک ماده بسیار بادوام است و تضمین می کند که پنجره شما در آزمون زمان مقاومت می کند و هرگز شکل خود را از دست نمی دهد. معایب پنجره Upvc ممکن است در صورت حل مشکل تبدیل به مزایای پنجره Upvc شود.

اما باید بگوییم این دوام و استحکام در صورتی اتفاق می افتد که در داخل پروفیل های UPVC گالوانیزه با ضخامت استاندارد استفاده شود. گالوانیزه به پنجره دوجداره UPVCمقاومت و استحکام می دهد و نقش بسیار مهمی دارد. در صورت بکار نبردن گالوانیزه داخلی در پنجره دوجداره یو پی وی سی پنجره اصلا از مقاومت کافی برخوردار نمی باشد و دچار افتادگی در بازشو ها و خمیدگی و شکم دادن در ستون های عمودی و افقی بر اثر فشار های وارد شده بر اثر باد می شود. بنابراین از معایب پنجره دوجداره UPVC غیر استاندارد می توان به نداشتن گالوانیزه در داخل پروفیل اشاره کرد. پس هنگام خرید حتما به این نکته توجه ویژه ای داشته باشید.

معایب پنجره UPVC دوجداره

2. ساده در نگهداری

درب ها و پنجره های UPVC به نگهداری بسیار کمی نیاز دارند و بر خلاف پنجره های آهنی مستعد پوسیدگی، پوسته پوسته شدن، زنگ زدگی، محو شدن یا خوردگی نیستند. علاوه بر این، آن ها ضد آب و سفت هستند و فقط با یک پاک کردن گاه به گاه به راحتی تمیز می شوند. ممکن است گهگاه به روغن کاری مکرر برای مکانیسم قفل نیاز باشد.
اما اگر نصب پنجره دوجداره upvc  آن ها به درستی انجام نشود دیگر نمی توان تضمین کرد که پنجره شما نیاز به نگهداری و تعمیر ندارد بنابراین حتما برای نصب از افراد متخصص و کارآرموزده استفاده کنید تا معایب پنجره دوجداره UPVC شامل حال شما نشود.

معایب یو پی وی سی

3. عایق و سازگار با محیط زیست

پنجره‌ها و درب‌های UPVC که به سطح بالایی از عایق‌بندی معروف هستند، نه تنها شما را در زمستان گرم نگه می‌دارند، بلکه ضد صدا هستند و به کاهش قابل توجهی سطح سر و صدا کمک می‌کنند. علاوه بر این، از آن جایی که آن ها از سرما و رطوبت جلوگیری می کنند و از خروج هوای گرم نیز جلوگیری می کنند، در نهایت شما از برق کمتری استفاده می کنید که تأثیر مثبتی بر صورت حساب های انرژی شما دارد. صرفه جویی در انرژی باعث می شود درب و پنجره های UPVC نسبت به نمونه های آهنی و آلومینیومی خود سازگارتر با محیط زیست باشند.

اما اگر از لاسیتک های استاندارد آب بندی در بین بازشو ها و همچنین استفاده از چسب مناسب نظیر چسب جی مکس استفاده نشود، پنجره شما هرگز عایق گرما و سرما و صوت نخواهد بود و یکی از معایب پنجره  UPVC غیر استاندارد می تواند همین گزینه باشد.

معایب پنجره دوجداره

4. امنیت پیشرفته و مقاوم در برابر خطر

پروفیل UPVC نسبت به پنجره های آهنی قدیمی سطح امنیت بسیار بهتری را ارائه می دهند. آن ها با فولاد گالوانیزه تقویت شده اند که شکستن یا باز کردن آن ها را بسیار سخت می کند. علاوه بر این، UPVC یک ماده پایدار است که آن را مقاوم در برابر آب دریا، مقاوم در برابر آلودگی و همچنین ضد مواد شیمیایی می کند در حالی که به طور طبیعی ضد شعله نیز می باشد. اما همه این ویژگی ها مستعد استفاده از یک پروفیل خوب و استاندارد است در غیر این صورت تمامی این مزایا به معایب پنجره دوجداره UPVC تبدیل می شود.

5. قیمت گذاری

درب و پنجره های یو پی وی سی به طور قابل توجهی ارزان تر از هر دو گزینه آهنی و آلومینیومی هستند. اما با توجه به برندهای مختلفی که در بازار وجود دارد ممکن است تفاوت قیمت بین برندهای متفاوت با توجه به کیفیت و متریال استفاده شده در آن ها وجود داشته باشد. برای این که از معایب پنجره دوجداره UPVC رنج نبرید بهتر است از برندهای معتبر و شرکت های نام آشنا خرید خود را انجام دهید.

معایب پنجره دوجداره یو پی وی سی

6. بسیار قابل تنظیم

اگر توجه کرده باشید درها و پنجره های UPVC معمولا سفید هستند. با این حال، پیشرفت‌ در فرآیند تولید منجر به این شده است که صاحبان خانه می‌توانند آن‌ها را با توجه به نیازهای خود از بین انواع فرم‌ها، الگوها و جلوه‌های تقلیدی قابل تنظیم انتخاب کنند و سفارشی کنند. شرکت‌های نصب و سازندگان اکنون می‌توانند اقلام UPVC را مطابق با مشخصات دقیق شما سفارشی کنند و اطمینان حاصل کنند که پنجره‌ها و درهای شما دقیقاً در خانه یا ملک شما مطابق با سلیقه شما قرار می‌گیرند. به سادگی با رگلاژ پنجره دوجداره خود بسیار از مشکلات آن را برطرف نمایید.

اما توصیه ما به شما این است که اگر پنجره شما ابعاد بزرگ تر از عرض 4 متر و ارتفاع 5/2 متر داشت بهتر است از پنجره آلومینیومی به جای پنجره یو پی وی سی استفاده کنید زیرا آلومینیوم 10 برابر بیشتر از یو پی وی سی می تواند مقاومت کند. تولید این ابعاد با پروفیل یو پی وی سی غیر استاندارد می باشد و پنجره از مقاومت و استحکام کافی برخوردار نمی باشد و در هنگام باز و بسته شدن لرزش بسیاری در کل پنجره احساس می گردد.

در واقع نمی توان گفت این نکته از معایب پنجره  UPVC است این موضوع بیشتر یک محدودیت محسوب می شود که ما به عنوان یک پنجره ساز وظیفه داریم به شما بگوییم تا شما مشتریان بهترین ها را در کنار ما تجربه کنید.

معایب upvc

7. به تهویه کمک می کند

پنجره‌های UPVC در انواع پیکربندی‌های طراحی پنجره موجود هستند که امکان سیستم تهویه کارآمد و جریان هوای کافی را به اتاق می‌دهند. طرح پنجره دوحالته یک پیکربندی موثر پنجره است که از آرایش دو پنجره تشکیل شده است که ممکن است در دو جهت مستقل باز شود و تهویه خوبی را ممکن می کند.هنگامی که پنجره به سمت داخل مایل است، هوای گرم می تواند از دهانه های بالا و کناری خارج شود، در حالی که باز شدن کامل پنجره می تواند به سرعت فضای کل اتاق را تهویه کند، که برای تمیز کردن یا طراوت ایده آل است.

پنجره دوجداره UPVC در صورتی در بازشو دوحالته به درستی عمل می کند که از یراق آلات و سخت افزارهای استاندارد و با کیفیتی در آن به کار رفته باشد در غیر این صورت معایب پنجره دوجداره UPVC بیشتر از مزایای آن می شود و شما را هنگام استفاده دچار مشکل می کند.

معایب پنجره یو پی وی سی

8. مقاوم در برابر شرایط آب و هوایی.

بر خلاف موادی مانند آهن که اغلب برای درها و پنجره ها استفاده می شود و به شدت در برابر شرایط آب و هوایی حساس هستند، یو پی وی سی محافظت بسیار بهتری در برابر عوامل جوی مانند آب و هوا ایجاد می کند که استفاده از آن را در همه شرایط عالی می کند.

اما پیشنهاد می کنیم در مناطق کویری و گرم و خشک با تابش شدید خورشید اگر می خواهید از پنجره دوجداره یو پی وی سی استفاده نمایید حتما از نوع درجه یک آن مثل ویستابست استفاده نمایید که دارای استاندارد RAL آلمان می باشد و جهت آن مناطق مقاوم می باشد. در این مناطق هرگز از نوع رنگی و یا طرح چوب این پنجره ها استفاده ننمایید چون گرما را به شدت جذب خود می نمایند و در برابر تابش آفتاب دچار تغییر رنگ خواهند شد. از معایب پنجره  UPVC رنگی غیر استاندارد و با کیفیت پایین می توان به تغییر رنگ آن در مناطق کویری و گرم اشاره کرد.

4 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس سریع