بخار پنجره دوجداره

بخار پنجره دوجداره

در دنیای شلوغ و پر سر و صدای امروز بیشتر مردم از پنجره های دوجداره یا سه جداره برای منزل خود استفاده می کنند شیشه های دوجداره در مقابل شیشه های تک جداره دارای مزیت های فراوانی هستند که می توان از جمله مزایای آن به عایق صوتی و حرارتی بودن اشاره کرد. اما باید گفت در کنار این مزایا این پنجره های دوجداره معایبی نیز دارد که ممکن است باعث ناراحتی شما شود.توجه داشته باشید معمولا اگر پنجره Upvc به صورت استاندارد ساخته نشده باشید دچار بخار پنجره دوجداره یو پی وی سی خواهد شد. توجه داشته باشید که یک پنجره دوجداره Upvc از 5 قسمت تشکیل شده است و هر کدام از این موارد اگر به شکل استاندارد و مناسب نباشند در آینده دچار مشکل خواهید داشت . این پنج عامل شامل : پروفیل ، یراق آلات ، شیشه دوجداره ، نصب و مونتاژ می باشد.

توجه داشته باشید که درا نتخاب تولید کننده درب و پنجره دوجداره خود نهایت دقت را انجام دهد. اگر تولید کننده گاز آرگون پنجره دوجداره را تزریق نکند پس از مدتی پنجره شما دچار بخار پنجره دوجداره می شود . بعضی تولید کنندگان برای سود بیشتر گاهی این گاز را تزریق نمی کنند. نصب پنجره اگر توسط تیم نصب حرفه ای و آموزش دیده نباشد و به شکل درست انجام نشود ممکن است که عایق مناسبی نداشته باشید و به مرور زمان دچار بخار گرفتگی خواهید شد . شیشه مهمترین قسمت می باشد ، هنگامی که تولید کننده دارد شیشه را دو جداره یا سه جداره می کند و به صورت استاندارد انجام نشود خلا ایجاد نخواهد شد و باز هم به مشکل خواهید خورد . می توان گفت که دو جداره یا سه جداره کردن شیشه و عملیات ایجاد خلا مهمترین قسمت می ابشد.

بخار پنجره دوجداره

بخار پنجره چیست

ممکن است پنجره هایی را دیده باشید که دچار بخار شده اند و شما تصمیم به تمیز کردن آن گرفته باشید اما هر چه تمیز می کنید فایده ای ندارد و شیشه ها نه تنها تمیز نمی شوند بلکه کدرتر هم می شوند. در واقع بخار زدن پنجره دوجداره اتفاق ناخوشایندی است که ممکن است شما را ناراحت کند در این مواقع بعضی افراد تصمیم به تعویض شیشه های پنجره خود می گیرند و بعضی دیگر هم بیخیال ماجرا می شوند و از آن می گذرند. در این مقاله ابتدا به ساختار پنجره دوجداره می پردازیم تا شما به خوبی بتوانید این موضوع را درک کنید.

علت بخار زدن پنجره دوجداره

ساختار پنجره دوجداره

پنجره های دو جداره از دو شیشه ساخته شده اند. یکی از شیشه ها در خارج و دیگری در داخل قرار دارد. این دو شیشه با یک نوار فاصله از هم جدا شده و یک جیب هوا بین آن ها باقی می ماند. وجود یک حفره هوا بین دو شیشه باعث ایجاد عایق حرارتی اضافی در پنجره می شود. این به این دلیل است که هوایی که بین شیشه گیر کرده است قادر به گردش نیست ، یعنی گرما را ضعیف هدایت می کند. این منجر به کاهش میزان از دست دادن گرما از داخل خانه می شود. با این حال ، معمولاً یک گاز بی اثر مانند آرگون یا کریپتون به جای هوا در داخل حفره نصب می شود. بخار پنجره دوجداره دید شما را محدود می کند.

این گازها گرما را ضعیف تر از هوا انجام می دهند ، به این معنی که گرمای کمتری از داخل خانه از دست می رود..توجه داشته باشید که بعضی از تولید کننده های پنجره برای پایین اوردن قیمت پنجره دوجداره گاز آرگون در آن تزریق نمی کنند و دلیل بخار زدگی آن می باشد.

همان طور که گفته شد نوار فاصله یک نوار کوچک است که برای جدا کردن شیشه ها روی پنجره دو جداره استفاده می شود. علاوه بر ایجاد حفره هوا بین دو شیشه ، آن ها مواد خشک کننده را نگه می دارند. میله های فاصله نیز سوراخ های کوچکی در سطح خود دارند تا بخار آب را از داخل حفره مهر و موم شده جذب کنند. اما اگر این نوارهای فاصله و مهر و موم ها درست نصب نشوند بعد از مدت زمانی گاز بین شیشه ها خارج می شوند و باعث بخار زدن پنجره دوجداره می شود.

بخار پنجره دوجداره upvc

دلیل گرفتن بخار شیشه دوجداره

تراکم در شیشه های دو جداره به طور معمول نشان می دهد که مشکلی در واحد آب بندی شده پنجره ها وجود دارد. این بدان معناست که نقطه ای در مهر و موم لبه پنجره خراب شده است و اجازه می دهد تا رطوبت به صورت چگال وارد شود. این نوع رطوبت/چگالش در شیشه های دو جداره اغلب نشانه این است که درزگیر بین شیشه و قاب باید تجدید شود.نوجه داشته باشید که با هر قیمت پنجره ترمال بریک یا یو پی وی سی تهیه کنید و در شیشه های آن گاز آرگون تزریق نشده باشد و مونتاژ آن اصولی نباشد باعث بخار زدگی و بخار پنجره دوجداره شما خواهد شد.

چه چیزی باعث چگالش در شیشه دوجداره می شود؟

شما اغلب در داخل پنجره های دو جداره تراکم می بینید زیرا دمای سطح پنجره از هوای داخل اتاق سردتر است. اگر درزگیر اطراف شیشه دوجداره خراب شده باشد ، هوای گرم مستعد ورود به شکاف بین شیشه ها است. هنگامی که این هوای گرم در تماس با هوای سرد بین شیشه ها قرار می گیرد ، متراکم می شود. این همان تراکم روی پنجره ها بدون شیشه دوجداره است ، اما در شیشه های دو جداره پنجره ها آب بندی می شوند بنابراین جایی برای خروج رطوبت وجود ندارد و همین می تواند دلیل عرق کردن شیشه دوجداره شود.

در صورت عدم درمان ، چگالش روی پنجره می تواند از شیشه به سمت پایین و به دیوار زیر سر بخورد. این می تواند مشکلاتی مانند کپک سیاه یا حتی احتمال مشکلات جدی تر مانند پوسیدگی مرطوب یا پوسیدگی خشک را ایجاد کند. تراکم در شیشه های دو جداره نیز می تواند ناخوشایند باشد زیرا نمای خارج از پنجره را “مه آلود” می کند. بخار پنجره دوجداره دید شما را به بیرون محدود خواهد کرد.

دلیل عرق کردن شیشه دوجداره

جلوگیری از تراکم در شیشه های دو جداره

در مرحله اول ، برای جلوگیری از تراکم در شیشه های دوجداره ، به طور مرتب مهر و موم های اطراف پنجره های خود را بررسی کنید تا از خرابی جلوگیری شود. برای انجام این کار ، می توانید با لمس انگشت در امتداد لبه پنجره ، هرگونه شکافی در درزگیر را بررسی کنید. در صورت وجود شکستگی در درزگیر ، باید تعویض شود.

علاوه بر این ، برای به حداقل رساندن پدیده چگالش با شیشه دوجداره ، توصیه می شود که میزان رطوبت موجود در ملک خود را به حداقل برسانید. اگر رطوبت اضافی در هوا وجود داشته باشد ، روی سطوح سردتر متراکم می شود ، بنابراین باید سعی کنید این رطوبت اضافی را حذف کنید. این کار را می توان با اطمینان از تهویه مناسب خانه یا انجام رطوبت گیر انجام داد تا تراکم باعث بخار زدن پنجره دوجداره شما نشود.

درمان بخارپنجره دو جداره

اگر بخاری در شیشه های دو جداره دارید ، این نشان می دهد که درزگیر خراب شده است و این معمولاً به این معنی است که باید تعویض یا آب بندی شود. اگر پنجره ها قدیمی هستند ، تعویض کل واحد پنجره را می توان توصیه کرد تا دوباره همان مشکل پیش نیاید. در صورت مشاهده هر گونه بخار زدن در پنجره دوجداره بهتر است با یک متخصص در این کارت که تجربه کافی دارد تماس بگیرید و از او بخواهید که به شما کمک کند.اگر نیاز بود که تعویض انجام دهید حتما به یک شرکت با برند معتبر مراجعه کنید و در هنگام نصب حتما از مهر و موم پنجره خود اطمینان حاصل کنید تا در طول زمان دچار مشکل بخار زدن پنجره دوجداره نشوید. بخار پنجره دوجداره دید شمارا بسیار محدود میکند و به مشکل خواهید خورد.

بخار زدن پنجره دوجداره

بنابراین ، چگونه می توان از بخار شیشه دوجداره روی پنجره های خود خلاص شد؟

راه حل های ساده برای حل مشکل چگالش و نحوه جلوگیری از بخار زدن پنجره دو جداره به طور موثر:تراکم با گذشت زمان تبخیر می شود ، اما اگر می خواهید سریع تر از شر آن خلاص شوید ، نکاتی در این جا آمده است:

استفاده از سشوار در ناحیه آسیب دیده باعث تراکم سریع تر می شود اما این فقط یک راه حل سریع است و در واقع مشکل را حل نمی کند. قبل از اعمال حرارت ، اطمینان حاصل کنید که هیچ شکافی در پنجره ها وجود ندارد. باید به بخار پنجره دوجداره توجه داشته باشید که با شستشوی پنجره دوجداره هم از بین نمی رود.

مشتری با شما تماس می گیرد تا به یک پنجره دو جداره با مشکل چگالش داخلی نگاه کنید. شما چه راه حلی پیشنهاد می کنید؟…
اگر چگالش در قسمت داخلی شیشه باشد ، تهویه راه حل اصلی است. تا می توانید پنجره ها را باز کنید ، به ویژه بعد از دوش گرفتن. حتی چند دقیقه صبح به گردش هوا کمک می کند. بعد از استحمام و دوش گرفتن از فن های استخراج کننده در حمام استفاده کنید.هنگام پخت و پز از آشپزخانه استفاده کنید و همیشه در قابلمه ها را بپوشانید تا بخار داخل آن بماند. سعی کنید تا جایی که ممکن است لباس های خود را در بیرون خشک کنید.

اگر سطح بالای رطوبت یک مشکل ثابت در خانه شماست ، به یک دستگاه رطوبت گیر مراجعه کنید. می توانید چند ماه مقرون به صرفه تهیه کنید که با مهره های جاذب پر شده و رطوبت بیشتری را جذب می کند.هنگامی که تراکم اتفاق می افتد ، مطمئن شوید که هر آبی که روی طاقچه شما چکه کرده است را حذف می کنید. اگر بماند می تواند باعث ایجاد کپک و رطوبت شود که می تواند برای سلامتی شما مضر باشد.

بخار پنجره دوجداره upvc

تراکم در خارج از پنجره های شما طبیعی است و در واقع نشان می دهد که شیشه های دوجداره شما از نظر انرژی بسیار کارآمد هستند ، هوای گرم خانه را حفظ کرده و از افت دما به همان شرایطی که باعث ایجاد تراکم در خارج می شود جلوگیری می کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس سریع