انواع پنجره دوجداره

انواع پنجره دوجداره

هنگامی که به دنبال پنجره های خانه جدید هستید، انواع  پنجره دوجداره  جایگزین و گزینه هایی وجود دارد که متناسب با هر سبک خانه یا بودجه ای باشد. هر نوع پنجره هدف متفاوتی را دنبال می کند و چندین سبک پنجره برای انتخاب وجود دارد.

همه پنجره‌ها نور را وارد می‌کنند و بیشتر آن ها مقداری تهویه را برای خانه شما فراهم می‌کنند، اما فراتر از این عملکردهای رایج، پنجره‌ها می‌توانند از جهات مختلفی متفاوت باشند. برخی از انواع پنجره دوجداره راحت تر باز می شوند، برخی برای نماهای وسیع ایده آل هستند و برخی برای جریان هوا عالی هستند. پنجره های مختلف همچنین می توانند ظاهر بسیار متفاوتی داشته باشند تا با طراحی معماری یا سبک تزئینی ساختمان مطابقت داشته باشند. محدود کردن گزینه‌های متعدد برای پنجره با شناسایی یکی از انواع اصلی پنجره شروع می‌شود.توجه داشته باشید که انواع پنجره در قیمت پنجره دوجداره تاثیر مستقیم دارد.

اگر شما هم دنبال یک پنجره مناسب برای خانه خود هستید و نمی دانید کدام نوع از پنجره ها می تواند برای خانه شما مناسب باشد پس بهتر است با ما در این مقاله همراه باشید تا با انواع پنجره دوجداره آشنا شوید و بتوانید بهترین انتخاب را برای خانه خود داشته باشید.

انواع پنجره دوجداره

پنجره چیست؟

ابتدا می خواهیم درباره ماهیت پنجره صحبت کنیم تا بیشتر با آن و انواع پنجره دوجداره آشنا شویم. پنجره به عنوان بازشوی دیواری تعریف می شود که هوای تازه و نور خورشید را به داخل ساختمان وارد می کند و همچنین نمای بیرونی ایجاد می کند. پنجره برای اهداف زیبایی شناسی ارائه شده است. پنجره جزء ضروری هر نوع ساختمانی است.که باید عایق کافی در برابر گرما و سرما را نیز فراهم کند.

یکی از بهترین انواع پنجره ، که عملکرد خوبی را ارائه می دهد پنجره دوجداره است که این پنجره ها معمولا در دو نوع قاب آلومینیومی و UPVC در بازار عرضه می شوند که هر کدام مزایای دارند ما در این مقاله به انواع پنجره UPVC می پردازیم که با توجه به مزیت های زیادی که دارد محبوبیت بسیار زیاد در بین مردم پیدا کرده است. شاید برای شما نیز این سوال مطرح شود که پنجره دوجداره چه پنجره ای است؟

شیشه دوجداره به پنجره ای اطلاق می شود که دارای دو جداره شیشه ای باشد. جزء اصلی پنجره واحد آب بندی شده دو جداره است که به عنوان واحد شیشه ای عایق (IGU) نیز شناخته می شود که در یک قاب از UPVCیا آلومینیوم قرار می گیرد.

راهنمایی در انتخاب انواع پنجره دوجداره

IGU از دو ورقه شیشه ای تشکیل شده است که توسط یک میله جداکننده از هم جدا شده اند تا یک شکاف هوایی ایجاد کنند که با یک گاز عایق پر شده است. مزیت اصلی شیشه های دوجداره عایق حرارتی است برای حفظ گرما در یک اتاق و در عین حال جلوگیری از ورود هوای سرد از بیرون برای کاهش مصرف انرژی است. در ایران انواع پنجره دوجداره در بازار عرضه می شود که شما می توانید با توجه به سلیقه و بودجه خود یکی از انواع آن را انتخاب کنید ما در ادامه به انواع بازشو پنجره دوجداره پرداخته ایم پس با ما همراه باشید. ابعاد استاندارد پنجره دوجداره خیلی مهم است که در ساخت آن رعایت شود.

انواع پنجره دوجداره

پنجره دوحالته

پنجره‌ دوحالته اغلب اولین انتخاب پنجره های دوجداره برای والدین هستند، زیرا در مورد کودکان اقدامات ایمنی بیشتری را ارائه می‌دهند. واحدهای پنجره دارای یک سیستم لولای دوگانه هستند به این معنی که می توان آن ها را از بالا به سمت داخل متمایل کرد یا با استفاده از سیستم لولا به سمت پایین به طور کامل باز کرد.

پنجره دو حالته

هنگامی که دستگیره در حالت کج قرار دارد، پنجره را نمی توان بیش از چند سانت باز کرد. این دهانه کوچک باعث گردش هوای زیادی در داخل اتاق می شود و از بالا رفتن و افتادن بچه های کوچکتر جلوگیری می کند. موقعیت دستگیره را می توان قفل کرد تا کودکان پنجره را به طور کامل باز نکنند، اما به عنوان یک بزرگسال، می توانید به سرعت دستگیره را تغییر دهید تا جهت پنجره را تغییر دهید. هنگامی که پنجره های دو حالته به گونه ای تنظیم شده اند که به طور کامل باز شوند، می توانند به راحتی از داخل خانه شما تمیز شوند. پنجره های دوحالته یکی از محبوب ترین انواع پنجره دوجداره است.

پنجره ثابت

چه منظره بیرون از خانه شما یک حیاط خلوت سرسبز باشد یا یک رشته کوه، بهترین راه برای لذت بردن کامل از منظره، پنجره های زیبا و بزرگ است. پنجره های ثابت، پنجره هایی هستند که نمی توانند باز شوند، اما اغلب برای طراحی و عملکرد انعطاف پذیر با پنجره های دیگر جفت می شوند. آن ها از انواع پنجره دوجداره بزرگ هستند که هیچ مانع یا قاب قابل مشاهده ای ندارند و در نتیجه منظره زیبایی بدون مانع ایجاد می کنند. نصب یک پنجره بزرگ ثابت می تواند اتاق شمارا بزرگتر نشان دهد.

انواع پنجره دوجداره ثابت

پنجره کشویی

پنجره کشویی گزینه ای عالی برای فضای دیوار کشیده هستند. آن ها دارای دو بخش یا ارسی هستند که معمولاً از یک پنجره ساخته می شوند و یکی از بخش ها به صورت افقی روی دیگری می لغزد تا باز یا بسته شود. پنجره های کشویی بسته به اندازه پنجره هایی که نصب می کنید می توانند یک اتاق کوچک را بزرگتر نشان دهند. این پنجره ها یکی از انواع پنجره دوجداره است که می تواند برای فضاهای محدود مناسب باشد زیرا لنگه بازشو این پنجره هنگام باز شدن برای شما مشکلی ایجاد نمی کند و فضای را نیز اشغال نمی کند و شما می توانید پرده خود را به راحتی نصب کنید.

انواع پنجره کشویی

پنجره خلیجی

پنجره خلیجی افزودنی زیبا برای اتاق های نشیمن یا آشپزخانه هستند که منظره ای جذاب را به فضای بیرونی شما ارائه می دهند. آن ها از یک دیوار بیرونی بیرون زده و یک قفسه کوچک در خانه ایجاد می کنند. آن ها متکی به پنجره های مسطح هستند که در یک قاب زاویه دار قرار گرفته اند که خارج از خانه ساخته شده اند. نصب یک پنجره خلیجی هزینه بیشتری دارد زیرا پنجره بزرگتری است که به نصاب ماهر نیاز دارد.

پنجره خلیجی

این پنجره از انواع پنجره دوجداره است که معمولاً از یک پنجره مرکزی تشکیل شده است که از آن دو پنجره جانبی 30 تا 40 درجه زاویه دارند. پنجره های جانبی را می توان به صورت تک حالته یا پنجره های دو حالته برای تهویه نصب کرد.

پنجره کمانی

پنجره‌های کمانی از انواع پنجره دوجداره می باشند که به پنجره‌های منحنی سفارشی تکیه می‌کنند که یک ناحیه دایره‌ای در امتداد بیرون خانه ایجاد می‌کنند و نماهای گسترده‌ای از قسمت جلویی یا حیاط خلوت را به شما ارائه می‌دهند. بسته به مقدار پانل های پنجره ای که می خواهید برای ایجاد پنجره خمیده استفاده کنید. به دلیل پیچیدگی نصب آن ها، گاهی اوقات این پنجره ها می توانند گران تر از یک پنجره های دیگر باشند.

انواع پنجره کمانی

پنجره های کمانی به عنوان پنجره های قطب نما نیز شناخته می شوند که از چهار تا شش پنجره استفاده می کنند که ظاهر ویکتوریایی را به خانه شما می بخشد. این پنجره ها می توانند ترکیبی از پنجره های ثابت در وسط و پنجره های تک حالته در انتهای آن باشند.

پنجره دایره ای

گرد، نیمه گرد یا بیضی دسته از انواع پنجره دوجداره می باشند پنجره دایره ای گرد شامل بسیاری از اشکال مختلف است که به خانه شما جذابیت معماری می بخشد. به طور خاص، پنجره‌های گرد به فضای شما با دکورهای تاریخی، مانند سازه‌های دوران ویکتوریا یا گوتیک اشاره می‌کند. پنجره های نیمه گرد را می توان با انواع پنجره های دیگر مانند پنجره ثابت و ترانس ترکیب کرد تا ظاهری مکمل به سبک خانه شما ببخشد. در حالی که بیشتر پنجره‌های گرد ثابت هستند، برخی از تولیدکنندگان پنجره‌های گردی را ارائه می‌کنند که برای تهویه و طراحی نیز قابل اجرا هستند. پنجره پارالل نیز یکی از زیباترین و کاربری ترین انواع پنجره Upvc می باشد.

پنجره دایره

پنجره فرانسویی

اگر به دنبال پنجره ای جاودانه و زیبا هستید که به نور طبیعی اجازه ورود به خانه شما را بدهد، یک پنجره فرانسوی می تواند یک گزینه عالی باشد. پنجره‌های فرانسوی شبیه پنجره‌های معمولی هستند که فقط از یک طرف توسط یک لولا به قاب پنجره متصل می‌شوند، آن ها یک پایه یا میل مرکزی ندارند. این بدان معنی است که آن ها یک دهانه بزرگ ایجاد می کنند، بدون این که هیچ عنصر ساختاری مانع دید از پنجره شود. آن ها را می توان با یک سیستم قفل اسپانیولت نصب کرد و به هر درب بازکن یک دسته نصب کرد.یکی از انواع پنجره دوجداره که می تواند فضای زیبایی را به شما ارائه دهد پنجره فرانسوی است. بازشوی این پنجره های می تواند به سلیقه شما به داخل یا خارج باز شود.

پنجره فرانسوی

پنجره فولکس واگنی

پنجره فولکس واگنی را می توان در حال حاضر یکی از پرطرفدارترین انواع پنجره دوجداره به شمار آورد که در زمینه ساخت انواع ساختمان، ویلا و… استفاده شده و زیبایی خاصی به بنای مورد نظر خواهند بخشید. این پنجره ها در کنار زیبایی خاصی که داشته از کیفیت و مقاومت بالایی نیز برخوردار می باشند و این موضوع باعث شده است که امروزه در ساختمان سازی استفاده از این نوع پنجره بیشترین استفاده را داشته باشد.

پنجره فولکس واگنی

این نوع از پنجره ها اگر چه شباهت بسیاری به پنجره های کشویی داشته اما با توجه به آن که نحوه باز شدن درب های آن ها همچون خودروی فولکس واگن به شکل ریلی است به پنجره دوجداره فولکس واگنی معروف شده اند. عایق بندی این پنجره ها در سطح بسیار مطلوبی می باشد و می توان گفت که برای پنجره های کشویی جایگزینی ایده آلی محسوب می گردند. پنجره دوجداره فولکس واگنی در ساخت خود از یراق آلاتی گران قیمت بهره برده است. پنجره دوجداره فولکس واگنی در انواع تمام اتومات، نیمه اتومات و اتومات قابل تهیه خواهد بود.

انواع پنجره دوجداره سفارشی

یک قاب مستطیلی به خوبی انتخاب شده می تواند انتخاب مناسبی برای یک خانه مدرن یا سنتی باشد. اما گاهی اوقات، پروژه های خاص سزاوار خلاقیت بیشتری در قالب قاب های پنجره سفارشی شکل هستند. پنجره های دایره ای، مثلثی، قوسی … حتی پنجره های پنج ضلعی می توانند یک فاکتور شگفت انگیز را اضافه کنند یا راه حل ایده آلی برای باز شدن نسبت های غیر معمول ارائه دهند.

انواع پنجره سفارشی

شما می توانید با تغییر آرایش میله های لعاب ظاهری کاملاً متفاوت به همان پنجره ببخشید. بدون هیچ گونه میله لعاب، یک پنجره با روکش مینیمالیستی، مدرن به نظر می رسد و منظره ای بدون مانع ارائه می دهد. افزودن یک چیدمان چهار به یک می تواند پنجره را به یک قاب به سبک ویکتوریایی تبدیل کند. یا افزودن چند میله افقی به دو شیشه بلندتر می تواند ظاهری زیبا و با تم دکو به پنجره بدهد. شما می توانید برای خرید انواع پنجره دوجداره سفارشی به سبک و سلیقه خودتان به گروه صنعتی وین سازان مراجعه کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس سریع