انواع شیشه پنجره دوجداره کدام است و چه مزایا و معایبی دارند؟

انواع شیشه پنجره دوجداره

هنگام انتخاب یک پنجره جدید ، بسیاری از افراد در مورد سبک قاب پنجره ، رنگ و سخت افزار مناسب برای آن فکر می کنند. چیزی که مردم معمولاً به آن فکر نمی کنند نوع شیشه پنجره دوجداره است.انواع مختلفی از شیشه های پنجره برای انتخاب وجود دارد و همه دارای ویژگی های منحصر به فرد خود هستند.

پنجره ها می توانند عملکرد حرارتی و بهره وری انرژی یک خانه را ایجاد یا خراب کنند. پنجره هایی با نوع شیشه اشتباه باعث گرم شدن بیش از حد اتاق ها در تابستان می شود و در زمستان این پنجره ها گرما را به بیرون هدایت می کنند. این می تواند هزینه های گرمایش و سرمایش شما را در تمام طول سال کاهش دهد و خانه شما را به مکانی بسیار راحت تبدیل کند.در انتخاب پنجره upvc باید توجه زیادی به شیشه انتخابی داشته باشید.

اگر تا به حال در فصل زمستان (یا اوج تابستان) جلوی پنجره ای ناکارآمد ایستاده اید و احساس می کنید هوای سرد (یا گرم) مستقیماً از شیشه عبور می کند ، اهمیت پنجره های کارآمد را می دانید. شیشه مناسب می تواند به شما کمک کند تا پنجره های شما برای شما به خوبی کار کند بین گزینه های چند جداره و پوشش های کم مصرف ، یک متخصص می تواند به شما در تصمیم گیری در مورد پنجره هایی که در طول سال با بازدهی مطلوب عمل می کنند ، کمک کند.

انواع شیشه پنجره دوجداره

انواع شیشه کدام است؟

هنگام خرید پنجره های جدید برای خانه ، شیشه دوجداره یکی از محبوب ترین گزینه های شیشه موجود در بازار است و مزایای زیادی نیز دارد که باعث آسودگی خیال شما می شود.توجه داشته باشید که نوع شیشه در قیمت پنجره دوجداره موثر می باشد.

پنجره های دوجداره از دو شیشه ساخته شده اند که بین این دو شیشه را با یک محفظه خلاء پر از گاز جدا می کنند همین باعث می شود شیشه ضخیم شود و به عنوان مانعی برای جلوگیری از خروج هوای گرم از خانه عمل می کند و مانع از ورود هوای سرد از بیرون می شود. حتی در تابستان ، این اجازه را می دهد تا هوای گرم در خارج باقی بماند ، و داخل ملک شما را خنک نگه دارد. این به شما این امکان را می دهد که هزینه های زیادی را در قبوض انرژی صرفه جویی کنید ، و دیگر از اتکای بیش از حد به حرارت مرکزی خود جلوگیری کرده و به شما کمک می کند تا میزان کلی کربن خود را کاهش دهید.

در این مقاله ، انواع شیشه پنجره دوجداره را بررسی می کنیم ، تا بتوانید تصمیم گیری آگاهانه ای در مورد شیشه ای که برای خانه شما مناسب تر است ، انجام دهید.

هنگام انتخاب شیشه پنجره خود جنبه های زیادی را باید در نظر گرفت (لزوماً به این ترتیب).

  • وضوح / حریم خصوصی نوری
  • عملکرد انرژی
  • ایمنی
  • امنیت
  • زیبایی شناسی

اولویت ها برای فضاهای مختلف در خانه شما متفاوت است ، بنابراین مهم است که هر پنجره را به نوبه خود در نظر بگیرید. ممکن است برای پنجره های مختلف در خانه خود به چندین نوع مختلف نیاز داشته باشید.به عنوان مثال ، شما در حمام و شاید راه پله خود به حریم خصوصی احتیاج دارید ، پنجره های پایین باید از پنجره های طبقه بالاتر ایمن تر باشند و شاید بخواهید با یکی از پنجره های رو به خیابان یک جلوه تزئینی داشته باشید.اغلب ممکن است ویژگی های مختلف را در یک پنجره مخلوط کرده و مطابقت دهید پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

مزایا و معایب انواع شیشه پنجره دوجداره کدام است؟

شیشه فلوت

شیشه فلوت یا ساده شیشه ای است که به عنوان پایه برای انواع دیگر شیشه های پنجره استفاده می شود. این نوع شیشه کمترین هزینه را دارد اما از نظر امنیت ، ایمنی ، انرژی ، حریم خصوصی یا رنگ هیچ ویژگی ندارد.در صورت تمایل جهت اطلاع از تفاوت های پنجره دو جداره با سه جداره کلیک کنید.
به آسانی به تکه های خطرناک تبدیل می شود و هنگام استفاده به عنوان یک پنجره از ویژگی های انرژی ضعیفی برخوردار است ، بنابراین ارزش آن را دارد که انواع دیگر شیشه ها را برای خانه خود در نظر بگیرید اگرچه از این شیشه در پنجره دوجداره نیز استفاده می شود.

شیشه لمینت

همچنین به عنوان “شیشه ایمنی” شناخته می شود ، این شیشه بسیار سخت تر از شیشه های مقاوم است ، با یک لایه پلاستیکی یا اتیل وینیل استات یا پلی اورتان بین هر دو شیشه دو جداره.
این لایه پلاستیکی از افتادن شیشه در صورت شکسته شدن جلوگیری می کند ، شیشه شکسته را در جای خود نگه می دارد و به این معنی است که فردی که سعی در نفوذ دارد نمی تواند از سوراخی در پنجره عبور. برای املاک تجاری و ویترین مغازه بسیار محبوب است و از هرگونه سرقت جلوگیری می کند. از نظر امنیت شیشه مناسب برای پنجره دوجداره می باشد.

انواع شیشه پنجره یو پی وی سی

شیشه مشجر

شیشه هایی هستند که طرح های خاص ، مانند الگوی شطرنجی روی آن ها به وجود آورده اند.شیشه های طرح دار یا مشجر با ایجاد شکلی به یک طرف شیشه ایجاد می شود که جهت پرتوهای نور را مخدوش می کند در حالی که هنوز تمام نور را از خود عبور می دهد. این نوع شیشه برای ایجاد حریم خصوصی می تواند گزینه ی مناسبی باشد.

شیشه سند بلاست

یکی دیگر از شیشه هایی که به عنوان شیشه دوجداره استفاده می شوند، سند بلاست است . (سند به معنی ماسه است)در ساخت این شیشه ها ماسه و آب روی شیشه به صورتی قرار داده شده اند که مات و زیبا شوند.

شیشه رفلکس یا آینه ای

این شیشه ها که بسیار در پنجره های دوجداره استفاده می شوند، شیشه های هستند که برای ساخت آن ها از آلیاژ فلزات استفاده شده است تا مات شوند .انواع شیشه رفلکس با درجات متفاوت مات شوندگی وجود دارد.شیشه آینه ای عالی است اگر به حریم خصوصی احتیاج دارید و می خواهید بیرون را به وضوح ببینید. میزان کمی از دست دادن نور در این شیشه وجود دارد زیرا شیشه های آینه ای تمایل به رنگ کمی دارند.شیشه آینه ای به پایین نگه داشتن دمای داخلی کمک می کند زیرا مقدار مشخصی از نور خورشید را منعکس می کند.

به یاد داشته باشید که با استفاده از این نوع شیشه پنجره شما حتما به پرده احتیاج دارید زیرا شب هنگام که سطح نور داخل بیشتر از بیرون است ، جلوه آینه از بین می رود و باعث دید در خانه می شود.این شیشه می تواند در رنگ های مختلفی عرضه شود.از این نوع شیشه در پنجره سه جداره هم مورد استفاده قرار می گیرد.

انواع شیشه پنجره

شیشه آنیل یا شناور

انواع شیشه ها از نظر ساختار ، طرح و استحکام سبب شده تا با هر احتیاج ، سلیقه و بودجه ای بتوان شیشه مورد نظر را تهیه کرد.
شیشه های آنیل شده که با نام شیشه شناور هم شناخته می شوند از نمونه های محبوب و رایج برای شیشه های مورد استفاده در پنجره دوجداره هستند.در فرآیند ساخت شیشه های آنیل ابتدا شیشه را تا میزانی که حالت مایع پیدا کند حرارت داده ، و سپس خنک می کنند.شیشه آنیل شده در واقع رایج ترین و شایع ترین نوع شیشه مصرفی در همه ی پنجره هاست که می توان در پنجره های دوجداره هم از آن استفاده کرد و استحکام مناسبی هم دارند، اما در صورت شکسته شدن ، تکه های بزرگ و خطرسازی از آن به جا می ماند.در واقع می توان گفت یک شیشه مناسب برای پنجره دوجداره با قیمت پایین و به صرفه.

شیشه تمپر یا مقام

اگر شیشه ای قوی تر از شیشه های آنیل می خواهید، یکی از بهترین گزینه ها شیشه تمپر است.شیشه تمپر شده استحکامی دو برابر شیشه آنیل دارد . فرآیند تمپر کردن شیشه نیز شبیه به شیشه های آنیل است و با قرار گیری تحت حرارت ، خنک سازی می شوند. هرچه این خنک سازی سریع تر انجام شود استحکام شیشه بیشتر می شود به طوری که شیشه آنیلی که تا 680 درجه سانتی گراد حرارت دیده باشد به یکباره با سرعت بالا سرد شود، استحکام آن می تواند تا 4 برابر افزایش یابد.

تمپر کردن شیشه علاوه بر روش حرارتی به روش شیمیایی هم انجام می شود که شامل قرار دادن شیشه در محلول های شیمایی مخصوص است.
شیشه های تمپر شده علاوه بر داشتن استحکام بیشتر ، در صورت شکسته شدن نیز تکه های ریز تری دارند که از خطرناک بودن آن هم کم می شود.بنابراین شیشه تمپر ایمن تر بوده و سختی ای 3 تا 4 برابر شیشه های آنیل شده دارد، و البته قیمت آن نیز گران تر است.

شیشه مقاوم در برابر آتش

شیشه مقاوم در برابر آتش تنها در شرایط مسکونی مورد نیاز است زمانی که نسبت بیشتری از معمول دیوارهای خارجی با شیشه ساخته شده باشد. اگر اتاقی را با ارتفاع زیاد سقف با دیوارهای شیشه ای در دو طرف می خواهید داشته باشید ممکن است به شیشه مقاوم در برابر آتش نیاز باشد.شیشه مقاوم در برابر آتش به این معنی است که شیشه در صورت آتش سوزی بیشتر از شیشه معمولی سالم می ماند و همچنین درجه حرارت طرف دیگر شیشه را پایین تر از شیشه معمولی نگه می دارد.این شیشه نیز می تواند به عنوان انواع شیشه دوجداره نام برده شود و در پنجره های دوجداره مورد استفاده قرار بگیرد.

شیشه خود تمیز کننده

شیشه خود تمیز کننده به نظر می رسد علمی تخیلی است اما واقعاً در دسترس است !! یک لایه دی اکسید تیتانیوم روی شیشه اعمال می شود. شیشه خود تمیز کننده دارای رنگ آبی است ، بنابراین هنگامی که کل منطقه نور مستقیم خورشید را دریافت می کند ، بهتر کار می کند.بالکن ها یک محیط ایده آل برای استفاده از شیشه های خود تمیز کننده هستند.اما این نوع شیشه از انواع شیشه پنجره دوجداره بسیار گران است و در ساختمان های خاص از آن استفاده می شود. شیشه هوشمند کریستال مایع نیز بسیار جالب می باشد.

شیشه پنجره دوجداره

شیشه مناسب برای پنجره دوجداره

بهترین نوع شیشه برای پنجره دوجداره ملک شما بستگی به این دارد که از پنجره های خود برای چه چیزی استفاده می کنید ، چه نوع املاکی دارید و چقدر انرژی می خواهید ذخیره کنید. توصیه می شود از سخت ترین شیشه های پوشیده با کمترین مقدار U و بالاترین رتبه انرژی استفاده کنید ، اما اغلب بودجه شما تعیین می کند که چه نوع شیشه ای را می توانید برای پنجره خود خریداری کنید.بهترین نوع شیشه برای پنجره ها شیشه لمینت یا سکوریت است که بسیار مقاوم تر است ، گرما را حفظ می کند و در برابر هرگونه نیروی اضافی قوی تر است ، و اموال شما را گرم و ایمن نگه می دارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس سریع