انواع پنجره ساختمان

انواع پنجره ساختمان

وقتی نوبت به انتخاب درب و پنجره مناسب برای خانه‌هایتان می‌رسد، ممکن است در نهایت با تعداد انواع مختلف متریال ها برای خانه‌هایتان سردرگم شوید. هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند و بنابراین، این شما هستید که تصمیم می گیرید کدام یک برای خانه شما مناسب تر است. درب های آلومینیومی ممکن است بهترین انتخاب برای یک خانه باشند، اما ممکن است این موضوع در مورد همه خانه های دیگر نیز صدق نکند. انواع پنجره ساختمانی بسیار متنوع می باشد .

عوامل متعددی مانند نگهداری، جذابیت بصری، فضای مورد نیاز و غیره وجود دارد که در انتخاب درب و پنجره مناسب برای خانه باید به آن ها توجه شود. ما در این مقاله قصد داریم تا شما را با انواع پنجره ساختمان آشنا کنیم تا شما بتوانید بهترین انتخاب ها را برای خانه خود داشته باشید. همچنین انواع بازشو پنجره دوجداره را به طور کامل بررسی خواهیم کرد.

انواع پنجره ساختمان

انواع درب

اولین قدم برای خرید درب مناسب برای خانه شما این است که در مورد بهترین نوع درب و پنجره ای که بازار ارائه می دهد بدانید. در این جا چند خلاصه کوتاه در مورد رایج ترین انواع درب و پنجره که با آن ها برخورد خواهید کرد، آورده شده است.

1. درب های یو پی وی سی

تعداد افرادی که پلی وینیل کلرید غیر پلاستیکی (UPVC) را انتخاب می کنند در سال های اخیر به دلیل مزایای بی سابقه ای که نسبت به سایر انواع درب دارد افزایش یافته است و این ها یکی از بادوام ترین انواع درب و پنجره های موجود هستند و نیاز به حداقل نگهداری دارند و همچنین درب و پنجره UPVC ایمنی و امنیت شما را نیز تضمین می کنند زیرا باز کردن آن ها بسیار سخت است. آن ها همچنین به دلیل قابلیت های عایق صوتی و حرارتی خود به خوبی شناخته شده اند. شما می توانید انواع پنجره ساختمان با متریال UPVC را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

2. درب های آلومینیومی

در و پنجره های آلومینیومی یکی از رایج ترین مواردی است که می توانید ببینید. آن ها را می توان با توجه به انتخاب شما رنگ آمیزی کرد و در سطوح مختلف برای برآورده کردن نیازهای شما ارائه می شود. آن ها بسیار براق هستند و فضای بسیار کمتری را در خانه شما اشغال می کنند. هزینه های نگهداری نیز برای این نوع درب ها کم است.بنابراین درب و پنجره آلومینیومی نیز می توانند انتخاب خوبی باشند.

3. درب های چوبی

این ها انواع سنتی در و پنجره های موجود در اکثر خانه ها هستند. این قاب ها تحت تأثیر دما نیستند. شما قادر خواهید بود از بین تعدادی از کارهای چوبی و طرح های مختلف یکی را انتخاب کنید. اگر به درستی انجام شود، ظاهری نفیس و سلطنتی به خانه می بخشد.

مشکل زنگ زدگی قاب ها وجود نخواهد داشت. اگر به یک راه حل طولانی مدت برای درهای چوبی نیاز دارید، ممکن است چوبی را انتخاب کنید که به کمترین تعمیر و نگهداری نیاز دارد و تضمین می شود که برای مدت طولانی کار کند. اما بازم باید بدانید این درب و پنجره ها مانند درب و پنجره های UPVC عایق خوبی نیستند و نسبت به آن ها به نگهداری و مراقبت بیشتری نیاز دارند پس پیشنهاد ما به شما استفاده از درب و پنجره های UPVC و آلومینیوم به جای چوب است زیرا هم با دوام تر هستند هم قیمت مناسب تر و تنوع بیشتری دارند.

4. درب های فولادی

درب های فولادی به عنوان درب های خارجی بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند. مانند ورودی پارکینگ ها، مغازه ها و پاساژ هایی که مشرف به خیابان و کوچه های اصلی به جهت جلوگیری از سرقت و یا فرسایش کمتر در مقابل گرما و سرمای محیط می باشند تعبیه می شوند و با طرح ها و نقشه های بی نظیری که هنرمندان به آن می بخشند، جلوه و زیبایی خود را در دید عموم قرار می دهند.شما می توانید انواع پنجره ساختمان را در هر جای ببینید و بهترین ها را برای منزل خود انتخاب کنید.

5. درب های شیشه ای

این نوع درب ها که از شیشه های ضخیم و آبدیده ساخته شده اند معمولاً در فضاهای تجاری و اداری و در مکان هایی که حفظ حریم داخلی مورد نظر نباشد پیش بینی می شوند.

پنجره ها بخش مهمی از ظاهر خانه ما را تشکیل می دهند. علاوه بر این که امنیت، نور، نسیم و غیره را برای ما فراهم می کنند،باور کنید یا نه، آن ها بخش مهمی از برداشت اولیه افراد از خانه شما هستند. انواع مختلفی از پنجره ها در بازار موجود است که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند و ویژگی های منحصر به فردی دارند. جدا از انتخاب نوع پنجره، گزینه ای برای انتخاب متریال پنجره های خود نیز خواهید داشت. در سال های اخیر با ورود مواد جدید به بازار و جایگزینی مواد قدیمی تر، پیشرفت های زیادی در این زمینه صورت گرفته است. این مقاله به شما کمک می‌کند تا در مورد انتخاب متریال پنجره‌های خود ایده مناسبی از گزینه‌های در دسترس داشته باشید و در انتخاب درست شما را تکمیل کند.

انواع پنجره ساختمانی

از میان مواد متعددی که در چند وقت اخیر در بازار ظاهر شده اند، در زیر لیستی از برترین مواد از نظر قابلیت اطمینان، ظاهر و نگهداری وجود دارد که باید برای بازسازی بعدی خود روی آن ها تمرکز کنید.

1. پنجره های آلومینیومی

این ها یکی از رایج ترین متریال هایی هستند که برای پنجره ها استفاده می شود. این پنجره ها را می توان مطابق میل خود رنگ آمیزی کرد و نیاز به نگهداری بسیار کمتری دارد. آن ها بسیار باریک هستند و بنابراین مقدار زیادی از فضای شما را اشغال نمی کنند. پنجره های آلومینیومی مدت زیادی است که مورد استفاده قرار گرفته اند و همچنان بر بازار حاکم هستند. همچنین می توانید انواع فریم ها مانند جامد، مات یا براق را انجام دهید.

2. پنجره یو پی وی سی

این ها مواد نسل جدید هستند که بازار را طوفانی کرده اند. پنجره های یو پی وی سی به عنوان مواد سازگار با محیط زیست در نظر گرفته می شوند. آن ها بسیار کارآمد حرارتی هستند و بنابراین می توانند به شما در کاهش هزینه های گرمایش یا سرمایش خانه کمک کنند. آن ها همچنین در برابر آتش مقاوم هستند و بنابراین یک لایه ایمنی اضافی را برای شما فراهم می کنند. آن ها همچنین به عنوان عایق های بسیار خوبی شناخته می شوند و از سر و صدای بیرون جلوگیری می کنند. پنجره های UPVC یکی از مقرون به صرفه ترین انواع پنجره ها هستند. قیمت پنجره دوجداره با متریال های مختلف گوناگون می باشد.

3. پنجره های آهنی

بله، درست حدس زدید پنجره های آهنی پنجره های قدیمی هستند که نسبت به دیگر متریال های پنجره نیاز به مراقب و نگهداری بیشتری دارند زیرا این پنجره ها در برابر رطوبت و تغییرات آب و هوایی دچار زنگ زدگی و پوسیدگی می شوند و بعد از مدتی نیاز به رنگ آمیزی پیدا می کنند. علاوه بر این این پنجره ها عایق خوبی در برابر گرما و سرما نیستند زیرا فلز یک ماده رسانا است که گرما و سرما را از خود عبور می دهد پس اگر هنوز هم از پنجره های آهنی برای خانه خود استفاده می کنید بهتر است در استفاده از آن ها تجدید نظر کنید تا بتوانید در هزینه های قبوض انرژی خود صرفه جویی کنید. ارزان ترین قیمت پنجره دوجداره آهنی می باشد. پنجره اآهنی یکی  از انواع پنجره ساختمانی می باشد که مصرف بالایی هم دارد.تفاوت قیمت پنجره آهنی با دوجداره در چیست.

انواع مختلف پنجره ساختمان که بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند

درب های چرخان

انواع درب و پنجره دوجداره ساختمانی

این شامل یک محور مرکزی است که چهار کرکره تابشی به آن متصل است. محور مرکزی بر روی بلبرینگ در پایین و دارای یک یاتاقان بوش در بالا است. کرکره ها ممکن است به طور جزئی یا کامل از شیشه ساخته شده باشند. یک فضای مدور ورودی ارائه شده است که در آن کرکره ها می چرخند. با چرخش کرکره ها از یک طرف ورودی و از طرف دیگر خارج می شوند. این درب ها در ساختمان های عمومی مانند فروشگاه ها، بانک ها، هتل ها، تئاترها که استفاده مداوم از درها ضروری است ترجیح داده می شود. آن ها در ورودی ساختمان های عمومی دارای تهویه مطبوع بسیار مورد نیاز هستند.توجه داشته باشید که انتخاب بهترین برند پنجره دوجداره کار پیچیده و مشکلی است و نیاز به اطلاعات کافی دارد.

درب و پنجره های کشویی

انواع درب ساختمانی

درب و پنجره کشویی می توانند سبک و جذابیت کلی خانه شما را ارتقا دهند. این درب و پنجره ها یکی از پرطرفدار ترین انواعپنجره ساختمان محسوب می شوند و هر روز نیز بر محبوبیت این پنجره ها افزوده می شود. لنگه بازشو این نوع درب و پنجره ها از یک یا چند پانل تشکیل شده است که هم از یک طرف و هم از هر دو طرف می توانند بر روی ریل به صورت کشویی حرکت کنند.

درب و پنجره های کشویی نیاز به فضای کمتری برای باز و بسته شدن دارند و برای فضاهای کوچک مناسب هستند زیرا در محور افقی و به صورت خطی باز و بسته می شوند. این درب و پنجره ها می توانند برای فضای داخلی خانه مانند آشپزخانه که نیاز به تهویه بیشتری دارد و همچنین خانه هایی که بالکن کوچکی دارد و اتاق خواب و مطبخ و همچنین حمام مناسب باشد علاوه بر این برای درب مغازه ها و پاساژ ها نیز می تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

درب و پنجره آکاردئونی یا تاشو

انواع درب و پنجره ساختمانی دوجداره

پنجره آکاردئونی به راحتی مانند چین های ساز آکاردئون تا می شود. این پنجره ها علاوه بر ظاهر تحسین برانگیزشان، بسیار کاربردی نیز هستند. عملکرد آکاردئونی این درب ها و پنجره ها به شما این امکان را می دهد تا به طور کامل مانع میان آشپزخانه یا اتاق شخصی و پاسیو، ایوان یا استخر را بردارید و از فضای بیشتر بهره ببرید. لنگه های بازشو در این سیستم شبیه به آکاردئون بصورت لولایی روی هم قرار گرفته و به یک سمت چارچوب هدایت می شوند. حرکت لنگه ها توسط غلطک ها و ریل افقی بالا و پایین چارچوب انجام می شود. برای مکان هایی که نیاز به یک دهانه ی بزرگ جهت رفت و آمد است از این سیستم استفاده می شود. این سیستم برای دسترسی وسیع به تراس یا حیاط بزرگ کاربرد دارد و در ابعاد کوچک توجیه پذیر نمی باشد.

جهت محاسبه انلاین قیمت پنجره دوجداره می توانید با مشاورین ما در اتباط باشید و به شما به طور کامل در زمینه انواع پنجره ساختمانی مشاوره خواهند داد.

درب و پنجره فرانسویی

انواع پنجره دوجداره ساختمانی

درب و پنجره فرانسوی از انواع پنجره ساختمان هستند که در عین جذابیت بسیار کاربردی نیز هستند. این درب ها می توانند فضاهای داخلی و خارجی شما را با هم متحد کنند زیرا انعطاف پذیری بسیار بالایی دارند. باز شدن در دوتایی فرانسویی، مهمانان شما را با ظرافت خاصی از داخل به بیرون هدایت می کند. درب فرانسویی به طور سنتی درهای دو لولایی هستند که عمدتا به بیرون باز می شوند که به اصطلاح به این درب و پنجره های فرانسویی درب و پنجره دو لنگه بازشو نیز می گویند. وقتی درها باز هستند به عرض دهانه ای که در آن نصب شده اند دسترسی کامل دارید. با توجه به این ویژگی انتقال اجسام بزرگ به بیرون یا داخل منزل را برای شما آسان می کند.

پنجره دو حالته

انواع پنجره ساختمانی

یکی از پر فروش ترین پنجره ها از انواع و پنجره ساختمان پنجره دو حالته می باشد پنجره های دو حالته در بسیاری از کشورها انتخاب محبوب پنجره ها بوده است. محبوبیت به این دلیل است که آن ها ساده، آسان و ایمن هستند. علاوه بر این، پنجره‌های دو حالته تطبیق پذیری را با سبکی هوشمند و ساده ترکیب می‌کنند که ایده‌آل برای خانه‌های مدرن است. پنجره دو حالته در دو جهت باز می‌شود، وقتی با فاصله کم از بالا باز می‌شود، می‌تواند هوای تازه را وارد کند و از ورود مزاحمان به داخل منزل جلوگیری کند همچنین تمیز کردن این پنجره ها از داخل خانه بسیار آسان است و می تواند حداکثر تهویه را برای شما فراهم کند.

نتیجه گیری انواع پنجره ساختمانی

اگر قصد دارید درب و پنجره های خود را تعویض کنید، این ها انواع موادی هستند که باید به آن ها توجه کنید. تولید کنندگان پنجره های متعددی این خدمات را ارائه می دهند. توصیه می شود قبل از تصمیم گیری نهایی، کیفیت و شهرت سازنده را بررسی کنید. شما باید مطمئن شوید که سازنده دارای پرسنل ماهری است که از اتصالات و سایر فعالیت های مرتبط مراقبت می کنند. با انتخاب درب و پنجره های جدید، نه تنها امنیت خانه خود را تضمین می کنید، بلکه دوام آن را نیز افزایش می دهید. شما می توانید برای خرید انواع  پنجره ساختمان رو مت حساب کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس سریع